Návod Tesla NC 430

Hifistudia, hifibazary a témata týkající se AV, která nelze zařadit do ostatních sekcí

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Terence_Hill 21. 12. 2010 16:06

Tak to je docela průser, nemůžu jí z toho dostat :roll:
Terence_Hill
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 21. 12. 2010 19:08

Tohle jde vyřešit poklepem - opatrně se přes podložku uhodí na spodek šachty, při gramci položeným na záda. Šachta musí být podložená, aby se nevyštípla z uložení = z těch "oušek" kterými je přišroubovaná do šasi. Někdy pomůže i výplach benzínem nebo petrolejem - obzvlášť když je v šachtě staré mazivo. Nalít, nechat přes noc působit a druhý den vylít, případně opakovat. Když už ani to nepomůže, vezme se vrtačka, šachta se zespod uprostřed navrtá a kulička se vystrčí drátem - vrták max. 2mm, aby se neudělala díra jak do komína. Dírku je pak potřeba ucpat - zalepit, nejlíp epoxidem, aby nevytékalo případné mazivo. Pozor, ten epoxid musí být jen na dírce, nesmí natéct dovnitř do šachty - takže třeba kuličku z vaty a nacpat do díry tak, aby zabránila epoxidu protéct do šachty.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Terence_Hill 2. 1. 2011 19:42

Už mám sestavený korekce, Actidamp i koncák, potřebuju ještě sehnat trafo a sestavit zdroje. Nevím ale kam se zapojují pojistky. Někde je vidím před primárem, někde zase až za sekundárem. :?:
Terence_Hill
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 2. 1. 2011 20:02

Pro preamp + korekce stačí do primáru, hodnota cca dvojnásobek pracovního proudu trafa při nominálním výkonu a POMALÁ. Takže například pro 15VA tráfko je to pojistka na cca 130mA označená T 130mA/250V - to "T" znamená pomalá. Koncový zesilovače je lepší jistit na obou stranách trafa - na primáru podle stejný poučky jako výš, ale doplnit soft-start (zařízení, který nechá 1 až 2 sekundy trafo připojené přes omezovací odpor, než se nabijou filtrační kondenzátory a pak se ten odpor relátkem vyzkratuje, aby nedělal zbytečně úbytek při funkci - něco jako měkký rozběh. Samotné koncové zesilovače se jistí rychlými (F nebo FF) pojistkami na 150% plného výkonu - a stejně mnohdy pojistka vydrží a odejde koncák - drátek pojistky je pomalejší než přechod, jeho vytavení trvá podle hodnoty proudu zhruba setinu sekundy - přechod se zničí víc jak 10x rychleji...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Terence_Hill 3. 1. 2011 19:32

Dneska jsem postavil malý zdroj, kterým plánuji napájet actidamp a korekce, použil jsem trafo 2x18V, 3VA. Po sestavení jsem ho chtěl vyzkoušet, nevěděl jsem čím ho zatížit, tak jsem na něj napojil sestavenou stavebnici koncáku, do něj jsem potom napojil signál z magneťáku a připojil na něj reprák. Po zapnutí, což mě samotného překvapilo, to hrálo! :-) Sice velmi dejchavičně, ten zdroj je na koncák očividně velmi slabý, ale pro něj jsem ho nakonec nestavěl. Takže to vypadá, že koncák i zdroj se mi povedl.
Změřil jsem při tom, jaké vychází ze zdroje napětí, naměřil jsem +/-25,3V. Není to pro ty zenerky na actidampu moc?
Terence_Hill
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 3. 1. 2011 19:59

Rozdíl je zhruba 7V - pokud jsou zenerky na 18V, a zhruba 10V, pokud jsou na 15V. Hodnota odporu se vypočítá podle vzorce R = U /I, kde R je potřebný odpor, U je požadovaný úbytek napětí a I je proud, který odebírá zátěž zvětšený aspoň o 10-15% (aby i při největším odběru stále "něco" teklo zenerkou - tím je zajištěna stabilizace. Ten rozdíl napětí se musí "spálit" podle vzorečku U x I = P (U je požadovaný úbytek napětí, I je odebíraný proud, P je výkon na odporu) na předřadném odporu k té které zenerce. Pokud je odběr Actidampu a korekcí dohromady 100mA neboli 0,1A, bude na pozici předřadného odporu potřeba použít odpory s výkonovým zatížením aspoň 1W - a ty zenerky budou muset být použité takového typu, aby výkonově vydržely. Já osobně bych tam vrazil TL431 posílené tranzistorem BD139/140 na chladiči - ty zenerky jsou dost na hranici.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Terence_Hill 5. 1. 2011 23:28

Nějak pořád nemůžu sehnat správný trafo. Zesilovač by chtěl 12-32V. Chtěl jsem k němu dát trafíčko 22V, asi tak 60W, po usměrnění by to těch 31V dalo. Jenže to je prostě těžký, když se podívám po obchodem a po bazarech, jsou to hodnoty buď 12V, 15V, eventuelně 18V, a pak hned 24V a to už je zase moc, těch na 22V je strašně málo, a nebo mají dvě sekundární vinutí, a to bych nevyužil..Začínám z toho být na prášky, poslední věc co potřebuju je trafo. Jo a pak ještě knoflíky :lol:
Každej den koukám na aukro a nič :shock:
Terence_Hill
Junior

Odeslat příspěvekod marts 6. 1. 2011 09:03

jestli potřebuješ trafo s jedním výstupem kolem 22V tak EZK má v nabídce toroid 21V 100VA za 563,-Kč

úplně dole na stránce
http://www.ezk.cz/e-shop/select.php?sad ... o&rozsah=1
"Life is a game you can't win. But it may be quite a lot of fun playing it."
marts
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Terence_Hill 18. 1. 2011 15:50

Mám nějakej problém s oživováním Actidampa. V návodu se píše dát voltmetr na výstup OZ2 a trimrem nastavit napětí pod 1mV. Pokud se tedy nemejlíp, dám voltmetr na výstup číslo 6 ano? Já ho tam totiž připojím, trimrem potom kroutím jak chci a měřim 18V :roll:
Terence_Hill
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 18. 1. 2011 23:23

Mám takový dojem, že jsi něco zazdil. Ten zdroj pro Actidamp musí dávat 2 x 15 až 18V - tedy má kladnou větev s jedním stabilizátorem, střední vývod a zápornou větev s dalším stabilizátorem - celkem to jsou 3 vývody. Když přiložíš černý kabel od multimetru, vycházející ze svorky COMM na ten střední a červeným kabelem se dotýkáš střídavě obou krajních, musí voltmetr ukazovat jednou kladné, podruhé záporné napětí pokud možno stejné velikosti - tedy jednou +15V, podruhé -15V. Když změříš napětí mezi oběma krajními vývody, bude tam 30V (při ±18V tam bude 36V celkem). Jestli jsi použil trafo jen s jedním vinutím a máš tedy zdroj jen s jedním napětím 18V, máš to blbě.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Terence_Hill 19. 1. 2011 00:31

To si nerozumíme, zdroj mám symterický, původně sem tam teda ty stabilizátory nedal. Já čtu v manuálu, že při oživování Actidampa se má dát milivoltmetr na výstup OZ2 (noha 6?) a trimrem R13 se potom má napětí nastavit pod 1 milivolt. Já ale naměřil 18V. Někde je chyba..teď jsem tam zkusmo zkusil připájet ke zdroji dva stabilizátory na + a - 18V
Terence_Hill
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 19. 1. 2011 08:10

Bojím se, žes bez těch stabilizátorů překročil maximální hodnotu Unap operáků a teď máš místo nich pár mrtvých 8nohých brouků.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Terence_Hill 19. 1. 2011 12:14

A dá se nějakým způsobem zjistit, jestli se ty šváby spálily nebo ne? (jenom NE5534 nebo i MAC?) Protože se z ničeho nekouřilo, nic *****ělo, ani bych neřekl, že by se něco moc zahřálo i když pravda, hned sem to nezkoušel. Nikde nejsou žádný pukličky ani neni vidět, že by byli někde zahnědlý.
Mezi zdroj a samotnej actidamp jsem dal na plus a mínus 100 ohmů odpor, do Actidampa jsem dal zenerky BZX85C 18V, a před nimi jsou ještě 2W odpory 330 ohm.
Přinejhorším půjdu ty šváby koupit znova, ale nejdřív bych spíš chtěl nějak otestovat, jestli jsou skutečně v pytli :roll:

-- 19. 1. 2011 13:39 --

Vyzkoušel jsem na vstup actidampa připojit cd přehrávač a na výstup reprák. Zvuk zkrz to šel, předzesilovač se choval řekl bych přesně jako kytarový efekt zvaný Distortion
Terence_Hill
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 19. 1. 2011 13:50

Musel bych to mít na stole, na tohle je moje křišťálová koule moc krátká.
Odkud jsi?(SZ)
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Terence_Hill 19. 1. 2011 15:56

Tak mě napadá, zrovna si prohlížím ten Actidamp, a koukám, že místo operáku MAB356(MAC156) tam mám MAB357.....nemůže tohle dělat bordel?
Terence_Hill
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků