Philips TV 2021 [obecná diskuze]

CRT, LCD, Plasma, projekční TV, projektory a jiné technologie zobrazování

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod tombas 3. 8. 2022 08:07

Tak ono je to hlavně z bezpečnostních důvodů a spíše než úplný zákaz půjde o další ztížení takové instalace.
Na druhou stranu, proč vývojáři nevyužijí některý z oficiálních storů pro své aplikace a je nutné je instalovat "na černo"?
Ano, je tam nějaké schvalování, něco to stojí, ale zase potenciál stažení a množství klientů je mnohonásobně vyšší + bezpečnost.
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod michalko58 3. 8. 2022 11:49

Pretoze mas aplikacie, ktore sa z "ekonomickych" dovodov nikdy do ziadneho oficialneho obchodu Googlu nedostanu (SmartubeNext na TV, pripadne Youtube Vanced na telefonoch). A je aj kopa inych aplikacii, ktore niekto oznaci za nevhodne lebo su mu konkurenciou. Keby aspon chceli dat ludom na vyber, ci chcu byt chraneni Googlom, alebo to zvladnu sami.

Nie je tomu az tak davno, kedy rozhodoval zakaznik o tom ako bude pouzivat svoj zakupeny vyrobok. Dnes uz o tom rozhoduje vyrobca, pripadne tvorca OS.
Priklady:
1. Kedysi si bolo mozne poslat cez Bluetooth lubovolny subor s lubovolnou priponou. Dnes ti Android takto nedovoli poslat subor s heslami pre KeePass (*.kdbx)
2. Kedysi bolo mozne odmietnut Windows s kupou noveho notebooku (riesila to vtedy aj EU, vyuzilo to ais male % ludi, ale moznost tu bola) a zakaznikovi vratili peniaze za nechceny tovar. Dnes ti vyrobca (napr. Acer) oznami, ze Windows je sucastou produktu a nie je mozne zan nezaplatit.
3. Kedysi bol MS ucet dobrovolny, dnes ti ho nutia uz pocas instalacie a jediny sposob ako to obist je odpojit zariadenie od internetu pocas instalacie. W10 takto mozes pouzivat spokojne dalej, sem tam bude otravovat, ale vo W11 ti uz potom nefunguju vsetky veci ako by mali.

Takyto pristup ma akurat tak vytaca! Ale to uz som dost odbocil...
michalko58
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Vincnetibm 5. 8. 2022 15:19

Zdravím,
po poslední aktualizaci mojí Philips 65OLED706 na Android 11 (z Androidu 10) se objevil velký problém s trháním obrazu v aplikaci T-Mobile TV Go a kamarád mi hlásil, že stejný problém má na Kuki TV, Sledování TV, O2 TV. Ještě ráno jsem měl krásný plynulý obraz a teď co vteřinu dvě se poškubne. Sledování jakéhokoliv sportu se skoro nedá.. Nechci se vracet zpět k set-top-boxu proboha. Zaznamenal jste to někdy taky?? Exisutuje způsob, jak nahrát do TV zpět předposlední verzi softwaru TPM211EA_R.001.002.114.203 ??? Díky za info.
Vincnetibm
Junior

Odeslat příspěvekod Vincnetibm 6. 8. 2022 08:09

Tak jsem to zvládnul, downgradoval jsem TV zpět na říjnovou verzi 2021 (novější jsem ke stažení nenašel) a streamování TV z T-Mobile TV GO a Sledování TV fungují skvěle. Kdyby chtěl někdo vědět, jak na to, podělím se o zajímavý postup :-) Nicméně tahle situace je na dvě věci - upgrade na Android 11 způsobuje trhání obrazu u těhle apek a celkově bylo Android menu méně plynulé.
Vincnetibm
Junior

Odeslat příspěvekod gustoh 6. 8. 2022 09:52

Urcite sem napis co najpodrobnejsi postup.Urcite sa to niekdey hodi aj ostatnym.
Dakujem.
gustoh
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MgX 6. 8. 2022 10:55

Nějak nechápu, co lidem brání ten postup vložit hned. Jen tam klidně připsat, že je na vlastní riziko.
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vincnetibm 6. 8. 2022 20:44

Zdravím, dávám sem postup na změnu (downgrade) softwaru u Philips TV, který u mě fungoval na 65OLED706. Samozřejmě to provádíte na vlastní nebezpečí.

1. Potřebujete flashku nejlépe USB 2.0 do 32GB naformátovanou na FAT nebo FAT32.
Já to udělal s novější flashkou USB 3.0 64GB, rozdělil jsem ji ve Správci počítače na 4GB a zbytek. Ty 4 GB jsem naformátoval na FAT32.

2. Stáhnete si verzi "upgrade loader" softwaru dle vaší TV ze stránek:
https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/

3. Rozbalíte zip archiv a nahrajete na flasku.

4. Vypnete TV ze zásuvky. Flasku vložíte do černé USB zdířky. Modrá nebude fungovat a TV připojíte do elektriky. TV zapnete a mělo by se začít aktualizovat.

5. U mě se po 5min restartovala TV a dalších 15 min zase upgradovala. Pak se chtěla zase restartovat a v tom sem vyndal flashku, snad aby to nezačalo od začátku. Nahrávání skončilo a bylo úspěšně hotovo.
Naposledy upravil Vincnetibm dne 7. 8. 2022 18:34, celkově upraveno 1
Vincnetibm
Junior

Odeslat příspěvekod gustoh 7. 8. 2022 17:22

No myslim si ze ten postup je klasicky postup na upgrade na vyssiu verziu.
Downgrade na nizsiu verziu pokial si pamatam sa robi trochu komplikovanejsie a na strankach toengel.net sa da najst ze ako.
Nikdy som nerobil downgrade tak to nemozem potvrdit ze to tak bude fungovat.Ale mozno uz Philips povolil prechod na nizsiu verziu.
gustoh
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vincnetibm 7. 8. 2022 18:31

gustoh píše:No myslim si ze ten postup je klasicky postup na upgrade na vyssiu verziu.
Downgrade na nizsiu verziu pokial si pamatam sa robi trochu komplikovanejsie a na strankach toengel.net sa da najst ze ako.
Nikdy som nerobil downgrade tak to nemozem potvrdit ze to tak bude fungovat.Ale mozno uz Philips povolil prechod na nizsiu verziu.


Nepiště sem, prosím, Vaše domněnky a vzpomínky, ale raději fakta. Postup, který jsem výše použil na downgrade mi fungoval a bude asi univerzální, ale určitě bych takhle složitě neupgradoval, když jen stačí zmáčknout v menu tlačítko pro stažení nové verze..

Philips downgrade oficiálně nepovoluje, to potvrzuji. Proto je velký problém najít nějaké starší verze a web https://toengel.net je asi jediný, který nějaké má.
Vincnetibm
Junior

Odeslat příspěvekod michalko58 8. 8. 2022 06:50

Vincnetibm píše:Zdravím,
po poslední aktualizaci mojí Philips 65OLED706 na Android 11 (z Androidu 10) se objevil velký problém s trháním obrazu v aplikaci T-Mobile TV Go a kamarád mi hlásil, že stejný problém má na Kuki TV, Sledování TV, O2 TV. Ještě ráno jsem měl krásný plynulý obraz a teď co vteřinu dvě se poškubne. Sledování jakéhokoliv sportu se skoro nedá.. Nechci se vracet zpět k set-top-boxu proboha. Zaznamenal jste to někdy taky?? Exisutuje způsob, jak nahrát do TV zpět předposlední verzi softwaru TPM211EA_R.001.002.114.203 ??? Díky za info.


To som nevedel, ze 706 nemala Android 11 hned z vyroby. Lebo moja 856 teraz uz Android 11 ma a nie som si isty kedy ho dostala, ci uz pri kupe, alebo az poslednou aktualizaciou, ktora trvala dlhsie ako zvycajne (podla Toengel.net sa tiez zacinala predavat s Androidom 10).
Mne tiez asi 2 aplikacie nefunguju uplne spravne po poslednej aktualizacii ale vobec som si neuvedomil, ze to mohol byt prechod na vyssiu verziu Androidu. Toengel to tam nemal vobec zvyraznene, rovnako tak changelog toto nespominal... :hm Ono je totizto vhodne po prechode na vyssiu verziu Androidu vykonat reset do tovarenskych nastaveni a nastavit vsetko nanovo, prave pre vyhnutie sa podobnym problemom, ktore si uviedol.

Samozrejme, nemusi to vzdy pomoct a moze sa stat, ze vyssia verzia androidu ma v sebe novsie ovladace, s ktorymi maju niektore aplikacie problem pri konkretnom CPU, a potom dochadza k trhaniu a rozpadu obrazu (napriklad AntikTV mal problemy s cinskymi Android krabickami s Amlogic procesormi a verziou Androidu 8 - na 7 bolo vsetko bezchybne). Skus kontaktovat operatorov, ze na ake verzie Androidu maju tie svoje aplikacie vydane.
Toto je jedna z malo znamych nevyhod Androidu, ktora sa moc nespomina, vyskytuje sa zriedkavo a kazdy (google, vyrobca hw - ovladace, programatori aplikacii) dava od toho ruky prec. Ak je vsak toto pricinou, preco ti trhaju aplikacie od TM a O2, tak to postihne vsetkych majitelov daneho modelu TV s Androidom 11 a budu sa tym musiet zaoberat, lebo tychto TV sa predalo pomerne dost.

Popatral som na internete a podla toengel.net bola este 18.3.2022 aktualizacia oznacena Android 10 a 14.4.2022 uz boli 706 aj 856 oznacene ako Android 11. Ani jeden changelog vsak nespomina upgrade na vyssiu verziu pre tieto modely.
michalko58
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Vincnetibm 8. 8. 2022 09:17

michalko58 píše:
Vincnetibm píše:Zdravím,
po poslední aktualizaci mojí Philips 65OLED706 na Android 11 (z Androidu 10) se objevil velký problém s trháním obrazu v aplikaci T-Mobile TV Go a kamarád mi hlásil, že stejný problém má na Kuki TV, Sledování TV, O2 TV. Ještě ráno jsem měl krásný plynulý obraz a teď co vteřinu dvě se poškubne. Sledování jakéhokoliv sportu se skoro nedá.. Nechci se vracet zpět k set-top-boxu proboha. Zaznamenal jste to někdy taky?? Exisutuje způsob, jak nahrát do TV zpět předposlední verzi softwaru TPM211EA_R.001.002.114.203 ??? Díky za info.


To som nevedel, ze 706 nemala Android 11 hned z vyroby. Lebo moja 856 teraz uz Android 11 ma a nie som si isty kedy ho dostala, ci uz pri kupe, alebo az poslednou aktualizaciou, ktora trvala dlhsie ako zvycajne (podla Toengel.net sa tiez zacinala predavat s Androidom 10).
Mne tiez asi 2 aplikacie nefunguju uplne spravne po poslednej aktualizacii ale vobec som si neuvedomil, ze to mohol byt prechod na vyssiu verziu Androidu. Toengel to tam nemal vobec zvyraznene, rovnako tak changelog toto nespominal... :hm Ono je totizto vhodne po prechode na vyssiu verziu Androidu vykonat reset do tovarenskych nastaveni a nastavit vsetko nanovo, prave pre vyhnutie sa podobnym problemom, ktore si uviedol.

Samozrejme, nemusi to vzdy pomoct a moze sa stat, ze vyssia verzia androidu ma v sebe novsie ovladace, s ktorymi maju niektore aplikacie problem pri konkretnom CPU, a potom dochadza k trhaniu a rozpadu obrazu (napriklad AntikTV mal problemy s cinskymi Android krabickami s Amlogic procesormi a verziou Androidu 8 - na 7 bolo vsetko bezchybne). Skus kontaktovat operatorov, ze na ake verzie Androidu maju tie svoje aplikacie vydane.
Toto je jedna z malo znamych nevyhod Androidu, ktora sa moc nespomina, vyskytuje sa zriedkavo a kazdy (google, vyrobca hw - ovladace, programatori aplikacii) dava od toho ruky prec. Ak je vsak toto pricinou, preco ti trhaju aplikacie od TM a O2, tak to postihne vsetkych majitelov daneho modelu TV s Androidom 11 a budu sa tym musiet zaoberat, lebo tychto TV sa predalo pomerne dost.

Popatral som na internete a podla toengel.net bola este 18.3.2022 aktualizacia oznacena Android 10 a 14.4.2022 uz boli 706 aj 856 oznacene ako Android 11. Ani jeden changelog vsak nespomina upgrade na vyssiu verziu pre tieto modely.



Spojil jsem se s T-Mobilem a požadavek na prověření té jejich TV GO apky jsem zadal. Je to škoda, pochopil jsem, že plno zahraničních fandu čekalo na Android 11 na Philips televizích. Ale ze zkušeností vím, že to obvykle přinese jen zpomalení systému, odezvy a sem tam něco začne nefungovat - viz teď to škubání. Po upgradu jsem na telce kliknul na "znovu instalovat televizi", vyloženě jsem nezkoušel ji dát do "továrního nastavení", když sem tam píše, že se jen obnoví všechna nastavení obrazu, telky. Tady bych nečekal, že by to pomohlo.

-- 8. 8. 2022 10:31 --

Ještě informuji, že na Toengelu mi přidali ke stažení "update loader" s poslední verzí Androidu 10 - verzi TPM211EA_001.002.114.203.

https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/
Vincnetibm
Junior

Odeslat příspěvekod michalko58 8. 8. 2022 10:05

Ta volba sa, myslim, po slovensky vola "Preinstalovat televizor" a to by ho malo uviest do stavu ako po vybaleni z krabice. To druhe iba vymaze nejake nastavenia. Odporuca to aj web toengel pri prechode medzi verziami.

Nie kazdy update je spomalenie, castokrat je to prave opacne. Urcite vydaju casom aj nejaku tu opravu. Ved uvidime. :-)
michalko58
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod MgX 8. 8. 2022 19:12

Vincnetibm necituj příspěvek, který bezprostředně předchází Tvému. Je to běžná praxe na diskuzních fórech.


Po každém upgradu softwaru, zvláště pak, když přijdou jakékoliv problémy, je nanejvýš vhodné, udělat obnovu do přepravních hodnot, tedy kompletní reset systému. Pouhý „malý“ reset, který jen a pouze vymaže a vynuluje uživatelská nastavení a hodnoty, nestačí. Po totální obnově se musí, jak bylo napsáno, vše znovu nainstalovat a nastavit a naladit.

Následně se teprve řeší, zda onen nový OS skutečně způsobuje problémy, kde a proč.

Navíc... po instalaci nového OS není ideální okamžitě srovnávat rychlost systému. Protože může dojít k sekundárnímu stažení dalších dílčích aktualizací atp. Tím je více než obvykle systém zahlcený a odezva bývá delší. Ne vždy se aktualizace nevyplatí. Z druhé strany... když nemám problémy a upgrade zatím nepotřebuji, kvůli nějaké nové funkci, nemusím ho tam hned rvát. Mohu počkat na vyhodnocení od dalších uživatelů.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod michalko58 9. 8. 2022 06:29

Tak, TV preinstalovana. Problem s jednou aplikaciou to asi vyriesilo, ale X-plore file manager stale nevidi *.apk subory, cize tam bude chyba inde.
michalko58
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod samuiLB 15. 8. 2022 10:41

Nemá někdo zkušenost?
Mám Philps 803OLED a ten ovladač je šílený. Nezkoušel někdo ty nové ovladače co jsou např. u 806 zda fungují i na 803?
Díky.
samuiLB
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků