Stránka 15 z 39

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 1. 2013 22:23
od wladas13
Ok, v pohode, mas na to svoj nazor a nemam proti tomu nic.
Ja som proste presveceny ze to bude dalsi oblbovak :)) a uplne nepouzitelny.

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 1. 2013 22:24
od stormborec
To 3D "navíc" stojí stejně pár korun, je to podobný jako když tam montujou tunery který nevyužiješ, takdy to skoro nic nestojí. A FullHD kdo nemá BluRay, tak zdaleka plně nevyužívá ani když má HD vysílání. Navíc není to jenom o rozlišení. Kvalitní HD Ready plazma s dobrým kontrastem, zobrazením pohybu apod. může subjektivně vypadat "víc" HD, než 4k LCD.

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 1. 2013 22:26
od wladas13
@stormborec
moze, ale uz HD ready nekupis
vsetko je uz fullhd, az na par vynimiek

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 2. 12. 2013 22:57
od rkufi
wladas13 píše:ja som si nevymyslel len tak ze nebudes poznat rozdiel medzi 2k a 4k, je to kvoli citlivosti ludskeho oka, teda skor jeho nepresnosti


vedci naopak rikaji, ze 4K, ba i 16K je pro lidsky oko stale velice malo a hranice rozliseni dokonalyho obrazu lezi mnohem dal

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 12. 2013 10:48
od marts
Byl by k těm vědcům odkaz na nějaký článek nebo studii?

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 12. 2013 09:34
od rkufi
marts: nejsem schopnej to uz vyhledat, cetl jsem to uz pred hodne dlouhou dobou, tak alespon na stejny tema od tvurce Oculusu: "Podle Palmera bychom se Oculus Riftu s rozlišením 8K pro každé oko mohli dočkat přibližně za deset let a k dokonalosti počítejte ještě s několikanásobně vyšším rozlišením."
http://www.zive.cz/bleskovky/tvurce-ocu ... fault.aspx

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 12. 2013 22:42
od marts
Tak jsem si ještě něco dohledal (např. http://clarkvision.com/articles/eye-resolution.html nebo http://webvision.med.utah.edu/book/part ... al-acuity/).

Ono je totiž velice důležité taky říct, jak velké zorné pole chci těmi 4K nebo 8K pokrýt.

V případě Oculus Rift, kdy tento má podle http://www.roadtovr.com/what-does-it-lo ... ulus-rift/ vodorovné pole 90 stupňů (pro každé oko) a svislé 110 stupňů, by mělo být optimální rozlišení od 10K do 32K (vodorovně).

Ale u klasické promítací plochy, která má v ideálním případě podle doporučení THX zabírat 36 stupňů vodorovně, je pak potřeba minimálně 2K a optimálně 6K (pro nejostřejší zrak). A protože 6K není zrovna moc praktické rozlišení, zbývá nám 8K.

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 12. 2013 14:27
od Fuck8r
rkufi píše:vedci naopak rikaji, ze 4K, ba i 16K je pro lidsky oko stale velice malo a hranice rozliseni dokonalyho obrazu lezi mnohem dal



až na to že v průměrných podmínkách domácích - 3m gauč od 107cm TV - lidské oko sotva pozná rozdíl mezi DVD a 1080p blu-rayem, mezi blu-rayem a 4k pak už samozřejmě vůbec.. aby svým okem plně rozpoznal a využil 1080p musel by přisednout na vzdálenost 1,5m od TV a aby poznal rozdíl mezi 1080p a 4k tak na vzdálenost ještě menší.. a aby užil plných detailů 4k tak se na TV nalepit na 70cm..

čili někde mezi 1080p a 4k končí rozlišovací schopnost lidského oka při ještě únosném poměru úhlopříčky / poz. vzálenosti pro snesitelné zaostření v zorném poli.. ano lidské oko už našlo svůj limit v zobrazení..

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 12. 2013 19:33
od rkufi
tak to je logicky, ze cim mensi plocha a cim dal se od ni pozorovatel nachazi, tim vic se smejva rozdil mezi rozlisenima. Ale jedno vim jiste - na 3 metry mezi SD a FullHD na 107" rozdil bezpecne poznam. A pri tyhle uhlopricce a vzdalenosti je hodne znat i upscale z 1080 na 4K.

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 12. 2013 20:54
od marts
Ano, při těchto parametrech pozorovací vzdálenosti vs. úhlopříčka (jestli se nepletu, odpovídající referenci SMPTE) by člověk s vynikajícím zrakem dokázal rozeznat i rozdíl mezi 4K a 8K.

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 12. 2013 23:15
od cybernetworm
Reference SMPTE by měla být snad 43,4 stupně FOV(pozor platí pouze pro cinemascope), tedy 1,26W a 3H. S tím rozlišením to lze brát pouze při statickém obrazu, jakýkoli pohyb snižuje vnímané rozlišení.

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 12. 2013 16:27
od marts
Mě pro ty uvedené rozměry vyšel pozorovací úhel 43 stupňů, čili je to velice blízko té referenci.

Statické rozlišení je jasné. U toho pohybu je to myšleno jako vlastnost lidského oka nebo nedokonalost zobrazovací technologie?

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 12. 2013 23:11
od cybernetworm
lidskému oki se snižuje vjem detailu(čili i rozlišení) při pohybu...

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 12. 2013 13:00
od marts
Čili zásadnější význam bude mít vyšší rozlišení u filmů, které dávají divákovi čas na prohlédnutí si celé scény, např. Vesmírná Odysea nebo Baraka apod.

Re: Pozorovací vzdálenosti - tabulky...diskuze

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 12. 2013 20:46
od xchullit79