4K TV

CRT, LCD, Plasma, projekční TV, projektory a jiné technologie zobrazování

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Ryan Giggs 29. 8. 2013 10:17

Retazec je na 2 veci pokial nebude zdroj. A ten tak skoro nebude. Ano, budu filmy na plackach resp. PC ale ake percento to bude vyuzivat castejsie ako sledovanie TV vysielania? A na to vysielanie je to k nicomu, ked to bude vzdy upscaling.
Ryan Giggs
TV expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stormborec 29. 8. 2013 12:50

Ještě v tom řetězci chybí televize odpovídající kvality - 4k plazmy možná ani nebudou a než koukat na 4k na LCD to už bude líp vypadat FullHD na plazmě ...
LG 32LH5000 (2009) 120Hz, IPS EEFL
Samsung 40NU7192 (2018) 60Hz, VA LED
stormborec
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Plutotype 29. 8. 2013 13:32

To co som napisal o podmienkach pre true 4k je zbozne zelanie entuziastov - ak ma dojst revolucia, tak nech to je revolucia komplet. Co je dolezite v prvej faze je, zabranit tomu, aby 4k obsah bol degradovany silnou komprimaciou na napriklad 50GB medium. Nove medium musi byt "professional", nie "consumer". Mne je osobne jedno, ci true 4k film bude zaberat 300GB alebo 500GB, dolezite je, aby utitlizoval HDMI 2.0, REC. 2020, mal 10-bit farby a bitrate kludne aj 150MB/s, ak nizsi bitrate bude o pol percenta horsi.

Peak bitrate 4k videa je tema tiez. Blu-ray ma peak bitrate 40MB/s. Vzhladom archivacny storage, ktory sa dnes pouziva ( SATAIII ) je to tak akurat. Ak sa dostane nad 70MB/s, SATA disky zacnu mat problemy, lebo ich read transfer speed na okrajoch disku moze klesnut na tuto uroven. A pri 10-bit videu a REC-2020 farebnosti ocakavajme, ze 70MB/s nebude stacit. Riesenie? Flash storage. 2TB a vacsie disky su na trhu a je to len otazka casu.
Pre vyrobcov klasickych BD prehravacov alebo nejakych MM hybridov vznika tiez vyzva - medium a prehravanie bude musiet mat omnoho lepsie dekodovacie a kapacitne benchmarky ako ma dnes.

Prve co pride bude HDMI 2.0, HEVC H.265 ( pomoze potiahnut FullHD este ), ktore podporia sucasny standard REC.709. Vyrobcovia hladaju nieco, cim by oslovili spotrebitelov - najprv 3D, teraz upscalovane 4k. Akonahle ale v studiach spravia prvy true 4k master ( 10-bit REC.2020 ) vasho oblubeneho filmu a uvidite ho na 130" uhlopriecke v demo roome, bude vymalovane a mozete zacat menit gear.

Su spotrebitelia, co si kupia telku za 4000eur ale pozeraju na nej DVD alebo SD/720p telku. Preto si myslim, ze FullHD ma este stale potencial. :-)
THX certified video calibrator Level I+II
Sony Bravia KDL-55HX850, Yamaha YRS-1100
HTPC: MPC-HC, madVR, ReClock
smakvideotech.com/blog
Plutotype
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hexxisek 29. 8. 2013 14:35

To stím datovým tokem atd jsou velmi dobré poznatky, máš nějaké info jak to má řešené Sony u svého 4K playeru?
Macbook Pro 13" 2011 early / iPhone 5S / Harman Kardon AVR 100 + QLN Qubic 2 / Optoma HD131xe - 90" úhlopříčka / Beats Solo 2
hexxisek
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stormborec 29. 8. 2013 15:01

Nechci být kazišuk, ale troufám si tvrdit, že drtivá většina lidí nepozná rozdíl mezi FullHD a 4k při běžné vzdálenosti, když jim to neřekneš co je co. Barvičky navíc - většina můžů je stejně částečně barvoslepých ... HDMI 2.0 - a co takhle displayport ...

"bitrate kludne aj 150MB/s, ak nizsi bitrate bude o pol percenta horsi" - to je právě ta neefektivita - od určitýho datovýho toku se už nevyplatí při stejným rozlišení a dalších parametrech obrazu dál navyšovat bitrate - podstatně efektivnější je "přejít" na vyšší rozlišení/další parametry.

btw. zobrazení s rozlišením 720p s velmi vysokým datovým tokem by bylo pro normálního jedince při sledování filmu naprosto dostačující - ale není to efektivní - výhodnější je od určitého datového toku (při určité kompresi) použít rozlišení 1080p - pokud není divák tvorem s extrémním periferním viděním, který si může sednout metr před 50" obrazovku, tak všechno nad FullHD si dovolím tvrdit je jenom lákadlo na hejly ...
LG 32LH5000 (2009) 120Hz, IPS EEFL
Samsung 40NU7192 (2018) 60Hz, VA LED
stormborec
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Plutotype 29. 8. 2013 19:03

@stormborec

Teória "drtivej vačšiny" robí akúkoľvek úvahu o obraze v profesionálnych aspektoch zbytočnú. Toto je ale vlákno o 4k obsahu a ja mám iné merítka.

Aký bude výsledný bitrate 4k videa masterovaným v REC 2020, 10-bit, 4:2:2 (xfps) a enkódovaným na napríklad médium pod linkom dole nevie nikto. 150mbps som myslel tak, aby sa nerobili kompromisy tam kde sa nemajú. Som strašne rád, že o tomto nebude rozhodovať "drtivá vačšina" ale tím video expertov, ktorý bude mať feedback od režisérov, filmových štúdii a lídrov CE.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/4k-blu-r ... 293209.htm

Diskusia:
Prečo štúdio vlastní 4k master a nám len v roku 2006 pustili 2K?
Prečo vidíme color banding?
Prečo je obraz rozmazaný?
Prečo nad 77" je z 3m vidieť rozostupy medzi pixelmi?
Preferujete FullHD alebo upscalovaný 4k? Prečo?
Zaujíma vás vačšia uhlopriečka a obraz doma lepší ako v kine?
THX certified video calibrator Level I+II
Sony Bravia KDL-55HX850, Yamaha YRS-1100
HTPC: MPC-HC, madVR, ReClock
smakvideotech.com/blog
Plutotype
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Plutotype 29. 8. 2013 22:01

hexxisek píše:To stím datovým tokem atd jsou velmi dobré poznatky, máš nějaké info jak to má řešené Sony u svého 4K playeru?


SONY do svojho FMP-X1 nahrala 10 filmov v rozlíšení 3840 x 2160 a enkódovala ich HEVC H.265.
Formát je klasika blu-ray REC.709 a 8bit ( 4:2:0 ) v 4k rozlíšení + xvYCC Deep Color zložka. To je tá prechodná fáza, o ktorej som písal. Prehrávač má 2TB disk a funguje LEN SO SONY 4K telkami.
THX certified video calibrator Level I+II
Sony Bravia KDL-55HX850, Yamaha YRS-1100
HTPC: MPC-HC, madVR, ReClock
smakvideotech.com/blog
Plutotype
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stormborec 30. 8. 2013 13:20

"drtivá většina" sice nebude rozhodovat o tom standardu, ale o tom co se bude kupovat bude rozhodovat bez jakýchkoli pochyb 8-P
LG 32LH5000 (2009) 120Hz, IPS EEFL
Samsung 40NU7192 (2018) 60Hz, VA LED
stormborec
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Philips CZ 30. 8. 2013 15:48

Proč vyrábět limuzíny, když mě nákupní taška se čtyřma kolama taky doveze, kam libo? Protože jsou lidi, kteří to ocení. Z nějakého důvodu se pak technika z limuzín postupně dostává i do těch nákupních tašek. Vývoj totiž neživí masa těch, kteří se spokojí, ale množina těch, kteří touží po inovaci. Osobně mám FHD TV, přitom FHD obsah do ní pouštím málokdy (většinu času TV vysílání, DVD apod.), ale když už, tak si to užiju. Se 4K (UHD) to bude podobné, zdrojů zpočátku moc nebude, ale věřím, že čtyřnásobek pixelů u těch pár nativních 4K snímků rozhodně znát bude.
Philips CZ
Junior

Odeslat příspěvekod Ryan Giggs 30. 8. 2013 16:02

...inymi slovami dokonaly kapitalizmus. Kupujeme to co nepotrebujeme. Hlavne ze to mame.
Ryan Giggs
TV expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod artam 30. 8. 2013 16:57

Plutotype píše:...Peak bitrate 4k videa je tema tiez. Blu-ray ma peak bitrate 40MB/s. Vzhladom archivacny storage, ktory sa dnes pouziva ( SATAIII ) je to tak akurat. Ak sa dostane nad 70MB/s, SATA disky zacnu mat problemy, lebo ich read transfer speed na okrajoch disku moze klesnut na tuto uroven....

Áááá, ďalší "bitratový" teoretik. :-) Najprv si naštuduj rozdiely medi bitmi a bajtami (byte) a všetky svoje výpočty vydeliť 8. Blu-ray má skutočne definovaný preak bitrate 40, ale v Mb/s (malé b = bit), čo je 5MB/s (veľké B = byte).

No a hlavne to chce si preštudovať normy. ;)

Keď pozerám do normy pre h.265/HEVC, tak pre bežné 4k postačuje level 5.2 s definovaným max 4,096×2,160@120.0 s datovým tokom 60Mb/s main a 240Mb/s high tier, najvyšší definovaný level 6.2 je max pre 8,192×4,320@120 datový tok main 240Mb/s a high tier 800Mb/s. Pričom main tier (stupeň, vrstva, úroveň) je definovaný pre bežné aplikácie, t.j aj consumer výrobky, high tier pre tzv. "náročné aplikácie".

Teda pre 4k definované maximum 240Mb/s (Mbit/s) = 30MB/s, s čím SATA disky s nemajú absolútne žiaden problém a dokonca je pre čítanie to schopné preliezť aj cez USB 2.0 (ak nebude ten disk príšerne fragmentovaný).

Takže nevidím dôvod na obavy o budúcnosť 4k z dôvodov "nedostatočnosti" dátových tokov súčasných záznamových médií.
artam
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Mrak 30. 8. 2013 17:53

Philips CZ: Hm, tak to je fajn, no.. Je smutné, že bohužel takhle funguje spoustu uživatelů. Hlavně, že maj ultra mega super duper LCD s FHD a pouští na tom pozemní vysílání hlavně.. Já na TV ještě nic menšího, než HD, nepustil.. A mám jí asi dva měsíce? :-) Skoro denně se ty dvě hodiny minimálně najdou.
Život je boj, tak se postřílejte, a já bych s dovolením prošel.

Define R4, Intel I7-8700K, MSI GTX1070/8GB, Samsung m.2 970 PRO 512GB, HyperX Savage 240GB, corsair HX650W, Asus ROG STRIX Z370-E Gaming, Corsair Vengeance LPX 48GB DDR4 3000 MHz
Xiaomi Mi9
Mrak
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Plutotype 30. 8. 2013 18:37

@artam, ďakujem za upozornenie na chybu v písmenkách ( rozdielom rozumiem ) a díky tiež za info o HEVC. Pre ostatných
http://en.wikipedia.org/wiki/High_Effic ... and_levels

Podľa noriem to vypadá potom dobre = high tier 5.2 je stále brutal efektívny. 240mbps je "len" niečo okolo 30MB/s read speed pre disk.
THX certified video calibrator Level I+II
Sony Bravia KDL-55HX850, Yamaha YRS-1100
HTPC: MPC-HC, madVR, ReClock
smakvideotech.com/blog
Plutotype
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod starší 1. 9. 2013 12:22

zaujimave citanicko, aj ked väcsina asi väcsine napisaneho celkom nerozumie /nasa chyba :-[ :-\ /, to sturanie sa v normach atd. neviem ci tu bitovu hlbku atd. bude na normalnom 4K TV za cenu cca. 2-2,5 k euro vidiet, najmä ked realita v satelitnom vysielani v HEVC /H.265/ bude s datovym tokom okolo 20 Mbit/s.
http://www.satelitnatv.sk/2013/04/ses-o ... stry-days/

http://www.parabola.cz/zpravicky/17800/ ... roku-2017/
starší
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Plutotype 1. 9. 2013 13:29

Príspevky sú technické, ale skôr len tak entuziasticky sme sa bavili - na akom médiu, v akom bitrate, v akých farbách a na akej technike bude 4k home cinema niekedy v budúcnosti. Nie káblovka alebo satelit, tam je to dané priepustnosťou.

Poznať štandardy a možnosti znamená predvídať - napríklad mňa už dnes štve že si idem kupovať notebook len s HDMI 1.4, keď na budúci rok môže vyjsť HDMI 2.0, ktorý bude "future proof". Podpora dekódingu HEVC na ňom tiež chýba..
THX certified video calibrator Level I+II
Sony Bravia KDL-55HX850, Yamaha YRS-1100
HTPC: MPC-HC, madVR, ReClock
smakvideotech.com/blog
Plutotype
Junior
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků