To co som napisal o podmienkach pre true 4k je zbozne zelanie entuziastov - ak ma dojst revolucia, tak nech to je revolucia komplet. Co je dolezite v prvej faze je, zabranit tomu, aby 4k obsah bol degradovany silnou komprimaciou na napriklad 50GB medium. Nove medium musi byt "professional", nie "consumer". Mne je osobne jedno, ci true 4k film bude zaberat 300GB alebo 500GB, dolezite je, aby utitlizoval HDMI 2.0, REC. 2020, mal 10-bit farby a bitrate kludne aj 150MB/s, ak nizsi bitrate bude o pol percenta horsi.
Peak bitrate 4k videa je tema tiez. Blu-ray ma peak bitrate 40MB/s. Vzhladom archivacny storage, ktory sa dnes pouziva ( SATAIII ) je to tak akurat. Ak sa dostane nad 70MB/s, SATA disky zacnu mat problemy, lebo ich read transfer speed na okrajoch disku moze klesnut na tuto uroven. A pri 10-bit videu a REC-2020 farebnosti ocakavajme, ze 70MB/s nebude stacit. Riesenie? Flash storage. 2TB a vacsie disky su na trhu a je to len otazka casu.
Pre vyrobcov klasickych BD prehravacov alebo nejakych MM hybridov vznika tiez vyzva - medium a prehravanie bude musiet mat omnoho lepsie dekodovacie a kapacitne benchmarky ako ma dnes.
Prve co pride bude HDMI 2.0, HEVC H.265 ( pomoze potiahnut FullHD este ), ktore podporia sucasny standard REC.709. Vyrobcovia hladaju nieco, cim by oslovili spotrebitelov - najprv 3D, teraz upscalovane 4k. Akonahle ale v studiach spravia prvy true 4k master ( 10-bit REC.2020 ) vasho oblubeneho filmu a uvidite ho na 130" uhlopriecke v demo roome, bude vymalovane a mozete zacat menit gear.
Su spotrebitelia, co si kupia telku za 4000eur ale pozeraju na nej DVD alebo SD/720p telku. Preto si myslim, ze FullHD ma este stale potencial.