Anketa - Dopočty mezisnímků (motion "vychytávky") ANO či NE?

CRT, LCD, Plasma, projekční TV, projektory a jiné technologie zobrazování

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Anketa - Dopočty mezisnímků (motion "vychytávky") ANO či NE?
Dopočty vyžaduji vždy a všude 11 %  12%  [ 11 ]
Jak kde - hlavně s mírou 51 %  57%  [ 51 ]
Dopočty nesnáším, vypínám u všeho 26 %  29%  [ 26 ]
Celkem hlasů : 88

Odeslat příspěvekod Yamer 21. 4. 2020 08:40

1) Kompresi můžeš ovlivnit i co se týče horního limitu datového toku.
2) Prosím sděl nám zdroj, ze kterého čerpáš ve své větě, která budí mou silnou nedůvěru: "zvednou FPS z 24 na 60 znamená další troj-násobení dat" - :)
Yamer
Junior

Odeslat příspěvekod Yiakubou 21. 4. 2020 14:40

Ono je taky potreba si uvedomit, jak vznika takovy film. Skok na 60FPS opravdu neznamena jenom to, ze produkce koupi 60FPS kameru, vetsi uloziste a ten film bude mit vyssi datovy tok. V ramci filmove produkce se s ~24 FPS pracuje uz dlouho a je kolem toho nastaveno spousta veci. Vetsinovy prechod na vyssi FPS by byl hodne komplexni a nakladny. Vemte si treba postprodukci, kde je nekdy nutne manualne upravovat kazdy frame - treba u animovanych filmu, nebo digitalni efekty - to by najednou znamenalo minimalne ztrojnasobeni nakladu pouze pro tuto aktivitu. Tlak spotrebitelu na 60FPS neni zase tak velky, aby meli filmari zajem do takove veci investovat. To bude jeste beh na hodne dlouhou trat. Proste film neni TV show, nebo porno scena...

I z techto duvodu je potreba chapat doporuceni nekterych filmaru, kteri chteji, aby lide doma vypnuli tyto funkce a koukali na jejich filmy v puvodni podobe, protoze ty filmy jsou udelane, vypiplane a zamyslene na ~24 snimku a ti autori proste chteji, aby se na to lide i tak divali. Stejne jako malir bude radeji, kdyz se podivate na original v klidu a ne ve spechu na reprodukci, stejne jako hudebnik bude radeji, kdyz si jeho dilo pustite tak, jak bylo zamysleno a ne v nejake vyssi rychlosti s efekty navrch, apod...
Velky hifi: 2xNUC (Euphony Stylus/Endpoint) > Singxer SU6 > RIHA LINE-4-DAC > 2x B200 bi-amp > Mega V2 Plus Custom
Maly hifi / produkce: RME Fireface UCX II > Neumann KH120 II + 750 DSP + NDH30
Yiakubou
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Yamer 21. 4. 2020 23:11

Chápu, že přejít na něco nového znamená náklady. Nedělám si vůbec žádné iluze o filmovém průmyslu a ani nemám nic proti tomu, když chce někdo zachovat "staré" umění, ale vysvětlete mi, co je na tom tak super, když se film (nebo seriál, sport, dokument o přírodě, ..) na LCD displeji v mnohých scénách viditelně a nepřirozeně "trhá"?

Dále, opět zazněla věta o údajném "trojnásobku" - tentokrát ne datového toku, ale dokonce finančních nákladů. Kde jste to vzali? Zdroj? Mně to připadá jako hauznumero, které si někdo jednoduše vymyslel. A i kdyby tam byla přímá úměra, což není, tak 60 : 24 opravdu není 3... :)

Hobbit je natočenej v 48 FPS a mně se to teda dost líbilo. Do kina moc rád nechodím a na tohle se zkrátka dobře dívalo. Paráda. :)

Mimochodem dříve jsem preferoval SD rozlišení a 24 FPS. Můžete si ťukat na čelo, ale je to tak. No a dneska už ani jedno z toho nemám rád, protože oči se prostě naučily vidět a vnímat víc.
Yamer
Junior

Odeslat příspěvekod Yiakubou 22. 4. 2020 00:22

Ja vas pohled chapu a nijak ho nerozporuju. Pouze jsem se snazil dodat dalsi pohled na vec zejmena v oblasti klasickeho filmu. Nevim, o kolik presne by se zvysily naklady pri prechodu na 60FPS. Pouze jsem se snazil naznacit, ze to neni o tom jenom to na 60FPS natocit. Je proste rozdil, kdyz potom v postrodukci musite upravovat 24 snimku na sekundu filmu, nebo 60... to zcela jiste vyznamne zvysi naklady, zejmena u animovanych filmu, nebo tam kde je hodne efektu. A to je pouze jeden z aspektu.

Jinak jakekoliv argumentace ohledne trhani na LCD apod. jsou bohuzel irelevantni, dokud filmove produkce budou vydelavat hlavne na projekcich v kinech. Proc by nekdo zvysoval naklady na vyrobu kvuli 60 FPS, kdyz se ta investice nevrati? Ted se to treba bude menit, ale zatim to tak neni...
Velky hifi: 2xNUC (Euphony Stylus/Endpoint) > Singxer SU6 > RIHA LINE-4-DAC > 2x B200 bi-amp > Mega V2 Plus Custom
Maly hifi / produkce: RME Fireface UCX II > Neumann KH120 II + 750 DSP + NDH30
Yiakubou
Pokročilý

Odeslat příspěvekod stormborec 22. 4. 2020 09:36

K čemu 8k, 4k, FullHD, HD - když se při té snímkové frekvenci 24 za sekundu reálně sníží pozorovatelný počet řádků na 300.

Kdo komu brání aby si vpnul na své TV funkci jako chce?

Naopak vidím, že by nám někdo zase už chtěl poroučet co máme dělat, na co se koukat, co si máme myslet...

8-P 8-P 8-P

-- 22. 4. 2020 10:39 --

Jinak vzhledem k principu komprese videa se zvýšením počtu snímků zvýší datový tok jen minimálně - ten dvojnásobek při dvojnásobné frekvenci je jen teoretické maximum v případě, že by se neprovedla žádná komprese a to ještě by v tom filmu nesměly být žádné statické scény.
LG 32LH5000 (2009) 120Hz, IPS EEFL
Samsung 40NU7192 (2018) 60Hz, VA LED
stormborec
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod indeshit 22. 4. 2020 13:26

Yamer píše:Chápu, že přejít na něco nového znamená náklady. Nedělám si vůbec žádné iluze o filmovém průmyslu a ani nemám nic proti tomu, když chce někdo zachovat "staré" umění, ale vysvětlete mi, co je na tom tak super, když se film (nebo seriál, sport, dokument o přírodě, ..) na LCD displeji v mnohých scénách viditelně a nepřirozeně "trhá"?

Dále, opět zazněla věta o údajném "trojnásobku" - tentokrát ne datového toku, ale dokonce finančních nákladů. Kde jste to vzali? Zdroj? Mně to připadá jako hauznumero, které si někdo jednoduše vymyslel. A i kdyby tam byla přímá úměra, což není, tak 60 : 24 opravdu není 3... :)

Hobbit je natočenej v 48 FPS a mně se to teda dost líbilo. Do kina moc rád nechodím a na tohle se zkrátka dobře dívalo. Paráda. :)

Mimochodem dříve jsem preferoval SD rozlišení a 24 FPS. Můžete si ťukat na čelo, ale je to tak. No a dneska už ani jedno z toho nemám rád, protože oči se prostě naučily vidět a vnímat víc.


Nejen na LCD. Na OLEDu je to stejné. Já na mém OLEDu mám interpolaci vypnutou. Mám rád 24p a při švencích trhá beru za filmovou přirozenost. Dokonce na OLEDu to trhání bývá ještě markantnější. Film není realita a ani se o ní nesnaží. Je to film.

Vidíš...a zrovna Hobbit v HFR byl dle mnohých hnus, na který se nešlo koukat. Poptávka zde mohla zformovat nabídku, ale nestalo se. Kdyby se byl býval Hobbit HFR setkal s oslavným přijetím a stal se modlou, tak by to určilo jistý trend. Neučilo. Naopak přijetí obecenstva bylo dost vlažné, veskrze negativní. (jsou pochopitelně i ti, kterým se to líbilo víc než standardní 24p verze).

Preferoval SD rozlišení? Jako v době, kdy už bylo k dispozici rozlišení vyšší, tak jsi preferoval nižší? Proč?
indeshit
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Yamer 22. 4. 2020 20:00

Na OLEDu je "cukatura" ještě o něco markantnější, ale letos na Black Friday nejspíše půjdu do Panasonic OLEDu. Asi se shodneme, že má super obraz... a s deblur 0 a dejudder 1/10 je to pro mé oči na této TV celkem sledovatelné i v 24 FPS a předpokládám, že letošní model se vůči loňskému nezhorší. Večer v přítmí možná bude fungovat dobře i ten nejnižší level BFI, což je letos novinka.

Jinak co se týče preference SD, bylo to tak, prostě jsem na to byl zvyklý. Jak u filmů, tak u ostatních videosnímků.. Zvýšená ostrost HD se mi zdála přehnaná a zbytečná vzhledem k tomu, že se jednalo o pohyblivé obrázky - kdo chce ostrost, může koukat na fotky, že? :) Neměl jsem TV a filmy na monitoru jsem nesledoval zblízka. Ale v průběhu času a s tím, jak klesaly ceny a zvyšovala se kapacita všech možných úložišť na video soubory, jsem uznal, že HD má něco do sebe :). Měl jsem pomalé PC a byl jsem zvyklý i hry jako Quake mít raději v horším rozlišení, ale v co nejvyšších FPS (ideálně nad 72), což dávalo opravdu markantní výhodu v real time fightech. Tak si vem, jak se cítí takový člověk, který je nejen z reálného světa, ale i ze světa na obrazovce zvyklý na plynulost... pak si zapne film, chce si ho fakt užít... ale ono to najednou začne tak nějak mírně cukat, jako kdyby někdo zapomněl v počítači upgradovat grafickou kartu nebo jako kdyby se začal "sekat" přehrávač... zkrátka 24 FPS ve mě evokuje spíše pocit nějaké technické chyby, než záměru. Ale chápu, že spousta lidí to tak chce a další spoustě lidí je to šumák a nevadí jim ani 24, ani 48+ FPS.
Yamer
Junior

Odeslat příspěvekod stormborec 22. 4. 2020 20:43

Se divím že neprosazují černobílé podání - barevný film je přeci kulturní barbarství
LG 32LH5000 (2009) 120Hz, IPS EEFL
Samsung 40NU7192 (2018) 60Hz, VA LED
stormborec
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MgX 22. 4. 2020 20:48

Jen upozorním všechny, kdo ještě nehlasovali, že mohou přispět i do ankety :-)
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kvok 22. 4. 2020 22:02

stormborec píše:Se divím že neprosazují černobílé podání - barevný film je přeci kulturní barbarství

Pokud si pustím Logan Noir, tak nestojím o to, aby mi ho televize dobarvovala.
kvok
TV expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dracul77 31. 12. 2020 00:41

Ahojte, presiel som na Oled lgCX po 10- toch rokoch kukanim na plazmu a po spusteni som neveril vlastnym ociam ako to trha par dni som sa nevedel na Tv ani poterat pretoze uz po 15min ma bolela hlava aj oci a z filmu som fakt nic nemal. Pozrel som aj niektore zahranicne fora a vacsina divakov co presli z plazmy mali tento pocit.
Ak niekomu pomozem tak treba nastavit toto
1. Noise reduction OFF
2. MPEG nise reduction OFF
3. Smoot gradation OFF

4. True Motion user
5. DeBlur 0
6. De Judder 1-6 podla vasho oka, ja to mam podla testovania zatial na 5 je to vyrazne lepsie

Mne toto nastavenie velmi pomohlo
dracul77
Mírně pokročilý

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků