Servis po záruce - Situace, která asi nemá řešení

CRT, LCD, Plasma, projekční TV, projektory a jiné technologie zobrazování

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod OPavel 17. 2. 2021 23:52

Pokusím se o co nejstručnější vyjádření, snad i tak všichni pochopí o co se mě jedná a snad to bude i výstraha a poučení pro ostatní.
TV rok po záruce, pořizovací cena 65000,-.
Objevil se svislý červený pruh (viz. foto)
Servisní technik mě sdělil, že se na 99.9% jedná o skrytou vadu obrazovky a oprava přijde na cca 50000,- ,
z čehož jsem byl celkem v šoku a snažil se to, jak se říká, rozdýchat.
Doporučil mě, ať kontaktuji VOC centrum podpory.
Tam chtěli zaslat foto výrobního štítku, fakturu...,a že to budou individuálně řešit.
Tak jsem tak trochu doufal, že se tento problém nějak vyřeší přijatelně pro obě strany,
s ohledem na pořizovací cenu a s ohledem na to, že se jedná v podstatě o zánovní TV.

Odpověď přišla na druhý den, paní začala pro mě optimisticky:
Tímto bych Vás ráda informovala, že interní šetření skrze kontrolní oddělení VOC bylo dokončeno a níže Vám zasílám finální stanovisko.
Pak následovaly nějaké fráze ve smyslu, jak je ji to osobně líto..., závěr si tedy již domyslíte: ZAMÍTNUTO.
Děkuji Vám za pochopení a podpis.

Zprávu jsem si raději přečetl znova, zda jsem ji vlastně pochopil, protože spojení
"Ráda bych Vás informovala ... o zamítnutí" je asi nad moje chápání.
Možná to ale opravdu tak myslela, z pohledu zaměstnance Samsungu, že je ráda, že se žádost zamítá, kdo ví.

Abych byl objektivní, tak zpráva ještě obsahovala:
Jelikož nám ale záleží na udržení zákaznické spokojenosti, zasílám Vám níže slevový kód v hodnotě 15 % na nákup nového výrobku Samsung s platností 14 dní.
Nemám ve zvyku se neslušně vyjadřovat, tak jen oznamuji, že již od této firmy nejspíš nic pořizovat nebudu.

Zde bych si ještě dovolil vložit poslední email, který jsem poslal a na který, jak jsem předpokládal, již nikdo nereagoval.

Dobrý den paní .....,
děkuji za snahu, nicméně jsem hodně zklamaný.
Vím, že si nemohu nic nárokovat a znovu se opakovat už nechci, stejně by to už k ničemu nebylo.
Tři roky starou a tak drahou TV vyhazovat je docela úlet a za opravu 50000,- určitě nedám.
Takže se buď se závadou naučíme žít, návštěvám vysvětlím, že to je takto u Samsungu standardní řešení nebo
z půdy opráším starou 15 let funkční plasmu Panasonic dokoupím set-top box a budeme spokojeni.
No vždyť jsme si vlastně za ty peníze za 3 roky nové TV užili ažaž, tak co bychom vlastně chtěli, že ?
Podporu zákazníka jsem si v takovémto případě představoval trochu jinak, teď už vím, že mylně.
Je to pro mě poučení do budoucna.

S pozdravem
Pavel ....

Závěrem, pokud si někdo koupí TV prémiové řady a uplyne záruka, tak se jen musí začít modlit a to i když je ateista, aby neodešla obrazovka, kde cena opravy se rovná nové TV.
Dle mě je toto obecně téma k zamyšlení, zda by výrobce neměl poskytovat zvlášť záruku na obrazovku, jak to dělají např. u praček na motory, ap.

Pokud má někdo návrh, jak takovou situaci řešit nebo už řešil, budu rád za Vaše příspěvky a zkušenosti.
Rady typu...Nekupuj si tak drahou TV, Kdo chce chovat opici, tak musí mít i na banány, ap.,sice pochopím, ale nemá smysl na ně reagovat.

Všem přeji více štěstí s firmou Samsung.
Pavel
Přílohy
závada.jpg
závada.jpg (23.49 ) Zobrazeno 3962 krát
OPavel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Cz_Luky 18. 2. 2021 07:04

Zdravím,
radu sice nemám, ale zato zkušenosti podobného typu s televizí značky Samsung mám až dost, nakonec po všem tom trápení jsme pořídili LG OLED65CX.
Teď tedy něco k té TV od Samsungu, v říjnu 2017 jsme za krásnou akční cenu s obrovskou slevou koupili model 65KS7502 za necelých 45000kč, už tenkrát jsem váhal nad OLED, ale odradil mě strach s nízké životnosti, zatímco Samsung se chlubil téměř nekonečnou životností navrch prohnutá TV se nám prostě líbila. Jenže po 14 měsících přišel první problém, závada v podsvícení panelu a několik tmavých svislých pruhů v obraze, takže přes linku Samsungu domluven servis a do týdne přijel technik k nám domu a vyměnil celý panel (TV v té době měla naběháno 2600 hodin). TV pak fungovala přesně dalších 11 měsíců a opět se objevil stejný problém jako na prvním panelu. Jelikož problém nastal měsíc po záruce, tak mě na běžné servisní lince Samsungu odkopli, odkopli mě i na podpoře a snad všude, kde byl běžně dostupný kontakt. Nakonec mě na Samsung community někdo odkázal na VOC, kde jsem na poprvé moc úspěchu nesklidil, ale případ stále nebyl ze strany Samsungu uzavřen, takže probíhala výměna několika e-mailů, kontaktování přímo nejbližšího autorizovaného servisu, kde mi vystavili nějaké protokoly a posudky, nakonec téměř po dalším půl roce v květnu 2020 my byla uznána pozáruční oprava v rámci vstřícného kroku a za pouhých 600kč za práci technika mi byl opět vyměněn celý panel(TV v té době měla naběháno 6300 hodin). Bohužel, jak už to u téhle TV je zvykem, tak ani tento panel nevydržel moc dlouho a v listopadu 2020 se opět objevuje problém s podsvícením, bohužel po poslední opravě byla záruka prodloužena pouze o 3 měsíce a na další půlroční dohadování s VOC Samsungu nemám sílu a k té televizi už mám tak trochu odpor.
Odhaduji, že teď má TV celkově naběháno maximálně 8000 hodin s tím, že poslední panel nevydržel ani 1500 hodin.
Tolik tedy k mému zážitku s téměř nesmrtelnou QLED první generace od Samsungu.

Také všem přeji více štěstí se značkou Samsung než jsem měl já

S pozdravem
Lukáš
Cz_Luky
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jarešek 18. 2. 2021 07:45

OPavel, Samsung má OLED panely tuším od LG. Vlastně asi většina velkých značek, takže tě ta smůla může potkat i jinde. Je to sice hnus, ale firma jedná v rámci zákona a nejspíše to ke své spokojenosti nevyřešíš, i když bych ti to opravdu přál. Tady asi nezbyde než opravdu nekupovat tak drahé opice, protože ty pověstné banány obyčejný člověk nerozdýchá.Stejné je to i např. u aut a to i bazarových, kdy oprava starších prémiových značek jde do desetitisíců. Sry za OT.
jarešek
Junior

Odeslat příspěvekod martas38 18. 2. 2021 07:50

jarešek: Samsung nemá OLED panely, vůbec TV s touto technologií nevyrábí. QLED není OLED, je to LED technologie.
Eversolo DMP-A6->Chord Qutest->Cayin HA-1A->Forza Noir Hybrid HPC->Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000->Dunu Blanche->Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+->Pioneer SX-S30DAB->Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod michalko58 18. 2. 2021 08:16

Teoreticky by si mohol ziskat cast penazi spat ak mas poistenie domacnosti a v nom zahrnutu aj elektroniku. Neviem ako v CZ ale u nas na SK byva v takomto poisteni aj predlzena zaruka na elektroniku (1 az 7 rokov - v zavislosti od poistovne). Samozrejme, ze ti nevratia plnu cenu ale tiez je to lepsie ako nic.

Byt tebou ich skusim kontaktovat znovu a ak to s nimi nepohne, tak by som bol hadam schopny kontaktovat aj nejaku tu TV stanicu/noviny/web, nech spravia reportaz. Zalezi ale na tom ako moc si nastvany a ci chces s tym ist verejne pred celu krajinu.

Vseobecne:
Presne pre toto nezdielam nadsenie z marketingovych blabolov, ktore tu mnohi vyzdvihuju pri Panasonic OLED, ze maju specialnu chladiacu vrstvu predlzujucu zivotnost panelu atd. Ak si je vyrobca isty, musi to podlozit predlzenou zarukou a jediny, kto sa zatial na to z vyrobcov citi, je Philips a jeho 5-rocna zaruka (aj ked to davaju iba ako "akciu", kde si to clovek vzdy priplati v cene vyrobku). Je sice otazne ako bude vyrobca postupovat pri nejakom probleme, ale clovek ma aspon aku taku "istotu" pocas 5 rokov ak mu odide obrazovka.

Poucenie do buducna:
Zvazit prikupenie predlzenej zaruky, pripadne rozsirenie poistenia domacnosti, Znacka vyrobcu tu asi nehra az taku rolu, ak ma clovek smolu na vadny kus.
michalko58
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod J.Sada 18. 2. 2021 08:28

Mám podobnou zkušenost z Panasonicem.
Dokonce 2x. Nejdřív v záruce vyměnily /byl to tenkrát nejvyšší model LCD/ za novou , které rok po záruce odešla obrazovka....
J.Sada
Junior

Odeslat příspěvekod jarešek 18. 2. 2021 10:20

martas38 píše:jarešek: Samsung nemá OLED panely, vůbec TV s touto technologií nevyrábí. QLED není OLED, je to LED technologie.

Samozřejmě to vím, i že QLED není OLED, no nicméně jsem se rozepsal víc než je zdrávo. :-D
jarešek
Junior

Odeslat příspěvekod JJezevec 18. 2. 2021 10:29

Bohužel nyní očekávám kdy dostanete "ban". Včetně mě.

Obávám se že něco takového jako - šířit zde pravdu o podřadných LCD TV značky Samsung je nepřípustné.
JJezevec
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gy007 18. 2. 2021 10:42

Jóóó, to my měli zábavu s oled prémiovkou od Sony. Naštěstí 2 měsíce před koncem záruky výměna základní desky, takže to ještě klaplo, ale ten princip, že si člověk asi nekupuje prémiový zboží na dva nebo tři roky... A to na to ještě moc nekoukáme, v průměru max 2 hodinky denně.
gy007
Junior

Odeslat příspěvekod OPavel 18. 2. 2021 14:07

michalko58 píše:Teoreticky by si mohol ziskat cast penazi spat ak mas poistenie domacnosti a v nom zahrnutu aj elektroniku.

Dobrý den,
díky za komentář.
Pojištění domácnosti tohoto typu nemám, ale stejně si myslím, že by se na tuto závadu asi nevztahovala.
Navíc další tahanice s pojišťovnou, nevím jak u Vás. Na nás se usmívají, když se pojistka uzavírá. Ale když se pak mají chlubit oni, tak to je už pak jiná...
michalko58 píše:Byt tebou ich skusim kontaktovat znovu a ak to s nimi nepohne, tak by som bol hadam schopny kontaktovat aj nejaku tu TV stanicu/noviny/web, nech spravia reportaz. Zalezi ale na tom ako moc si nastvany a ci chces s tym ist verejne pred celu krajinu.

Na medializaci v TV nebo podobně nemám povahu a ani mě to nestojí za to. Jako malá satisfakce mě stačí,
že se o této zkušenosti podělím s lidmi na fórech a současně to bude pro ně určité upozornění, na co si dát pozor při koupi dražšího zařízení.
michalko58 píše:Vseobecne:
... Ak si je vyrobca isty, musi to podlozit predlzenou zarukou a jediny, kto sa zatial na to z vyrobcov citi, je Philips a jeho 5-rocna zaruka (aj ked to davaju iba ako "akciu", kde si to clovek vzdy priplati v cene vyrobku). Je sice otazne ako bude vyrobca postupovat pri nejakom probleme, ale clovek ma aspon aku taku "istotu" pocas 5 rokov ak mu odide obrazovka.

I některé e-shopy nabízí prodloužení, záruky o 1 až 3 roky. Pokud si vzpomínám, tak ta možnost tam při koupi snad byla taky, cena za toto připojištění nebyla zrovna malá. Pokud bych si připlatil za jeden rok navíc, tak bych teď byl asi naštvaný ještě víc, protože ten rok navíc je v současnosti o nějaký ten týden již překročen.
A jak jsem už psal, dle mě je problém v tom, že klíčová je cena obrazovky, která je současně i nejčastější příčinou závad na TV. Ostatní díly jsou dle mě jen zlomek této ceny.
Taky už se zde někdo zmínil, že se to může týkat i aut, souhlasím s tím, že některé díly můžou být hodně drahé, ale určitě nenastane situace, že jeden podstatný díl bude 90% ceny nového auta.
Pavel
OPavel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod geforce85 18. 2. 2021 15:07

Ja si ešte ripnem do Samsungu. Od septembra do decembra som reklamoval 3x samsung note 10+ tel. neopraviteľný. Dostal naspäť peniaze a 15% ako kompenzáciu. A hádaj čo zľava sa da použiť len na nižšie alebo lacnejšie rady ako note 10+. Ďakujem Tamtung.
mobil: Pocox3
pc :Alienware17 R4 + lg 48cx
audio : Onkyo TX 8270 + Onkyo C 7030 + Klipsch rb-81 ii+ Klipsch R-10SW, Sony D-NE20, fiio e18,bv audio headamp
sluchadla: SONY MH1c , Sony MDR-10RBT,DUNU 1000
geforce85
Junior

Odeslat příspěvekod brrouk1 18. 2. 2021 15:24

Koukám, že Philips tu ještě není....
Tak se přidám, OLED , za 1,5 roku 2x v opravě, poprvé zdroj, podruhé panel.
DK-Pioneer LX 85, Canton Gle,
Stereo- Rotel RA 1070- - NHT Super Zero, REL HT 1003
Head-Audeze LCD 2 C, iBasso IT 07,IFI micro black signature , Hiby R5 2g.,Audeze Maxwell
brrouk1
Junior

Odeslat příspěvekod michalko58 18. 2. 2021 18:22

Pokial to ma clovek v zaruke tak to moze byt (financne) jedno - proste smola na vadny kus. Dokonca, ked sa to pokazi tak, ze mu vratia peniaze pred koncom zaruky, este moze byt aj rad. (Mne takto nevedeli opravit telefon a nakoniec ma, vdaka tomu, jeho nastupca vysiel na 30,- €, pritom zavada nebola nejaka vazna, iba servis nesikovny a Amazon sa zachoval nad ocakavania)

Lenze, ked sa to stane po konci zaruky, to uz je ine...
michalko58
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod kultus 18. 2. 2021 18:43

Tvoji nastvanost a sklamani chapu. Nechci aby to vyznelo arogantne, protoze zrovna ja jsem ten kdo se ve svem okoli nejvic rozciluje, ze se premiove veci pysnici se spoustou superlativu vc. ceny prodavaji jen s povinou 2 letou zarucni lhutou...ale bohuzel neni na co nadavat o podminkach si vedel. Proste je to tak a je na kazdem z nas jestli to akceptuje nebo ne. Ja se to snazim drzet na uzde a limit na televizi jsem mel cca 30000kc a ne protoze bych nemohl dat vic, ale ze jsem nechtel a tvuj prispevek je presna pricina proc jsem nechtel.

Jak uz padlo, da se prikoupit prodlouzena zaruka, ktera muze mit i uskali (zname pojistovny). Paradoxne jsme tohle nedavno uspesne aplikovali na kombinovane pracce kde odesly nejake kramy susici casti po 4.5 roce (prikoupeny 3 roky prodlouzene zaruky). U tak draheho kramu jako televize za 65K by to bylo namiste. To pojisteni domacnosti je taky zajimave reseni ikdyz zalezi jestli se to tak moc vyplati. Anebo nekupovat tak drahe zbozi kde to nebude tak bolet...je to smutne ale dneska je to bohuzel tak. Kazdopadne diky ze ses podelil jsem zvedav kolik vydrzi ten muj Samsung, nemyslim si ze si ale dneska vyberes. Odejit ti muze cokoliv a kdykoliv. Vse mi uz dnes prijde jako spotrebka.

PS: k tem motorum u pracek, proc si myslis ze davaji 10 let zaruku na invert.motor? Protoze je to asi posledni vec co ti odejde. To je jako davat extra zaruku na procesor v pocitaci, neznam nikoho v okoli komu by odesel, vzdy spis odejde deska-disk-GK...
kultus
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod OPavel 18. 2. 2021 19:24

Díky za reakci. Plně s Tebou souhlasím a proto jsem taky psal, že je to pro mě poučení do budoucna a taky pro ostatní.
Prostě jsem se bláhově domníval, že když se jedná o jeden z nejdražších modelů, tak tomu bude odpovídat i jeho kvalita, teď už vím, že to byl omyl. Na Samsung nijak nenadávám, korespondence proběhla zcela bez emocí.
OPavel
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků