Sony XR-55X93J artefakty v obraze

CRT, LCD, Plasma, projekční TV, projektory a jiné technologie zobrazování

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod PetrXIII 3. 10. 2021 14:30

Nedávno jsem koupil novou TV Sony XR-55X93J jako náhradu za dosluhující Sharp Aquos.
Využívám příjem kabelem od Vodafone (původní UPC).
Po zapojení nové TV se při sledování tv kanálů objevují artefaky, rozkostičkovaný obraz. Pokud přepnu sledování přes Netflix, YouTube ne HBO GO, tento problém se neobjeví a obraz je výborný.
Zkoušel jsem nastavit různě "pomocníky" vylepšení obrazu a také je všechny vypnout, žádná změna. Koupil jsem nový koax., televizi jsem zapnul přes jinou zásuvku (přívod el. energie), všechno marné. Na doplnění uvádím, že předchozí TV tyto problémy neměla a ze stejné kabelové zásuvky je připojena ještě TV Philips a také bez problémů. Nemáte někdo podobné zkušenosti, případně radu?
Poslední možností je ještě technik, který by přeměřil zásuvku (signál) a pak asi reklamace?!
Dík za rady.
PetrXIII
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MgX 3. 10. 2021 16:56

Dle sepsaného lze předpokládat, že na vině není TV. Určitě bych nechal přeměřit zásuvku při vytížení oběma TV. Pak řešil dál.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PetrXIII 3. 10. 2021 19:37

Díky, povolám technika...
PetrXIII
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MgX 3. 10. 2021 19:44

Je to věštění z křišťálové koule. Nicméně bych šel touto cestou.

//ještě bych zkusil signál z digitálního pozemního vysílání, či ze satelitního tuneru v TV. Tam je obraz OK?
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod riddle 3. 10. 2021 20:04

Ahoj, jedná se o digitální signál nebo analogový? Jinak jaý režim na SONY používáš?
díky
Specialista na TV/Projektor kalibrace SDR, HDR a Dolby Vision
Software: Calman Ultimate, ColourSpace, LightSpace
Hardware: Murideo Seven 8K (audio a video generátor), JETI spectraval 1511 HiRes (spektrometr), Klein-k10A&CR-100 (Colormetr)
riddle
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PetrXIII 4. 10. 2021 10:18

MgX - bydlím v paneláku, kde historicky město nechalo zavést kabel, aby se nemuselo starat o rozvody společných antén - dnes už je dům v osobním vlastnictví tak asi jiný příjem nevyzkouším....

riddle - při nastavení tv jsem volil příjem digitální, kabelový...

-- 4. 10. 2021 11:22 --

Jenom ještě doplním - ještě jsem zkusil film přes USB a hrál dobře, bez jakýchkoliv artefaktů a stejně tak z Blueray....
Technik přijde zítra dopo, tak pak napíšu výsledek...

-- 4. 10. 2021 11:31 --

riddle - pokud se ptáš na nastavení obrazu, tak používám režim ŽIVÝ, ale ubral jsem na jasu, barvách, velmi mírně jsem přidal na zvýraznění černé a teplotu barev mám studenou. Podle mého oka tak mám "přirozené" pleťové tóny a bílá je bílá a ne šedá. Ale jak se začali objevovat popsané artefakty, tak jsem i nastavení obrazu uvedl do původního, vypnul jsem všechny vylepšovátka, ale beze změny. Jediné, čeho jsem si ještě všiml, že rozdíl je v jednotlivých kanálech - např. na ČT se problém objeví jednou za cca 3 minuty a taková PRINA a NOVA to je každých cca 30 vteřin. Kostičkování se samozřejmě nejvíc projevuje při překreslení scény.
PetrXIII
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jito 4. 10. 2021 16:56

Vzhledem k tomu,že jsem také na Vodafone Cable,tak tyto artefakty znám.
U mě doma to je výjimečně.Ale u tebe to bude slabým signálem.
jito
HD SATan
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tielk100 4. 10. 2021 17:46

Ahoj mame v rodině Sony 65XH9096 a na digitalni kabelovce UPC dnes Vodafone jím to kostičkuje občas taky.Stara Sony jela bez problému.
tielk100
Junior

Odeslat příspěvekod PetrXIII 5. 10. 2021 17:47

Tak po dnešní návštěvě technika musím bohužel TV reklamovat. Cesta signálu až k tv bez problémů, zkoušel i měnit CA modul s dekódovací kartou a vše je ok. Dokonce připojil i utlumovací člen (-10dB), protože podle měření je signál na samé horní hranici. Podle jeho názoru jsou nejpravděpodobnější dvě varianty: 1. softwarová chyba, 2. chyba v tuneru tv.
Uvidím, jak to všechno dopadne...�
PetrXIII
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MgX 5. 10. 2021 19:43

Bohužel bez jeho návštěvy a proměření by se jednalo o spekulace. Uvidíš, co Ti řeknou v servise. V každém případě nám dej vědět, jak vše dopadlo. Díky

Pořád mám drobnou pochybnost. Nicméně nejsem servisní technik a nevím přesně, co telka dělá. Závada v TV je samozřejmě možná. Nic není bezchybné.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PetrXIII 6. 10. 2021 13:23

Tak výsledek po dnešním telefonátu se servisní podporou SONY je takový, že nejsem zdaleka sám, kdo má stejný problém a SONY přiznalo, že poslední aktualizace tyto problémy způsobuje. Už "usilovně" pracují na opravné verzi, ale termín vydaní aktualizace neznají. Na stránkách SONY jsem objevil, že nějaká verze má vyjít 10.10., ale není napsáno, jaká aktualizace to je ... Všem, kdo se s tím potýkají přeji pevné nervy.
Nicméně jedním dechem dodávám, že jinak je obraz naprosto skvělý a nelituji, že jsem tuto tv koupil (za předpokladu brzké opravy).
PetrXIII
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MgX 6. 10. 2021 18:54

Tak se omlouvám, že jsem Tě svedl na scestí. V každém případě je hodně pozitivní, že Sony o chybě ví, a ještě je schopna ji přiznat. To je velké plus a ne každý výrobce by takto fungoval.

Ještě jsi mohl vyzvědět, zda se problém týká čistě části DVB-C, či i ostatních integrovaných tunerů. Škoda, že nemáš možnost vyzkoušet další typy signálů, abys porovnal případně vzniklý problém a jeho zřetelnost. Nicméně díky za zpětnou vazbu, a když natrefíš na aktualizaci, která problém vyřeší, určitě nám sem znovu napiš.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PetrXIII 6. 10. 2021 19:38

Vůbec se neomlouvej, pro laika je každá rada dobrá a posune mně to v řešení problémů....
Z toho, jak na podpoře Sony reagovali, tak to vypadá opravdu jen na problém s DVB-C, protože hned nabídl řešení - vytažení CA modulu s tím, že mají vyzkoušené, že volně šířené signály fungují bez problémů.
Jakmile aktualizace vyjde, dám vědět.
Dík
PetrXIII
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MIRAFF 7. 10. 2021 06:09

Dobrý den, nechci zakládat další vlákno, protože problem se týká téhle nové televize . Vlastním stejný typ , ale 65 " .
Nefungovala mi internetová služba NETFLIX , ostatní internetové služby fungovaly.Podpora SONY mě 8 týdnů ubezpečovala, že chyba je na mé straně včetně návštěvy technika přímo u mě doma . Včerejší firmware 6.4048 tohle vyřešil. Dále řeším problem neprůchodnosti analogových video signálů / komponetní i kompozitní / z externích zdrojů = DVD do televize. Po špatných zkušenostech s odstraňnováním problemů u této značky si zatím odpovídám sám, kup si externí zařízení s HDMI výstupem.....
MIRAFF
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Petr Lut. 5. 11. 2021 08:12

Zdravim po včerejši nove verzi firmware
6.4284 problem stale přetrvava u modelu
KD-55X85J.
Petr Lut.
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků