miniDV kamera

Analogové a digitální videokamery, záznamová média

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod kuki19 17. 4. 2020 23:55

chápem systém akým to funguje. ale celé je to absolútne proti tomu čo viem o kodekoch, kompresii a o veciach okolo toho. verím, že dnešné kodeky sú lepšie ako tie, ktoré som ˝zažil˝ ja, ale že by až tak? :-) viem čo robil s videom mpeg, aj divX. pri prevodoch nepomohol ani zvýšený dátový tok :-D
čo sa týka klúčových snímkov, je to podobné. ideál je video kde je fotka za fotkou. ked mám video kde je medzi dvomi fotkami dajme tomu 10 čiastočných, nemal by byť problém pre strihový program prepočítat dáta a ˝nasekat 10 plných snímok. otázka znie, len sa dopočítavajú snímky na strihoch, alebo sa to video pred spracovávaní celé konvertuje?
ked mi kamera nahrá video do mpeg4, ked ho budem chcieť uložiť znovu do mpeg4, bude ho prekonvertovávať? ak áno, nezníži sa tým kvalita? v minulosti to viedlo k ˝štvorčekovaniu˝...
kuki19
Junior

Odeslat příspěvekod Hylebus 18. 4. 2020 00:51

Za předpokladu, že se využije moderní kodek jako AVC, budu pro zjednodušení počítat jen s I a P frames (používají se ještě B frames, kde se dopočítává z jak z předchozího, tak budoucího klíčového snímku), tak snímky jdou následovně:

I P P P P P P P I P P ...

V případě střihu uprostřed by mělo dojít k tomu, že I frame začne tam, kde byl předtím P frame a podle toho se to zase patřičně posune.
Co se týče konverze, pokud si dobře vzpomínám, tak třeba VirtualDub uměl jednoduše "stříhat" video právě v I frames, což znamenalo, že se video nemuselo konvertovat právě kvůli posunu klíčového snímku. Což je samozřejmě nyní silně nepraktické.
Typicky při střihu videa bývá jenom jedna konverze ze zdrojového videa na finální. U videa s dostatečně vysokým datovým tokem (dejme tomu aspoň 50 Mbit+ u AVC) nemá tato konverze nějaký vliv na kvalitu, to už spíš zprzní případný color grading. U RAW videa (REDCode, ARRIRAW apod.) ještě někdy bývá konverze do "normálního" formátu, se kterým se dá pracovat, ale to se dá řešit přes proxies. A je to trochu OT vzhledem k astronomické ceně kamer, vybavení a úložiště, které je pro RAW video potřeba. :D
Loxjie A30 -> Kanto YU Passive 5.25"
Yulong Audio Sabre DA8 -> Monolith by Monoprice THX AAA -> Sennheiser HD660S
Onkyo TX-8130 -> VMA-II S
Hylebus
Junior

Odeslat příspěvekod marts 18. 4. 2020 08:55

kuki19 píše: verím, že dnešné kodeky sú lepšie ako tie, ktoré som ˝zažil˝ ja, ale že by až tak?


Je to skutečně tak, video kodeky se dramaticky vylepšily, přeci jenom na to měli výzkumníci dost času. A taky k tomu přispěl i vývoj hardware, kdy moderní čipy mají násobně větší výpočetní výkon a jsou pro tyto kodeky optimalizované. Ostatně od uvedení MPEG-2 uplynulo už téměř 25 let https://en.wikipedia.org/wiki/Video_cod ... _standards
"Life is a game you can't win. But it may be quite a lot of fun playing it."
marts
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kutil71 18. 4. 2020 09:33

Jsou programy, které stříhají video bez rekomprese, tedy snímky se dopočítávají jen v místech střihu. Je to třeba HD Writer ( dobrý program dodávaný s kamerami Panasonic, pro většinu výstupů zcela postačující) nebo pro pohodlný střih výborný VideoReDo ( nová verze umí bez rekomprese stříhat i HEVC). Střih je zcela přesný, taky někdy dělám třeba 5 střihu v jedné minutě. Natáčím 4K kamerou, třeba ve 45 min. nahrávce dělám běžně 30 střihů a uložení takto vystříhaného videa ( o délce třeba 25 minut) trvá max. 10 minut a kvalita je samozřejmě shodná s originálem a střih je vždy přesně v místě, kde ho chci mít. V předchozím příspěvku jsem Vám nabídnul nějaké ukázky ( je to jak to vyleze z kamery), stačí si stáhnout zkušební verzi VideoReda a vyzkoušet si to, případně zkusit ten Váš software. Pro převod videa na FHD používám bezplatný optimalizovaný Handbrake, také s výbornými výsledky. Pro náročnější výstupy používám Cyberlink Power Director ( ten už nestříhá bez rekomprese, výstup ukládám v nejvyšší kvalitě a potom převádím na FHD v Handbraku. Budete velmi, velmi překvapený a na klíčové snímky můžete klidně zapomenout.
Kutil71
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod kuki19 18. 4. 2020 12:05

Hylebus píše:... tak třeba VirtualDub uměl jednoduše "stříhat" video právě v I frames, což znamenalo, že se video nemuselo konvertovat právě kvůli posunu klíčového snímku.

jááj, starý dobrý virtual dub... :-) strihalo sa s ním jednoducho a rýchlo. ufikol časť videa a uložil ho v pôvodnom formáte bez toho, aby akokolvek prerátaval dáta. a toto by bol ideálny prípad aj teraz. ked kamera uloží záznam ako mpeg4, strihový soft ho len jednoducho naseká, pospája a prepočíta len prechodové efekty..

-- 18. 4. 2020 13:57 --

Kutil71 píše:Jsou programy, které stříhají video bez rekomprese............nebo pro pohodlný střih výborný VideoReDo................... Pro náročnější výstupy používám Cyberlink Power Director ..... Budete velmi, velmi překvapený a na klíčové snímky můžete klidně zapomenout.

musím pozrieť nejaké. osobne som dlhé roky používal pinacle 9, teraz mám kúpenú myslím že 22. skúšal som velmi vela programov, aj cyberlink. myslím že chip ho máva vo full verzii aj s licenciou, ale akosi ma neoslovil.
neide mi o klúčové snímky ako také, ale o jednoduchosť pri strihaní a aby video x krát neprešlo kompresiou...

chlapi, asi ste ma ukecali... :-D O:-)

otázka dnes stojí, aký výstupný formát je najlepší?
má význam ísť až na 4K, alebo stačí FHD. pozerať aj na typ snímača, alebo je to tiež v tejto dobe jedno?
kuki19
Junior

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků