AV receiver s LAN nebo bez LAN + multimed. centrum? - do 10k

AV receivery, stereo zesilovače

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod MYTCH 26. 8. 2012 19:45

Ahoj,

zvažuju jakés takés ozvučení obyváku. Jsem totální nováček (doteď jsem žil na sluchátkách (Koss Porta Pro a Sennheiser HD 555) a aktivních Red Starech za 1000 Kč k PC).

Aktuálně řeším koupi av receiveru, především na poslech hudby (90% hudba, 10% filmy až bude multimed. centrum).
Na nejlbižší dobu jen receiver, přišel jsem k repro JAMO E 430 (vůbec nevím, jak to hraje :-)), časem (cca do půl roku) pořídím cca do 7000 repro, stereo, plánuju že bazarové.

Pokoj je 20m2 (5x4 metry).

Mám NAS, ze kterého bych chtěl přehrávat hudbu (a filmy). A k tomu je můj hlavní dotaz:
A) koupit dražší receiver, který má LAN a tak přehrávat z NAS hudbu. Zatím jsem počítal cca tyto (ale není to dogmatické):
Onkyo TX-NR414 B (http://www.mall.cz/av-receivery-5-1/onk ... ble-zdarma)
To znamená cena cca kolem 10 000.
Pioneer VSX-527-K (http://www.mall.cz/av-receivery-5-1/pioneer-vsx-527)
Taky mě láká možnost spojením s iPhonem.

B ) koupit levnější receiver a k tomu hned multimed. centrum a přehrávat z něj, přes hdmi do receiveru. Čili levnější receiver, cca kolem 4 000 až 6 000 a za zbytek ceny koupit multimediální centrum (cca kolem 4000 Kč?). Ale pro přehrání hudby budu muset zapnout receiver, multimed. centrum a TV...

Jde i o to, že multimed. centrum budu kupovat tak nebo tak. Nenapadá mě, jaké výhody má to, mít receiver s LAN (vím o internet radiu (to moc neřeším) a možnost přehrávat z NAS).

Mě napadají 2 hlavní nevýhody možnosti B ):
- nutnost zapnout 2 zařízení, jen proto, že chci poslouchat hudbu.
- tušíte, jak se prochází třeba adresářový strom, protože jsem nezaregistroval, že by multimed. centrum mělo svůj display. Bylo by tedy nutné zapnout TV?

Jinak akceptuju jakékoli rady a připomínky i k volbě receiveru.
Možná mi doporučíte možnost A nebo B nebo něco úplně jiného :-]

Díky všem.
Michal.
MYTCH