Yamaha RX-V677

AV receivery, stereo zesilovače

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod vandal666 22. 6. 2015 17:26

Leony5 píše:Já se přikláním k názoru revenmana,ač tu zase budou oponenti že jsou to starý plečky,ale opravdu hrajou lépe než dnešní základní modely za dost peněz.Za stejné peníze se dá pořídit velice slušný starší,ale o mnoho muzikálnější zesilovač. http://www.sbazar.cz/good.shop/detail/1 ... ozni-stroj


až na to, že priplatí 60€ a má nový ;)

http://www.md-sound.de/product_info.php ... rplay.html
Marantz SR5008 + Dali Zensor 5
vandal666
Junior

Odeslat příspěvekod JohnyBuchar 22. 6. 2015 18:32

Na hifibazar.cz bude mít i roční záruku a dostane se kvalitou jinde 8-). 2 roky záruka není žádný všelék, zvláště u dnešní spotřebky plné ku-vítek :pozor.
"Vyčištěné uši jsou nejlevnější upgrade poslechového řetězce"
STEREO: SMSL, Yaqin, Aurum Cantus,REL SLUCHÁTKA: Little Dot, Shure
JohnyBuchar
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sands1 24. 6. 2015 20:26

philcol píše:Jinak k Wharfedalům jsou obecně spíše doporučované zesilovače Onkyo

Kto to doporucuje? Ty? Na zaklade coho?
sands1
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petulda 25. 6. 2015 07:17

Lidi, kteří mají uši na základě toho, že slyší. Tebe se to netýká, neboj ;-).
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod sands1 27. 6. 2015 08:03

riquelminho: Zda sa, ze ako obycajne Philcol tu nedokaze obhajit svoje vyroky, ktore ti adresoval. To ma ale samozrejme neprekvapuje.
sands1
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod waaaw 27. 6. 2015 09:05

Tvrzeni, ze ke (vsem) Wharfum jsou doporucovany (vsechny) zesilovace a receivery Onkyo, by znamenalo, ze jedna i druha znacka ma u vsech, nebo velke vetsiny vyrobku nejaky charakteristicky posun proti neutralni reprodukci. Muzete zastanci tohoto tvrzeni uvest o jaky charakteristicky posun u techto znacek jde, kdyz mate na to usi? Zvlaste u tech beden mne to zajima, kdyz maji docela siroke rozpeti ruznych vyrobku......
waaaw
Junior

Odeslat příspěvekod dkdkdk 27. 6. 2015 09:08

Není co obhajovat. Když se nevytrhne jedna věta z následujících souvislostí, je celý text každému jasný. ...tedy skoro každému.

philcol píše:Jinak k Wharfedalům jsou obecně spíše doporučované zesilovače Onkyo, ale to by si měl zjistit především sám vlastním poslechem. Osobně jsem poslouchal Wharfy se stereo recieverem Onkyo TX-8050 a znělo to opravdu dobře.


Tedy "philcol" popisuje vlastní zkušenost a zároveň dopuručuje osobní poslech celého řetězce.
dkdkdk
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod waaaw 27. 6. 2015 09:25

Ja nic nevytrhuji, jen se ptam, co znamena veta, ze ke Wharfum jsou obecne doporucovany spise zesilovace Onkyo. Tu si ted ty pri sve reakci naopak obesel
waaaw
Junior

Odeslat příspěvekod Denkez 27. 6. 2015 10:42

Každý člen elektroakustického řetězce by měl být především neutrální. Zesilovač by si neměl nic vymýšlet a bedna by neměla nic zdůrazňovat či potlačovat. Proto bývám vždy ostražitý před doporučeními, že abc zesilovač si "sedne", dobře hraje nebo se hodí k xyz bedně. Neskrývají v sobě tato doporučení skutečnost, že předmětné komponenty mají nějaké nedostatky, a to shodou okolností opačné, takže se navzájem kompenzují?
Pokud na nějakou otázku neznáme odpověď, ještě neznamená, že tato odpověď neexistuje.
Denkez
Pokročilý

Odeslat příspěvekod starší 27. 6. 2015 13:01

Asi sa to sem hodí, je to prekopírované z iného vlákna z 5.6.2015: viewtopic.php?f=1711&t=1234551&st=0&sk=t&sd=a

- párovanie AMP - REPRO je v podstate velmi jednoduché a zároveň aj zložité :hm :D , väcsinou sa párujú protiklady, cize protikladne hrajuce, alebo presnejsie povedané s protikladnym charakterom zvuku hrajúce komponenty, cize bedne, ktoré hrajú basy nevýrazne, nespárujes s tvojím DENONOM PMA 720, ale s niečím ako NAD, MARANTZ, atď. a opačne, prebasované bedne spáruješ s niečím ako tvoj DENON PMA 720 /nie s NADom al. MARANTZom/, neutrálne s neutrálnym, atď. atď., samozrejme úplne najdôlezitejsie je, ako si výsledný zvuk predstavuje samotný majitel komponentov.

- "sands1 píše:
...Parovanie znaciek zosikov a repro je opat len dalsia legenda, MÝTUS. "

- no trochu by som tvoj nazor poopravil :-), nie je to az také jednoduché ako si to napísal, nedá sa vždy silic s bednami spárovať podla obecne, alebo predajcom odporúčaného parovania k sebe sa hodiacich znaciek silicov a bední, ono totiž aj rôzne typy silicov a hlavne reprosústav od tej istej znacky môžu, a u niektorych znaciek aj hrajú rozdielne, myslim tým, ze maju rozdielny charakter zvuku, napríklad B&W 804 D spárovat s DENONOM 720 by bola zvuková blbost, hralo by to bez basov /zjednodusene povedane/, ale vyšší model B&W 803 D by si so 720-nou zvukovo sadol /ak opomenieme vykon a povedzme kvalitu toho DENONA/, a napríklad aj vyssi model od DENONA /PMA 1520 / hrá trochu výraznejsie basy ako 720-na, ale u zosilňovačov jednej značky tie rozdiely nebyvaju az tak výrazné ako u reprosústav, takže hovoriť v tomto prípade o rozdielnom charaktere zvuku je trochu diskutabilné a neadekvátne.
starší
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Denkez 27. 6. 2015 21:48

prebasované bedne spáruješ s niečím ako tvoj DENON PMA 720

Jinými slovy, zesilovače Denon (jmenovotě PMA 720) jsou podle autora shora uvedeného výroku "přebasované".
No, to kdyby si přečetli návrháři z Denonu, tak by z toho měli druhé Vánoce.

Mimochodem, ketré jsou ty "neutrální" zesilovače?

Edit 28. 6.
Opravuji: Jinými slovy, zesilovače Denon (jmenovotě PMA 720) podle autora shora uvedeného výroku málo "basují".
No, jestli nebasují či málo basují nebo naopak basují přes míru, návrháři z Denonu by z tohoto výroku měli stejné Vánoce a na podstatu mé poznámky to nemá žádný vliv.
Naposledy upravil Denkez dne 28. 6. 2015 08:21, celkově upraveno 1
Pokud na nějakou otázku neznáme odpověď, ještě neznamená, že tato odpověď neexistuje.
Denkez
Pokročilý

Odeslat příspěvekod starší 27. 6. 2015 22:46

Denkez píše:prebasované bedne spáruješ s niečím ako tvoj DENON PMA 720

Jinými slovy, zesilovače Denon (jmenovotě PMA 720) jsou podle autora shora uvedeného výroku "přebasované".


- probůh Denkez, to nemôžeš myslieť vážne, to si zase děláš kozy, alebo si teraz prišiel z hospody :hm :oboze , veď z toho textu jasne vyplýva /...väčšinou sa párujú protiklady.../, že naopak DENON PMA 720 hrá basy nevýrazne, vzdušne, štíhlo, okrem toho si v tom pôvodnom vlákne označil môj názor na zvuk D. 720-ny za mýtus ... na to si zabudol ?
- ale O.K. pre istotu tu uvádzam môj názor na zvuk DENONA PMA 720, ktorý som prezentoval v tom vlákne z 5.6.2015 ... " - zacnem od konca, ano PMA 720 hrá "štíhle basy, nevýrazné" /uz som to tu písal asi 3x/, výsky by som ale za uhladené nepovazoval, sú skôr dost výrazné, cize ak nechces menit silic za nejaky "basovo silnejsí" /napr. NAD, MARANTZ, ROTEL/ budes musiet najst adekvatne basovo výrazne hrajuce bedne, co ti je jasné, a ktoré to sú ?, no takych je vela, tie odporucane Quadraly a Heca, Magnaty, Dynaudia, SF séria Venere, asi aj niektoré JBL, ty ale chces sučasne "spíše subtilní výšky" tak snad tie odporucane Wharfedaly, Dynaudia DM 3/7, SF Venere 2.5 , ono teraz ma viac nenapadne, aha este MA RX 6 a hlavne RX 8 /no tie vysky, asi uz moc na teba/, najlepsie vziat silic pod pažu a pobehat co sa dá, stúdiá, inzeráty /to tu pisem uz asi 20x/ a vyhnut sa kablom z postriebrenej medi, audioquest kable maju vraj pocutelne temny, basovy zvuk. "

Denkez píše:
Mimochodem, ketré jsou ty "neutrální" zesilovače?


- to je dobrá otázka, na ktorú neexistuje jednoznačná odpoveď, 100 ludí 100 párov uší, takže len tak obecne, je to silič, ktorý nezvýrazňuje ani nepotláča žiadne frekvenčné pásmo, pre mňa to môže byť PRIMARE i 22, pre Petuldu NAD C 375, pre Krmelca YAMAHA AS 1000, pre niekoho hoci ten "basovo-tenký" DENON PMA 720, atď., dosť ludí označuje CA 851, predtým CA 840 v II za zvukovo suchý, neutrálny, takže asi tak, vyber si ...
starší
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Petulda 29. 6. 2015 08:20

Denkez píše:Každý člen elektroakustického řetězce by měl být především neutrální. Zesilovač by si neměl nic vymýšlet a bedna by neměla nic zdůrazňovat či potlačovat.

Jelikož ale nežijeme ve světě "cobykdyby", tak je snad všem nad slunce jasné, že neexistuje takový zesilovač a bedny, který by nijak nezasáhly do zpracovávaného signálu kromě zesílení resp. transformace na mechanické vlnění.

Denkez píše:Neskrývají v sobě tato doporučení skutečnost, že předmětné komponenty mají nějaké nedostatky, a to shodou okolností opačné, takže se navzájem kompenzují?

To je velmi povrchní vidění problematiky. Samozřejmě, že komponenty v sobě mají "nějaké nedostatky". A ne jen předmětné, ale všechny. Jen je třeba mít trochu hlubší znalosti problematiky, aby byl člověk schopen chápat proč tomu tak je a že to, co se na první pohled nezkušeného jedince může zdát jako nedostatek, je prostě logická vlastnost plynoucí z elektrických vlastností daného zařízení.


Návrh zesilovačů a beden kategorie, o které je řeč, je souhrn bezpočtu větších či menších kompromisů a obětování zvukové kvality na úkor ceny. U beden za 10 tis. Kč člověk jednoduše nemůže čekat, že by hrály neutrálně. Jejich výrobce třeba radši laděním zvolí větší objem basů kolem frekvence ladění bassreflexu na úkor jejich přesnosti, rychlosti a neutrality. Toho dosáhne třeba i pomocí uzpůsobení výhybky, která ale díky tomu získá významný hrb/díru v impedanční charakteristice v nějakém frekvenčním rozsahu.
No a k tomu zde máme stejně kompromisně řešený zesilovač, který díky optimalizaci na nějakou cílovou cenu má zase své elektrické nedokonalosti. Třeba v podobě výrazně rozdílného frekvenčně závislého činitele tlumení - náchylnosti k ovlivnění zvuku připojenou reprosoustavou.

No a právě tohle vzájemné působení (přirozených a logických) elektrických vlastností zesilovačů a beden, které jsou oboje konstruovány kompromisně s důrazem na dosažení nízké ceny, má za následek (ne)sednutí si konkrétního zesilovače s konkrétníma bednama.

Když se do toho zamíchá ještě snaha výrobců mít "svůj" charakteristický zvuk, který mají jeho zákazníci rádi a kvůli kterému si jejich výrobky kupují, jsou výsledkem přesně takováhle doporučení, která padla v tomhle vlákně. Na tom není nic nesprávného, nic podezřelého ani nic, co by kdokoliv s alespoň trochou znalosti problematiky mohl jakkoliv zpochybňovat.


starší:
Jen malinká poznámka k mýmu vnímání C375: určitě ho nepovažuju za neutrálně hrající zesilovač. Ostatně to ani v kategorii pouhých 40 tis. Kč za integrovaný zesilovač nelze očekávat. Oproti výrazně kvalitněji hrajícím siličům za několikanásobné ceny resp. ceny o řád až dva řády vyšší má komprimovaný prostor, komprimovanou makro i mikro dynamiku, tepleji znějící a frekvenčně ne zcela rovné středy a medově hutné hluboké basy. Je spíš muzikální než analytický.
Mám ho proto, že v dané ceně mi z toho, co jsem slyšel, zněl nejpříjemněji a proto, že v dané ceně nabízí opravdu hodně výkonu a potažmo kontroly.
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Denkez 29. 6. 2015 10:15

To, že je těžké najít „neutrálně“ hrající bednu, se shodneme. Je také objektivně průkazné takové nikoliv neutrální chování bedny prokázat měřením. Stačí vzít bednu do hluché komory, napojit na příslušnou aparaturu a je vymalováno.
Jiná situace je se zesilovači. U nich fyzikální měření nic významného nepřinese a tak přichází na řadu subjektivní hodnocení a s ním spojené „voodoo“ znalců, kteří tomu „přece rozumí a mají hluboké znalosti problematiky“. A pochopitelně efekt „císařových nových šatů“, protože když se tak často opakuje, že Yamaha hraje ostře a Denon měkce (či jakkoliv jinak, ale charakteristicky), tak to tak přece musí být, i kdyby to slyšet nebylo. A když má někdo odvahu říct, že navzdory těmto pověrám nic takového neslyšel, tak je hluchý nebo tomu vůbec nerozumí.
Když si vezmeme cenově srovnatelné zesilovače různých značek a podíváme se na jejich zapojení, podobají se sobě jako vejce vejci, obdobná topologie, obdobné součástky obdobné dimenzování a takřka shodné technické parametry. V žádném z nich nenajdeme tajemnou krabičku vytvářející specifický zvuk dané značky. A přesto mnohdy tak rozdílná subjektivní hodnocení. Nikomu nepřijde divné, že mnohdy rozporuplná hodnocení srovnatelných zesilovačů, které mají takřka neměřitelné rozdíly v technických parametrech byla provedena na různých bednách s tak proměnnými parametry, na různých kabelech, v různých poslechových prostorech s různou hlasitostí a bez poznámky či záruky provozu v režimu „direct“.
A pochopitelně že zesilovače AVR hrají o „několik tříd“ hůře, přestože jsou např. od stejného výrobce a takřka shodně obvodově řešené.
Pokud někdo řekne, že mu přijde jeho zesilovač poslechově s jeho konkrétní bednou, kabely a v režimu „direct“ tak a tak, nic proti tomu. Jakou má ale takové hodnocení vypovídací hodnotu? Prakticky nulovou, protože je poplatné nejenom danému uspořádání, navíc taky vkusu a preferencím hodnotitele.

No a k tomu zde máme stejně kompromisně řešený zesilovač, který díky optimalizaci na nějakou cílovou cenu má zase své elektrické nedokonalosti. Třeba v podobě výrazně rozdílného frekvenčně závislého činitele tlumení - náchylnosti k ovlivnění zvuku připojenou reprosoustavou.

Petuldo, pokud jsi jedním z těch, kteří mají „hlubší znalosti problematiky“, jistě nám vysvětlíš, jaký bývá v reálu DF faktor uspořádání zesilovač – kabely – reprosoustavy, jak moc je tento DF ovlivňován zesilovačem a proč navzdory malému DF jsou elektronkové zesilovače všeobecně tak dobře hodnoceny.
Pokud na nějakou otázku neznáme odpověď, ještě neznamená, že tato odpověď neexistuje.
Denkez
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Petulda 29. 6. 2015 10:53

Denkez píše:Je také objektivně průkazné takové nikoliv neutrální chování bedny prokázat měřením. Stačí vzít bednu do hluché komory, napojit na příslušnou aparaturu a je vymalováno.

Tohle je jen půl pravdy. Měření zpravidla prováděná nějakým generátorem sinusu samozřejmě o chování bedny leccos řekne. Ona druhá půlka pravdy spočívá v tom, že při reálném provozu s reálnými zesilovači je zvuk bedny ovliněn i zesilovačem - nejen jeho charakteristickým zvukem, ale i jeho elektrickými vlastnostmi v interakci s elektrickými vlastnostmi bedny. Píšu o tom výše.

Denkez píše:Když si vezmeme cenově srovnatelné zesilovače různých značek a podíváme se na jejich zapojení, podobají se sobě jako vejce vejci, obdobná topologie, obdobné součástky obdobné dimenzování a takřka shodné technické parametry

Nesmyslností kolečka "téměř" shodných obvodových řešení s "téměř" shodnými součástkami a "téměř" shodným dimenzováním, které ale údajně vykazují zcela shodné elektrické (=zvukové) vlastnosti, už sis snad prošel... Je to samozřejmě pitomost na n-tou, že by různě zapojené různě dimenzované různé součástky mohly vykazovat naprosto shodné elektrické vlastnosti. To je jen projev ignorantství a neznalostí.

Je to stejná pitomost, jako by někdo napsal např. když si vezmeme cenově srovnatelná auta různých značek a podíváme se na jejich konstrukci, podobají se sobě jako vejce vejci, obdobné motory, obdobné převodovky, obdobné součástky, obdobné rozměry a takřka shodné technické parametry a usuzoval z toho, že proto budou ona auta mít shodné jízdní vlastnosti. Ale ona nemají. Stejně jako zesilovače nemají shodný zvuk.

Denkez píše:Petuldo, pokud jsi jedním z těch, kteří mají „hlubší znalosti problematiky“, jistě nám vysvětlíš, jaký bývá v reálu DF faktor uspořádání zesilovač – kabely – reprosoustavy, jak moc je tento DF ovlivňován zesilovačem a proč navzdory malému DF jsou elektronkové zesilovače všeobecně tak dobře hodnoceny.

DF faktor- Damping Factor faktor? :-D Hmmm.
Nevidím důvod zde vysvětlovat něco, o čem jsem nepsal, proto se s prosbou o dovzdělání prosím obrať na někoho jiného. Psal jsem o tom, že DF zesilovače (nejen jeho absolutní max hodnota) má slyšitelný vliv na zvukové vlastnosti připojených reprosoustav v interakci s jejích impedanční charakteristikou - a proto že je logické, že některé zesilovače a některé bedny si k sobě zvukově (ne)sednou.
Oblíbenost elektronkových zesilovačů je dána především velkým podílem sudých harmonických ve výsledném zvuku, který vytváří charakteristicky "vřelý", "muzikální", "analogový" zvuk. Tvá nesmyslná otázka implikuje, že absolutní hodnota DF je pro výsledný zvuk zesilovače alfou a omegou - to jen dokládá tvé nepochopení tématu resp. opět bezzubou snahu hledat spor tam, kde není.
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků