Frekvenční rozsah na receiveru

AV receivery, stereo zesilovače

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Denkez 12. 5. 2017 07:08

Co to tady zase plácáš?
Mission 700 https://www.cnet.com/products/mission-7 ... ker/specs/ jsou menší, ale plnorozsahové* regály, stejně jako např. tyto Bonbonusy http://www.hifi-voice.com/testy-a-recen ... n-bonbonus
Obě soustavy jsou navržené tak, aby mohly být připojené a provozované na stereozesilovač do svého výkonu, jinak ale bez jakéhokoliv omezení.
Co se u nich změní, když takto zapojené budou doplněné subem?

Ano, v jednom případě by bylo rozumné ty Missiony, stejně jako jakékoliv jiné podobné regály "uříznout". A to, když by měly spolu se subem vyzařovat mnohem větší výkon, než na jaký jsou dimenzované. Nějak jsem ale nepostřehl, že by Eberhart chtěl ozvučovat stadion.

* Plnorozsahové ve smyslu, že jsou určené pro standardní připojení a provozování na stereozesilovači bez podpory subu. Pochopitelně, že mohou být doplněny subem, jako jakékoliv jiné regály nebo sloupy.
Pokud na nějakou otázku neznáme odpověď, ještě neznamená, že tato odpověď neexistuje.
Denkez
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Kuba4 12. 5. 2017 09:35

Mýlíš se Denkezi.

Bombonusy ani Missiony nejsou plnorozsahové bedny ani náhodou, jen když hrají potichu, tak možná. Elektroniku nebo symfoňák v reálné hlasitosti nezahrají. Tipnul bych si, že Eberhart přidával zesilovačem basy a odpálil ten malý basáček v Missionech, proto si pořídil SW, nechce udělat stejnou chybu. Regály, pokud je ta možnost, je jistě dobré dole omezit, třeba na 120Hz a dát tu práci SW. Je trochu rozdíl dát subwoofer k malým regálovkám a k větší třípásmovce. V dvoupásmové regálovce je vhodné ten středobas dole omezit a tím ho chránit. Mrkni na povedený projekt Kocoura, to je přece dvoupásmovka s integrovaným sw a děličkou 230Hz.

http://hififorum.sk/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=211
Kuba4
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Denkez 12. 5. 2017 10:01

Kuba4: Dík za připomínku, kterou jsem čekal (byl jsi první).
Tím "plnorozsahová" jsem pochopitelně nemyslel v absolutním slova smyslu, ale v tom smyslu, že jsou tyto bedny i přes svou menší velikost navržené k připojení a provozování na běžném stereozesilovači do svého jmenovitého výkonu bez jakéhokoliv frekvenčního omezování budicího signálu.

Poznámka 1: Eberhartovi neodešel středobas na Mission 700, ale na sloupech Mission 703. A z jakého důvodu nevíme.

Poznámka 2: Pokud by chtěl Eberhart reprobednou Mission 700 ve spojení se subem ozvučovat tělocvičnu nebo nějaký sál a tedy provozovat tuto kombinaci za hranicí dovoleného příkonu Mission 700, pak ano, pak by bylo vhodné ji chránit horní propustí. Je pak ale otázka, zda by to i s touto ochranou vůbec přežila.
Pokud na nějakou otázku neznáme odpověď, ještě neznamená, že tato odpověď neexistuje.
Denkez
Poslední varování

Odeslat příspěvekod EKKAR 12. 5. 2017 10:36

Denkez píše:Co to tady zase plácáš?
Mission 700 https://www.cnet.com/products/mission-7 ... ker/specs/ jsou menší, ale plnorozsahové* regály, stejně jako např. tyto Bonbonusy http://www.hifi-voice.com/testy-a-recen ... n-bonbonus
Obě soustavy jsou navržené tak, aby mohly být připojené a provozované na stereozesilovač do svého výkonu, jinak ale bez jakéhokoliv omezení.
Co se u nich změní, když takto zapojené budou doplněné subem?

Ano, v jednom případě by bylo rozumné ty Missiony, stejně jako jakékoliv jiné podobné regály "uříznout". A to, když by měly spolu se subem vyzařovat mnohem větší výkon, než na jaký jsou dimenzované. Nějak jsem ale nepostřehl, že by Eberhart chtěl ozvučovat stadion.

* Plnorozsahové ve smyslu, že jsou určené pro standardní připojení a provozování na stereozesilovači bez podpory subu. Pochopitelně, že mohou být doplněny subem, jako jakékoliv jiné regály nebo sloupy.
Ano, přesně jak to říkáš - NIKDO NIKOHO NENUTÍ, ALE MŮŽE SE TO TAK S VÝHODOU MENŠÍHO ZATÍŽENÍ TĚCH REGÁLŮ UČUNIT!!!! A to je přesně to, o čem se tady celou dobu dohadujeme a CO SES DOPOSUD SNAŽIL POPŘÍT - A U ČEHO MY JSME SE TI SNAŽILI DOKÁZAT OPAK ...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Denkez 12. 5. 2017 11:05

Že se reprobedny při provozu se subem mohou oříznout, když to AVR umí (99,99 % zesilovačů to neumí a proč asi ne?), to tady nikdo nezpochybňoval.
Pokud by se diskuse vedla v této rovině, že je možné reprobedny ve spojení se subem ořezávat, ale nijak nutné, dokonce u běžných zesilovačů nemožné, mohlo toto vlákno už dávno skončit.
Vtip je v tom, že jak Petulda, tak i ty tuto "ořezávací" možnost pokládáte za jedinou správnou nebo alespoň za správnější.
Tak tomu ale není. Nebo snad platí, že reprobedny se subem je lepší i na stereo provozovat na AVR a ne na zesilovači?

Už dřív jsem řekl, že konečným arbitrem budou uši Eberharta, tak i tímto konstatováním může toto vlákno skončit.
Pokud na nějakou otázku neznáme odpověď, ještě neznamená, že tato odpověď neexistuje.
Denkez
Poslední varování

Odeslat příspěvekod EKKAR 12. 5. 2017 11:35

Denkez píše:Že se reprobedny při provozu se subem mohou oříznout, když to AVR umí (99,99 % zesilovačů to neumí a proč asi ne?), to tady nikdo nezpochybňoval.
Pokud by se diskuse vedla v této rovině, že je možné reprobedny ve spojení se subem ořezávat, ale nijak nutné, dokonce u běžných zesilovačů nemožné, mohlo toto vlákno už dávno skončit.
Vtip je v tom, že jak Petulda, tak i ty tuto "ořezávací" možnost pokládáte za jedinou správnou nebo alespoň za správnější.
Tak tomu ale není. Nebo snad platí, že reprobedny se subem je lepší i na stereo provozovat na AVR a ne na zesilovači?...
Ne milej zlatej, my to nepokládáme za správnější - my to pokládáme za správnější v případě spojení regálů s AVR neboli V TOMHLE KONKRÉTNÍM PŘÍPADĚ KOMBINACE APARÁTŮ. Tam, kde to neumí stereozes se dá i stereozesu PŘEDŘADIT elektronická výhybka (crossover) a subbasový pásmo poslat do subu, nebo jsou i suby, který mají výkonovou high-pass výhybku v sobě = připojíš na ně výkonovej signál ze stereozesu, ten sub si odfiltruje subbasový kmitočty až do určitý frekvence, to co je nad pošle neovlivněný do beden - a to co je pod ušmikne, zeslabí na úroveň vhodnou pro vstup svýho zesilovače a to následně zesílí a vyzáří svým měničem. A pořád se jedná o "ulevení" regálům od vyzařování extra nízkejch kmitočtů s extra velkou mechanickou výchylkou a o vyzáření těchhle frekvencí "něčím k tomu účelu vhodnějším". A nikdo netvrdí, že se to tak musí dělat vždycky, ale že je to vhodnější a MŮŽE SE TO TAK S VÝHODOU DĚLAT, zatímco ty nám vkládáš do hub myšlenku "nesmí se to dělat jinak". OMYL. My tvrdíme, ŽE SE TO DĚLAT MŮŽE A ŽE TO TAK ČASTO ZAHRAJE LÍP, NEŽ HOLEJ STEREOZES + PÁR REGÁLŮ. Nic o jediný správný metodě tady od nikoho z nás nepadlo - jen konstatování, ŽE TO JE VÝHODNĚJŠÍ. Jinak kdo chce kam, pomožme mu tam, nebo ho aspoň nechme ať si tam sám vleze a nebraňme mu - ani my nezavrhujeme možnost, že se to "holý" uspořádání může v určitý kombinaci zdroj/zes/bedny/poslechovka líbit víc, než řešení se subem. Ale takovejch případů je míň a jsou spíš výjimkou potvrzující pravidlo - nebo řešením nějakýho extrému, zatímco tvoje tvrzení je pohozený do placu ve formě dogmatickýho sdělení "nikdy to nemůže líp fungovat než jak kážu já" - BASTA.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod šeďour 12. 5. 2017 11:57

Když to tady čtu, tak musím souhlasit s tím, co píše Denkez.Není důvod byť i malý regály, ve stereo režimu frekvenčně ořezávat.Na zvuku je ten šev slyšet (navázání se subwooferem), zvlášť v takovým případě, kterej radí Peťulda.Tj. použít stejnou frekvenci (např. 60/60Hz).

To ořezání, nebo spíš nastavení na malý reprobedny má smysl jen při použití ve zvukovým systému domácího kina.Ve stereo režimu je to zvukově na škodu.

Ale celý to nastavení závisí jen na konkrétním uživateli.Pokud on i při nastavení, který neni obecně doporučovaný má pocit lepšího zvuku (nebo slyšitelně menšího problému ve zvuku, např. na basech), tak je samozřejmě výhodnější, aby si to nastavil právě takhle.
Doma: Ultimativní audio miniPC, DAC + zesilovač HEGEL, třípásma LSM (geniálně navrhl Kocour)
Sluchátka: AKG K812, AKG K701,Beyer 770, 990, planární SDR wood.DAC + zes. TEAC
Na ven: FiiO X5, Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1, atd.
šeďour
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Denkez 12. 5. 2017 11:59

No výborně.
Takže toto vlákno můžeme zakončit konstatováním, že v případě provozu reprobedny a subu ve stereorežimu se standardním zesilovačem je VÝHODNĚJŠÍ komplikovat zapojení dodatečnou výhybkou (= *****ítkem zvuku, a za kolik a kde ji sehnat) než nechat komponenty v běžném jednoduchém uspořádání, bez ořezávání reprobeden touto horní propustí.
Nebo místo zesilovače rovnou pořídit AVR, který to umí.
Co se tady jeden od moderátora nedozví...

šeďour: Už jsem myslel, že se tady všichni pomátli.
Pokud na nějakou otázku neznáme odpověď, ještě neznamená, že tato odpověď neexistuje.
Denkez
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Petulda 12. 5. 2017 12:08

Mí předřečníci (kromě šeďoura) to napsali výstižně. Tak jen doplnění:

Denkez píše:Obě soustavy jsou navržené tak, aby mohly být připojené a provozované na stereozesilovač do svého výkonu, jinak ale bez jakéhokoliv omezení.

To zde přece nikdo nepopřel.

Denkez píše:Co se u nich změní, když takto zapojené budou doplněné subem?

Nic, jen se budou reprobedny úplně zbytečně mechanicky namáhat i v oblasti frekvencí, které samy nezahrají a které plnohodnotně pokryje sub, aniž by musely. Zesilovač v AVR bude zbytečně posílat značný výkon do repro, které jej přemění jen na teplo a práci bez akustického efektu, aniž by musel.

Denkez píše:Vtip je v tom, že jak Petulda, tak i ty tuto "ořezávací" možnost pokládáte za jedinou správnou...

To zde poprvé píšeš ty, to nikdo z nás nenapsal. Je to tedy tvůj čistý výmysl.

Denkez píše:...nebo alespoň za správnější

Ano, je to správnější možnost. 3 hlavní důvody proč je to správnější jsem tu uvedl několikrát. Oříznutí repro na frekvencích, které nezahrají a které jsou plnohodnotně pokryté subem, nemá žádnou praktickou ani zvukovou nevýhodu. Zato má několik výhod. Proto je to správnější řešení.

Hlavně, že používáš silné výrazivo typu "co to tady zase plácáš" nebo "není na tom ždibec pravdy", ale na vysvětlení čemu a z jakých konkrétních důvodů vadí to, že do repro nejde signál, který nejsou schopny zahrát, od tebe nezazněl jediný smysluplný argument, přestože jsem tě k tomu opakovaně vyzval...


A co se týká čistých stereozesilovačů: highpass tak, jak jej známe z AVR, je součástí jejich digitální části multikanálového DSP, který stereozesilovače ze vcelku pochopitelných důvodů nemají.
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Petulda 12. 5. 2017 12:17

šeďour píše:Není důvod byť i malý regály, ve stereo režimu frekvenčně ořezávat.

Důvody k tomu jsou a jsou zde uvedeny.

šeďour píše:Na zvuku je ten šev slyšet (navázání se subwooferem), zvlášť v takovým případě, kterej radí Peťulda.Tj. použít stejnou frekvenci (např. 60/60Hz).

Obě konkrétní dělící frekvence závisí na konkrétních reprosoustavách, na konkrétní akustice, na konkrétním subu. Pokud se systém sladí dobře (což může klidně být i 60 Hz/60 Hz), žádný šev slyšet není - neexistuje racionální důvod, proč by měl být slyšet. Já mám dokonce kvůli akustickým vlastnostem místnosti u druhé sestavy nastaveno highpass v AVR na 60 Hz a lowpass na subu 45 Hz a žádný šev se nekoná. Poslechově ani v měření.

šeďour píše:Ve stereo režimu je to zvukově na škodu.

Pokud se filtrem ořízne frekvenční rozsah, kde už bedny nejsou efektivní, tak k tomu neexistuje racionální odůvodnění. Odfiltruje se jen to, co bedny už tak jak tak nehrají, dopad na zvuk tedy negativní být z podstaty věci nemůže.
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Denkez 12. 5. 2017 13:27

Petulda píše:A co se týká čistých stereozesilovačů: highpass tak, jak jej známe z AVR, je součástí jejich digitální části multikanálového DSP, který stereozesilovače ze vcelku pochopitelných důvodů nemají.

Přestože mívají výstup na sub, ano, tak z pochopitelných důvodů žádnou horní propust pro reprovýstupy nemají (až na ojedinělé výjimky, které toto pravidlo potvrzují).
A jaké jsou ty pochopitelné důvody? Protože taková propust žádný význam pro stereorežim nemá, protože by to bylo zbytečné, protože by to (kromě Petuldy a EKKARA?) nikdo nepoužíval a tedy to ani trh nepožaduje.
Pokud na nějakou otázku neznáme odpověď, ještě neznamená, že tato odpověď neexistuje.
Denkez
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Petulda 12. 5. 2017 13:37

Denkezi, opět... :-). Nesmyslné tvrzení, argument žádný, jen manipulace s textem a fakty.

Neschopnost podopřit tvá podivuhodná stanoviska smysluplnými argumenty je takovou červenou nití linoucí se tvou snahou vyvolávat spory o věcech, ve kterých nejsi ani trochu kovaný.
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod šeďour 12. 5. 2017 13:38

Děkuju Peťuldo za hezky provedený citace i s odpověďma.Ale bohužel, je to jen tvoje obvyklý slovíčkaření.Píšeš pěkně, uhlazeně, ale má to prázdnej obsah.Je to jako nedělní politická debata.

Děkuju, ale tohohle se už nezúčastním.
Doma: Ultimativní audio miniPC, DAC + zesilovač HEGEL, třípásma LSM (geniálně navrhl Kocour)
Sluchátka: AKG K812, AKG K701,Beyer 770, 990, planární SDR wood.DAC + zes. TEAC
Na ven: FiiO X5, Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1, atd.
šeďour
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Petulda 12. 5. 2017 14:02

Šeďoure, nařčení ze slovíčkaření je stejně bezzubé jako deklarace nějakého faktu bez jediného smysluplného argumentu.
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Eberhart 12. 5. 2017 21:56

Tak dnes jsem konečně našel aspoň podle mě správné místo pro subwoofer (moje kolena) Zkoušel jsem na skladbě Faithless album Sunday 8pm skladba Why Go nastavit to o čem se tady bavíme. Jinak správně odešel středobas na Mission 703 kvůli vysoké hlasitosti dlouhodobě, moje chyba. Čekám až je dopravím do Prahy a pošlem na opravu ale myslím si že to nastavení bude platit +- i na tyto bedny.

1 varianta nastavení na Large, subwoofer 80Hz. Reproduktory při normální hlasitosti lítali jako blázen v podstatě to bylo asi na ich hraně, subwoofer v pohodě hrál to svoje. Dojem ze zvuku dobrý len mám strach aby se nepoškodili repráky.

2 varianta nastavení na Small 90 /120Hz , subwoofer 80Hz. Reproduktory neměli takový výkyv jako v první variante logicky a hlasitost šla podstatně víše bez toho abych měl strach z poškození reproduktoru.

Uznávám že to není uplně standartní skladba ale na pokus si myslím celkem ok. Uznávám druhou věc že od Mission 700 nemůžu čekat zázrak ale šlo o nastavení a hlavně pochopení celého problému. Když budou opravené Mission 703 tak si myslím že varianta 1 bude naprosto v pohodě. Myslím si že z mého pohledu varianta 1 při kvalitních bednách dává celkem smysl.
Eberhart
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků