Otázka, jestli komponent A nebo B bude pro tebe vhodnější, se nedá zodpovědět. Papírově by měla být o něco málo lepší Yamaha. I když atributy toho, co je "lepší" jsou pro každého trochu jiné. Nezanedbatelnou roli hraje i akustika, tvé bedny a hlavně tvé poslechové/zvukové preference.
Multikanál byť jen v omezené formě 3.0 bych předem bez vyzkoušení nezatracoval. Pozdější případné překopání z 2.0 na 3.0(1) by se zbytečně prodražilo. Moje doporučení je, ať si zajedeš někam poslechnout rozdíl mezi 2.0 a 3.0 a rozhodni se sám. Nevýhodou volby 3.0 by bylo, že pro stejnou kvalitu zvuku jako stereo bys musel sáhnou po bazarovém AVR v ceně nového stereo siliče. Plus by se ti to prodražilo o cenu centru. Mně to za to stálo a nelituji, už bych se na filmy k čistému stereu nevracel, rozdíl je to znatelný. Ale to si musí každý zvážit sám na základě své reálné zkušenosti. Od stolu to nerozhodneš.
-- 11. 3. 2019 20:41 --
Lybuna píše:Bubáku, zvuková stopa je jen jedna...
....a proto se to nazývá MULTICHANNEL....

Lybuna píše:logicky to co vychází z centru je více či méně slyšet i z frontů a opačně
Nech AVR dekódovat nativní multichannel zvuk nějakého filmu a vypoj centr. Neuslyšíš většinu dialogů a budeš namísto nich mít jen ambientní dozvuky, které v ostatních kanálech dovytvářejí dojem prostoru. Nebo opačně, vypoj ostatní repro a nech zapojený jen centr a přijdeš o většinu ruchů, podkresové hudby....
Z toho, co píšeš, bych řekl, žes skutečný správně nastavený multikanál (tzn. separátní nezávislá zvuková stopa pro L, P, C, Surr atd.) nikdy nenastavoval, neposlouchal, neprovozoval. To, co uvádíš, platí pro případ, kdy AVR uměle přepočítává původní stereo signál do multikanálu. To funguje tak, jak popisuješ.