Lidé chtějí mít pocit, že za 2.000 Kč za repro si kupují kvalitu. Někteří nechtějí investovat ani to, mají 1.000 Kč.
Napsat v recenzi "stojí to za starou belu, slušný zvuk pod 10.000 Kč / 100.000 Kč / 1 mil Kč nepořídíte" nedává smysl, jen to nasere většinu zákazníků, protože ti lidé to prostě NIKDY nebudou chtít investovat. Pro ně je cenná informace, který levný bazmek hraje
relativně nejlépe.
A to není problém obchodu, ani recenzenta, taková je prostě poptávka.
Vzdychat nad dokonalým podáním zvuku se dá u 1% populace, ale ne v recenzi zaměřené na masy. Pro audiofila se tam popisují braky, ale 99% populace nechce audiofilní zvuk. Chce ty běžné ultralevné věci..
V recenzi levného Nokia telefonu v ceně 2.000 Kč také NIKDO nenapíše, že je zcela k ničemu, protože HTC Touch HD za 16.000 Kč má 1000x více funkcí. Naopak, i na levný brak bude chvála, a vzhledem k ceně i oprávněná. Také se tam neobjeví, že existují telefony, co mají 1000x více funkcí, protože to klientelu pro daný telefon NEZAJÍMÁ.
Recenze se vždy píší tak, že reflektují čtenáře a jejich potřeby. Recenze ze Stereo&Video či Stereophile je masám k ničemu. Stejně tak je masám k ničemu recenze v TopGear na poslední model Porsche za 4 mil Kč, protože oni mají na auto 300t Kč max. Je proto Octavia II špatné auto, protože Porsche jede 2x rychleji a je mnohem zábavnější? Měl by test Octavia zmiňovat i Porsche? To asi ne
Je potřeba to brát obráceně: bedničky za 2.000 Kč hrají MNOHEM lépe než plastové cosi za 300 Kč, co má na stole většina lidí!
@2.0 repro - prodává, ale pořád ty stejné "masové značky" - Logitech, Creative, Genius. Onkyo, Acoustic Energy a další tam nenajdeš.