SLOUPY na HighEnd Praha 2013 - příprava

Stereo a vícekanálové reprosoustavy, subwoofery

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 30. 4. 2013 17:39

No s poklesem kvality je to dnes nejen v hudbě ale téměř fšude. A čím kvalitnější jsou k dispozici komponenty v řetězci, tím méně zbývá k dispozici kvalitou odpovídajících nahrávek. Ale mraky lidí chce poslouchat nebo se dívat na filmy zdarma a na za co nejlevnějším zařízení - devalvace se stává standardem... A pro HiQ sále platí, že zvukař (i ten ve studiu) je další a bohužel opomíjený člen hudebního seskupení.
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 1.3 MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC MagicPlus●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●Samsung UE48H6400●DIY & Tesla●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kocmeister 1. 5. 2013 08:57

Myslim, že všechna dobrá hudba už dávno vznikla. Hlavně v 70. a 80. letech. Osobně proto vůbec nic nového roky nescháním a nepotřebuji. Z minulosti je toho pořád tolik co objevovat a zpravidla s výtečným zvukem v porovnání s dneškem. Mám toho tolik ve sbírce, že mi neustálé poslouchání dokola vystačí do konce života. Prostě se vůbec není třeba stresovat.

Vždyť dneska hudba kromě katastrofální dynamiky nemá už ani melodii, nápad, nic z čeho by se ti postavily chlupy na těle, jak se probírá ve vedlejším vlákně.
REPRO: PKAudio Ghibli, SUBY: 2x B&W ASW 825, AMP: Audionet SAM G2, DAC: Chord Qutest battery powered, SLUCHÁTKA: Sennheiser HD800, FILTR, DRÁTY A DALŠÍ SNAKE OILY: vlastní konstrukce.
Kocmeister
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zino333 1. 5. 2013 11:53

@Kocmeister: Nie tak úplne súhlasím... Na jednej strane máš pravdu s tým, že kopec skvelej muziky už vzniklo a VĎAKA BOHU to bolo aj poriadne nahraté v štúdiách, kedy to ešte nekurvili sprzneným masteringom. Avšak aj dnes vznikajú a vždy budú vznikať výborné kúsky. Nemôžeš dnešnú hudbu strkať do jedného vreca. Nie je to všetko komerčný odpad, ale sú tu aj skupiny, o ktorých možno ani tak nie je počuť (alebo aj je) a ich hudba je fakt super. Potom sa človek neuveriteľne teší, keď vie, že chystajú niekoľko rokov nový album a ten pocit, keď sa človek dočká, prvý-krát si to pustí a navyše to splní (alebo predčí) aj jeho očakávania, to je k nezaplateniu a má to svoje čaro. A to už nezažiješ pri skupinách, ktoré už neexistujú a ich predstavitelia už často ani nie sú medzi nami.

A práve kvôli tomuto aspoň mňa osobne ohromne dokáže nas rať ak takto vyjde nejaký nový album, ktorý očakávam a nakoniec je to prasácky zmasterované. Hudba je fajn, ale práve kvôli tomu doje baneému masteringu si ju tak úplne neužijem. Je to smutné...
Odstraněna část podpisu odporující pravidlům fóra.
zino333
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 1. 5. 2013 13:24

Kež by ke každé nové nahrávce přikládali graf masteringu...
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 1.3 MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC MagicPlus●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●Samsung UE48H6400●DIY & Tesla●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kocmeister 1. 5. 2013 13:47

zino333: máš samozřejmě pravdu, trochu jsem to přehnal. I dnes občas vzniknou zajímavé a inspirativní věci, které i mě zaujmou. Ale zdá se mi, že toho není zdaleka tolik.
REPRO: PKAudio Ghibli, SUBY: 2x B&W ASW 825, AMP: Audionet SAM G2, DAC: Chord Qutest battery powered, SLUCHÁTKA: Sennheiser HD800, FILTR, DRÁTY A DALŠÍ SNAKE OILY: vlastní konstrukce.
Kocmeister
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zino333 1. 5. 2013 14:02

Možno to je práve kvôli tomu, že v médiách počuť za deň niekoľkokrát sa opakujúce a stále tie isté a opakujúce sa komerčné grcky. Kvalitná hudba zostáva často-krát mimo mediálny mainstream...
Odstraněna část podpisu odporující pravidlům fóra.
zino333
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kocmeister 1. 5. 2013 14:10

Nevim nevim, v 80.letech, na konci, jsem byl sice hodně malý kluk, ale vnímal jsem velmi dobře co se hrálo v rozhlasu. Shodou okolností jsem byl v zahraničí a to byl ráj. Pořád dokola tam samozřejmě běžely komerční hity. Jenže jaké hity! Každou chvíli jiný, snad ani nic jiného než hity nevznikalo. Dnes jedna písnička ze sta. Máloco tě donutí poklepávat nohou do rytmu nebo si říct, jó to je moje oblíbená.
REPRO: PKAudio Ghibli, SUBY: 2x B&W ASW 825, AMP: Audionet SAM G2, DAC: Chord Qutest battery powered, SLUCHÁTKA: Sennheiser HD800, FILTR, DRÁTY A DALŠÍ SNAKE OILY: vlastní konstrukce.
Kocmeister
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zino333 1. 5. 2013 14:37

To bolo možno aj tým, aká bola samotná doba. Vtedy sa k tvorbe hudby dostávalo veľmi ťažko a človek sa musel najskôr niekde poriadne naučiť hrať na nástroje, prejaviť poriadny záujem, venovať sa tomu, MAŤ TALENT a až keď si ho niekto naozaj všimol tak sa mohol dostať pred vydavateľstvá, kde ešte aj tam musel nadchnúť a nestačili mu len peniaze.

Naproti tomu dnes stačí ak si akýkoľvek pubertiak doma stiahne do kompu soft a za dve hodiny už aj uploaduje na YouTube vlastné skladby a šíri ich po FB. Vydavateľstvu je často jedno čo produkuješ za hudbu, dôležité je, koľko zaplatíš. Do toho producenti bez hudobného vkusu a je vymaľované. Vzniká tak oveľa viac aj toho odpadu a kvalitné veci zostávajú skryté a nájdu si menšie publikum.

Je to ako s fotoaparátmi. Dnes si už zrkadlovku kúpi ktokoľvek. Čo na tom, že často stretneš niekoho kto má špičkové full frame telo, perfektný objektív a pri tom nemá ani šajnu o expozičnom trojuholníku a fotí na automatiku. To potom toho odpadu vzniká tiež neporovnateľne viac. A znovu to súvisí s tým, že tie náklady na ten vývoj toho produktu (či už spomínaná hudba alebo foto) sú oproti minulosti oveľa nižšie, rovnako aj ako náklady na ich propagáciu. Dnes to stačí šupnúť na siete. To v minulosti neexistovalo a aby o tebe ľudia počuli, potreboval by sa dostať do telky alebo rádia a to bolo poriadne náročné a to už si musel byť naozaj výnimočný...
Odstraněna část podpisu odporující pravidlům fóra.
zino333
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ThalesX 1. 5. 2013 22:11

I tehdy (tedy ne v ČS(S)R ale ve světě ano) existovala řada malých levných studií, nebyl problém si nechat vylisovat třeba jen 50 desek za velmi přijatelné ceny. Snížená technická kvalita byla dána z větší části horší technickou výbavou a menším množstvím zkušeností. Dnes je relativně snadno dostupná špičková technika ve srovnání s tehdejšími možnostmi, ale přesto jsou ty nahrávky zkurvené mnohem více a horším způsobem než ty staré. Jsou totiž zmrvené ÚMYSLNĚ!!!

Za sprostá slova se omlouvat nebudu protože sprostá slova na správném místě nejsou nic špatného a tohle je takový xindl že škoda mluvit. Je mi z toho na blití.

To že obsahově kvalitativního šmejdu je mnoho by mi nevadilo - každý si může vybrat. Je to lepší než aby někdo nedostal šanci. Mě vadí že se mrví úmyslně technicky.
ThalesX
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 5. 5. 2013 22:29

TADY http://www.youtube.com/watch?v=D66v5JC0eVk
je docela zajímavé video o úpravě akustiky, která má opravdu velmi velký vliv na zvuk. Nevíte na jaké tam hrály bedny ?
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 1.3 MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC MagicPlus●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●Samsung UE48H6400●DIY & Tesla●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod šeďour 6. 5. 2013 08:04

Naim+Kudos

Tohle řešení akustiky poslechový místnosti, neni zrovna moc povedený.
Spousta absorberů, minimum difuzerů, popírání fyzikálních dějů (bass traps v rozích) a přitom podle výsledků měření, nedořešený basový pásmo.

Sestavu jsme slyšeli s Kocem na HEP...zábavný, ale zabarvený.
Naim...krásný mašinky za děsnou raketu a s technologií, která se přestala používat v sedumdesátejch letech.
Na doma: DSD player TEAC, digitál TEAC, repro: hybridní dvoupásma TOTEM 100 & třípásma LSM (geniálně návrhl Kocour)
Na ven: FiiO X5 + Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1 + další čínskej šrot

Zaměstnanec GM electronic
šeďour
Pokročilý

Odeslat příspěvekod dj1311 6. 5. 2013 12:35

Stačí mrknout na jejich web: http://www.highendpardubice.cz/novinky.html
- Anglické reprosoustavy Kudos a jejich nejvyšší model Kudos Titan T88, společně s referenční řadou komponentů NAIM Audio :)
dj1311
Junior

Odeslat příspěvekod Zalan 15. 5. 2013 17:11

to Sedour
Meranie v posluchovni High End Pardubice vyslo dobre. Frekvencna krivka s +- 9db toleranciou s 1/12 octavovym filtrom v celom pasme je vynikajuca, pokial aj dozvuk je vyrovnany. Dozvuk podla merania je vyslovene ukazkovy. Pri 30Hz, 60Hz, 80Hz, 90Hz bol pôvodny dozvuk viac ako 1,5 sekundy. Po úprave je najväčší dozvuk len pri 30Hz 0,7 sekund a v ostatnom rozsahu je vyrovnaný 0,25 sekund. Ked navstivite posluchovnu aj s takou hudbou, kde u Vas doma mate pocit, ze vybrata skladba najviac rezonuje, v posluchovni High-end Pardubice rezonanciu pocut nebudete.
Frekvencna krivka miestnosti a dozvuk urci v akej miere budem pocut rezonanciu. Ak mate dobru frekvencnu krivku miestnosti a dlhy dozvuk v urcitych frekvenciach s ohladom na velkost miestnosti, budete pocut neprijemnu rezonanciu na frekvenciach, kde mate dlhy dozvuk. Preto je dolezity aj dozvuk.

Publikujem meranie po akustickej uprave standardne pouzivanou metodou s 1/3 oktavovym filtrom, aby ste mohli porovnat s inymi akustickymi meraniami miestnosti. Takymto sposobom publikuju vacsinou aj meranie frekvencnej krivky reproduktorov, mikrofonov...
Vychadza to na +-5dB toleranciu. Tuto metodu aj ked vyzera lubivejsie nepouzivam, lebo nie je presna.
Raz som uz tu pisal, ze bez akustickej upravy boli výkyvy 48 dB teda +-24dB. Z toho spravit vynikajuci vysledok nie je lahke.

Sedour ma pravdu v tom, ze najucinnejsia absorpcia na hlboke frekvencie by bola v strede miestnosti, teda viac od steny (zalezi podla vlnovej dlzky) a ze v strede miestnosti neni prakticke davat absorbery.

Absorpcny ucinok panelov sa zvysi zvysenim vzdialenosti od steny , preto standardne GIK Acoustics panely maju dilataciu cca. 2,5 cm od steny. Skusenosti mi hovoria ze viac ako 20cm od steny som uz nenameral rozumne zlepsenie na nizkych tonoch a na vyssich nizkych frekvenciach uz zacinal panel znizovat absorbcny ucinok. Nastastie panely nie je nutne davat do stredy miestnosti. Absorpcne panely funguju aj pri mensej dilatacii od steny.

Dat basove pasce do rohov je zaklad. V rohu mate absorpcny ucinok az trojnasobny. V rohoch mate odraz z troch stran. Odraz z jednej plochy znamena 3db. V rohoch je 9db a preto sa tam "zhromazdi" najviac basov. Kazdy si moze vyskusat u seba doma co spravy roh. Skuste dat nahlas hudbu kde mate vela hlbokych tonov. Chodte v miestnosti do rohu a pocuvajte hlboke tony. Zoberte si rebrik a chodte si vypocut aj roh zo stropu. Budete pocut basy hlasnejsie.
Ked si pozriete absorpcny koeficient na Monster Bass Trap http://www.zs-acoustics.com/gik-monster.html v rohu dokaze Monster pri 50Hz absorbovat v rohu s koeficientom 0,63 vs 0,18 ktory je merany na stene. Pri 63 Hz 1,27 vs 0,41, pri 80 Hz az 3 vs 0,57, pri 125 Hz je trosku menej v rohu nez na stene 2 vs 2,06.
Preto ak akustik necha volne rohy a neda tam basove pasce alebo rezonatory, to by ukazalo neprofesionalitu a neznalost akustika.

Posluchovna je ziva a su pouzivane mnohe difuzory. 5ks GIK Versifuzor, 4ks N17 difuzor, na zadnu stenu 5ks N13 na spravne miesto, kde su najucinnejsie. Je to vyse 6,53m2 plochy. Na zadnej stene okrem Soffitu a Tri-Traps-a ktory je kombinovany akusticky prvok rezonator/absorber nie je nic co by absorbovalo vysoke tony a tieto elementy sa nachadzaju aj tak v rohoch. Monstery, ktore su pouzite na zadnej stene funguju len na nizke frekvencie kvoli difuzerom 5ks N13. Nad nimi su ladene rezonatory, ktore takisto nemaju vplyv na vysoke frekvencie a zachovaju zivy zvuk. Podlaha je uz vyriesena. Celoplosny koberec znicil zivy zvuk.

High end Pardubice posluchovna je podarena posluchovna. Akusticke elementy su premyslene umiestnene podla odrazu stien. Verte ze GIK Acoustics dava certifikat len tym najlepsim projektom, ktore splnia urcite namerane hodnoty. Udaje najdete nizsie. Posluchovna sa testuje aj subjektivne. Myslim na priestorovost, lokalizaciu nastrojov, "priestor/obraz zvuku", ktory sa neda bohuzial merat, ale tiez sa sleduje.

frekvenčná krivka od 20Hz - 20Khz menej ako +-10dB s 1/12 okt. filtrom
Dozvuk podľa normy pre konkrétny účel miestnosti, ktorá závisí od veľkosti miestnosti.
Konkrétne na posluchovňu High-End Pardubice ako posluchová miestnost norma je a ktorú aj splní:
63 Hz 0,4-1,1 sek
125 Hz 0,25-0,9 sek
250 Hz 0,25-0,8 sek
1 KHz 0,25-0,6 sek
4 KHz 0,2-0,45 sek
a miestnosť by mal byť 70m3 alebo viac.
Přílohy
po uprave 1_3 oct little.jpg
GIK Acoustics pre Česko a Slovensko
Zalan Schuster Acoustics
Mierová 85
821 05 Bratislava
tel.: +421 905 616 440
zalansch@hotmail.com
http://www.zs-acoustics.com
http://www.gikacoustics.co.uk
http://www.facebook.com/ZalanSchusterAcoustics
Zalan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod šeďour 16. 5. 2013 11:02

to Zalan : Nebudu odpovídat podruhé na to samé.Platí to, co jsem napsal na HighendFóru.
Na doma: DSD player TEAC, digitál TEAC, repro: hybridní dvoupásma TOTEM 100 & třípásma LSM (geniálně návrhl Kocour)
Na ven: FiiO X5 + Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1 + další čínskej šrot

Zaměstnanec GM electronic
šeďour
Pokročilý

Odeslat příspěvekod ThalesX 16. 5. 2013 22:41

Tak to nalinkuj ať víme cos tam psal.
ThalesX
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků