Reprobedny Tesla - opravy/úpravy/přestavba

Stereo a vícekanálové reprosoustavy, subwoofery

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod MartinZbrna 8. 3. 2015 20:35

snad sis nemyslel, že se na to vyprdnu :) ale je tam ještě fůra práce - bedny jsou jenom na pár kolíkách, nemám kastlíky na středy a když sem od kamaráda bral ty vyfrézovaný desky a on si za to řekl litr, tak sem myslel že se vyvrátím.. no ale je to na cnc a je to přesně, tak co už.

jinak teda bedny vypadaj parádně, přemejšlím nad tím jestli je jenom nenatřu nějakou lazurou abych zachoval strukturu té překližky..
MartinZbrna
Junior

Odeslat příspěvekod ThalesX 9. 3. 2015 13:55

Můžeš je vzít lazurou, ale blbě se to udržuje. Raději bych to namořil na požadovaný odstín (pokud máš potřebu ho měnit) a pak tenkou vrstvou laku. Na perfekt lak není třeba hned stříkací pistole jak všude straší (tedy pokud nevyžaduješ vysoký lesk). Mě se pro ruční nanášení velmi osvědčil polomatný podlahový lak Xyladecor. Je vodou ředitelný, nesm-rdí, dobře se ředí (nanáším mnoho tenkých vrstev) a co je hlavní - když se správně naředí tak se bezvadně nanáší lehce jetou houbičkou na nádobí aniž by to dělalo nějaké nepravidelnosti, bublinky a podobně. V létě když je teplo tak udělám klidně 3 vrstvy za den, v zimě uvnitř jen jednu. Povrch před každou další vrstvou přebrousám jemným smirkem a umyju čistou vodou. Poslední vrstvy už jen leštím hadrem. Úplně poslední vrstvu už nijak neupravuju. Takto jich tam dávám tak kolem šesti-sedmi. Nepočítám to - prostě nanáším dokud nejsem spokojený. Výsledná vrstva je i přes počet velmi tenká a dřevo jen stabilizuje, uzavírá póry a chrání ho - nezakrývá ho tunou laku.

----
Budu muset zjistit co je špatného na slovu "nesmr-dí" že ho vyhvězdičkovává.
ThalesX
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MartinZbrna 15. 3. 2015 22:58

Takhle - moje představa je tmavý čelo (nejlíp černej mat) a zbytek olepit nějakou "tapetou" s dekorem dřeva. Jak nejlíp na to čelo? Něčím to olepovat je podle mě nesmysl, neschová to zapuštění výšek a středů. Dá se to namořit alespoň přibližně na takovej odstín? Stříkání bych se rád vyhnul, dost by se to prodražilo..

Další věc - narazil sem na problém, že sem zapomněl objednat cívku na středy a když sem se po ní teď koukal, tak vzduchovou jsem našel nejbližší 3mH na reproobchodě - rozdíl je asi 6,5% (není to moc?). Další možnost je vzít z bsacoustics 3,2mH na I jádře, což by podle všeho nemělo vadit. Co mi ale vadí dost, je že bych zase musel platit nekřesťanský poštovný i přes to, že je to Brněnská firma. Ještě zkusím oběhat místní obchody s elektrosoučástkama, ale nedávám tomu moc nadějí. Jaký na to más názor?

jo a podle mě tam vadí to m-r-d v tom slově :)
MartinZbrna
Junior

Odeslat příspěvekod MartinZbrna 21. 3. 2015 18:15

tady je zkušební nástřel, jak bude vypadat čelo (jenom jedna vrstva, takže to není dokonalý)

11081517_982324078446603_827280626_n.jpg


11076879_982324015113276_1919309523_n.jpg
MartinZbrna
Junior

Odeslat příspěvekod ThalesX 21. 3. 2015 19:45

Na středy bych zásadně jádrovou cívku nedával, použij vzduchovou. Když napíšeš na reproobchod tak není problém se domluvit na té 3,2mH i když v běžné nabídce není. Nezapomeň si pohlídat správný odpor té cívky.

Mě čistě subjektivně ta povrchovka čela nesedí. Když už černé čelo tak buď silnější vrstva polomatného loaku, která zakryje původní strukturu dřeva a nebo může být lak i lesklý. Může být i mořený dýha pokud to nebude na hnědo nebo na černo. Podstatné je že se to líbí tobě - děláš to pro sebe.
ThalesX
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MartinZbrna 21. 3. 2015 22:50

super, měl jsem v plánu jim napsat a su rád, že to mám potvrzený. odpory více méně všech cívek až na basovou budu stejně muset dohánět rezistorama.

Silnější vrstva bude, jak jsem psal tohle byl jenom test na přebytečným kusu, jedna vrstva. Podle mě když tam dám 2-3 tak to bude celistvě černý a na pohled příjemnější.
MartinZbrna
Junior

Odeslat příspěvekod MartinZbrna 24. 3. 2015 20:32

Další poznatky ze stavby:

- pokud nemáte desky nařezaný na 100% přesně, tak to bez svorek nejde. Já použil 4, ideálně na bedny téhle velikosti by bylo alespoň 6, proto ta kurtna.

- překližka je strašně tvrdá, ruční broušení přesahů nepřipadá v úvahu. I vibrační bruskou je to spousta práce, další bedny asi raději postavím z mdf - s tím se pracuje krásně (z toho jsou kastlíky na středy).

- nekupujte si levnou brusku einhell, po 2 minutách práce se rozsypal vnitřní excentr (bo co to je) - garáž soused co mi půjčil svoji potvrdil stejnou zkušenost

- kastlík na středové repro bez bočních stěn je vynikající nápad, perfektně to zpevní čelní stěnu oslabenou dírama na repro

pár fotek:
11079709_984463991565945_95000280_n.jpg

11051314_984463911565953_137440238_n.jpg

11040047_984463721565972_428936525_n.jpg
MartinZbrna
Junior

Odeslat příspěvekod ThalesX 25. 3. 2015 23:38

Pod to se podepíšu, ale s tou překližkou bych to tak zle neviděl. Sice se blbě brousí, ale pokud se věnuje dostatečná péče přípravě tak to ani není třeba. To si ale člověk v domácích podmínkách neudělá, minimum je přesná formátovací pila.

Budeš dovnitř dávat nějaké výztuhy? Měl bys.
ThalesX
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MartinZbrna 26. 3. 2015 08:40

Původně jsem myslel, že to nebude potřeba.. ale samozřejmě to není problém nalepit tam třeba pod kastlík oproti zadní stěně případně něco na výšku, ale to až budu vědět kam příjdou vyhýbky aby to pak nezavazelo...
MartinZbrna
Junior

Odeslat příspěvekod ThalesX 27. 3. 2015 12:58

To záleží na tom zda ty zadní stěny chceš dělat odnímatelné nebo jestli je tam natvrdo přilepíš a polezeš tam přes basák. Z hlediska tuhosti je výhodnější zadní stranu přilepit.
ThalesX
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MartinZbrna 27. 3. 2015 18:58

zadní stěnu budu lepit, proto tam ještě není - prvně musím namontovat vyhýbky, nechce se mi to dělat přes basák...
MartinZbrna
Junior

Odeslat příspěvekod ThalesX 28. 3. 2015 12:33

OK, ale měl bys to udělat tak, aby se v případě potřeby přes ten basák daly odmontovat. Přeci jen by to mělo být i přes použití kvalitních komponent servisovatelné.
ThalesX
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MartinZbrna 28. 3. 2015 17:14

jojo s tím určitě počítám, vytáhnout už namontovanou vyhýbku přes díru na basák bude rozhodně jednodušší, než tam přes tu díru vrtat a tak..

apropo jakou životnost mají asi ty bipoláry bennic?
MartinZbrna
Junior

Odeslat příspěvekod ThalesX 29. 3. 2015 06:10

Za celou dobu co je používám (8 let) jsem nebyl nucen je měnit takže ty Bennicy jsou na tom celkem slušně oproti všelijakým šmejdům, ale neomezená na rozdíl od moderních svitků není.
ThalesX
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MartinZbrna 31. 3. 2015 20:45

Začínám bejt nešťastnej. Pracuju na dps vyhýbky, mám dvě varianty a obávám se že jsou obě špatně.

První je se všema cívkama naboku v rozích, pěkně daleko od sebe. Problém je v tom, že ten tišťák má 16X20cm, což podle mě se součástkama neproleze dírou na basák (kdybych potřeboval servisovat).

vyhýbka1.png


Druhá má cívky 0,4 a 0,8mH postavené na stranu, rozměr dps 10X20. Ale některé cívky jsou hned vedle sebe (i když jinak natočené) což bude předpokládám problém.

vyhýbka2.png


Společný problém obou dvou případů je šířka cest, pouze 5mm. Navrhnout to tak, aby silnější nikde nekolidovaly je nad moje síly, jediný řešení který mě napadá je udělat zvlášť dps pro každej reproduktor zvlášť, tam už by to neměl být problém. Akorát to znamená spoustu ztracené práce... achjo
MartinZbrna
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků