Ano, je to trochu kostrbaté. ...máte-li místnost = chcete-li ozvučit prostor a ne jen malou oblast (stůl). Pokud je to tedy ta část, na kterou narážíte. Jinak místnost 3,5×4 m není malá. Záleží i na tom, jaké je v místnosti vybavení a jaký má akustický charakter. V kontextu monitorů je velká až až.
Adam A77X je z monitorů výborná volba. A právě díky vhodnému rozložení (viz výše OoO) velice rovnoměrně vykreslují jednotlivá frekvenční pásma s relativně malým dopadem na pozici posluchače. K tomu ovšem nutno dodat, že se jedná o pozici v definovaném rozsahu vzdálenosti. A77X spadají do kategorie bližší až střední vzdálenost poslechu, tedy od 50 do 150 cm.
Monitory jsou zvukovým projevem cíleny na zřetelnou separaci pásem, ne na podání sterea. Nakonec proto se prodávají po jednom kuse. Chápejte je hlavně jako pracovní nástroj. Jejich přednes je upraven na krátkou vzdálenost z důvodu eliminace vlivů okolí.
Pro stereo (a vícekanálový) poslech je samozřejmě použít lze, stejně tak s nimi lze ozvučet místnost, ale protože nejsou navrhovány jako pár, není při jejich konstrukci brán ohled na prostorový obraz a na to, jak budou hrát v konkrétní konfiguraci.
Pokud bych to měl popsat na příkladu, pak při poslechu skladby uslyšíte a rozlišíte naprosto zřetelně všechny nástroje, šelesty a ruchy v nahrávce. Nicméně všechny nástroje budou hrát ze stejné pozice a vy budete velmi jasně vnímat, že vše hraje ze směru před vámi. Jasně, levou i pravou stranu poznáte také

Naopak u pasivních velkých reprobeden nemusí být zřetelnost a rozlišitelnost tak jasná, ale stereo obraz bude velmi výrazný. Klasické reproduktory jsou konstruovány s ohledem na co nejlepší pokrytí plochy. Zvuk Vás prakticky obestře.
Co pro Vás bude nakonec zásadním jevem, to si musíte odpovědět sám. Já například skončil u kombinace aktivní monitory / pasivní repro a zesilovač. Volím dle nálady A, B nebo A+B. Jak si na tu zřetelnost jednou člověk zvykne, nesnadno se opouští. Zvláště u mluveného slova a středového pásma obecně.