Magnat monitor 1002 set 5.0 vs. Polk audio s50e

Stereo a vícekanálové reprosoustavy, subwoofery

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Palpat 13. 2. 2020 09:13

martas38:
Slyšet to je, ale výrazně méně než při běžném rozestavění repro. Je to dobrý postup pokud někdo chce rozehrát bedny co nejrychleji a zároveň si nemůže dovolit rušit své okolí.

Jinak samozřejmě, že i na bednách za 15 tis. je rozdíl mezi 44/16 a 96/24 jasně a zřetelně slyšitelný, pokud není jejich zvuk těžce zabitý zbytkem řetězce (včetně akustiky).

Filmaister:
A ano, lidem, kteří se v hifi neorientují, přijde i částka 15 tis. za bedny jako úlet. Objektivně je to stále nižší třída (low end je přeci jen ještě něco horšího). Kvalitnější aparát zahraje hudbu lépe, transparentněji, s větším rozlišením, dynamikou, s lepší separací nástrojů, s 3D prostorem, s mnohem přesněji definovanými jednotlivými tóny atd. Ale stojí to hodně peněz. Přičemž desetkrát dražší aparát nezahraje desetkrát lépe, ta úměra je mnohem míň příznivá.

Neznamená to ale samozřejmě, že i bedny za 15 nemůžou pro spoustu lidí být zvuková paráda, se kterou budou dlouhou dobu nad míru spokojeni. A o tom tenhle koníček je - aby přinášel radost a spokojenost z HUDBY a nestal se jen honitbou za KOMPONENTY.

Gratuluji k pořízení nových hraček a ať ti přinesou co nejvíc příjemných chvilek.
Palpat
Junior

Odeslat příspěvekod Denkez 13. 2. 2020 09:25

Ono "zahořování" reprobeden je vůbec diskutabilní. Také se říká, že spíše než že by se bedny "zahořely", tak si uši posluchače zvyknou na zvuk nových beden a začnou slyšet to, co chtějí. Zejména když bedny něco stály a byly dlouho vybírány. Pak přiznání si, že zvuk není úplně OK, není žádoucí.
A co se týče "zahořování" zesilovače, tak to už je úplně v kategotii voodoo.
Ale jak se říká, věř a víra tvá tě přesvědčí, že tvá sestava hraje OK, jak bylo zamýšleno.
Pokud na nějakou otázku neznáme odpověď, ještě neznamená, že tato odpověď neexistuje.
Denkez
Poslední varování

Odeslat příspěvekod martas38 13. 2. 2020 09:31

Repro se musí rozhýbat. Samozřejmě psychika tam hraje též obrovskou roli.
Na jiných fórech chlapci zahořují i USB kabely :hm
iMAC -> Audirvana -> Lotoo Paw S1 -> Campfire Solaris 2020
iBasso DX160 -> Audiosense T800
LG OLED65B9/Vero 4K+ -> Pioneer SX-S30DAB -> Polk S55E
martas38
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Palpat 13. 2. 2020 09:36

Lidí s názorem, že zahořování beden je woodoo, přišly už mraky. Uázaná platí, proto kdykoliv to šlo, byli vyvedeni na vlastní uši z omylu. Bylo 1000x v praxi vyzkoušeno a potvrzeno prostřednictvím srovnání nových a rozehraných repro. S vírou a woodoo to nemá společného zhola nic, spíš s neznalostí. Je pravda, že některé repro se rozehrávají výrazně rychleji, jiné potřebují více hodin. A liší se i velikost změny zvuku.

Naposledy konkrétně třeba u Sonus faber Olympica Nova III byl ten rozdíl opravdu zásadní, hlavně na basech a bez problému naslepo identifikovatelný doslova na pověstných prvních třech taktech. K plnému rozehrání jim stačilo poměrně standardních cca 100 hodin.
Palpat
Junior

Odeslat příspěvekod petison 13. 2. 2020 10:30

martas38 píše:Já jsem to zahořoval za normálního provozu. Z počátku mě přišlo, že byly u s55e dominantní a velice ostré výšky a málo basů (ale to může být i zvykem na předchozí repro). Pak jako by výšky ustoupily a bylo to naopak přebasované. Tak po třech týdnech normálního používání pět hodin denně si to sedlo a teď je zvuk super.

Moje americká verze bez s55 bez e naopak zpočátku byla přebasovaná a později basů ubylo. Dostali pevnější a přesnější charakter.No a po 100 hodinách normálního provozu je zvuk super. Vždy jsem repro zahořoval normálním povozem.
petison
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filmaister 13. 2. 2020 10:35

Borci já je rozehraju prostě používáním a je too :D. Určitě mi pomohlo, že mi byl doporučen stereo receiver za což děkuju :). Teď bych měl AVR za stejnou cenu s horší stereo reprodukcí. Jako čtu recenze a pořád samá chvála i od lidí co měly jiné repra i profi recenzentů, vím že nejsou nejlepší, ale hned první song mně vykouzlil úsměv. Psali že relativně nízká cena je až nereálná na to co dokážou zahrát. Nic nebudu Vás už zdržovat! Mkožná časem ještě pořídím ten SW od Polku :).
Filmaister
Junior

Odeslat příspěvekod petison 13. 2. 2020 10:39

Tak zahoření reroduktorů není žádné woodoo. To platí spíše u kabelů.Už z logiky, že nové membrány a závěsy jsou tužší a rozehráváním se změkčují, tím mají nepochybně vliv na zvuk.Já u nových Polk musel stáhnout na zesilovači basy na potenciometru aby nebyl zvuk skreslený. Teprve po několika hodinách provozu jsem postupně vracel basy na nulu. Posun ve zvuku byl jasně slyšitelný . Vliv je u různých reproduktorů někde větší někde menší. Na regálovkách QA 3020 byl posun menší.
petison
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 13. 2. 2020 12:19

Jsou i bedny, které dosáhnou své standardní kvality zvuku až třeba po roce hraní, ale to je už trochu extrém.
Pokud jde o ten výkon zesilovače a zatížitelnost beden, je potřeba rozlišovat dlouhodobé zatížení a krátkodobé, které může být třeba až dvojnásobné, ale opravdu to ty reproduktory vydrží jen chviličku, než se něco odpálí.
Že se hlasitou reprodukcí nemůžou repoduktory poškodit, pokud to není nad hranicí uvedené hodnoty zatížení není tak docela pravda, protože stačí místo běžné hudby (signál s velkým frekvenčním rozsahem) pustit separovaný signál určité frekvence a neštěstí je na světě. Proto se i všechny testovací signály pouštějí při co nejnižší hlasitosti.
Dále samozřejmě při vysoké hlasitosti dochází k nadměrnému opotřebení reproduktorů, což se po čase projeví např. vychýlením z osy a drhnutím, nebo spálením cívky.

Profi bedny jsou na to konstruované a tam je pak povolené zatížení ve stovkách až tisících watů, u domácích jde spíše o desítky.

No a nakonec rozdíl mezi levnými základními komponenty a skutečným hi-endem za stovky tisíc až milionů je především v přenosu emocí z hudby na posluchače.
To se nedá popsat, ale určitě poznáte rozdíl mezi normální, byť hezkou, reprodukcí hudby a pocitem, že sedíte před interpretem a cítíte chvění strun a vnímáte jeho dech a běhá vám mráz po zádech. Cítíte i ten vzduch kolem nástrojů, zašustění kdesi vzadu a celé vás to naprosto pohltí.
Ta kvalita ale musí jít od samotného zdroje až po poslední článek.
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filmaister 13. 2. 2020 12:59

Tak na to si zajedu zas na Slipknot :love: :love: :love: . Ale svým zesilovačem je snad poškodit nemůžu, pokud budu poslouchat na normál únosnou hlasitost ne? Předpokládám, že těch 120-150W je RMS. Ne Max. Ani nevím, proč je tam max. 98 db na receiveru, to znamená, že bych tolik na měřil? :D. Bych asi potřeboval návod jak nezničit bedny teda, měl bych za to, že až se jim hlasitost nelíbí, tak se ozvou?
Filmaister
Junior

Odeslat příspěvekod tombas 13. 2. 2020 13:25

Při normální poslechové (i vyšší) hlasitosti je nepoškodíš a přetížení se nejdříve projeví nepříjemným zkreslením, což je dostatečné varování.
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filmaister 13. 2. 2020 14:27

Super, díky. Na kolik tak posloucháte doma? Na 50 db to bylo dobré ještě, ale pak asi i tím že to nabývá exponenciálně bylo každé otočení knoflíkem hlasitější a hlasitější. Myslím, že na 60 už to bude hukot a o moc víc potřebovat nebudu. U 2paca to už na 50 dunělo hodně :D.
Filmaister
Junior

Odeslat příspěvekod Palpat 13. 2. 2020 14:43

tombas:
Plati, ze pokud se reprosoustavy a v nich reproduktory zatezuji v ramci jejich specifikace, zadne poskozeni ci prodreni behem jejich zivotnosti (10+ let) nehrozi. A do te specifikace samozrejme patri i urceni komercnich repro pro reprodukci hudby - k tomu jsou urceny.

Zbytecne nestras. I kdyz Filmaister pusti kvuli zahoreni hudbu na tech svych 50 dB treba na tyden v kuse, repru se nic nestane.
Ano, kdyby tam pustil 40 Hz sinus pri limitu vychylky basaku, tak ten po chvili shori, protoze se neuchladi - neni na takovou zatez urceny, je zrceny k reprodukci hudby.
Palpat
Junior

Odeslat příspěvekod Filmaister 13. 2. 2020 14:50

Palpat: No ony ty bedny třeba na 30 moc nehrály nahlas, říkám..50ka zněla snad 2x tak i víc spíš. Ale pořád dobrý a krásně čisté. Dnes zkusím po práci na 60 a to už asi bude strop. Budu je zajíždět postupně, nic týden nenechám :D. Pár hodin denně :).

Jo a chlapci, proč je tedy všude 0 - 98db na volume. To je jako hlasitost že, ale určitě to má nějaký důvod. Kdo yvsvětlí? :D Říkám, každý 0,5 db + na hlasitosti nad 50ku je čím dál větší masakr :D.
Filmaister
Junior

Odeslat příspěvekod Palpat 13. 2. 2020 14:57

To je jen bezrozmerny cislo. Vyznam shodny, jako by tam byl rozsah teba 0-100.
Palpat
Junior

Odeslat příspěvekod viking81 13. 2. 2020 15:56

Filmaister píše:Palpat: No ony ty bedny třeba na 30 moc nehrály nahlas, říkám..50ka zněla snad 2x tak i víc spíš. Ale pořád dobrý a krásně čisté. Dnes zkusím po práci na 60 a to už asi bude strop. Budu je zajíždět postupně, nic týden nenechám :D. Pár hodin denně :).

Jo a chlapci, proč je tedy všude 0 - 98db na volume. To je jako hlasitost že, ale určitě to má nějaký důvod. Kdo yvsvětlí? :D Říkám, každý 0,5 db + na hlasitosti nad 50ku je čím dál větší masakr :D.


Ta 98 je max hlasitosť, ktorú dokáže ten zosik bezpečne zahrať. Je to fiktívne číslo, ktoré nemá s reálnou hlasitostou nič spoločné. Ta pri rovnakom výkone potom záleží na impedancii a hlavne citlivosti tej či onej bedne. Tých 50 ale nie je polovičná hlasitosť. Keď dáš z 50 na 60, tak je to raz taký hluk. Z 60 na 70 je to opäť raz tak hlasnejšie ako tých 60 a 4x hlasnejšie ako tých 50. Pri 80 je to 8x hlasnejšie ako bolo na 50 ;-). Už vieš prečo sme ti tu písali, že aj menší výkon bude bohate dostatočný? :-)
Stereo: Wharfedale Diamond 11.4/Yamaha A-S701/Yamaha CD-S700
Headphones/Amp/DAC: Sennheiser HD650/Schiit Vali 2/Cambridge Audio DacMagic Plus
DAP/Headphones: Shanling M2X/iBasso IT01s
TV/BD: Samsung UE55KU6472/Xbox One X
viking81
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků