Wataz reproduktorov (RMS vs PMPO atd)

Stereo a vícekanálové reprosoustavy, subwoofery

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod cache 24. 4. 2007 15:55

Mam autoradio 4x45W. Repro sa predavaju s hodnotami napr. 40/60W.
Jedine co viem, ze repro nesmu byt watazou nizsie ako je zdroj (autoradio), inak hrozi ich znicenie.
Ktora hodnota sa teda berie? Nizsia ci vyssia? Jedine co sa mi podarilo zistit, je, ze nizsia hodnota je RMS/Sinus a vyssia je MAX.
Je to trivialita, ale kedze som v tomto uplny zaciatocnik, tak to neviem a neda sa to nikde dohladat.

A este otazka, kebyze na to autoradio zapojim 180W MAX repro, nebudu hrat strasne ticho oproti repro s nizsou maximalnou watazou? Chcem si pridat zadne repro, ale netusim ake mam predne, tak nechcem dopadnut tak, ze zadne budu hrat strasne ticho (resp. nehrat).

Vdaka.
Můj bože, to je budoucnost! Mí rodiče, přátelé, má dívka.. Už je nikdy neuvidím.. JUPÍÍÍÍÍÍ! (Fry s1e1)
cache
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dzon 24. 4. 2007 16:09

Nebude ti hrat potichu.
A neznicis ho kdyz bude mit o neco nizsi prikon, pokud to nebudes provozovat naplno - coz pravedepodobne nebudes.
Dzon
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jersey II. 24. 4. 2007 16:42

Jak jsi správně řekl, výkon udávaný u pasivních reproduktorů je ve skutečnosti výkonová zatížitelnost.. Jsou dva druhy udávaných zatížitelností, RMS a PMPO (té si nevšímej).. Důležitá pro Tebe je ta RMS.. Pokud ale připojíš repro s nižší zatížitelností, samo o sobě se nic nestane, problém nastane až při velkém vybuzení zesilovače..

Zatížitelnost neudává, jak hlasitě bude reproduktor hrát, má za úkol jen naznačit, kolik je do něj možno pustit.. O hlasitosti rozhoduje impedance a citlivost reproduktoru. Čím nižší impedance a vyšší citlivost, tím vyšší celková hlasitost. Zde platí zase dodržení impedancí, reproduktor by ji neměl mít nižší než výstup zeilovače. Autoreproduktory jsou většinou 2-4 Ohmové.
zde odstřihnout
Jersey II.
HiFi kuře
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cache 24. 4. 2007 16:52

Cize ak tomu spravne chapem, tak nebude hrat potichu, ale zvladne vyssie hlasitosti.
Ale stale neviem ktora z tych hodnot wataze je smerodajna. Zacinam mat dojem, ze to fakt nik nevie :)
Můj bože, to je budoucnost! Mí rodiče, přátelé, má dívka.. Už je nikdy neuvidím.. JUPÍÍÍÍÍÍ! (Fry s1e1)
cache
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pytlík 24. 4. 2007 17:03

Pořád nechápeš, že o hlasitosti rozhodují jak watty, tak citlivost. Takže se docela klidně může stát, že reproduktory sice s vyšším zatížením, ale nižší citlivostí budou hrát slaběji, než reproduktory kvůli své nižší zatížitelnosti méně zatížené, mající ale vyšší citlivost (aby jsi neby v omylu - neplatí, že reproduktory s vyšší zatíželností by měly mít nižší citlivost).
Mohu tě ale ujistit, že těch pár wattů rozdílu tě ani moc nemusí trápit. Když reproduktor začneš přebuzovat, tak dřív, než se začne přehřivat, či deformovat, tak tak příšerně zkresluje, že sám, v zájmu svých uší, snížíš hlasitost. A 40W trvalého výkonu v autě, tak to by ti praskly bubínky.
Pytlík
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jersey II. 24. 4. 2007 17:07

cache
Nerozumím té první větě, s čím je spojena?

Vždyť jsem uvedl, která výkonová zatížitelnost je směrodatná :wink: .. Je to tam RMS.. PMPO je jen výkon ve špičce, kterého ale reproduktor většinou nikdy nedosáhne neb by byl již dávno zničen. Toho si vůbec nevšímej, je to spíše jen takový reklamní trik. Pak lidé problematiky neznalí vidí 1000W a řeknou si, to je úžasný výkon, to musím mít.

[quote="Pytlík";Pořád nechápeš, že o hlasitosti rozhodují jak watty, tak citlivost...o/quote]
A Pytlík má samozřejmě pravdu, jen ještě upřesním, že má na mysli Watty, které jsou do reproduktoru puštěny ze zesilovače - ne ty, které jsou uvedeny na reproduktoru. To jen, aby jsi to špatně nepochopil. Citlivostí má na mysli citlivost reproduktoru.

oquote="Pytlík"; A 40W trvalého výkonu v autě, tak to by ti praskly bubínky.n/quote]
No ale 4x45W, které je uvedeno na autorádiu je opět onen PMPO výkon, skutečný bude třeba 4x8W.. Jinak samozřejmě vím, že mluvíš o trvalém, tedy RMS výkonu - to máš pravdu, byl byl to slušný kravál.
zde odstřihnout
Jersey II.
HiFi kuře
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cache 24. 4. 2007 17:23

Jersey II: ups, ani som si nevsimol tvoj prispevok :) Co sa tyka odporu (impedancie) repro, to nastastie chapem - mam za sebou elektrotechniku :)
Takze podstatna je hodnota RMS, cize cito teoreticky, repro 40/60 je pre autoradio 45 pri maxime nedostatocne, ak to spravne chapem. Nebude vadit, pokial nepojde na maximum, ale pokial by som to vytiahol na maximum, tak uz by riziko bolo (stale teoreticky).

Pytlík: to tu ani nebolo vysvetlene, dalsi udaj na zapamatanie (o citlivosti). Co sa tyka poznamky, ze 40W by bolo neznesitelne, preco sa potom vyrabaju 4x400W zosilnovace? Nejako mi to nedochadza :)

Dovod preco som s diskusiou a zaujmom o tuto oblast zacal je, ze si chcem pridat zadne repro. Povodne som zamyslal nejake ovaly, ale lakavejsie pre mna zacinaju byt len stredobasy/basy s moznostou pripadneho neskorsieho pridania vyskacov. Aktualne mam totiz len predne repro, ktore mi viacmenej dostacuju, ale ak chcem lepsi zazitok s basov, tak ich musim nahulit ekvalizerom potom rezonuju cele dvere a zazitok je prec. Takze som browsoval a zastal som na tychto troch variaciach:

2x http://www.somogyi.sk/jsp/folap.jsp?old ... &cikk=3077
2x http://www.somogyi.sk/jsp/folap.jsp?old ... &cikk=3078
alebo 1x http://www.hudobne-nastroje.sk/katalog/ ... 00_tcr.htm (dve cievky)

Takze som teraz v pomykove, ktore by bolo najlepsie..

edit:
Jersey II - zase si zareagoval pocas mojho prerusovaneho pisania :) Tak uz tomu konecne chapem, co sa tyka hodnot watov. Ta informacia 4x8W chybala :)

edit2: rep konecne sa mi podarilo najst manual ku nejakemu autoradiu delphi grundig, kde pisu ze vhodne repro je 25/50. Takze v mojom pripade asi budu vhodnejsie tie 16.5cm mam dojem.
Můj bože, to je budoucnost! Mí rodiče, přátelé, má dívka.. Už je nikdy neuvidím.. JUPÍÍÍÍÍÍ! (Fry s1e1)
cache
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pytlík 24. 4. 2007 17:41

Chceš vědět, proč se vyrábějí tak výkonné zesilovače? Protože je to technicky proveditelné - a drahé.
Na druhé straně je pravda, že krátkodobé špičky signálu (např. úder do bubnu) mohou mít pozoruhodnou úroveň a pro kvalitní reprodukce je nezbytné i tyto špičky přenést (a vyzářit) nezkresleně.
A malá zajímavost, jako protiklad k honbě za desítkami wattů: Akustický výkon normálně mluvícího člověka je 20uW (t.j. 20 milióntin Wattu).
Pytlík
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jersey II. 24. 4. 2007 17:43

cache píše:Takze podstatna je hodnota RMS, cize cito teoreticky, repro 40/60 je pre autoradio 45 pri maxime nedostatocne, ak to spravne chapem. Nebude vadit, pokial nepojde na maximum, ale pokial by som to vytiahol na maximum, tak uz by riziko bolo (stale teoreticky).

Ano podstatná je hodnota RMS, ale pokud bys měl reproduktory 40W RMS a autorádio 45W RMS, tak by to opravdu při maximální vybuzení mohlo způsobit poškození.

oquote="cache"]Co sa tyka poznamky, ze 40W by bolo neznesitelne, preco sa potom vyrabaju 4x400W zosilnovace? Nejako mi to nedochadza :)[/quote]
Výkonnější zesilovače se vyrábí z toho důvodu, že je lepší mít vždy výkonovou rezervu, než budit zesilovač do limitace. Výkonnější zesilovač dokáže také lépe kontrolovat nezkresleně basové pásmo, ...

lquote="cache"]edit:
Jersey II - zase si zareagoval pocas mojho prerusovaneho pisania :) Tak uz tomu konecne chapem, co sa tyka hodnot watov. Ta informacia 4x8W chybala :) [/quote]

Hehe.. No, ono samozřejmě není jisté, že to autorádio má 4x8W, ale zpravidla je to tak, že informace na předním panelu rádia, např. tedy to 4x45W je právě onen PMPO výkon. Takto jsem to měl například i u starého autrádia Sony, ve předu 4x45W a vzadu suše 4x8W..
zde odstřihnout
Jersey II.
HiFi kuře
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cache 24. 4. 2007 18:07

Jersey II: ty sa vyznas, tak este porad, ma vyznam kupovat aj niektre z tych 20cm moznosti, alebo to autoradio nebude mat dost vykonu aby s nimi pohlo? Ono ked sa relativne bezne montuju 6x9 ovaly s max 130W na autoradio, tak by to mohlo zvladat aj taky basak, nie?
Můj bože, to je budoucnost! Mí rodiče, přátelé, má dívka.. Už je nikdy neuvidím.. JUPÍÍÍÍÍÍ! (Fry s1e1)
cache
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jersey II. 24. 4. 2007 18:22

No příteli, o Auto "HiFi" se moc nezajímám, myslím, že by se zde na toto téma našli mnohem větší odborníci.. Pokud chceš ale přesto slyšet můj názor, čti dál :wink: ... Osobně bych tyto basové reproduktory nekupoval, resp. bych je nekupoval jen pro takovéto autorádio, nabízí se možnost samostatného zesilovače, ale to už je zase podle mého zbytečná investice.. Být Tebou, zakoupím dozadu menší ovály se slušnou citlivostí. Přehrají "celé" frekveční pásmo, takže vzadu sedící neuslyší jen bum bum bác. Já sám a to jsem velmi náročný na reprodukci zvuku, mám v autě ve předu ve dveřích nějaké no name středobasy, pravděpodobně ještě oroginály, v palubce dva výškáče z Octavie a vzadu malé dvoupásmovky a naopak mám basy ještě korekčně ubrané - naprosto mi to takto stačí, ale to bude asi tím, že si v autě neumím hudbu vychutnat.
Naposledy upravil Jersey II. dne 25. 4. 2007 10:08, celkově upraveno 1
zde odstřihnout
Jersey II.
HiFi kuře
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 24. 4. 2007 18:36

Výkon zesilovač / repro má být asi tak 60% / 100% . Tzn jeslti máš zesík v atuorádiu 45 tak repro minimálně těch 60 W.
Jinak u repro platí že při nižsších hlasitostech dávájí věrnější zvuk. Takže když máš výkonejší repro a slabší zesilovač, tak ty 60 W repro budou hrát třeba jen na třetinu výkonu (méně výkoné 40W by hrály na 60% výkonu) a díky tomu bude při stejné vjemové hlasitosti věrnější zvuk.

Já mám taky třeba proto doma sestavu Zesík 140 W a repro 200 W. Vetšinou to pouštím maximálně na 20% výkonu a díky tomu mám věrnější zvuk. Nic není přebuřené a všechny pásma hrajou líp. A i při nižsích hrasitostech jsou perfetní basy. Kdybch to pustil na maximum tak odletím na mars :-)

Jinak ještě platí že máš kupovat takový zesák a repro abys nemusel pouštět zvuk nad 60% výkonu sezivolače.
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Narcissus 25. 4. 2007 09:53

Já bych ten poměr dal ještě větší, tak 50% / 100%, protože neznám nikoho, komu by po čase neodešly zadní reproduktory. Jediný, komu se zadní repro nezničilo jsem já. A to jen proto, že nemám auto. Nejde o žádnou teorii, ale čistě praxi - člověk vzhledem k rachotu v autě neslyší, jestli zadní repráky mají dost nebo ne, pak to hulí a nakonec má repro natrženou membránu apod.

A OT pro Jerseyho: bavíš se o neexistujícím problému, jelikož nic jako Auto Hifi neexistuje. Buď je auto, nebo je hifi, ale ne dohromady :mrgreen:
//Jersey II.: No tak teď jsi mě dostal! :wink: Máš naprostou pravdu, vůbec nevím, jak jsem mohl slovo HiFi vypustit ve spojení s autem :D .. Už jsem to dal do uvozovek.
Nemám rád angličtinu v podpisech. Nestyďte se za svůj jazyk...
Narcissus
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AndyF1 25. 4. 2007 10:32

Cache : Z tych 3 uvedenych odkazov by som bral posledny Monacor.
Mozno by neboli zle aj Visaton T 200
AndyF1
Junior

Odeslat příspěvekod vanDave 25. 4. 2007 18:15

pro cache:
Možná jsem to přehlédl, ale jaké značky/typ je to tvé autorádio... Aby jsme tady nevybírali zbytečně drahé nebo naopak příliš levné repro...
vanDave
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 25. 4. 2007 20:53

Další OT, tentokrát FOR ALL:
Velmi nezaslouženě obecně opomíjená (používá ji sice pár znalců, kteří si své zesy museli sami postavit a ještě ke všemu jsou ve zničující menšině oproti zbytku "takyhifistů") řada zesilovačů DPAxxx, pocházející z tvůrčí dílny pana Pavla Dudka, byla původně vytvářena pro kvalitní poslech v automobilu - viz Konstrukční příloha AR 1990. Na začátku celé stati, popisující typy DPA 410, 411, 235 a 280 (další typy vyšly v pozdějších číslech a následně i v rámci seriálu také na stránkách AR) je i popsáno, jak vlastně jsme tenkrát (a hodně z nás ještě i dnes) poslouchali v autech a jak je to s tím údajem o výkonu RMS a PMPO.

Momichodem, zkratku PMPO jeden z mých známých překládá jako Pro Mozkově Postižené Občany, ale mně osobně se víc líbí překlad Poslední Moment Před Odpálením...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Narcissus 25. 4. 2007 22:34

1 OT: Jo dépéáčko, mám doma desky, trafa a koncové tranzistory na 380 už asi dva roky. Jen se pustit do stavby... :)

2 OT: Je jen jedna věc, která umí v autě udělat hifi, a tou je CAPACITOR (pozor, zásadně ne kondenzátor). Nejlépe s displejem. Pak teprve se dá auto-audio zařadit do kategorie hifi :)
Nemám rád angličtinu v podpisech. Nestyďte se za svůj jazyk...
Narcissus
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cache 26. 4. 2007 00:01

vanDave: Postarsie Pioneer DEH-P3000R, mosfetovy zosik.

EKKAR&Narcissus: zosik nechcu, zbytocna provokacia pre zlodejov.. Ked som auto kupil, tak som mal zosik kenwood a repro pioneer v celkovej kupnej hodnote cca 10 litorv (oboje uz boli postarsie modely co sa par rockov nepredavaju a vtedy to bolo drahsie). Navyse bol tak trocha zbytocny, pretoze aby mi to zozadu prilis nehulakalo, bol som donuteny to faderom presunut dost dopredu.
Dnes uz nemam nic, pretoze si dakto spominany zosik vsimol zospodu zadneho plata, ked som otvaral kufor (opel corsa). Keby mi tie svine aspon nezobrali plysaka..


Nakoniec som sa rozhodol pre jednu sialenost. Ak to nepojde, budem mat mozno par repro zbytocne navyse :)
Trochu zbrklo som kupil pred par dnami "super repro do auta" (last minute aukcia), nakoniec som zistil ze vobec nie su do auta, ale do hifi zostav. Su to male 10cm 8ohm stredobasy 35/50W s kevlarovou membranou (linka).
Kamos, ktory sa trocha hrava s audiom (ak sa teda da povazovat postavenie vlastnych bedni za hranie s audiom) mi poradil nasledovne. Kupit jeden konkretny dvojcievkovy basak TVM (linka), ktory je tiez 8ohm, paralelne ho pripojit ku tym stredobasom (odporucil pre ten basak tlmivky ale ze nie su nutne) a ziskam celkovo 4ohm na kanal. Repro budu hrat tichsie, ale da sa to vyrovnat faderom.
Tak to skusim, chystam si drevene plato, kam to umiestnim. Ak to nebude hrat dobre, tak namiesto toho basaku dam ten Monacor Carpower a namiesto tych 10cm dam bassreflexove trubky. On ze to potom odo mna zoberie, dokupi vyskace a spravi 2.1 bedne co potom streli na inzerat.

P.S. ani on nevedel ako su vlastne tie waty u reprakov :) Repro si robil ku nejakej beznej mikrovezi a nastastie kupil to co bolo na vezi PMPO tak to je u reprakov RMS :)
Můj bože, to je budoucnost! Mí rodiče, přátelé, má dívka.. Už je nikdy neuvidím.. JUPÍÍÍÍÍÍ! (Fry s1e1)
cache
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Narcissus 26. 4. 2007 08:38

S těma bassreflexovýma trubkama pozor, ony fungují jen v případě, že máš přesně vypočítaný průměr a délku, jinak je nanic.

A jak už se tu psalo, PMPO fakt nebrat vážně. Jednou jsem četl teorii, že PMPO u věží je reálné, ale znamená celkový výkon energie všech kondenzátorů ve věži v čase jedné setiny sekundy :D
Nemám rád angličtinu v podpisech. Nestyďte se za svůj jazyk...
Narcissus
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cache 26. 4. 2007 11:30

Narcissus: tie trubky ani nebudu funkcne, to bude len aby som tam nemal hole diery :)
Můj bože, to je budoucnost! Mí rodiče, přátelé, má dívka.. Už je nikdy neuvidím.. JUPÍÍÍÍÍÍ! (Fry s1e1)
cache
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vanDave 26. 4. 2007 17:42

Nějaká diskuze o PMPO je tady a tady.

To není jen o tom, že to repro nějak pospojuješ dohromady. Musíš udělat i výhybku (=vypočítat hodnoty prvků podle vzorečků), aby do každého repro šly jen ty signály, co tam mají jít.
Tou výhybkou navíc srovnáš i rozdíly citlivostí jednotlivých repro.

Ten basák TVM ARN-200-09/8, na který jsi tady dával odkaz, má doporučený objem ozvučnice 28-32 litrů (viz tady), takže když to hodíš do zadního plata, tak se Ti ten basák může překmitávat a k poslechu to moc nebude.

Máš 2 možnosti: Buďto něco zbastlíš sám, což může ale taky nemusí dobře hrát a nebo koupíš už hotovou sestavu repro od jedné firmy (což bude mít určitě i vyrovnanější zvuk) i s odladěnou výhybkou pro ty konktrétní repro.

Pár ochodů s auto"hifi":
http://www.ahifi.cz/komponentni-d42.html
http://www.vltava2000.cz/sekin/default. ... tmentID=14
http://www.automart.cz/autohifi-shop-reproduktory
Některé z nich vozí i na Slovensko.

Pokud chceš mermomocí něco zbastlit, tak určitě prvně mrkni na http://diyfans.org/tp-autohifi.htm .
vanDave
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 26. 4. 2007 18:11

RMS je reálný sinusový výkon, který repro snese bez destrukce po (relativně) neomezenou dobu. Dříve se to v Teslácké terminologii nazývalo TRVALÝM výkonem. Další hodnotou byl HODINOVÝ výkon - byl větší než trvalý, ale měl tu nevýhodu, že při provozu s tímto výkonem už se kmitačka repra nestíhala ochlazovat a po hodině provozu by její teplota dosáhla destruktivní meze teploty. Tento výkon nemá dnes používanou mezinárodní zkratku. Poslední hodnotou výkonu byl výkon ŠPIČKOVÝ, který byl reproduktor schopen vydržet pouze po dobu jedné až dvou půlvln - tento výkon NĚKOLIKANÁSOBNĚ převyšuje hodnotu výkonu trvalého. Mezinárodní označení je PEAK POWER. Tento výkon byl spíše než tepelným namáháním kmitačky určen mechanickou pevností materiálu kmitačky a membrány repra, neboť výchylka při něm dosahuje mechanického maxima a kmitačka má snahu "táhnout dál". Samozřejmě, tato zátěž je opakovatelná, ale až po prodlevě, kterou v případě TESLY určovala podniková norma i ČSN.
Výkon PMPO u zesilovačů se týká stavu, kdy filtrační kapacity jsou nabity na maximální napětí zdroje naprázdno - tedy efektivní hodnota střídavého napětí na sekundáru trafa KRÁT odmocnina ze 2, to celé MÍNUS úbytek napětí na použitém usměrňovači. Není zde uvažováno s úbytkem napětí na vnitřním odporu zdroje vlivem odběru. Naproti tomu výkon RMS je určován podobně jako trvalý výkon u repra - tedy jako výkon stálý, dlouhodobý. Při něm je zdroj stále a pravidelně zatížen, takže na jeho vnitřním odporu a součtu ostatních odporů v obvodu zařazených (přechodové odpory, odpor vodičů atd) vzniká úbytek napětí. Takto určené napájecí napětí je samozřejmě nižší, než maximální, proto výkon, odevzdávaný zesilovačem napájeným tímto napětím, je přirozeně nižší, než kdyby byl napájen ustáleným napětím o maximální hodnotě. Podle konstrukce zesilovače a jeho zdroje je tento rozdíl větší nebo menší, ale vždy existuje, protože síťový zdroj má impedanci v řádu ohmů (součet impedance vinutí, přetransformované impedance sítě a dynamického odporu usměrňovače). Proto se dá říci, že pokud není výkonový zesilovač provozován se stabilizovaným napájením (což se skoro nikdy nedělá), dá se rozdíl mezi výkonem trvalým a špičkovým jasně určit. Výkonový zesilovač v automobilu (pokud není napájen výkonovým měničem s transformátorem) je napájen elektrickou soustavou vozu, která se chová jako velmi tvrdý zdroj napětí - akumulátor sám má vnitřní odpor v řádu tisícin Ohmu, když běží motor, je alternátor také poměrně tvrdým zdrojem - vždyť má proudový výkon desítek Ampér - navíc ve spojení s regulátorem nabíjení a akumulátorem zdrojem dosti dobře STABILIZOVANÝM - není zde proto tolik patrný onen úbytek napětí při odběru (ten sice nastává také, ale až při odběru v řádu stovek Ampér - třeba při startování motoru...) plného napájecího proudu zesilovače. Výkon trvalý je tedy (s minimálním, spíš mikroskopickým rozdílem) shodný s výkonem špičkovým, neboť napájecí napětí se téměř nemění ani při maximálním odběru zesilovače. Uvádět proto u zesilovače do auta bez zvyšovacího měniče výkon PMPO je holým nesmyslem, sloužícím POUZE KE ZMATENÍ A OKLAMÁNÍ NEZNALÉHO SPOTŘEBITELE.

Zájemce o přesné zdůvodnění matematickými vzorci odkazuji na článek p.Pavla Dudka v Konstrukční Příloze Amatérského rádia z r.1990 o kvalitní reprodukci v automobilu, je zde i popsáno, jak se dá určit maximální dosažitelný výkon zesilovače z jeho napájecího napětí a impedance repra. Opravdu vážným zájemcům pošlu sken článku po zaslání jejich mail adresy na SZ.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod vanDave 26. 4. 2007 23:42

pro EKKAR: Noo pěkně. Tak tohle si myslím zaslouží dát do Důležité nebo vytvořit FAQ.
vanDave
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Narcissus 27. 4. 2007 01:46

Jo jo, pěkně napsáno :)
Nemám rád angličtinu v podpisech. Nestyďte se za svůj jazyk...
Narcissus
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 27. 4. 2007 02:11

Když už se to tady dostalo k těm Bassreflexům tak nemůžu jinak než připomenout adresu s projetky dost dorých domácích hi-fi sloupových reproduktorů za výbonrou cenu:

http://diyfans.org/vase-sloup.htm

Sám jsem si podobné postavil :-B


PS: Jsou tam samo i automobilové udělátka :-)
http://diyfans.org/vase-autosub.htm
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cache 27. 4. 2007 10:49

vanDave: a teraz mi povedz, aky je rozdiel ked dam TVM basak do plata a komponentnu zostavu do plata. Ziaden, ani na jedno z nich nebude vhodna ozvucnica, kedze bude ozvucnica cely kufor..
Co sa tyka tlmivky pre basak, uvazujem nad tym, ale zbastlit daco je u mna nerealne, mam nulovu prax a navinut cievku rozhodne nezvladnem. A kupit zasa bude asi nakladne dost, takze to najprv skusim bez.
Co sa tyka zapojenia, tak toto sa praveze moze len tak zapojit, oba maju 8ohm a paralelne zapojenie spravi celkovy odpor 4ohm, takze to nevadi, len budu tichsie (vyrovna sa faderom).

EKKAR: super popisane, dik

S-Tony: tu stranku poznam, ale su tam pre auto len pasivne subace :)
Můj bože, to je budoucnost! Mí rodiče, přátelé, má dívka.. Už je nikdy neuvidím.. JUPÍÍÍÍÍÍ! (Fry s1e1)
cache
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vanDave 1. 5. 2007 15:58

Já si myslím, že rozdíl bude.
Určitě bude rozdíl mezi 20cm repro za 400Kč s (nenalakovanou) papírovou membránou a mezi 16cm nebo 20cm repro např. za 1500Kč, které bude mít určitě mnohem pevnější a přitom možná i lehčí membránu (z polypropylénu, kevlaru, uhlíkových vláken...), takže se při větším zatížení ta membrána nebude tolik deformovat a díky lehčímu materiálu bude lépe "sledovat" signál ze zesilovače autorádia. A pravděpodobně to repro bude dimenzované na větší výkon zesilovače, takže se dá předpokládat, že závěsy repra budou konstruované pro větší výchylku...

Navíc to repro TVM je primárně určené do reprobeden na domácí poslech, takže je otázkou, jak to repro s papírovou membránou (a závěsy toho repra) bude vypadat (a hrát) po několikaročním vystavování mrazu, vlhkosti a přímému slunci... ;-)

Kdybych byl na tvém místě, tak bych koupil do zadního plata sestavu dvou značkových středobasů s průměrem 16cm (nebo nějakých oválů) a 2 výškových repro (s odladěnou výhybkou), aby cestující vzadu neposlouchali jen basy. Např. sada SINUS LIVE SL-F165 + NEO 13S (sice jsou asi určeny do dveří, ale to si myslím nemá vliv) nebo SINUS LIVE SL 160.

A kdybych měl pocit, že mám těch basů málo, tak bych do kufru přikoupil KVALITNÍ aktivní subwoofer. V autorepro se příliš neorientuju, třeba Ti někdo poradí lépe.

EDIT:
O reproduktorech a ozvučnicích: 1. díl - Proč stavět, výkon a příkon, parametry reproduktorů
2. díl - Zvukové vlny a trocha teorie, co dělá ozvučnice, počet pásem
vanDave
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cache 5. 5. 2007 13:56

Tak uz to mam doma cele komplet (2+1 mez tlmiviek), zapojil som to tak ako to budem mat v aute na vezu 2x8W a hra to velmi dobre (i ked ticho, ale to napravi fader v aute).
Mozno som menej narocny na kvalitu prednesu, ale subjektivne sa mi to zdalo proste velmi dobre za maly peniaz.
Teraz sa chystam niekedy na pilenie dreva. Uvidime kedy sa najde cas :)
Můj bože, to je budoucnost! Mí rodiče, přátelé, má dívka.. Už je nikdy neuvidím.. JUPÍÍÍÍÍÍ! (Fry s1e1)
cache
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bubuxin 27. 7. 2010 16:51

cache prepáč, ale tvoj kamarát sa veľmi nevyzná keď ti doporučil také zapojenie ako si postavil. "Basák" TVM pripojiť bez výhybky ku 10 cm streďáčiku. TVM bude hrať všetko a streďáčik tiež, takže bude neúmerne zaťažovaný nízkymi kmitočtami. Celé zapojenie je zlé a navyše končí pri 8 kHz. Niekto nado mnou ti radí Sinus Live, ja sa pridám. Do zadného plata si kúp SL240.
bubuxin
Junior

Odeslat příspěvekod Kynio 22. 12. 2010 18:00

mě by třeba zajímalo jak je to s výkonem domácího kina od panasonicu. Teď obecně jakákoliv plastová sestava. Kamoš úplně žasnul, když viděl panasonic domácí kino co má 1000W. Samozřejmě to za asi 12 000 kč koupil (blbec). Tohle je podle specifikací hodnota RMS. To jako fakt takový plastový m*dky vyloudí 1000W?? Nebo je to zase jen marketing známých výrobců (sony, panasonic atd)
Kynio
Junior

Odeslat příspěvekod Kocmeister 22. 12. 2010 18:17

Samozřejmě je to nesmysl. Bude to rádo, když to bez zkreslení vyloudí 10W na kanál. Stačí se podívat na hodnotu příkonu takový sestavy. Bude velmi výrazně nižší než 1000W.
REPRO: PKAudio Ghibli, SUBY: 2x B&W ASW 825, AMP: Audionet SAM G2, DAC: Chord Qutest battery powered, SLUCHÁTKA: Sennheiser HD800, FILTR, DRÁTY A DALŠÍ SNAKE OILY: vlastní konstrukce.
Kocmeister
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 22. 12. 2010 18:18

Stačí se podívat na štítek, kde je zařízení vyrobeno. Pokud je tam "Made in Japan, ...in EU" a podobně, bude takový výkon věrohodnější. Jak tam najdeš "...China, P.R.C., Malaysia, Philippines, Tchai-Wan nebo Hong-Kong", je nedůvěryhodná už samotná funkčnost, neřkuli nějaký dosahovaný výkon. Dosti dobrým ukazatelem pravdivosti podobných údajů je hodnota pojistky, kterou je v zařízení jištěn přívod síťového napájení. Dobrým zvykem bývá, že tato pojistka se dimenzuje na dvojnásobek běžného plného výkonu/odběru ze sítě, aby ji nevytavil impuls při zapnutí. Síťová pojistka pro zařízení vykazující trvalý výkon 1000W neboli 1kW by musela být dimenzovaná na odběr minimálně 5A (přesně, v ideálních podmínkách při zanedbání účinnosti na 4,35A) - příkon se vypočítá jako napětí krát proud, neznámý proud při známém napětí a příkonu je příkon dělený napětím. Při zachování "zvyklostí" používat vyšší hodnotu by takové zařízení muselo mít pojistku na nejméně 8 až 9 ampérů. Pokud je v zařízení pojistka na nějaké 2A, nelze udaný výkon 1000W RMS označit jinak než jako vysloveně a vědomě klamný.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Kynio 22. 12. 2010 18:49

Díky vysvětlení. Tyhle udávaný výkony mi přijdou spíš jako označení kategorie do které ono zařízení spadá. Tzn nižší, střední a vyšší třída :) možná taky udávaj výkon zesilovače, kde posčítaj výkony jednotlivých kanálů, ale výkon repráků je někde uplně jinde..
Kynio
Junior

Odeslat příspěvekod Kocmeister 22. 12. 2010 19:01

No máš pravdu, čím víc wattů na krabici, tím nižší třída. To sedí. :D
REPRO: PKAudio Ghibli, SUBY: 2x B&W ASW 825, AMP: Audionet SAM G2, DAC: Chord Qutest battery powered, SLUCHÁTKA: Sennheiser HD800, FILTR, DRÁTY A DALŠÍ SNAKE OILY: vlastní konstrukce.
Kocmeister
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kynio 22. 12. 2010 19:14

A jak to mám takovýmu blbcovi vymluvit? On stále tvrdí, že to 1000W má a strašně to řve a má to bomba skvělej zvuk :) slyšel sem to a nehraje to nejhůř, ale furt jsou to ty plasťáky
Kynio
Junior

Odeslat příspěvekod Odar 22. 12. 2010 19:19

A co mu chces "vymluvit"? On je spokojny a to je dolezite. Radsej dajte vecer jedno pivo a kaslite na kvalitu zvuku ;)
Odar
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Kynio 22. 12. 2010 19:23

tak to bude asi nejlepší :)
Kynio
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 22. 12. 2010 20:00

Vymluvit to nikomu nelze. Lze to jedině "vydunět", pokud bys dotyčnému pustil opravdu soupravu s výkonem 1kW a nechal ho před ní chvíli sedět.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod isors 11. 12. 2011 10:49

http://www.go4sound.sk/ (forum o autohifi)
Repro Jamo c 803, yamaha a-s700 ,repro kable chord carnival silverscreen bi-amp, , chord crimson,merlin tarntula mk6 ,hdmi chord, pro-ject rmp 1.3 genie, cowon d2+ m-audio ie-40, asus n75sf-bang & olufsen
isors
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fuck8r 31. 5. 2012 10:24

já mám 2.1 PC plasťáčky 232W RMS :D

tu jsou specifikace:

v parametrech se píše:
Frekvenční rozsah: 35Hz - 20kHz + / - 3dB
232 W celkový výkon (měřeno přes FTC "RMS" metoda)
Subwoofer rozměry: 18,1 x 10,2 x 11,7 palce (46 x 25,8 x 29,7 cm)
Satelitní Rozměry: 4,25 x 4,7 x 6,25 palce (10,8 x 12 x 15,9 cm)

Subwoofer:
8 "120W (IEC60268-5 24hod nepřetržité hodnocení) subwoofer s trvanlivé pryže surround
Za čtvrté, aby uzavřený-pásmovým skříně design
Překlenuta dvěma 60 W třídy-D zesilovače s integrovaným DSP pro 120 Wattů (měřeno přes FTC "RMS" metoda)
Ultra-efektivní Integrovaný napájecí zdroj s 100V - 240V AC vstup

Satelity:
Bi-zesílený, obousměrný design s odnímatelným audio kabely
3 "40W (IEC60628-5 24hod nepřetržité hodnocení) středové měniče
1 "16W (IEC60268-5 24hod pokračuje hodnocení) ferrofluidu-chlazený výškové hedvábí bránice
56 W na satelit (měřeno přes FTC "RMS" metoda):
40 Watt třídy midrange-D zesilovače s integrovaným DSP
16 Watt výškový reproduktor třídy-D zesilovače s integrovaným DSP


celkem tomu výkonu věřím, když cejtím výbuch ve filmu až v hrudním koši :kuk:
A7i + Sigma 40f1.4 + 135f1.8 a Tamron 28-75f2.8.
Fuck8r
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 31. 5. 2012 15:56

Fuck8r píše:já mám 2.1 PC plasťáčky 232W RMS :D

....

v parametrech se píše:
Frekvenční rozsah: 35Hz - 20kHz + / - 3dB
232 W celkový výkon (měřeno přes FTC "RMS" metoda)
...

Satelity:
Bi-zesílený, obousměrný design s odnímatelným audio kabely
3 "40W (IEC60628-5 24hod nepřetržité hodnocení) středové měniče
1 "16W (IEC60268-5 24hod pokračuje hodnocení) ferrofluidu-chlazený výškové hedvábí bránice
56 W na satelit (měřeno přes FTC "RMS" metoda):
40 Watt třídy midrange-D zesilovače s integrovaným DSP
16 Watt výškový reproduktor třídy-D zesilovače s integrovaným DSP


celkem tomu výkonu věřím, když cejtím výbuch ve filmu až v hrudním koši :kuk:


Hnusnější překlad už tam Ujo Google nevyhrabal? Myslím že v dnešní době globální srozumitelnosti technické angličtiny už by snad bylo lepší sem upnout "původní znění bez titulků"... A samozřejmě, výbuch cítíš až kdesi, protože to je jedna tlaková vlna vybuzená krátkým vzepětím všech spojených sil zešilovačů i repráčků - nechtěl bych ale být v jejich kůži, kdyby měly takový výkon odevzdávat trvale jak je psáno v těch TTD (24hod pokračuje hodnocení :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) - protože to by nebylo P.M.P.O. přesně jak to popisuješ, ale nevratná přeměna reproduktorů na smradistory...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Fuck8r 31. 5. 2012 16:13

každopádně je to síla a jedu max na 60% volume - víc by mně snad rozervalo hrudní koš.. nevím jestli to má nebo nemá těch 232W a jak to bylo měřeno o to víc ale postrádám smysl pravých 120,150,200W na kanál + 300W+ sub.. na filmy v obýváku, když to pak má člověk na 20% hlasitosti na hranici snesitelnosti (když už i ty moje jsou naddimenzované až až) :-)
A7i + Sigma 40f1.4 + 135f1.8 a Tamron 28-75f2.8.
Fuck8r
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ThalesX 17. 1. 2013 00:04

To bude tím že kravál bez kvalitativních nároků dokážeš udělat i poměrně slabým zesilovačem, ale pokud chceš kvalitu alespoň v tom ohledu, že nechceš aby se ti zesilovač dostával při každé špičce do limitace, tak ten větší výkon prostě potřebuješ. Leda že bys měl mimořádně citlivé bedny (což nemáš). Výkonné zesilovače tedy smysl mají.
ThalesX
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 18. 1. 2013 08:03

Pokud pro někoho platí "obdélník je přece taky hudba", tak ať si to poslouchá...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Fuck8r 10. 11. 2013 10:06

nezdá se mi že bych psal, že toto repro používám ve své posluchové, akusticky upravené, monitoring místnosti na poslech hudební sbírky z desek, SACD a DVD audia... ale na blu-ray filmy s DTS-HD m.a. stopou, že jsou na real hlasitosti při 60% volume s parádní dynamikou a čistotou.. a proč se tedy také jen čistě na filmy kupujou sestavy 25x dražší tedy - ale už vím že člověk musí takovou levnou sestavu pohanit, že to hraje na max vybuzení, je to před spálením, nejde z toho zvuk ale totálně zkreslené kostičky, nemá to dynamiku apod. pač nějak si tu svojí mnohonásobnou investici musí zdůvodnit a sám před sebou v hlavě obhájit :D
A7i + Sigma 40f1.4 + 135f1.8 a Tamron 28-75f2.8.
Fuck8r
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 10. 11. 2013 14:46

Proč překrucuješ, co jsme tady napsali? Nikdo tvoji sestavu nehaní, jen prostě uvádíme na pravou míru tvrzení výrobců o výkonnosti jejich produktů. Fyzikální definice výkonu je jednou daná, normy ČSN - EN o akustickým výkonu hovoří taky docela jasně (že se měří po daleko delší dobu, než jedna izolovaná perioda signálu = což je právě ten výchozí předpoklad pro údaje uváděný těma asijskýma produkcema), tak co vlastně chceš?
Aby ti tady někdo potvrdil, žes neudělal chybu, když sis to koupil? Podívej - jsou to tvoje slechy, který to nakonec budou poslouchat, tvoje hlava, která tě bude bolet a kapsa, která ty náklady nesla. Nám po tom de facto ništ.
Nihill nuovum sub sole ...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod ThalesX 11. 11. 2013 19:08

Fuck8r - ze všeho cos napsal vyplývá že ještě neumíš rozlišovat mezi kraválem a kvalitním poslechem. Už se to tu řešilo mnohokrát. Pokud posloucháš nějaké kvalitativně hodně smutné nahrávky s mizernou dynamikou, tak ti zesilovač 20W s adekvátníma bednama udělají doma kraválu až se hory budou zelenat. Pokud bys měl tu samou nahrávku ale kvalitní, tak ti 200W zesilovač s adekvátníma bednama mohou hrát stejně nahlas, ale kvalita bude jinde jelikož nebude docházet k ořezávání špiček, zatím co na nějakém plastoškvrku ano. A to nemluvím o tom, že ten 200W zesilovač bude mít velice pravděpodobně i jiné kvalitativní přednosti, nejen výkon. Totéž bedny a tomu bude pak odpovídat požitek z poslechu.

Nebaví mě opakovat to neustále dokola. Je to jak ve školce - vždycky se najde nějaký junior, který ještě neví (protože nedával pozor) a je třeba mu tu informaci do hlavy vtlouci. Nejen proto aby se mu pomohlo, ale hlavně aby pak kolem sebe nešířil bludy. Bludy mají neuvěřitelnou životnost a nakažlivost. Šíří se jako mor a bojovat proti nim je velmi otravné.
ThalesX
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod snejdy 14. 3. 2014 21:50

Pravdou je, že doma člověk většinou hraje na prvním wattu (maximálně tak 4W) pokud má slušné bedny a už je to takový kravál že by to vytřískalo okna. Sám jsem se svým systémem (viz podpis) nazvučil taneční párty v sokolovně, jelo to na třetinovou hlasitost a lidé si stěžovali že je to moc nahlas a to má můj zesilovač pouze 2x50W (100W dynamický). Stačí vědět citlivost beden a to, že dB je logaritimická jednotka a jak se s ní počítá v souvislosti s výkonem...
DOMA: Xonar essence STU (opamp mod), Sennheiser HD 650,
NAD C 326 BEE + Klipsch RB-81 II + Klipsch SW-112
NA CESTY: Hifiman HM-601 (256GB, Rockbox), Clip Zip (Rockbox),
Sennheiser IE 80, Bose MusicMonitor, Bose soundlink III
snejdy
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ThalesX 4. 4. 2014 18:27

Tak hlasité to být mohlo, o kvalitě bych si však iluze nedělal.
ThalesX
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod paja111 7. 3. 2015 13:02

Mohu se zeptat? Mám domácí kino sony dav dz230 a vyrobcě udává výkon 850w.wofer a ostatnich 5repro po 142w.zapojeni mám přes scart, ale Bass nic moc. Nějaká rada pls?
paja111
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 7. 3. 2015 13:54

Já jsem si k němu teda sosnul manuál z elektrotanya.com a hned na druhý stránce se píše:
- Stereo mode (rated) 108 W + 108 W (at 3 ohms, 1 kHz, 1 % THD) (DZ230/DZ231)

- Surround mode (reference) RMS output power FL/FR/C/SL/SR*: 142 watts (per channel at 3 ohms, 1 kHz, 10 % THD)

- Subwoofer*: 140 watts (at 3 ohms, 80 Hz, 10 % THD)
* Depending on the sound field settings and the source,
there may be no sound output.

(* V závislosti na nastavení zvukového pole a na zdroji)

Takže tam žádnejch 800W nebo ještě víc wattů nevidím. Ono se stačí podívat na hodnotu pojistky v přívodu 230V napájení - pro takovej příkon (850W woofer a dalších 5 x 140W zbytek kanálů) bys musel přívod jistit pojistkou jak od cirkulárky - měla by hodnotu přibližně 16-18 ampér (trvalej odběr by byl vzhledem k účinnosti asi 8A).

Neboli lidsky řečeno - chci ti naznačit, že takto uváděný výkony jsou jasným příkladem, kdy výrobce píše výkonnostní údaje "Pro Mentálně Postižené Občany" = P.M.P.O. ...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod paja111 7. 3. 2015 14:13

A co ten Bass? Je nějakého slabej.
paja111
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 7. 3. 2015 15:18

Of course, když má podle manuálu jen 140W na 3 ohmech (atypická hodnota) a k tomu ještě P.M.P.O., tak to je v reálu a do 4ohmů tak maximálně 25W. A pak se jeden diví, že mu dunidlo ani neduní, ale spíš jen huhlá... Osobně doporučuju podobný švajneraje ani nekupovat, jsou to vyhozený peníze.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod paja111 7. 3. 2015 16:13

Tak to asi vidím na klasika génius 5.1.Nebo co doporučuješ koupit bazarovyho třeba na bazosu nebo s bazaru do 2000kč?diky.

-- 7. 3. 2015 15:43 --

Co tohle? Lg lh5500
paja111
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 7. 3. 2015 17:11

Sorry - Lg lh5500 nezná ani ujo Google...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel


Odeslat příspěvekod EKKAR 7. 3. 2015 17:22

No jo, to taky musíš napsat LG LH-R5500SB a ne to cos napsal...

Ale o moc se to lišit nebude, 150W zesilovače "class D" a pasivní sub, já v tom žádnej velkej rozdíl nevidím. Chca nechca budeš muset buď hodit ručník do ringu a smířit se s tím co máš, nebo přitlačit na finančním balíčku. Zadarmiko prostě obstojnej výkon z ho*na nevyždímáš...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod paja111 7. 3. 2015 17:33

před tím jsem měl tohle a bas docela ok http://www.theatresystem-manual.com/phi ... s3100.html

-- 7. 3. 2015 16:59 --

ještě prosím o zhodnocení tohohle http://www.manualslib.com/manual/266876 ... =37#manual
paja111
Junior

Odeslat příspěvekod paja111 8. 3. 2015 12:05

Tak nakonec beru samsung ht x20 co na to říkáš?
paja111
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 8. 3. 2015 18:40

Nemám slov:
Popis produktu:

Všeobecné funkce
Celkový výkon 1.000 W
Počet kanálů 5.1
Kód regionu DVD 2
...
...
...
...
...
Hmotnost
Hmotnost produktu 1,9 kg
...
...
Napájení
Spotřeba v pohotovostním režimu 0,5 W
Spotřeba v provozním režimu 47 W
...
...

Jak může mít přístroj s udávaným výkonem 1 000W váhu 1,9kg a přitom v provozním režimu spotřebovávat pouze 47W energie?

Einstein je poražen, Joule, LaPlace, Boyle a Newton budou vyškrtnuti z učebnic fyziky! Volejte Stockholm, Nobelovu nadaci, Ťamťungáci vynalezli Perpetuum de.bile!!!!!!!!!!! Účinnost jejich zařízení dosáhla naprosto fantastický hodnoty 2 127% !!!!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod paja111 9. 3. 2015 09:52

LG LH-R5500Y a ten sony se muže jít zahrabat. Fakt super bass i zvuk
paja111
Junior

Odeslat příspěvekod JohnyBuchar 9. 3. 2015 13:42

chce to pořádný basssssssssssss :tleskani
"Vyčištěné uši jsou nejlevnější upgrade poslechového řetězce"
STEREO: SMSL, Yaqin, Aurum Cantus,REL SLUCHÁTKA: Little Dot, Shure
JohnyBuchar
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mistr Oizo 28. 6. 2016 20:53

čím ví S tím víc BUM
mistr Oizo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rhymes986 26. 6. 2017 21:09

Já jsem Měl 5 let domácí kino 5.1 od lg stalo tehdy 9000,- no před půl rokem odešlo. Tak jsem si koupil k PC repracky Bose companion ll a zvuk úplně jinde. Mam je teď u TV a paráda. Zvuk min o třídu lepší z tak Malých repro. Člověk to musí slyšet.
https://m.alza.cz/bose-companion-tm-2-i ... 12.htm?o=1
Rhymes986
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků