Zahoření sluchátek

Stereo a vícekanálová sluchátka

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod EKKAR 10. 9. 2016 21:22

K hovnu nejsou, k tomu by byly, kdyby nefungovaly vůbec nebo hůř než normální muzika. Ty uměle generovaný signály ale fungujou PRAKTICKY STEJNĚ jako normální zvukovej signál, takže přesnější je vyjádření, ŽE JE ZBYTEČNOST SE NAMÁHAT JEJICH SHÁNĚNÍM NEBO SPECIÁLNÍM GENEROVÁNÍM - normální hudba stačí ...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod SmokeMan 10. 9. 2016 21:32

tak.... ale sam uznas, ze pink noise nema zadnej spodek... no ne?
FX 8300@4,4GHz@1,38V, MSI 970 Gaming Pro Carbon, R9-270X MSI Gaming, 16GB Corsair@1886MHz, Scythe FenrisWolf, nejaky disky, nejaky chlazeni
SmokeMan
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bína 10. 9. 2016 21:57

A pro lidi, kterým jde hlavně o vokály, ti by měli rozehrávat jedině podcásty. :)
CIEM: qdc 8CS|AAW W500|HEIR 10.A|HIFIMAN RE1000
IEM: NOBLE Katana & Sage
DAP: SONY WM1A|SHANLING M5s & M2X & M0
TWS: Shanling MTW100BA

Zaměstnanec firmy Shanling, tohoto času v Číně
Bína
Sluchátkový recenzent
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SmokeMan 10. 9. 2016 21:59

ale tak :D
FX 8300@4,4GHz@1,38V, MSI 970 Gaming Pro Carbon, R9-270X MSI Gaming, 16GB Corsair@1886MHz, Scythe FenrisWolf, nejaky disky, nejaky chlazeni
SmokeMan
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 10. 9. 2016 23:11

Pink noise je právě bohatší na delší vlnový dýlky = nižší kmitočty. Označení barvou se používá podle světla, kde bílá znamená rovnoměrný zastoupení intenzity všech kmitočtů = vlnovejch dýlek neboli v optice BAREV ve spektru, když v takovým světle začne převažovat červená, světlo zrůžoví - a protože červená má větší vlnovou dýlku = nižší kmitočet, je "růžovej" šum bohatší na nižší kmitočty (než "bílej") ...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod SmokeMan 10. 9. 2016 23:24

muzes poslat ukazku?
FX 8300@4,4GHz@1,38V, MSI 970 Gaming Pro Carbon, R9-270X MSI Gaming, 16GB Corsair@1886MHz, Scythe FenrisWolf, nejaky disky, nejaky chlazeni
SmokeMan
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 11. 9. 2016 12:30

Zkus pohledat CD-TEST ze starýho vydání časopisu STEREO&VIDEO, tam to určo najdeš. Prostě spektrálně "pink noise" obsahuje větší podíl NÍZKEJCH kmitočtů než "white noise". Já bych to musel hledat v knihovnách a upínat na Uložto nebo jinou úložnu, kde už to nejspíš dávno leží ...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod standavfr 11. 9. 2016 12:57

Je to na wikipedii,kde mimochodem píšou,že nízké kmitočty jdou do neměřitelných frekvencí.
standavfr
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod EKKAR 11. 9. 2016 13:12

Jistě, v reálu můžeš mít zvukovou vlnu s frekvencí 0,01Hz = s periodou 100 vteřin stejně jako ještě 100x delší. I když bude taková vlna mít dýlku milión km, furt to bude vlna - i když extrémně dlouhá. V podstatě matematicky jde dokázat, že dýlka vlny se může blížit nekonečnu a pořád to bude vlna. Její kmitočet se přitom bude blížit nule, ale nikdy toho nedosáhne. Opačnej extrém, neboli dýlka vlny inklinující k nule <=> kmitočet se blížící k nekonečnu je matematicky dokazatelnej úplně stejně. V reálný fyzice je potřeba počítat s tím, že pokud polovička vlnový dýlky mechanický vlny klesne pod velikost příčnýho rozměru částic prostředí, kterým se vlna má šířit, začne se vlnění od tý hmoty odrážet místo aby jí procházelo.

Fakt, že člověk vědomě slyší jen kmitočty zhruba od 25Hz až do 12 000-20 000Hz (podle věku a zdravotní dispozice) a podvědomě vnímá frekvence od cca 3Hz po dolní práh slyšitelnosti stejně jako od horní slyšitelný frekvence až po zhruba 30-35kHz samozřejmě s matematikou nemá nic společnýho - to je jev spíš biologickej, danej rozměrama a mechanickýma vlastnostma tkání, ze kterejch je složený jeho "zvukový čidlo" = ucho.

No a k tý měřitelnosti frekvencí - záleží na měřáku a jeho rozlišovacím prahu. Teorie měření frekvence je poměrně rozsáhlá a nemá cenu ji tady popisovat - od toho jsou například učebnice fyziky ...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod SmokeMan 11. 9. 2016 17:04

na tom neco bude, asi :) ja prave slysel uz nekolik sumu, a zadnej nebyl stejnej, chtel sem to prave prohnat goldwavem a ceknout kde to konci na spodku....vis jak, logika veli, ze vic dynamiky, vetsi pohyb driveru, lepsi zahoreni.... nebo jako selskym rozumem bych si to takle jako zduvodnil....ja to proste tak delam, svihnu tam naky tracky, kde to tepe a necham to bejt den, dva, tri...
FX 8300@4,4GHz@1,38V, MSI 970 Gaming Pro Carbon, R9-270X MSI Gaming, 16GB Corsair@1886MHz, Scythe FenrisWolf, nejaky disky, nejaky chlazeni
SmokeMan
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zmarek20 11. 9. 2016 17:28

hudba + ruzovy sum , inak to nevydim. ( s prestavkami)
Biely sum (radsej nie)
Beyerdynamic T1 1g/2g & dx160
Earsonics Velvet
Schiit Bifrost Multibit & Magni3
Woo Audio WA2
Viablue NF S6 0,7m
Supra Sword ISL 1m
Cosmic Audio Pure Gold 0,75m
Wireworld Supernova 6 1m
Sony SCD XB940 QS
Fiio X7 (AM3A-AM5-Am1)
zmarek20
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod EKKAR 11. 9. 2016 17:48

Kde šum "končí na spodku" vůbec nezáleží na "barvě", ale na tom, odkud pochází ten track (jak a na čem byl vytvořenej), jakým ADC vzniknul soubor a jakým DAC se přehrává. I výstupní filtr DACu má vliv. Některý převodníky prostě filtrujou kmitočet tak, že nepřevádějí frekvence nižší než nějaká předem daná frekvence Fx, aby se předešlo "houpání" basákovejch membrán. Pokud hledáš opravdu nízký kmitočty, je lepší použít nějakej softwarovej generátor kmitočtu - ke stažení je jich docela dost, stačí napsat do Gůůůgla slova "generátor kmitočtu pro PC".
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod foto1977 19. 9. 2016 08:51

Ahoj, stalo se někomu, že po zahoření to hrálo hůř než před tím? :-)
foto1977
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bacil2 19. 9. 2016 09:01

áno, stalo.
bacil2
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod šeďour 19. 9. 2016 09:14

Zvlášť v případě, že to zahořelo jasným plamenem... :-P
Na doma: DSD player TEAC, digitál TEAC, repro: hybridní dvoupásma TOTEM 100 & třípásma LSM (geniálně návrhl Kocour)
Na ven: FiiO X5 + Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1 + další čínskej šrot

Zaměstnanec GM electronic
šeďour
Pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků