[recenze] ATH-AD2000 vs. AKG K701

Stereo a vícekanálová sluchátka

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod TurboLama 25. 10. 2009 17:24

Slibovaná minirecenze sluchátek Audio Technica ATH-AD2000 a srovnání s AKG K701. Předem upozorňuji že jsem amatér, nikdy jsem nic nerecenzoval a především jsem neslyšel žádná jiná "audiofilská" sluchátka, takže berte moje názory s rezervou.

Zdroj
Zdrojem zvuku je HTPC, S/PDIF výstup integrované zvukové karty Realtek je propojen koaxiálním kabelem s D/A převodníkem Benchmark DAC1.

Obrázek

Sluchátka
Jedná se o otevřené, circumaurální modely. Co se týče pohodlí, není to tak jednoznačné. Audio Technicy sice lépe padnou a drží na hlavě, ale mají na můj vkus příliš měkké a "propadlé" náušníky, což způsobuje že se uši místy dotýkají ochranné mřížky oddělující měnič od prostoru sluchátek, a to má za následek nepříjemný pocit, a při delším poslechu i bolest. V komfortu tedy zatím vyhrávají AKG, ale to se pokusím změnit Phatpad modem.

Velký rozdíl mezi sluchátky je v náročnosti na zdroj (zesilovač). Odhaduji, že pro dosažení stejné úrovně hlasitosti na obou sluchátkách musím v případě K701 protočit ovládací knoflík zhruba na dvojnásobek. Z toho plyne pravděpodobná výhoda pro AD2000 při poslechu bez zesilovače.

Zvukový rozdíl je dost markantní, patrný na první poslech. Charakter zvuku u AD2000 je mnohem tmavší, posunutý do oblasti basů. Basů je oproti K701 opravdu hodně, rovněž nižší středy jsou mnohem výraznější.
Výšky jsou naopak výraznější na K701, zároveň jsou detailnější, někdy ovšem až nepříjemně řezavé, což se u AD2000 nestane. V detailech K701 vyhrávájí i ve středovém pásmu, ale ani AD2000 se nenechají zahanbit. Vokály zní na obou sluchátkách skvěle.
Celkově je zvuk AD2000 barevnější, zábavnější, ale osobně mi u některých skladeb víc sedí analytický zvuk K701. Co se týče prostoru, řekl bych že oboje sluchátka ho podávají srovnatelně, tudíž výborně.

Obrázek
Obrázek

Závěr