MHOE:
"Výrazně zkreslují... V jakém ohledu, v porovnání s čím?"
- na to se mě neptej, psal jsi o tom sám: "a bez evidentních odchylek od "přirozena"". Já jsem poznamenal, že ony neexistující odchylky od přirozena praští posluchače do uší během prvních pár vteřin.... Tobě se to tak významně nelíbilo, až jsi to sám potvrdil
: "Netvrdím, že tyto Sennheisery věrně reprodukují realitu". A tím debata mohla skončit, protože sis uvědomil, že mám vlastně pravdu.
"Pokud srovnám HD800 za 25 tisíc (tolik stály ještě před rokem) s reproduktory + místností za stejnou cenu, uslyším s těmito repro v dané místnosti více detailu než s HD800?"
- tímhle urážíš svou vlastní inteligenci, protože tenhle argument kulhá na všechny nohy, které má. Copak kvalita reprodukovaného zvuku má jen jediný parametr, detailnost? A porovnával bys nejvyšší třídu sluchátek (mimo exotické a high-end modely) se sotva nižší střední třídou beden? Aby případné porovnání bylo smysluplné, tzn. rovný s rovným v rámci svého hřiště, chtělo by to sáhnout také po nejvyšší třídě beden (opět mimo exot. a high end), tzn. do cenovek kolem 200 tis. Kč (v případě regálovek).
"Pokud máš pocit, že bys tento problém dokázal rozlousknout, tak proč nepřidáš ruku k dílu?"
- prosím nezlob se, ale tohle je opět argument jak ze školní družiny. Když mi v restauraci přinesou rozvařené těstoviny nebo přesolené brambory, mám být špičkový profi kuchař, abych to byl schopen poznat, komentovat, kritizovat...?
"Ty ta sluchátka slyšíš takhle, někdo jiný to uslyší zase jinak. Můžeš se ohánět tím, že víš, jak zní ten a který nástroj naživo, ale pořád je to jen a jen tvůj subjektivní pohled na věc"
- do jisté míry to samozřejmě platí. O jakémkoliv hi-fi komponentu. Jeden preferuje vřelost zesilovače lampové třídy A, druhý přesnost a drajv dobře udělané třídy D. Pokud má ale někdo takový sluch, že mezi živým nástrojem a tím samým nástrojem reprodukovaným přes HD800 neslyší žádné odchylky a technicky je zvuk stejně dokonalý jako živý nástroj, ať si koupí v Tescu špunty za 100 Kč a bude mít stejný posluchačský zážitek.
"Ti, co na sluchátková fóra obvykle chodí, hodnotí jejich zvuk relativně - vzhledem k cenové relaci a tomu, co je v sluchátkovém světě v současné době možné."
- mnohdy to tak je a kéž by to tak bylo všude - ale svět není dokonalý, já vím
. Jenže různé recenze jsou také prošpikovány absolutními a čistě fantazijními výroky o dokonalosti zvuku typu těch dvou, na které jsem původně reagoval.
"jenže nikdo jaksi nevymyslel lepší způsob, jak zvuk sluchátek popisovat"
- já myslím, že vymyslel
, prostě popisovat konkrétní a obsažné charakteristiky zvuku - jenže ruku na srdce, to by pak ty recenze vyznívaly výrazně jinak, než tak fantasticky a skvěle, než když se skutečné charakteristiky zvuku schovají pod tyhle bezobsažné fráze, které si každý může vyložit zcela po svém. Vím, žes psal, že tuhl mou výtku částečně chápeš, ale i tak, napiš mi prosím, jak fakticky zní např. ten "zábavný bas" z pohledu frekvenčního průběhu, objemu, dynamiky, rozlišitelnosti, prokreslenosti, znělosti, tranzientů, barevnosti...? Kdyby každá z uvedených charakteristik měla rozsah 0 (úplně mimo) až 20 (shodná s realitou), jaká bodová množina by odpovídala zábavnému basu
?
"Jediné, co mohu poradit, je... Žij a nech žít. Pokud ti přijde, že to, co píšu já (a nebo někdo jiný), je jen snůška nesmyslů, tak to řekni a nech být."
- no vždyť přesně to jsem udělal
. A kdyby ses touhle svou radou řídil i ty sám, tak na můj příspěvek buď nenapíšeš nic nebo něco ve smyslu "Díky za názor z druhého břehu." a je to
.
A poznámka pod čarou:
Já to neberu jako spor. Je to pro mě jen nesouhlas nad názorem na něco, resp. s úhlem pohledu a nedostatkem nadhledu a objektivnosti. Jako člověka tě neznám a tudíž proti tobě jako člověku nemám nic. Naopak si vážím toho, že jako jeden z opravdu mála tady na fóru dovedeš smysluplně formulovat své názory i jiným způsobem než jen jako štěky v osobní rovině proti druhému. A jelikož máme oba 1. svůj jasný pohled na věc a 2. nepopiratelné grafomanské sklony, rodí se pak podobné elaboráty
.