Ukáž svoju slúchadlovú zostavu!

Stereo a vícekanálová sluchátka

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod MHOE 16. 10. 2021 09:07

introvert píše:To jsou skvělé zprávy. Málokdy ušetří člověk 120 talířů pouhým shlédnutím několika obrázků, a přečtením pár řádků textu :-)

V dané cenovce bych v pásmu nižších a středních výšek opravdu čekal lepší výsledek. Předpokládám, že by se mi při nárazovém poslechu ty LCD-5ky i mohly líbit, dlouhodobé vlastnictví si však v tuto chvíli neumím představit. Uvidíme, Audeze má tendenci sluchátka v průběhu času revidovat.

pavel1756 píše:Zas tak tragicky bych to neviděl.

Tragédie to rozhodně není! Naopak se jim u otevřených magnetostatických sluchátek s plně koženými neperforovanými náušníky podařilo dosáhnout velmi prezenčních vyšších středů, což je skvělý! Jen jsem doufal v něco trochu víc referenčního v těch výškách.

U subbasu bude hodně záležet na poslouchaném materiálu. Pokud vezmu následující dva příklady...
Obrázek
Obrázek

... tak rozdíl mezi prvním a druhým především s elektronickými nebo metalovými žánry hudby spolehlivě slyším. Jinak když se hodně soustředím, jsem schopen slyšet u druhého příkladu rozdíl mezi oběma kanály v subbasu (kolem 10 Hz jeden kanál rovný, druhý zhruba 5dB dolů), pro praktický poslech to však považuju za zanedbatelné.

Jako rovněž slyšitelné, ale zanedbatelné vnímám i mírné klesání pod 25 Hz u Auteur:
Obrázek

Výše zmíněné ber jen pro pochopení mého úhlu pohledu na věc. Každý to bude samozřejmě vnímat po svém.

pavel1756 píše:Podívejme se například na měření Hifiman Susvara, která mají podle grafu od nejnižších poloh krásně vyrovnané basy a přesto vám spousta posluchačů, včetně mě, řekne, že mají slabý/slabší/málo plný/spíš decentní bas. ... Dle naměřených grafů tonální divočina a přesto vám devět z deseti lidí, kteří vlastní jak Susvary tak tyto Abyss řekne, že druhé jmenované jsou vyšší třída sluchátek než Susvara se svým příkladným grafem.

S původními náušníky má Susvara slabší vjem objemu/plnosti nižších až středních basů, na slyšitelnost subbasu to však nemá dle mých uší vliv - dosáhnou stejně hluboko jako HE-6ky. Ty Harmony náušníky jsou každopádně akusticky dost specifické a to do té míry, že dokázaly zk*rvit i zvuk HE-6ek, když jsem je na nich jednou zkoušel.

Příkladně měřící a znějící jsou Susvary s Harmony možná tak pro někoho hledající "super HD800ky" (analytický bas, tenké vyšší středy, převzdušnělé výšky, stadiónová headstage), ale pro mě určitě ne. Naštěstí jsou jinak Susvary akusticky skvělé, takže ty náušníky jen stačí zaměnit za jiné.

Internety pročítám docela dost, ale že bych krom pár lidí na Head-Fi konstantně spammující vlákna konkurenčních produktů s tím, že "TC je da best", viděl nějaký výrazný příklon k Abyss AB-1266 oproti Susvara, toho si vědomý nejsem. Pokud tomu tak přesto je, jen houšť - ať lidé poslouchají s tím, co jim činí největší radost. :-)

pavel1756 píše:Už jsem to zde psal nesčetněkrát, na zvukovou reprodukci má zdaleka největší vliv samotná nahrávka.

S tím by se i dalo souhlasit. Já se však na grafy sluchátek nedívám proto, aby mi diktovaly, které produkty se mi mají líbit. Nýbrž proto, že mi dopomáhají na základě svých empirických zkušeností z minulosti odfiltrovat produkty, kterými je pro mě zbytečné se blíže zabývat.

Pro mě je frekvenční odezva zkrátka naprosto klíčový faktor, jak si co užít co nejvíc a co nejširší spektrum poslouchaných nahrávek. Ti, kteří to vnímají jinak, by se samozřejmě frekvenčními grafy nikterak zaobírat neměli! Možná by však byli sami překvapeni jejich užitečností, kdyby se jim začali trochu více zabývat a hledali korelace se svými subjektivními poslechovými dojmy...
SOURCE: Roon | HQPlayer | PI2AES | Metrum Onyx | DNA Stratus

DESKTOP: Susvara (mod) | Auteur (mod) | HE-6 (mod)
PORTABLE: Momentum 3 Wireless (EQ)

MEASURING: MiniDSP EARS | Fulla 2 | HD650

REVIEWS: Viz "Web" v profilu
MHOE
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod introvert 16. 10. 2021 10:10

MHOE píše:
introvert píše:To jsou skvělé zprávy. Málokdy ušetří člověk 120 talířů pouhým shlédnutím několika obrázků, a přečtením pár řádků textu :-)

V dané cenovce bych v pásmu nižších a středních výšek opravdu čekal lepší výsledek. Předpokládám, že by se mi při nárazovém poslechu ty LCD-5ky i mohly líbit, dlouhodobé vlastnictví si však v tuto chvíli neumím představit. Uvidíme, Audeze má tendenci sluchátka v průběhu času revidovat.

Vyčkejme tedy příchodu LCD-5 Creators Edition :-)
introvert
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod leroy26 16. 10. 2021 10:14

pavel1756 píše:Obecně nejpoužívanějšími jsou Senny HD 600/650 a zejména v USA potom Audeze...

Znamena to, ze ked sa chceme priblížiť co najviac k tej méte - pocut nahrávku tak ako vyšla von, mali by sme ju počúvať na daných slúchadlách?
S co najneutralnejsim reťazcom, teda.
leroy26
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod pavel1756 16. 10. 2021 10:22

Jak psal introvert, též hojně se používají Beyerdynamic, ale troufám si tvrdit, že HD 600/650 ještě víc. Při nejmenším u masteringu klasické hudby. Tam snad ty ucinkané Beyery nikdo nepoužívá.

==============================
Jinak ještě k těm Abyss vs Susvara. Z mého pohledu jsou dramaticky lepší Susvary. Ale jak jsem psal, kdo si koupil oboje, ve většině případů preferuje Abyss. Setkal jsem se pouze s jediným opačným názorem.
Síťový filtr: AQ Thunder > AQ Niagara 1200
Data: Roon > AQ JitterBug > AQ Diamond > Chord Hugo M Scaler > Chord Shawline BNC
DAC+AMP: Chord Hugo TT 2 > Roth Silver Gate XLR > Topping A90
Sluchátka: Meze Elite (Silver Plated PCUHD XLR)
pavel1756
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod introvert 16. 10. 2021 11:03

pavel1756 píše:Tam snad ty ucinkané Beyery nikdo nepoužívá.

Hlavním problémem těchto sluchátek jsou sykavky, nikoli “ucinkanost”. Dovolil bych si tvrdit, že u správných nahrávek na nich zní třeba činely přirozeněji, než u mnohých dražších sluchátek (třeba Focal Clear - tam činely často připomínají šumění ..).

Jinak já osobně bych basy jako nedostatek LCD-5 nechápal. I když je otázka, co s tím může udělat zmiňovaná úprava přítlaku - pokud tedy nějaká bude. Mně osobně se nepozdávají hlavně výšky. Basy lze dohnat pomocí EQ, většina Audeze sluchátek s tím nemá žádný problém. Horní frekvence jsou z tohoto pohledu asi tvrdším oříškem.
introvert
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod martas38 16. 10. 2021 11:36

Přesně. Problém DT880 jsou sykavky. Je tam peak někde na 7kHz.
iMAC -> Audirvana -> RME ADI 2 DAC FS -> Cayin HA1-A -> Audeze LCD-X
Astell&Kern A&norma SR25 ->Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+ -> Pioneer SX-S30DAB -> Polk S55E
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod MHOE 16. 10. 2021 11:54

DT880ky mají celé nižší a střední výšky zdůrazněné, svým způsobem vlastně opak LCD-5ek:

Obrázek

Ve své recenzi na SBAF zmiňuju u DT880 cinkavost, ta mi utkvěla nejvíc. Ale ty sykavky se samozřejmě též projeví. Jinak jsou ale na svou cenovku supr, něco na způsob "treble-happy HD600". 8-)
SOURCE: Roon | HQPlayer | PI2AES | Metrum Onyx | DNA Stratus

DESKTOP: Susvara (mod) | Auteur (mod) | HE-6 (mod)
PORTABLE: Momentum 3 Wireless (EQ)

MEASURING: MiniDSP EARS | Fulla 2 | HD650

REVIEWS: Viz "Web" v profilu
MHOE
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod introvert 16. 10. 2021 13:16

OK, řekněme, že místo “cinkavost” lze použít více neutrální popis, že sluchátka jsou “světlá” (já tedy spíše “jasná” ;-) ). Je zajímavé, že podobné vlastnosti na horních středech a výškách má dvojice Hifiman Ananda / Arya (ne-stealth), kde to přitom nikdo nějak zásadně neprožívá. Dokonce Anandy byly některými recenzenty označovány za sluchátka s velmi dobrou tonalitou. A to společně s Focal Clear, přičemž mezi zvukem Anand a Clearů je rozdíl asi jako mezi dnem a nocí (skoro :-) ). A Beyerdynamic DT880 mají tonalitou, ale i třeba šířkou zvukové scény, dost blízko právě k Anandám. Oboje jsou vhodná tam, kde se nezpívá, a nejsou přepálené vyšší středy či výšky - symfonická a komorní hudba, jazz, ..
introvert
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 16. 10. 2021 14:25

introvert píše:Na Head-Fi se už objevují fotky z CanJamu. Jen pro ilustraci přikládám jednu s několika známými tvářemi - zcela vlevo jsou recenzenti z headphones.com Andrew Park (Resolve - v čepičce) a s kamerou Grover Neville, oba na stánku Ampsandsound, jehož majitel Justin Weber (tetovaný muž v bílé roušce) právě s někým hovoří. Výsledkem spolupráce headphones.com a ampsandsound.com je elektronkový sluchátkový zesilovač Forge ( https://youtu.be/P4LG81m2J7k , https://youtu.be/yW_DtK8HL3A ).

Obrázek

Tak jsme se dozvěděli, oč šlo na této fotce mezi Resolvem a Groverem. Resolve publikoval souhrn z CanJamu SoCal 2021, a v danou chvíli hovořil o těchto https://shop.zmfheadphones.com/collecti ... ite-closed sluchátkách: https://youtu.be/ccAJxa0SzLA?t=4m30s
introvert
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod MHOE 16. 10. 2021 14:32

Pokud bych měl generalizovat, v hudebním poslechu jsou nejpodstatnější středové frekvence - z pohledu hlasů i většiny nástrojů. Tam budou různé nesrovnalosti vnímány napříč hudebními žánry a posluchači asi nejvíce.

Na druhé místo důležitosti bych dal basy, které tvoří zvukový podkres přednesu a každá sluchátka pro široké masy jich musí mít požehnaně, aby se vůbec prodaly. I v audiofilním světě je bas obvykle jeden z prvních aspektů, který posluchači v poslechových dojmech hodnotí. Příliš mnoho i příliš málo je často zlomový problém, v detailu se mnohdy řeší i jeho různé kvality. Bas je zkrátka pro emocionální prožitek z poslechu velmi důležitý, zdá se.

Aniž bych jakkoliv podceňoval roli výšek v celkovém přednesu, dal bych je v pomyslném žebříčku obecné důležitosti až na třetí místo. Často si totiž všímám velmi odlišných názorů na to, která sluchátka zní v pásmu výšek vyrovnaně, stejně tak zde mnohdy vídávám až nečekaně velkou míru tolerance ke špičkám a poklesům. Důrazy na harmonické frekvence hlasů a nástrojů jsou často vnímány žádoucně jako "větší detailnost", poklesy naopak mnohdy nevadí nebo dokonce rovněž vyhovují. Posluchače asi obvykle potěší, když díky výškám hrají sluchátka dostatečně "cinkavě"/"detailně"/"vzdušně", velkých elaborátů nebo radikálních názorů na dané téma se však člověk moc nedočítá.

Jedním z faktorů, který brát oproti basům a středům v potaz, jsou větší rozptyly měření v závislosti na způsobu usazení sluchátek nebo interakci sluchátek s hlavou konkrétního posluchače. Jinými slovy, existuje významně větší šance, že každý z nás bude vnímat jinak pásmo výšek než basů či středů. Asi zároveň nelze zanedbávat ani tendenci většiny nás s věkem ztrácet sluch především v pásmu výšek, na což asi různí posluchači budou chtít skrze sluchátka kompenzovat různou měrou => Někdo bude preferovat výšek víc, někdo zase míň. Bez ohledu na konkrétní preference však asi tak nějak automaticky budeme tolerovat větší rozptyl v tomto pásmu než v těch středech nebo basech.

Já osobně jsem na pásmo výšek citlivý neméně jako na basy a středy... zároveň však vnímám, že jsem ve výrazné menšině. Takže se nebudu vůbec divit, pokud budou LCD-5ky nebo AB-1266 velkým hitem i v následujících letech. ;-)
SOURCE: Roon | HQPlayer | PI2AES | Metrum Onyx | DNA Stratus

DESKTOP: Susvara (mod) | Auteur (mod) | HE-6 (mod)
PORTABLE: Momentum 3 Wireless (EQ)

MEASURING: MiniDSP EARS | Fulla 2 | HD650

REVIEWS: Viz "Web" v profilu
MHOE
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod introvert 16. 10. 2021 15:22

Já to mám trochu jinak. Jestli jsou středy takové či makové mě moc nerozhodí, zejména ne u skladeb, u kterých vůbec netuším, jak mají vlastně “správně” znít. A takových je opravdu hodně (separátně nahrané vokály a nástroje, namixované pak dohromady). Zatímco když slyším výrazné sykavky, nebo projevy na horních středech / spodních výškách, kterých jsou občas schopna sluchátka HE4XX, tak s poslechem okamžitě končím. Toto mě irituje, to je konečná stanice. Pokud tam není třeba dost basů, říkám si, že by jich mohlo být více, ale poslouchám dál.
introvert
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod zino333 16. 10. 2021 17:03

@introvert: Mám to podobne. Ak ma "režú", tak koniec. Toto je inak aj dôvod mojej dlhodobej náklonosti k LCD-2C. To sú totiž presne tie slúchadlá, kde sa mi toto ani raz nestalo.
HP: iMac > Roon (Tidal) + HQplayer > Chord Hugo TT2 > Meze Empyrean + Audeze LCD-2C
Speakers: Cambridge CXN + CXA80 > Wharfedale EVO 4.3 + REL t5i
zino333
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lo-fi 16. 10. 2021 22:57

MHOE píše:Pokud bych měl generalizovat, v hudebním poslechu jsou nejpodstatnější středové frekvence - z pohledu hlasů i většiny nástrojů. Tam budou různé nesrovnalosti vnímány napříč hudebními žánry a posluchači asi nejvíce.

Na druhé místo důležitosti bych dal basy, které tvoří zvukový podkres přednesu a každá sluchátka pro široké masy jich musí mít požehnaně, aby se vůbec prodaly. I v audiofilním světě je bas obvykle jeden z prvních aspektů, který posluchači v poslechových dojmech hodnotí. Příliš mnoho i příliš málo je často zlomový problém, v detailu se mnohdy řeší i jeho různé kvality. Bas je zkrátka pro emocionální prožitek z poslechu velmi důležitý, zdá se.

Aniž bych jakkoliv podceňoval roli výšek v celkovém přednesu, dal bych je v pomyslném žebříčku obecné důležitosti až na třetí místo. Často si totiž všímám velmi odlišných názorů na to, která sluchátka zní v pásmu výšek vyrovnaně, stejně tak zde mnohdy vídávám až nečekaně velkou míru tolerance ke špičkám a poklesům. Důrazy na harmonické frekvence hlasů a nástrojů jsou často vnímány žádoucně jako "větší detailnost", poklesy naopak mnohdy nevadí nebo dokonce rovněž vyhovují. Posluchače asi obvykle potěší, když díky výškám hrají sluchátka dostatečně "cinkavě"/"detailně"/"vzdušně", velkých elaborátů nebo radikálních názorů na dané téma se však člověk moc nedočítá.

Jedním z faktorů, který brát oproti basům a středům v potaz, jsou větší rozptyly měření v závislosti na způsobu usazení sluchátek nebo interakci sluchátek s hlavou konkrétního posluchače. Jinými slovy, existuje významně větší šance, že každý z nás bude vnímat jinak pásmo výšek než basů či středů. Asi zároveň nelze zanedbávat ani tendenci většiny nás s věkem ztrácet sluch především v pásmu výšek, na což asi různí posluchači budou chtít skrze sluchátka kompenzovat různou měrou => Někdo bude preferovat výšek víc, někdo zase míň. Bez ohledu na konkrétní preference však asi tak nějak automaticky budeme tolerovat větší rozptyl v tomto pásmu než v těch středech nebo basech.

MHOE píše:Pro mě je frekvenční odezva zkrátka naprosto klíčový faktor, jak si co užít co nejvíc a co nejširší spektrum poslouchaných nahrávek. Ti, kteří to vnímají jinak, by se samozřejmě frekvenčními grafy nikterak zaobírat neměli! Možná by však byli sami překvapeni jejich užitečností, kdyby se jim začali trochu více zabývat a hledali korelace se svými subjektivními poslechovými dojmy...

za tohle bych ti koupil pivo dle vlastního výběru v množství větším, než malém.. :tleskani

Léta používám takovou fičuru - dolní propust, která z přehrávané hudby oddělí signály pod 50 Hz s velmi ostrým ořezem a samostatnou regulací hlasitosti, jenž umožňuje v jakémkoli okamžiku přidat / ubrat basy / dynamiku písničku od písničky na potřebnou úroveň, tzn z neposlouchatelné muziky udělá plnohodnotnou záležitost, takže 70% starého, špatně nahraného hard rocku, má najednou koule.. 8-)
To je důvod, proč tvrdím, že ani velké bedny se neobejdou bez subwooferů. Ten rozdíl je opravdu propastný, jako den a noc.
Bohužel, u sluchátek je to problematičtější, protože oddělený signál se musí opět sloučit s původním a prohnat jedním zesilovačem do původních měničů. Ale jde to.
Osobně nechápu, proč to žádného výrobce DAPů, DACů nebo i sl. zesilovačů = okamžitá regulace "subbasů" samostatným regulátorem, nenapadlo. Přitom implementace téhle klíčově důležité vychytávky by konkrétně v digitální doméně integrovaného DSP byla velice jednoduchou záležitostí...
JR Transrotor Leonardo + Ortofon Jubilee + Audio research LP1, SWANS F 2.3B line array, REL G1 x 2, SPaudio D1, active crossover Sykora/Riha/Lo-fi, tri amping monoblok Dudek/Riha/Lo-fi x 2, XDuoo X20 RB
lo-fi
Junior

Odeslat příspěvekod introvert 16. 10. 2021 23:23

Pozoruhodné. Za mého mládí měl každý normální zesilovač regulátor označený “bas”. Nešlo o něco podobného ? Tedy co se týká výsledného efektu ..
introvert
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod martas38 16. 10. 2021 23:52

Na svém stroji to mám. Můžu určit na jakou frekvenci působím, s jakou intenzitou a jakou kvalitou. Další šavle PEQ to vlastně je. U výšek totéž.
A jen tak mimochodem, neobsahuje už dnes náhodou dolní propust většina čipů převodníků?
iMAC -> Audirvana -> RME ADI 2 DAC FS -> Cayin HA1-A -> Audeze LCD-X
Astell&Kern A&norma SR25 ->Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+ -> Pioneer SX-S30DAB -> Polk S55E
martas38
Pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka