VSONIC ARES - první dojmy

Stereo a vícekanálová sluchátka

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod hynpin 6. 8. 2018 12:21

VSONIC ARES - první dojmy

Balení

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Provedení

Níže výpis specifikace výrobce, kterou najdete v podstatě kdekoliv:

Specification:
Driver: 11mm High dynamic carbon nanotube CCAW Drive unit
Rated impedance: 50Ω±15%(at 1000Hz)
Sensitivity: 108±3dB /mW
Frequency range: 10Hz-28000Hz
Rated input Power: 10mW
Maximum input power:50mW
Plug size: 3.5mm dual-channel plug
Cable :1.30M TPU cable

Package:
1 ARES earphone
4 pairs of silicone eartips(S.M.L)
1 pair of foam eartips
1 PCS Carry Bag


Uvnitř balení jsem našel malý sešitek, který toho říká o málo více:

Obrázek

Sešitek rovněž obsahuje razítko, zřejmě se seriovým číslem:

Obrázek

Tělo sluchátek, vyrobené z hliníku, s designovým přesně frézovaným žebrováním, disponuje logem vsonic na straně naproti vstupu ručne pleteného děleného kabelu. Žebrování po několika týdnech začíná sbírak prach, ale jemný kartáček toto snadno vyřeší. Do těla sluchátka vchází kabel přes krátkou pryžovou průchodku, nesoucí označení strany. Značení je provedeno ovšem pouze rytým písmenem bez hmatových pomůcek, takže bez dostatku světla není možné určit stranu. Provedení průchodek působí zranitelně. Vstupující kabel je v těchto místech bez výraznější ochrany proti zlomení. Obdobné provedení se nachází i na konektoru. Nicméně celkově je kabel velice ohebný. A co víc, je téměř prost mikrofonního efektu. Materiál bužírky vodičů kabelu by měl podle letáku obsahovat určitý podíl kevlaru. Těla sluchátek jsou relativně těžká, avšak ve srovnání GR07 budou prakticky nezničitelná. Při nošení s pěnovými nástavci jejich váha nezpůsobuje žádné potíže, sluchátka drží ve sluchovodu jistě s vysokou mírou komfortu. Při sundavání vidím určité riziko poškození kabelu na vstupu do sluchátek, pokud vyklouznou z ruky a vydají se volným pádem blíže směrem k matičce Zemi. Bude to chtít trochu praxe.
Měniče vychází podle dohadů a kusých informací z GR09, potažmo z GR07 37th Anniversary, kde byly tuším použity vůbec poprvé. Úplně první verze Ares prý disponovaly celulozovými měniči z GR07, zde lze vypozorovat určitý proces odlazování charakteristiky. Pro zajímavost jeden odkaz z měření, kde je vidět určitá podobnost s GR07:
https://www.head-fi.org/threads/crinacl ... te.830062/

Předmluva ke zhodnocení zvuku
klidně přeskoč

Technologie aneb výtažky z googlování - v současnosti využívají technologii CNT k výrobě dynamických měničů již JVC, Air, Dunu, a VSONIC. Existuje ještě pak další typ CNT měniče - termoakustický. Tato technologie je však zatím ještě nerozšířená. Mimochodem existují spekulace, že CNT materiály nemají zcela blahé účinky na živé organismy :hm

Trochu popela na hlavu - níže přímo srovnávám projev Ares s GR07 Mk2, stařičké RE-0 a RE-400 leží v šuplíku zapomění, nehrajou a zatím jsem nenašel čas ani chuť je rozebírat a opravovat. Sluchátka byla zakoupena z Ali od VSONICOFFICIAL během týdenní slevové akce za pěkných 155 dollarů. Dárkem jsem v balení obdržel ještě další pěkné originální VSONIC balení tří párů měkkých pěnových nástavců. Jde o zatím nejdražší IEM, které jsem pořídil, pokud počítám původní cenu 199USD. Mé zkušenosti s IEM vyšších tříd či cenových skupin jsou blízko nule. Nikdy jsem nezakusil tlakové měniče, víceměniče, natož planary. Studiovek bylo rovněž jen pár, nejlépe vyjmenovat sestavu sluchátek SRH940 se ZeroDAC v úpravě Odibu, s transportem HiFace2 od M2TECH v bateriové úpravě, na kterou jsem několik let spoléhal.

Trocha kritiky - v balení nástavců bylo na výběr mezi silikonem, gumou a měkkou pěnou. Bohužel, zřejmě kvůli nedotažené vnitřní konstrukci těchto uzavřených sluchátek dochází při nasazování k přetlaku na meničích. Jelikož v nejnižší míře k tomuto jevu dochází s pěnou, jsou tyto nástavce moje jediná volba. Tyto nástavce však rovněž lehce utlumí již tak ne vyloženě výrazné nejvyšší pásmo. O tom dále ve zhodnocení zvuku..

Zvuk

Jako zdroj signálu mi již nějakou dobu slouží Xduoo X10, které je zvládne dobře nakrmit. Ve srovnání s GR07 je třeba hlasitost ještě o něco povytáhnout, vesměs se pohybuje kolem 60% na vyšší nastavený zisk.

S prvnímy dobře známými tóny vcházejících do sluchu se okamžitě dostaví zklamání z výrazně basového projevu: "Bože to ne... ach jo... hmm, no jo.. prohra..." Tyto dojmy po několika hodinách přejdou v úžas: "tak moment... jojo... hmm, zajímavé... aha... aha... co.. ou.. ou.. to není možný... no to mě... neuvěřitelný..." Pokusím se to vysvětlit.

Předně bych chtěl vyzdvihnout schopnost sluchátek oživit prakticky jakoukoliv nahrávku. Taková vyjádření zní dosti tuctově. Co mám tedy na mysli? Způsob zobrazení scény, způsob rozlišování v prostoru před očima/za očima, o schopnosti naservírovat informace o jednotlivých stopách v nahrávkách, o kontrole a energii nižších pásem, plastičnosti a detailech středních pásem, o kultivovanosti vyšších pásem, o komunikaci, hmatatelnosti.

Ares mají svůj vlastní způsob jak hrát. Působí dojmem, jakoby si přezvučily každou nahrávku po svém. Nemohu už s jistotou předpovídat, že u světlejších nebo nebasových nahrávek budou hrát světle nebo naopak. Nic nežehlí, ale nic mi necpou. Ano, spodní pásmo je energické a umí zahřmět (zde tuším původ jejich názvu), ale nejsou nabasovaná v klasickém slova smyslu. Bas je kontrolovaný a zřetelný, povrchně řečeno v převaze, avšak sloučen přímo s nástrojem či stopou, nesumíruje se s celkem. Ne, nedostává se salvy výrazných cinkavých a zvonivých překysličených výšek ani kousavých či řezavých středů. Ares zde namísto toho nabízí kultivovaný informativní na duši hladící prostorný přednes. Frekvenční průběh není ploše vyrovnaný. A mě, při tom co se mi odehrává v hlavě, je to při poslechu jedno. Není to důležité. S Ares nikdy nebude. Malý hrbolek u 6-7kHz tu je, ale slouží pouze jako podpis VSONIC, působí jako takové hrdé dědictví. Nejsou přehnaně kritická k nahrávkám (narozdíl od zdroje), prostě vám vše poví, a s dotaženým masteringem především ohromí. Netřeba vysokého rozlišení. Jdou na to jinak.

Osobně mě asi nejvíce baví, jak dokáží zhodnotit psychoakustické efekty v nahrávce - např. ve Voodoo Child od Jimiho z HDCD The Ultimate Experience mi teď Jimi zasóluje okolo hlavy, nejen z prava doleva. Pro uvedení dalšího příkladu, problém jsem měl vždy s albem Jane's Addiction Nothing Shocking. Dosud jsem si myslel že nazvučení zde dost pokulhává za hudebními kvalitami, ale teď je vše jinak. To samé kupříkladu s Lucií a žábama. Nepřehledné složité pasáže, časté u Nine inch Nails, dokáží Ares rozebrat do detailu a vše naservírovat. Nedokážu se toho nabažit. Z nahrávek, jež znám celý život a o kterých jsem si myslel že jsou takové a makové, se mi dostává obrovské množství zcela nových zážitků. Neobyčejných. Kopáky se hýbou, hajtky tančí, struny baskytary slyšíte pracovat, na struňáky si můžete téměř šáhnout a zpěvákovi kolikrát vidíte na mandle ...

Závěr

Že jsem se nechal unést? Přiznávám že mé nadšení neslábne. Ares však v mých očích tvrdě bojují se zakořeněnými předsudky vůči dynamickým měničům, překonávají očekávání, zvěstují věci budoucí.
hynpin
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Figut 8. 8. 2018 00:49

Tedy to žebrování, to zas nikdo nepřemýšlel.
Cowon Plenue D (1.02) + ER4S | xDuoo X3 + ER4SR
black | death | thrash | grind | doom | sludge | heavy | metal
Figut
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hynpin 14. 8. 2018 19:17

Nemá to však žádný negativní vliv na poslech, např při poryvech větru, jak by se mohlo zdát. Celkově sluchátka při použití s pěnovými nástavci skvěle tlumí okolí. V MHD mi přijdou skvělá, a vůbec venku při chůzi není to mocnější basové pásmo vlastně na škodu...
hynpin
Junior
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků