Sluchátka kolem 3000 Kč - domácí poslech

Stereo a vícekanálová sluchátka

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod _daRK 28. 10. 2020 11:24

To bude tym, ze klasiku pocuvam skor ojedinele. Dik za tip, skusim.
Rozhodne nesuhlasim, ze pri tvrdsej muzike su detaily k prdu, by si sa divil, kolko sa ich tam da najst. Dokonca aj pri tych najtvrdsich nahravkach ala Disgorge. Rockova muzika je aj taky Dire Straits a tam tie detaily fakt najde kazdy.
Chord Mojo+Hiby R3 ► iBasso IT01s | AQ Dragonfly Red(+JitterBug) ► iBasso IT04
SG S10 ► FiiO FH7(+iBasso CF01), Sony WH-1000XM2, Galaxy Buds+
SONY KD-55XF9005; Yamaha RX-V683 ► DALI Zensor 3+Yamaha NS-SW200
_daRK
Pokročilý

Odeslat příspěvekod L.U.K. 28. 10. 2020 11:57

Ono je totiž chyba myslet si, že ty "detaily" v hudbě jsou ruchy způsobený muzikantama orchestru, který jsou v nahrávkách klasiky slyšet naprosto běžně a zřetelně. Když jsou tyhle ruchy v tej nahrávce jasně a zřetelně zaznamenaný, jako to bývá právě u tý klasiky, tak je to slyšet i na levňoučkejch plastovejch repráčcích k PC. Když tohle považuje člověk za "detaily," tak je pak jasný, že v rockovej muzice "detaily" neslyší.

Ekvivalentem těch ruchů orchestru v rockovej hudbě, je například vrzání/pískání pedálu kopáku v tejhle nahrávce:
https://www.youtube.com/watch?v=K8R7zjJMIfU
To je "detail," kterej je naprosto jasně a zřetelně slyšet opět i na levnejch plastovej repráčcích k PC. A to i když si to ještě k tomu člověk pustí jen z toho youtube. Takže co takovýhle jasně slyšitelný "detaily" á la ruchy orchestru nebo vrzání/pískání pedálu kopáku vypovídají o "detailnosti" sluchátek? Odpověď je - nic moc. ^^
L.U.K.
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 28. 10. 2020 16:23

L.U.K. píše:Ono je totiž chyba myslet si, že ty "detaily" v hudbě jsou ruchy způsobený muzikantama orchestru, který jsou v nahrávkách klasiky slyšet naprosto běžně a zřetelně. Když jsou tyhle ruchy v tej nahrávce jasně a zřetelně zaznamenaný, jako to bývá právě u tý klasiky, tak je to slyšet i na levňoučkejch plastovejch repráčcích k PC. Když tohle považuje člověk za "detaily," tak je pak jasný, že v rockovej muzice "detaily" neslyší.

Ruchy způsobené muzikantama a obecenstvem, zejména pokud jsou na hranici slyšitelnosti, jsou v každém případě detaily. Ale různí lidé pod pojmem “detail” můžou mít na mysli různé další věci. Třeba schopnost sluchátek rozlišit tutéž skladbu s velkým dynamickým rozsahem od té samé skladby s malým. Nebo třeba schopnost sluchátek rozlišit (odseparovat) od sebe různé nástroje nebo hlasy ve skladbě (aby se neslévaly). Nebo někdo považuje za detailnost onu prostorovost a otevřenost, která je však způsobená vyvýšeninami na frekvenční charakteristice okolo 7-8 kHz. Nebo schopnost sluchátek odlišit různé verze téže skladby dle vzorkovací frekvence. Nebo ..

Jinak to vrzání jsem vyhledával na plastových sluchátkách za jeden a půl tisíce, protože jsem už předem věděl, že to v té skladbě je, jen ne kde přesně.

Pokud se někdo chce rochnit v hledání detailů, ať si pustí skladbu New Light od Kazukii. Na Tidalu není, ale na Spotify a Amazon Music HD ano. Úkolem je spočítat počet kročejů v první minutě. Rekord drží Focal Clear se 16 kroky v prvních 45 vteřinách. Průměrná hodnota je 7 až 8.
introvert
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod martas38 28. 10. 2020 19:01

Pánové, abychom si to ujasnili. Těmi detaily nemyslím pochrchlávání trianglisty, nebo skřípání židle pod violoncelistkou. Mám na mysli drobné detaily ve zvuku nástrojů. A je to sakra poznat i u rockové hudby, kde to rozhodně není jen o uřvanosti. Mám na mysli to, že když zazní třeba činel, na jedněch sluchátkách je slyšet jakési neurčité zašustění. Na jiných je jasně slyšet, že se ten zvuk skládá z řetězce mikrocinknutí, či jak bych to popsal. Nebo brnknutí na basu. Některá sluchátka to podají jako zahučení bez textury. Na jiných je naprosto jasně slyšet textura toho zvuku, je poznat okamžik, kdy prst opustil strunu. Ten zvuk není bláto, ale je svým způsobem tvrdý, ohraničený, odpovídá tomu, co je slyšet na živo. Souhlasím s tím vrzáním paličky u kopáku. Rovněž je možno slyšet rozdíl mezi okamžikem dopadu paličky a dozníváním bubnu. To na spoustě sluchátek slyšet nejde a nebo velice omezeně a nevýrazně. A právě u DT880 se mně těchto detailů moc nedostávalo a válcovaly je i relativně levné in-eary.
iMAC -> Audirvana -> Chord Mojo -> Campfire Solaris 2020
iBasso DX160 -> Audiosense T800
LG OLED65B9 -> Pioneer SX-S30DAB -> Polk S55E
martas38
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 28. 10. 2020 20:10

martas38: Kontrolní otázka - jsou Audiosense T800 v tomto ohledu lepší než Beyerdynamic DT 880 ?
introvert
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod martas38 28. 10. 2020 20:28

V té schopnosti podání detailu jsou o vesmír jinde. Já jsem přestal DT880 používat v okamžiku, kdy jsem zjistil na stejném zdroji (NFB12), že primitivní dvouměničové hybridy Trinity Delta v ceně cca 3000Kč ty DT880 totálně přehrají.
U T800 je lehce problém s basem, kde ta textura trošku chybí, prostě odvětraný tlakový měnič, ale nic patologického to není. Po technické stránce je jejich zvuk mnohem pokročileší, než u DT880. Mohli bychom diskutovat o podání prostoru, to je prostě u in-ear jiné a není moc dobré srovnávat velká sluchátka a špunty. Ale pokud ve zvuku spoustu informací postrádám, je něco špatně.
iMAC -> Audirvana -> Chord Mojo -> Campfire Solaris 2020
iBasso DX160 -> Audiosense T800
LG OLED65B9 -> Pioneer SX-S30DAB -> Polk S55E
martas38
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 28. 10. 2020 21:53

Teď jsem si udělal takový malý test. T800 x DT880 na Hugo 2, Tidal. Na rozjezd jedna dvě rockové skladby, pak symfonické záležitosti. Nejdříve dvě skladby z osmé řady Hra o trůny (úvodní téma a The Rains of Castamere), pak Largo z Novosvětské (Česká filharmonie, V. Ashkenazy, 2015). Rozdíly v detailech tam byly, dá-li se to tak říct. Například v tom largu T800 lépe zobrazovaly skupiny smyčců, které byly na DT880 jakoby víc zastřené. Na T800 prostě jasně vystupovaly, na DT880 je musel člověk více hledat (ale byly tam taky). Rozhodně to nebylo o vesmír jinde. Ale bylo to tam, a ve prospěch T800. Co však bylo již daleko méně pozitivní, že když jsem přešel od DT880 k T800, měl jsem v první chvíli dojem, že jsem strčil hlavu do škopku. Tady jsou DT880 o ten vesmír jinde. V každém případě mě T800 velmi příjemně překvapily, netušil jsem, že jsou takhle dobrá i v klasické hudbě (až na ten prostor). Až budu mít čas, prubnu ještě, jak je to s tím rockem :-) . Jo, a jedna technická poznámka, T800 s Hugo 2 (velmi mírně) šumí - ale nebylo to nic, co by mi nějak vadilo, v podstatě jsem to nevnímal.
introvert
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod martas38 28. 10. 2020 22:08

Ano to je ten prostor.... To se prostě nedá srovnat. Solaris se v podání prostoru blíží hodně velkým sluchátkům, ale zázraky se nedějí, ostatně není to fyzikálně možné. Pokud Hugo2 šumí s T800 se Solaris by to byla katastrofa. Musím jednoho člověka varovat :)
Zkus ještě něco, kde je hodně výšek. Přišlo mě, že tam právě DT880 těžce zaostávaly.
iMAC -> Audirvana -> Chord Mojo -> Campfire Solaris 2020
iBasso DX160 -> Audiosense T800
LG OLED65B9 -> Pioneer SX-S30DAB -> Polk S55E
martas38
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 28. 10. 2020 22:25

Prověřím jak ty výšky, tak ještě znova ten šum, netušil jsem, že Tě to tak zajímá. Ale až o víkendu. Máš nějaký tip na skladby s výškama, kde by to mělo být zřetelné ?
introvert
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod martas38 28. 10. 2020 23:05

Zkus třeba Comfortably Numb od Pink Floyd. J.M. Jarre, skladba Oxygene pt.2, Moonspell skladba Magdalene - všechno je na Tidalu.
Ta zmínka o Hugu 2 mě zaujala, protože známý si ho chce pořídit k Solaris. A vzhledem k tomu, že Mojo s nimi dost šumí, dá se čekat, že daleko výkonnější Hugo bude šumět minimálně stejně ne-li víc.
Jestli bys to mohl srovnat i s Mojo? Já si tam toho šumu s T800 prakticky nevšiml, ale se Solaris je to hodně.
Předem dík!
iMAC -> Audirvana -> Chord Mojo -> Campfire Solaris 2020
iBasso DX160 -> Audiosense T800
LG OLED65B9 -> Pioneer SX-S30DAB -> Polk S55E
martas38
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 29. 10. 2020 21:06

Výsledek testu T800 s Mojo a Hugo 2. S oběma šumí zcela shodně, velmi málo (je to sice slyšet, ale nedá se říct, že by to bylo nějak zvlášť rušivé - v mnoha nahrávkách je takovýto šum obsažen přímo, a nikomu to nevadí). Není to způsobeno tím, co je připojeno - používám USB, a iPhone, a když kabel odpojím, šumí to shodně. Není to ani tím, jaká je na Mojo nebo Hugo 2 nastavena hlasitost - ať už je jakákoli, ten šum je pořád stejný. A jeho charakter a intenzita jsou u obou přístrojů shodné.
introvert
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod martas38 29. 10. 2020 21:48

Dík za test!
Takže Hugo k citlivým in-earům nepříliš vhodně, stejně jak Mojo, jak jsem si myslel.
iMAC -> Audirvana -> Chord Mojo -> Campfire Solaris 2020
iBasso DX160 -> Audiosense T800
LG OLED65B9 -> Pioneer SX-S30DAB -> Polk S55E
martas38
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 29. 10. 2020 22:12

OK, ten test T800 oproti DT 880 provedu jen u Oxgene pt.2, ostaní skladby mě jaksi nevzaly u srdce (u těch Floydů jsem se vyloženě nudil ... :-) ) - zato J. M. Jarre super, a charakter té skladby je pro takový test asi jako dělaný. Takže někdy o víkendu, dřív se k tomu nedostanu.
introvert
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 30. 10. 2020 22:19

Tak jsem si udělal ten test - T800 x DT 880, Oxygene pt.2, Tidal, Hugo 2. Výsledek je tento: ani jedna sluchátka nemají zjevnou převahu nad druhýma. Ve skladbě jsem si vybral úsek mezi 3:30 a cca 4:10, kde je poměrně dost detailů. Zdálo se, že T800 jich zobrazuje víc. Schválně jsem se snažil si je zapamatovat, o co šlo. Když jsem si to pak pustil přes DT 880, ty detaily tam byly taky. Možná ne tak výrazné (zjevné), ale byly tam. Nic jsem nepostrádal. Tedy nedomnívám se, že by zrovna T800 měly nad DT 880 nějakou drtivou převahu ve výškách, pokud vůbec nějakou. Spíš šlo o to, že prostě každá sluchátka mají jiný zvuk (charakter), a to ovlivňuje i ty detaily. Podle mého právě tohle je příčinou subjektivně detailnějšího projevu T800. Nejsem si jistý, zda těch detailů vlastně má být až tolik, osobně mi díky tomu zvuk T800 nepřišel o nic lepší, než u DT 880. Je faktem, že tato skladba je sice na výšky a nejrůznější vysokofrekvenční cvrlikání a syčení bohatá, ale není to zas až tak běžné. Pokusím se možná najít nějakou “normálnější” záležitost, kde by byl dostatek vysokých kmitočtů. Takže prozatímní závěr: s detaily na výškách u DT 880 jsem spokojen. A drobná poznámka. Jestli mi při testu něco opravdu vadilo, tak to nepohodlí při zasunování T800 do uší. Než rozvinu smotaný kablík a vymotám z něj samotné IEM, než je seřídím tak, aby se daly zasunout do uší, pak to zarovnání kablíků okolo boltců a následné ladění ve zvukovodu, aby tam nebyl přetlak, a zároveň to dobře těsnilo kvůli basům, bože .. DT 880 prostě nasadím na hlavu a jedu. A nemusím se strachovat, že při nějakém nevhodném pohybu hlavou se uvolní usazení sluchátek, a já je budu nucený seřizovat ve zvukovodu znova.
introvert
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 31. 10. 2020 18:19

Tak ještě doplnění toho testu T800 x DT 880. V Oxygene pt.2 jsem se zaměřil na začátek skladby. Tam se toho taky dost děje. Největším rozdílem mezi oběma sluchátky bylo podání syntezátoru na pozadí v čase 0:45 až 1:38, u T800 byl dost výrazný, u DT 880 zřetelně méně. Dalším rozdílem bylo podání basové linky, u T800 více definovaná. V těch vysokých frekvencích jsem zásadní rozdíly v detailech neobjevil. Pokud má někdo Tin HiFi P1, tak ty jsem taky zkoušel, a tam byla nejslabším místem basová linka - ty basy tam prostě scházely, i když jsem si P1 málem zarazil až do bubínku (dá se to zlepšit nalepením kousku lepicí pásky na dírku na těle IEM - to jsem zatím neudělal).
Pak jsem ještě porovnával T800 s DT 880 na desce Alive od autorky Hiromi (Uehara). Lze říct, že tam zase nebyly zásadní rozdíly ve výškách, spíše v basech, které jsou na T800 rychlejší a lépe definované. Avšak obecně bych si stejně pro takovýto druh hudby vybral ty DT 880 - přesto T800 předvedly velmi dobrý výkon. Jejich malá zvuková scéna mi u Oxygene nevadila vůbec (skoro jsem si toho nevšimnul), u Hiromi jen trochu. Toto je důležité u koncertních nahrávek, kde se uplatní ten velký prostor DT 880. Zdrojem testu byl Tidal, a k iPhonu jsem měl tentokráte připojené Mojo.
introvert
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků