On to není přímo Faston, nebo to tak alespoň neoznačujou. Jsou to pájecí konektory, jen tak zběžně jsem našel tohle, ale nevím jestli by to nechtělo ještě menší:
https://www.gme.cz/nasuvna-dutinka-rf7769Debata co je Hi-fi, je k ničemu. Vysoká věrnost v porovnání s čím? S reálnými nástroji a zvukem na koncertě? To doma nikdy nenapodobíš a ani nemá smysl se o to pokoušet, reprodukovaná hudba je něco úplně jinýho než koncert naživo (navíc, že by zrovna na koncertech byl zvuk Hi-fi
). Nebo co nejpřesnější zvuk v porovnání s původní studiovou nahrávkou? Tak jak to studio, nebo teda kapela nahrála, nebo jak zamýšlela, že to má znít? A to je jak? Na jakej aparatuře a v jak akusticky upravenej místnosti, nebo na jakých sluchátkách to máš poslouchat, abys slyšel tu nahrávku co nejvěrněji? Pochybuju že se kapely snaží o sterilní, tedy pro mě suchej, nezáživnej a nezábavnej zvuk, aby to bylo Hi-fi (bráno trochu s nadsázkou samozřejmě), pro mě Hi-fi rozhodně neznamená sterilní zvuk, spíš úplně přesně naopak. Je to věc názoru a nakonec si (snad) každej najde to svoje.
Čistota nahrávek na vinylu, jak už jsem psal, nijak netrpí oproti digitálu, aspoň já to tak nevidím (neslyším). Mám desky u kterejch ti zaručuju, že bys nepoznal že hraje deska a ne digitál (třeba Faith od George Michaela, ta má hodně tichých pasáží) ani jedinkrát za celou dobu přehrávání nezašumí ani nezapraská a to poslouchám přes sluchátka (ale samozřejmě záleží kus od kusu). Jak už jsem psal, já považuju digitál spíš za krok stranou a ne vpřed. Ale chápu že právě ta jednoduchost obsluhy a taky to, že digitální záznam je pořád stejnej a u CD a PC záznamu nehrozí zhoršování kvality reprodukce častým přehráváním a nemusíš čistit desky a starat se o ně, abys je nepoškrábal atd., je právě to, proč se dneska analog už považuje za překonanej. A těžko si budeš brát gramofon na cestu vlakem do práce, že jo. Takže z tohohle pohledu jo, je to starší technologie a digitál jí v ledasčems překonává, ale analog má taky svoje výhody. Takhle to alespoň vidím já.
A ten hýbající se headshell. Já bych ten gramofon ani nepoužíval dokud bych tu závadu neodstranil. Pro mě je to zkrátka problém, když nemůžeš nastavit přenosku co nejpřesněji. Mám tohle asi z práce, prostě pokud něco není 100% tak je to špatně
a málá vůle v drážce, ktrerá je menší než malá, prostě špatně je. Nehledě na to, že když hrot nejede v drážce tak jak má, tak to ovlivňuje zvuk co z toho leze, tak hrot může drášku i poškodit. Ne třeba hned, ale takovýmhle opakovaným přehráváním, prostě drážku vydře a poškodí mnohem rychlejc, než by se to dělo za ideálního nastavení přenosky (ano, další mínus pro vinyl
).
Gramofon mám Pro-Ject 2Xperience Acryl -
http://www.project-audio.com/main.php?prod=xperiencepřenosku Ortofon 2M Blue -
http://www.ortofonaudio.cz/ortofon/esho ... on-2M-Bluea předzesilovač Musical Fidelity V90 LPS -
http://www.musicalfidelity.com/v90-lps zbytek sestavy je v podpisu, předzesilovač je připojenej ke KHV-1 a pak už jen sluchátka.