Federmann, autor řady HQQF

Členové fóra se představují. Fotky a diskuze k vašim audio/video přístrojům.

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Federmann 23. 4. 2012 11:41

bubuxin píše: S vami je to ťažké, všetko máte dávno preskúmané a vymyslené, nič nepotrebujete skúšať, vy hneď viete....... len vám za 44 rokov čo sa venujete hifi chýbajú vlastné výrobky....
Dobre teda, ukážem pár vašich výtvorov.

bubuxin píše: QQF s výkonom asi 500W s dvomi tranzistormi je nižšie na foto.
Obrázek
:tleskani

bubuxin bubuxin :pozor Tak nevím jak je to, zda neumíte číst, či jen netušíte o čem se bavíte, nebo jde o soustavné cílené poškozování, něčeho na co nemáte, ale to nechme stranou a budu konkrétnější. Soustavně, jak jsem již dříve napsal motáte páté přes deváté:
1. Tvrdíte, že jde o můj výrobek a přitom vezmete výrobek Vladzina.
2. Tvrdíte, že má výkon „asi 500W s dvomi tranzistormi“, přitom zatajíte výkon, který sám realizátor uvádí, viz následná citace a odkaz na její originál
Kdybych měl QQF charakterizovat terminologií, která je obvyklá na webu pana Federmanna, pak výkonově se jedná o zesilovač:
jmenovitý výkon (podel normy 5 minut) 2 x 25W (RMS)
krátkodobá přebuditelnost 2 x 85W (asi 5dB nad RMS 25W)
V reálných domácích poslechových podmínkách RMS 2W, je přebuditelnost až 15dB nad RMS 2W, což vyhovuje pro naprostou většinu dnes distribuovaných hudebních konzerv.
Vladzin
http://www.forum.federmann.cz/viewtopic ... =331#p3226

3. Takto bych mohl pokračovat u všech vámi doložených textů a obrázků, vydáváte cizi práce za mé, pletou se vám typové čísla s výkony. Je pravdou že doporučuji dimenzovat zdroj na dvojnásobek středního výkonu, což je vždy méně než výkon hudební, ale je také pravda, že doporučuji dimenzovat tranzistory na trojnásomek výkonu hudebního, vám se však všechno plete dohromady a pak je nemožné na cokoliv odpovědět. :idea:
"Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora." - Kurt Tackmann. Mnohé se zazrcadlí v Zrcadle českého a slovenského internetu
Federmann
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Federmann 23. 4. 2012 11:47

Odar píše:Federmann --> Kde sa dá ten váš zázrak vypočuť? Vďaka za info.


Ten co mám u sebe je možno po dohodě do rozumné vzdálenosti za účelem malé poslechové sešlosti dovézt. Je to jen na dohodě, stačí se veřejně či neveřejně ozvat a dohodnout. :potichu
"Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora." - Kurt Tackmann. Mnohé se zazrcadlí v Zrcadle českého a slovenského internetu
Federmann
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod EKKAR 23. 4. 2012 18:15

Prosím všecky dotčené diskutující o trpělivost, uživatel Federmann má nastaveno schvalování svých příspěvků a i když na některý dotaz odpoví (téměř) obratem, musí jeho příspěvky vyčkat až se některý z moderátorů nebo sám admin dostane k tomu jeho příspěvek(ky) schválit k publikaci. Jeho odpovědi proto někdy přicházejí z určitým časovým odstupem - postupně jak k jejich schválení dochází.
Děkuji za pochopení.
Ekkar
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod šeďour 24. 4. 2012 15:12

Ekkar-> aha !
:hm
Federmann-> pane Federmanne...především...na fóru si tykáme.Urychluje to korespondenci, předchází to nedorozuměním a v neposlední řadě...líp se tak můžeme navzájem osočovat.
:pozor
Za prvé, ptal jsem se, k čemu je tahle konstrukce určená (vzhledem k jedinému vstupu, v hifi nestandardního).
Za druhé, když už řešíme chlazení, nepochybuju, že povrch celé přístrojové skříňky se přičítá k povrchu chladičů.Ale dělal jsem si hlavně legraci z pana Peryse a jeho trčících chladičů.
Proč Perys nepoužil topologii Federmann, když je nedílnou součástí konstrukce ?
A proč vůbec zásadně zasahuje do zapojení ?
:?:
Na doma: DSD player TEAC, digitál TEAC, repro: hybridní dvoupásma TOTEM 100 & třípásma LSM (geniálně návrhl Kocour)
Na ven: FiiO X5 + Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1 + další čínskej šrot

Zaměstnanec GM electronic
šeďour
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Federmann 24. 4. 2012 18:06

šeďour píše:Za druhé, když už řešíme chlazení, nepochybuju, že povrch celé přístrojové skříňky se přičítá k povrchu chladičů.Ale dělal jsem si hlavně legraci z pana Peryse a jeho trčících chladičů.
Proč Perys nepoužil topologii Federmann, když je nedílnou součástí konstrukce ?
A proč vůbec zásadně zasahuje do zapojení ?


Odpověď je vcelku jednoduchá, i když Perys by byl pro její napsání fundovanější:

1. Měl svůj zesilovač, který jen upravil pro moduly HQQF, tudíž byl vázaný rozměry a pod.
2. Do zapojení nesahá ani v nejmenším, neboť HQQF je navržen pro několik typů OZ a může si tedy připlatit a použít jiný.
3. Co se týče klidového proudu je u HQQF plynule nastavitelný od 0mA/až za hranici 1A/pár tranzistorů, tedy není problém, aby HQQF pracoval v čisté třídě B, či třídě AB, ale také v čisté třídě A, osobně jen doporučuji 20-50mA/pár tranzistorů. :oboze

Obrázek

Co se týče samotné skříně, není zvykem, že by například DPA viz výše, bylo konstruováno tak, aby byl součásti chlazení i zbytek skříně, o tepelné kapacitě nemluvě a to hned z několika důvodů:

1. Jeden je v tom, že jsou vrchní, spodní a zadní panel většinou příliš tenké a nejsou vůbec schopny rozumného vedení tepla, jejich tepelná kapacite je téměř nulová.
2. Připojení těchto částí k bočnicím je pouze za pomocí velmi tenkých materiálů s téměř nulovým průřezem pro vedení tepla.
3. Samotný chladič - bočnice je z tenčího profilu než u HQQF, tudíž má i tato část menší tepelnou kapacitu a větší tepelný odpor.:pozor

V konečném důsledku je teplota chladičů konkurenčních konstrukcí výrazně vyšší a to včetně vnitřního prostoru skříně, kde je i elektrická část více teplotně namáhána jak konstrukce HQQF. :idea:

Obrázek
"Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora." - Kurt Tackmann. Mnohé se zazrcadlí v Zrcadle českého a slovenského internetu
Federmann
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Federmann 24. 4. 2012 18:32

Mé návrhy se od konkurenčních liší od samotného počátku a to z mnoha důvodů:

1. Mám dostatek zkušeností a znalostí jak teoretických tak praktických a to nejenom z obvodovým zapojením a prostorovým uspořádáním, ale také s vlastnostmi a technologiemi výroby jednotlivých prvku, hlavně polovodičů, což je občas pro dokonalý návrh více než důležité.
2. Každý návrh začíná od elektrických i mechanických či prostorových vlastností, konečný vzhled a elektrické vlastnosti stojí na počátku každého návrhu.
3. Elektrická část se navrhne na papíře a odladí v simulačních programech, stejně tak část mechanická, panely, chlazení a pod.
4. Jako poslední se navrhuje plošný spoj, který je vázán hlavně na konečnou mechanickou podobu a elektrické zapojení. :idea:

Jak je vidět z mých zvyklostí, byla skříň HQQF a její možné varianty navrženy jako první, ne jako poslední, jak by se mohli mnozí domnívat. Základní podoba skříně v drobných modifikacích byla navržena pro:

1. Klasický dvoukanálový zesilovač cca 2x500W hudebních, nízká konstrukce.
2. Dvoukanálový zesilovač s předzesilovačem cca 2x500W hudebních, nízká konstrukce.
3. Monoblok cca 1 x 1000W hudebních, nízká konstrukce.
4. Klasický dvoukanálový zesilovač cca 2x1000W hudebních, vysoká konstrukce.
5. Dvoukanálový zesilovač s předzesilovačem cca 2x1000W hudebních, vysoká konstrukce.
6. Monoblok cca 1 x 2000W hudebních, vysoká konstrukce. :pozor
"Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora." - Kurt Tackmann. Mnohé se zazrcadlí v Zrcadle českého a slovenského internetu
Federmann
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod vanado 24. 4. 2012 21:14

Len strasne nedoceneny clovek dokaze napisat nieco taketo! :oboze
Genius ktory ma problem akceptovat iny pohlad a nazor. Genius ktory az po 44rokoch badania a objavovania ukazal nedokoncene ovocie svojho snazenia (+ kadejake perly, spagat vareny vo včelom vosku, nezmyselne a zaroven predrazene krabice to su fakt uz len perlicky). Genius ktory ma len študentov, aby stavali jeho výmysli.
:tleskani
vanado
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod šeďour 24. 4. 2012 21:18

S teplotou a jejím přenosem máš, pane Federmanne pravdu a je pravděpodobné, že u tvých konstrukcí by to mohlo fungovat, ale kde pravdu nemáš, je oteplení chladičů a vnitřního prostoru skříně zesilovačů DPA.Jenže dépéáčka tady neřešíme.
Co řešíme, je tvá teorie, pane Federmanne a bohužel, nedostatek hotových, vyrobených přístrojů.
A je mi úplně jedno jestli je označuješ H, nebo HQ, nebo HQF, neboť nejsem jejich dealer a nemusím se v nich vyznat.
Myslím, tedy jsem přesvědčen o tom, že pan Perys dělal větší zásahy do zapojení, než, že jen měnil operáky.Ale nebudu to hledat v příslušném vláknu na Slovanetu a něco dokazovat, či analyzovat.Nejsem paranoidní.
No a jak to tedy je s tou zázračnou topologií a jejím vlivem na zvuk a výsledné parametry, když si s tím Perys může dělat co chce ?
...zdravím pana B.F.... ...a já zase zdravím pana Peryse...

Sáhni si do svědomí, jak to bylo !

Nezpochybňuji tvoje znalosti ! Protože, jak už jsem jednou psal, já osobně nemám sice formální vzdělání v elektrotechnice, ale na rozdíl od tebe, pane Federmanne, mám za sebou spoustu hmatatelných výsledků, hotových konstrukcí (ať už svých, nebo převzatých) a nestydím se zeptat zkušenějších, když něco nevím.A ty jsi alespoň o patnáct let starší než já.Musíš mít za tu dobu, spoustu hotových věcí...tak se pochlub, prosím...!

-- 24. 4. 2012 22:21 --

A ještě něco...nepište furt modře...připadám si pak, jako ten skoroslepej hudební skladatel :-(

I když, von to byl vlastně taky génius :pozor
Na doma: DSD player TEAC, digitál TEAC, repro: hybridní dvoupásma TOTEM 100 & třípásma LSM (geniálně návrhl Kocour)
Na ven: FiiO X5 + Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1 + další čínskej šrot

Zaměstnanec GM electronic
šeďour
Pokročilý

Odeslat příspěvekod bubuxin 24. 4. 2012 21:51

Keby som ho nepoznal, tak mu asi uverím.....
On čo neskúša, ale všetko vie na prvýkrát postavil (či?) toto
http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... 503wk.html
Výkon väčší ako 2x200W, použité trafo menšie ako 200VA, testovaný pri sínusovom výkone 700W, spolu s predzosilňovačom umiestnený do dokonale navrhnutej skrinky........ alebo nie?
HQQF-55-503WK_2.JPG

Do kompaktných rozmerov sa mu to všetko vošlo len tak tak. Výkonové tranzistory sú schované pod predzosilňovačom a pod konektormi. Ako ich priskrutkujem o dno? Podobný problém nastane pri uchytení trafa, ktoré zasahuje nad plošák. Potom sa musím popasovať s predzosilňovačom a konektormi. Fakt premakaná konštrukcia. O použití chladičov autor píše "v případě potřeby lze dále bočnice rozšířit o mohutný chladič". V prípade potreby, nie nahradiť úplne. Len neskôr sa prišlo na to že to nestačí.... Rovnako v tom čase sa nič nevedelo o inteligentnom riadení napájania..... Nakoniec, keď prišiel na radu plošák, tak ten čo všetko vie na prvýkrát ho (asi) v nepozornej chvíli nechal študentom a tí mu ho pekne doriadili.....
008.jpg


-- 24. 4. 2012 23:20 --

Možno toto bude jeho výrobok, chváli sa s ním na diyaudio.
http://www.diyaudio.com/forums/solid-st ... ost2655259
Skrinka zhotovená podľa zásad HM/AAA, ale to vtedy (opäť?) ešte netušil. Fšetko dokonale premyslené a spasované. Na poznámku "i wonder if cooling is efficient enough " nasleduje dokonalá odpoveď
"Material is 10 and 20 mm aluminum. In power 2x300W/4Ω temperature is less than 70 ° C. The Case is black, then the temperature will be lower."
Použité trafo je z DPA 380, takže 200VA? Aký výkon myslí tými 2x300W, hudobný, stredný, špičkový, PMPO? Pretože mi k tomu nesedí jeho poučka o dimenzovaní trafa na dvojnásobok stredného výkonu. Ani Dudek ho nepresvedčí, on (LenOn) má pravdu.
http://www.diyaudio.com/forums/solid-st ... ost2655777
Chladiče opäť chýbajú, áááááá však načo, je tu predsa HMAAA...... ktorá sama osebe nestačí, pretože "The final version will be soon"
http://www.diyaudio.com/forums/vendors- ... ost2851787
Teraz to uchladia použité chladiče a je možné ušetriť nejaké prachy za HMAAA. Ale to som asi predbehol pána učiteľa. Tak psssst, nechám ho aby na to prišiel sám 8-)
bubuxin
Junior

Odeslat příspěvekod Federmann 24. 4. 2012 22:17

To co vyhřívá prostor jsou v první řadě tranzistory, ale také transformátor, následně prostor vyhřívá i samotný chladič, v mém případě i víka a panely, chce to změřit teploty a pak je to jasné. Na rozdíl od konkurence jsem se svou topologii na větší účinnosti, takže pro zesilovač stejného výkonu se dostanu na menší tepelnou ztrátu. :idea:

S tím Perysem, je to přesně jak jsem napsal a základy mé topologie jsou postavené na:

1. Mnohými 84 let nepochopené celkové zpětné vazbě http://www.federmann.cz/index.php/vyrob ... vazba.html
2. Na poznání a popsání vlivu rezervy zisku na zkreslení http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... sleni.html
3. Na poznání a popsání Dynamické saturace, jako příčina tranzistorového zvuku http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... zvuku.html
4. V článku SACD, blíže vinylu? http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... inylu.html jsem doložil proč minimálně 100kHz, když všichni tvrdili, že stačí 20kHz

To si myslím, že je celkem dost práce, obzvláště když se vezme v úvahu, že některé věci jsou celosvětově nové. Základem opravdu slušného HI-Fi, dle mé topologie nazvané Federmann, jsou zapojení které mají rezervu zisku nejlépe 40dB a více při 100kHz. Mnozí ani netuší o čem je řeč a smějí se tomu. :pozor Když to přeložím do srozumitelné řeči, uvědomím si že zesílení běžného zapojení bez ZV klesá 20dB/dekádu a chci mít nastavení zesílení +20dB, pak v otevřené smyčce musí mít zesílení +60dB/100kHz, na 1MHz je to stále +40dB, na 10MHz ještě +20dB a jednotkový přenos, 0dB je někde na 100MHz! Skutečné zesílení nastavené celkovou ZV pak může býk klidně 20dB s šířkou do 200kHz. Pokud obdobně vyřeším u šumové vlastnosti, pak jsem si jist, že jde o naprosto bezkonkurenční řešení. Samozřejmě se to týká všech zapojení,koncových zesilovačů i všech druhů předzesilovačů. :idea:

A co se týče mých konstrukcí, těch bylo v minulosti taky více jak dost viz http://www.federmann.cz/index.php/ma-ma ... culum.html jen nebyly cíleny na veřejnost, zato na ně byly kladeny mnohonásobně větší nároky. :!:
"Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora." - Kurt Tackmann. Mnohé se zazrcadlí v Zrcadle českého a slovenského internetu
Federmann
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Federmann 24. 4. 2012 22:38

bubuxin píše:Keby som ho nepoznal, tak mu asi uverím.....
On čo neskúša, ale všetko vie na prvýkrát postavil (či?) toto

Obrázek

bubuxin, bubuxin, :pozor :idea:

zase jste vzal cizí práci a vydáváte ji za mou!

Tento zesilovač nebyl postaven mnou, ale někým úplně jiným a následně byl prodán a vy jste měl přidat i hodnocení nového majitele: :pozor :pozor

Vážený pane Federmanne,

dovolte, abych k Vám zachoval hluboký obdiv a poklonil se Vašim dovednostem
a vědomostem, se kterými jste dokázal zkonstruovat modul HQQF...
Včera jsem šel spát ve 2 ráno, protože jsem se nemohl od nynější dokonalé
aparatury odtrhnout... Přístroj, zesilovač, který jste pracně vymyslel a
zkostruoval, se dá označit jako HI-END... do té doby, než jsem jej
vyzkoušel, jsem si myslel, že mám doma dobré přístroje... Marantz, Sansui,
Technics, Sony, AU-RA, Rega mira a poté na zkoušku HI-END přístroje jako
Copland, Accuphase, Krell, Dudek DPA 110 ( uvádím proto že je tak v jistých
komerčních kruzích značený, nikoliv pro kvality kterými je pouze "opředen",...

Váš přístroj mi přinesl do světa hudby naprosto nové dimenze a pouze
těžko hledám slova, jak Váš zesilovač popsat... Zvuk je fantastický, nic
jiného mě nenapadá... Použitý předzesilovač je bez jakékoliv známky šumu,
vyvážené celé pásmo bez známky slyšitelného zkreslení ve všech hlasitostech.
Co mě udivilo a přímo před čím jsem poklekl, bylo obrovské množství detailů,
které se mi v chronicky známých nahrávkách objevily... už pokud zesilovač
dokáže přednést jinde NESLYŠITELNÉ detaily, jako cvaknutí záklopky
klarinetu, nemám co bych dodal, než pouze smeknout a vyjádřit Vám obdiv. Jak
jsem psal dříve... nejsem znalý technických parametrů, jsem pouze člověk,
který "slyší" a slyší velmi dobře... Mnoho zesilovačů které jsem vlastnil
bylo v něčem lepších, v něčem horších...

Váš přístroj, se dá popsat jako
DOKONALOST a jsem si 100% jistý, že by zajímal, pokud již nezajímá, i
širokou veřejnost ze zahraničních kruhů...Tím spíše, z čeho mi doslova běhá
mráz po zádech, je znova a znova pohlédnout na konstrukci, kterou jste
vytvořil...slíbil jsem Vám, srovnání s toliko diskutovaným zesilovačem DUDEK
DPA 110... Nemá to smysl... Zesilovač DUDEK DPA 110 je proti Vašemu
přístroji, na základě poslechového vjemu, pouze podprůměrný zesilovač, v
líbivém kabátku za neuvěřitelně předraženou cenu a tímto se dále k tomuto
výrobku nechci vyjadřovat...

Jsem hrdý na Váš koncept, na Váš výrobek, na dokonalost, kterou jste
stvořil. Včera byl na poslechu můj otec, kterého si nesmírně vážím a který
již 30 let je zarputilým hifistou... Tím více, že poslouchá "složitou"
komorní hudbu, orchestr, operu... a zde se nedokonalosti netolerují... Po
prvních 10 minutách zůstal stejně jako já, němý údivem, co se z té relativně
malé hliníkové koncepce line za překrásné a dokonalé tóny...

Pane Federmanne - stvořil jste skvost, dokonalé umělecké dílo, které se dá
nazvat pouze slovy dokonalost... nevím jak se Vám to z těch "pár součástek"
podařilo, ale podařilo... Pokud budete opět na nějakém fóru použít tento
text, dávám Vám tímto plné svolení a budu poctěn, pokud si jej někdo přečte
a stejně jako já pochopí, o čem vlastně hudební, plně hudební, zážitek
vlastně je...

S pozdravem a úctou

Nový majitel HQQF-55-503WK


A pokračování:

Dobrý večer,

právě mi napsal nějaký pán z Aukra ( se jménem Danhard ) abych pokud mohu mu
zaslal názor na Váš zesilovač, takže Vám zasílám kopii, abyste věděl, že Váš
výrobek pochválím všade kde to bude jen možné:

Zpráva od: danhard, from IP: 89.24.182.242
________________________________________
Zpráva:
Zdravím,
všiml jsem si, že jste koupil zesilovač HQQF-55 2x200W,
byl by jste tak laskav a napsal mi, jak jste s ním spokojen a s čím jste to
zvukově porovnal ?
Děkuji za zprávu, Václav Daněček, Jesenice
danhard@volny.cz



Dobrý večer,

je to pár dnů, co jsem daný zesilovač obdržel... Koupil jsem ho spíše ze
zvědavosti ze neuvěřitelně nízkou cenu, takže jsem si řekl, že za ty peníze
jej s radostí přenechám po neúspěšném testování někomu ke stolnímu PC...
Po zapojení zesilovače na zdroj CD přehrávače, kterých se u mě rovněž
vystřídalo mnoho, ale zůstal jsem po různých kombinací u typu SONY
CDP-XB930qs a reproduktory XAVIAN XN 270 MK II ( také jsem vystřídal mnoho
výrobců jako ku příkladu Sonus Faber, Bower and Wilkins atd, ale hlavně k
zesilovačům, kterými prošlo v mé domácnosti skutečně mnoho. Z výrobců uvedu
Accuphase, Copland, Revox, Dudek DPA 110, Classé, Audiomat, NAD, REGA,
Elevtrocompaniet atd... tedy kousky v poměrně vysoké cenové relaci. Každý z
nich byl něčím specifický, každý měl své pro a proti... Nejsem technik, jsem
uživatel, který hodnotí sluchový vjem při přednesu a abych v tom " nebyl
sám" scházíme se se známými hi-fi sty které zajímají velice kvalitní výrobky
a poslech a porovnáváme, konzultujeme...
Tím tedy odpověď na porovnání...Ale vrátím se k modulu HQQF od pana
Feedermana. V životě jsem o tomto člověku neslyšel ani slovo, až po odkazu
prodejce na jeho stránky jsem se dozvěděl, o koho se zhruba jedná... Ale
abych se vrátil ke konkrétnímu výrobku. V první řadě, co mě po zapojení
udivilo, byl nulový šum. 0 je v hudbě velice relativní pojem, jak říkám,
nejsem technický typ, ale po otočení potenciometrem na maximum ( samozřejmě
bez přehrávání skladby ), jsem neslyšel nic, co by se šumem dalo nazvat. Tak
mě napadlo, že zesilovač prostě nefunguje, i když se pomalu hřál a LED diody
na nákladní desce hřály. Tím víc mě překvapilo, že při použitém zdroji TVS
DUBNICA, není slyšet rovněž žádný ruchový vjem, však to asi znáte... Už
proto že v zesilovači není použita žádná přepážka, vše je u sebe velice
natěsno. Řekl jsem si no kdyby byl použit alespoň torroid ale
nevadí...Přesto mě okouzlila čistá a jednoduchá konstrukce, s absolutním
minimem přívodních kabelů, velice krátké dráhy a cesty, to i jako laik
dokážu rozpoznat, takže jsem si řekl, klasická snaha o hi-end řešení ale
uvidíme co zvuk ( přitom jsem se pousmál s tím, že tento ne zrovna vábně
vypadající kousek, bude na odpis ). Plastové potenciometry, které si říkám
budou minimálně chrastit jako řehtačka. Omyl. Potenciometry všechny, od
regulace stereo váhy, basy, výšky i hlasitost, jdou absolutně hladce a
neuvěřitelně čistě, není slyšet při regulaci sebemenší zvukový vjem (
samozřejmě při zapnutém zdroji ale ne statusu "play") I tak jsem si říkal že
zesilovač nebude nejspíše funkční, protože každý kus který jsem měl, prostě
nějak na takovýto podnět reagoval. Takže jsem zapnul CD, posadil se do
sedačky a čekal...
Podotýkám, že pro testy používám tisíckrát ohrané a chronicky známé
nahrávky... různých žánrů a to pouze z originálních CD médií... Ku příkladu
Enya, Tori Amos, pak různé už velmi složité věci jako jsou koncerty,
opery... Takže nazpaměť vím, který zesilovač se jak dokázal se signálem
"poprat" a co dokázal předat do reproduktorů..
Abych to zkrátil, zesilovač mě doslova a do písmene šokoval... Tak
neuvěřitelně detailní a čistý přednes, jsem do této doby neslyšel na
apraturách v hodnotě 50-100 tisíc. Nevím a nechápu, co to pan Feedermann
vymyslel ale vymyslel dle mého názoru něco, co se dá nazvat ve světě hi-fi a
v tomto případě si troufale dovolím tvrdit hi-end hi-fi něco, co nemá v
současné době v této cenové relaci obdoby. Celkový dojem je takový, že zmizí
reproduktory. Absolutně. Vy zůstáváte v naprostém obklopení hudby, o které
máte pocit, že sedíte uprostřed dění... ať už pódia s hudebníky, nebo
uprostřed se zpěvákem. Detaily, které byl schopen tento stroj přenést na
měniče repro, byly šokující - jemné mlasknutí rtů při zpěvu, nádechy, otěry
o oděvy hudebníků na pódiu, jemné zakašlání kohosi z orchestru v poslední
řadě scény atd... Z počátku jsem přemýšlel, jestli se mi to nezdá a nebo
nemám v den testu "jiné smysly" než obvykle. Tak jsem zesilovač opět
přehodil na Dudek DPA 110 který jsem dodnes používal a test zopakoval. Po
detailech ani stopa. V porovnání s HQQF zvuk přísný, nekompromisní, tvrdý...
Bez prostoru.
Takže abych dokončil Váš dotaz - druhý den jsem pozval známé z okruhu hi-fi
k poslechu s vlastními CD. Nebylo vůbec nutné měnit CD zdroj a kabely, nebyl
důvod. Po shlédnutí té hliníkové krabičky nestandardních rozměrů došlo k
výsměchu na mou stranu, proč plýtvám jejich časem abychom zde hodnotili
nějaký Transiwatt nebo nějakou školáckou konstrukci. Já jsem v klidu usadil
známé na poslechové místo a jednomu po druhém přehrál jejich sklatby.
Realita? Němý údiv, šok. Nikdo nechtěl věřit tomu, co slyší...
Toliko k Všemu dotazu. Má cesta s hledáním hi-end přístroje definitivně v
cenové relaci do 100 tisíc skončila a závist mých kolegů, kteří disponují
přístroji neskutečně vysokých hodnot zůstala. To co předvedl tento modul
HQQF je něco co se dá jen stěží popsat a co nemá v dnešním světě hi-end hifi
obdoby. Podotýkám, neslyšel jsem aparatury za půl a více milionu korun. A
ani nechci. To co mi předvedl, a nejen mně, tento výrobek, se dá označit za
dokonalost. Nicméně, zde je další debata u konce, protože to co dokáže
nabídnout tento modul, nemá srovnání a tvrdím znova - ani konkurenci...

S pozdravem MT


viz: http://www.forum.federmann.cz/viewtopic.php?f=12&t=197
"Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora." - Kurt Tackmann. Mnohé se zazrcadlí v Zrcadle českého a slovenského internetu
Federmann
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Odar 25. 4. 2012 02:19

Uz si aj sam pisete e-maily? :lol:
Odar
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Federmann 25. 4. 2012 06:04

Máte tam dost bouřlivou diskusi, která šla naštěstí zcela mimo mne a hodnocení je zcela jednoznačné, včetně srovnání s jinými - konkurenčními modely. Když se podíváte na perysovo hodnocení, tak není jiné. "HQQF je na ucho stále Numero-Uno". :idea:
"Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora." - Kurt Tackmann. Mnohé se zazrcadlí v Zrcadle českého a slovenského internetu
Federmann
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod armaman 25. 4. 2012 06:28

Presne to mam na mysli i ja.
Az prilis vzacna zhoda v niektorych slovach a slovnych spojeniach.
Pan je asi rozpoltena osobnost alebo dr. Jakyll mr. Hyde ?
:D
armaman
Poslední varování

Odeslat příspěvekod bubaak 25. 4. 2012 08:07

Jsem fanoušek Fedýho, je to genialní konstrukter, vynikající hudební nadšenec a skutečný znalec.

Jen bych se vrátil k tomuhle:
Jak je vidět z mých zvyklostí, byla skříň HQQF a její možné varianty navrženy jako první, ne jako poslední, jak by se mohli mnozí domnívat. Základní podoba skříně v drobných modifikacích byla navržena pro:


Takže nejdřív vznikne krabice a pak se do ní něco, nějak nacpe?
Já vždy hledal krabici pro finální výrobek. skutečně to dělám obráceně 8-D
Bu Bu Bu!
bubaak
Strašidlo
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků