Stránka 1 z 1

Americké, Japonské vs. Európske nahrávky

Odeslat příspěvekNapsal: 18. 12. 2008 11:26
od MARECKU87
čau, fakt americké a japonské hudobné vydavateľstvá vydávajú nahrávku v lepšej kvalite ako ten istý album napríklad v Európe ? Prečo je to tak ? Európania vari nemajú tak isto kvalitnú štúdiovú techniku, alebo si myslia, že nikto by neocenil ich dôkladnú prácu, tak tie albumy urobia nekvalitne, resp. menej kvalitne ako japonci ?

//eraser_svk : Príspevok premiestnený odťialto viewtopic.php?f=1712&t=1059598&p=5978256

Re: Americké, Japonské vs. Európske nahrávky

Odeslat příspěvekNapsal: 18. 12. 2008 12:51
od eraser_svk
No neviem, ja si dovolím s xxxdvorim v tomto bode nesúhlasiť. Podľa mňa človek nájde kvalitné a nekvalitné nahrávky či už boli vydané v Amerike, Európe, v Japonsku alebo hocikde inde. Krásny príklad na nekvalitné americké nahrávky je Metallica - Death Magnetic, či dávnejšie vydané RHCP - Californication alebo Mesmerize, Hypnotize od SOAD. Nie však vinou nekvalitnej štúdiovej techniky, ale zámerne! Vydavateľstvá totiž chcú ich albumy vynikli, preto nútia masteringových inžinierov, aby ich spravili MAXIMÁLNE NAHLAS - bez ohľadu na to, že tým zabijú dynamiku alebo dokonca spôsobia skreslenie. Viac sa pod spojením Loudness War dočítaš tu >

http://newmusicstrategies.com/2008/08/1 ... dness-war/
http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war
http://www.performermag.com/loudness.php

Ja len dodám, že páni z vydavateľstiev týmto zabili posledný klinec do rakvy Audio-CD. Kto potom bude kupovať originály, keď nie audiofili ? :hmm: :hmm:

Re: Americké, Japonské vs. Európske nahrávky

Odeslat příspěvekNapsal: 18. 12. 2008 13:19
od bubaak
kdyby alespon "neremastrovali" stare CDečka :grr:

Re: Americké, Japonské vs. Európske nahrávky

Odeslat příspěvekNapsal: 18. 12. 2008 13:30
od Kocmeister
Přesně tak souhlasím s Eraserem, určitě se nedá generalizovat ve smyslu, že by americký a japonský nahrávky byly supr a evropský katastrofa. Tahle fáma asi vychází z toho, že v Japonsku a USA vychází hodně tzv. audiofilských remasterů už existujících dříve vydaných CD. Takový remastry skutečně zní znatelně líp. Je tam oproti většině současných CD naopak snaha o zvýšení dynamiky, zvýraznění určitých pásem, pročistění atp.

Re: Americké, Japonské vs. Európske nahrávky

Odeslat příspěvekNapsal: 28. 12. 2008 20:29
od xxxdvorixxx
Bral jsem v potaz hlavně to, co mi říkal můj dlouholetý kamarád, kterému v tomhle hodně věříma má konexe vejš na větší řízky přes audio.
Proto jsem to s ním ještě probíral....Tohle jsem z toho vydedukoval...
Jde o to, že japonské vinyly jsou lisované z těžších desek (150g,180g), takže mají mít teoreticky lepší přesnost ve frekvenčním rozsahu, respektive větší detaily...
Největšího ohlasu dosahují vinyly, které mají přes obal proužek OBI...
Ještě prý záleží na verzi výlisku, první verze by ho měla mít nejlepší reprodukci (většinou ten OBI proužek). Ale často prý záleží na skupině, která to nahrává, a hlavně kde...

Nevím, jak je to u CD, tam bych řekl, že by se to mohlo vyrovnávat... A celkově, na to musí mít člověk aparatůru jako dělo, aby poznal rozdíl...

Co se týče remasterů. I sám si myslím, že se tím dá hoodně zkazit. Remastered mohou být povedené úpravy, ale i prasárny. Digitally remastered vždycky napovídá, že tam bude nějaká levárna. proto bych raději ráhnul po remixed, to znamená, že se sahá přiměřeně do šumu, ale nejde to do ekvalizační křivky...

Jsou toé jen zápisky z hospy, kdy jsem moc nestíhal psát, co mi povídal... (13° Rohozec a pár dvanáctek a já toho moc nevydržim)