Digitalizace LP - možnost čištění záznamu porovnáním

Hifistudia, hifibazary a témata týkající se AV, která nelze zařadit do ostatních sekcí

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Stoura 1 31. 12. 2020 14:58

Mám doma spoustu starých LP desek, některé dost "jeté". Mnoho těch desek mám ve dvou i třech exemplářích. Proto mne (možná dost naivně) napadlo: Ví někdo o tom, že by existoval nějaký dostupný software, který by uměl projít stejné záznamy z více nosičů, spojil je a vyčistil vzájemným porovnáním?
Přiznávám, že jsem v tomhle amatér a začátečník s digitalizací zvuku. Používám Audacity, ale tam jsem podobnou funkci nenašel. Nastavování různých filtrů se teprve učím.
Stoura 1
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kuba4 31. 12. 2020 17:19

Jak by to čištění porovnáním mělo fungovat?
Marantz CD-17, PM-16, Pioneer PL-630, B&W 802N
Pioneer PD-95, SPL Phonitor, AKG K-1000
Kuba4
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 31. 12. 2020 19:07

Nijak, technicky je to samozřejmě nesmysl.
anonymni

Odeslat příspěvekod Stoura 1 31. 12. 2020 19:19

Kuba4 píše:Jak by to čištění porovnáním mělo fungovat?

Moje hrubá představa je:
- Software měl nejprve provést časovou synchronizaci všech nahrávek. Nejspíš na principu hledání nejlepší korelace pro různé parametry vzájemného posunu, rychlosti a kolísání.
- po synchronizaci by měl navrhnout různé způsoby spojení nahrávek (různé numerické metody). Například "hlasování", kdy by se výsledek přimknul k dvojici méně rozdílných nahrávek, průměr, minimum. Ale určitě budou i další možnosti.
Ale třeba to nejde a někdo popíše proč.
Stoura 1
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kuba4 31. 12. 2020 19:27

Víš Luku, nerozumím tady v poslední době každému druhému tazateli a už nevím jestli není problém u mně. Takové bludy ...
Marantz CD-17, PM-16, Pioneer PL-630, B&W 802N
Pioneer PD-95, SPL Phonitor, AKG K-1000
Kuba4
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar