DR0 - Peklo už je tady !

Hifistudia, hifibazary a témata týkající se AV, která nelze zařadit do ostatních sekcí

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Espin 8. 2. 2022 23:42

Otázka je jak k tomu přistupujete, co bude pro jednoho zmršené, může dnešnímu průměrnému posluchači připadat zvukově lepší... Začít musíte v rodině, tam jsem už nějakou korunu ostatním investoval do vybavení, dodnes běžně přežívá mp3, Youtube, naposledy mi žena (poslouchá několik desítek aktuálních skladeb dokola) říká, on je fakt lepší ten bezztrátový formát, na těch nových sluchátkách už mp3 nechci... (po takových letech vysvětlování, to mě potěšilo).
Taky se u DR zapomíná, že ta hudba je něčí vlastnictví a je jenom jeho věc co se s tím bude dít (i když Napalm Death by ECM zřejmě neprošli). Sám mám za sebou krátkou a nijak úspěšnou zkušenost s nahráváním (jako baskytarista), ale když slyším zmiňovanou nahrávku kapely A PLACE TO BURY STRANGERS...
Bez ohledu na nějakou hudební kvalitu, výpověď skladby, sdělení interpreta, pod tímto bych podepsaný být nechtěl. Ani nerozumím tomu proč se u takových žánrů řeší DR, mně přijde že to bylo i záměrem takto zprznit, ale třeba se mýlím a bude to někdo poslouchat i za 50 let... :hm
ROON/Tidal/Honor Pad X9/Acer Extensa 2519/M2Tech Hiface DAC/CXA61/MXN10/IsoTek V5 Polaris+EVO3 Initium/Chord Clearway X/B-Tech BT608/Dali Opticon 1 MK2/Audio-Technica ATH AD500
Lotoo PAW 6000/Dunu Blanche/Custom Art FIBAE 7/Grado GR8e/Yuin Pk2/Koss KSC35
Espin
Junior

Odeslat příspěvekod martas38 8. 2. 2022 23:57

Espin: celý to vzniklo tak, že zjistili, že pro průměrného posluchače je atraktivnější taková hudba, která hraje jasně a nahlas.
TigiGold: 60/40 je hóódně odvážný poměr. Zkus se někoho ze svých známých, které znáš jinak než přes fóra tohoto ražení a zaměření zeptat, co je to dynamický rozsah, případně mu na jeho vlastní "aparatuře" podstrčit totožnou skladbu s nízkým a vysokým DR. Troufám si tvrdit, že v devíti z deseti případů nebude mít naše věc úspěch...
Jinak já bych byl pro dvoje vydání všemi deseti. Ale prostě je nás strašně málo, dost možná jsme na hranici statistické chyby v mainstreamových žánrech.
Introvert: bez toho aby to někdo vyzkoušel na x různých zařízeních atd. a odlišil to jen nějakým prohnáním přes počítač ti nikdo nic nevydá a nebude do toho investovat svoje miliony s nejasným výsledkem. Ber to tak, že z toho studia ti vypadne třeba patnáct stop nějakých nástrojů/zvuků a někdo to začne dávat dohromady. Málo kdy se nahrává vše současně jako symfonické orchestry. Máš tam zvlášť zpěv, doprovodné zpěvy, tam nemáš ani bicí, ale každý buben zvlášť atd. a nad tím člověkem co to umí dávat dohromady stojí ten, co to platí a říká mu: tady přidej, tady uber, to se bude líbit, to zní mdle a podobně. Samozřejmě obrazně řečeno.
Eversolo DMP-A6->Chord Qutest->Cayin HA-1A->Forza Noir Hybrid HPC->Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000->Dunu Blanche->Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+->Pioneer SX-S30DAB->Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Espin 9. 2. 2022 00:11

@martas38: Souhlas, jsem 46+ a už dokážu myslím dost přesně posoudit kam se to posunulo, hlasitostní válka se týká mojí generace. Prostě ty desky za starých časů zněly jinak, poslouchal jsem to v přímém přenosu postupně, ale jsou tu další mladí, jiný náhledy, technologie, peníze, byznys. Každopádně se tím netrápím, co překousnout nechci neposlouchám a hotovo, ono to jinak ani nejde...
Ale nebuďme tak skeptičtí, spíš dnes najdete desky se zvukem, za který by možná třeba Mahavishnu Orchestra dali bůhví co, kdyby tu možnost a techniku v té době měli...
Espin
Junior

Odeslat příspěvekod TigiGold 9. 2. 2022 00:45

martas38 píše:TigiGold: 60/40 je hóódně odvážný poměr. Zkus se někoho ze svých známých, které znáš jinak než přes fóra tohoto ražení a zaměření zeptat, co je to dynamický rozsah, případně mu na jeho vlastní "aparatuře" podstrčit totožnou skladbu s nízkým a vysokým DR. Troufám si tvrdit, že v devíti z deseti případů nebude mít naše věc úspěch...Jinak já bych byl pro dvoje vydání všemi deseti. Ale prostě je nás strašně málo, dost možná jsme na hranici statistické chyby v mainstreamových žánrech.

Záleží na tom, jak se bude celá věc prezentovat. V zájmu zachování solidních prodejů obou verzí bych netlačil na ostré rozlišování dobré/špatné, kvalitní/nekvalitní, audiofilní/spotřební, majoritní/minoritní apod. Spíše to rozumně a nenásilně představit jako určitý experiment, kdy jsou fanouškům nabízeny dvě zvukové verze a je ponecháno na jejich uvážení, kterou zvolí. S tím, že koho by to opravdu zajímalo, ten by se mohl někde v poznámkách dočíst, co je to DR a u kterých zařízení je předpoklad (nikoliv jistota), že daná verze bude hodnocena jako subjektivně lepší. Na to by měla navázat osvětová kampaň/reklama/propagace v médiích. Tím, že by šlo o první počin svého druhu, mohlo by to přitáhnout pozornost i lidí, kteří by si dané CD normálně nekoupili. Předpokladem samozřejmě je, aby daná nahrávka byla opravdu dobrá sama o sobě, jak hudebně, tak zvukově a varianta s vysokým DR ji jenom podtrhne. To, že nahrávka s vyšším DR nemůže mít na moderních zařízeních u lidí s běžným (tj. neaudiofilním) vkusem subjektivně úspěch, není podle mě pravda, důkazem budiž stále dobře prodávaná alba Madonny s původním masteringem z 80. let (např. Immaculate Collection - https://dr.loudness-war.info/album/list ... mmaculate+). Samozřejmě celý projekt může skončit jako úplný propadák, ale to se stalo při spoustě pokusů (mnohem náročnějších a rizikovějších) prošlapávat nové cestičky.
Ah, padron, siam tutti morti!
TigiGold
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martas38 9. 2. 2022 01:04

Oni podle mě nemají nejmenší potřebu takové cestičký prošlapávat. Ostatně przní to takto od roku 1995 a nejsme první, ani poslední koho to napadlo. Za pár let ubude lidí co na to upozorňují a stane se to přirozenou věcí. Za padesát let to možná vytáhnou hipsteři, budou to honit přes obstarožní delta/sigma převodníčky, vzpomínat jak to tenkrát hrálo a zbylých 98% lidí bude hudbu sjíždět na svých hyper ultra DAC s bitrate 150mbps a DR -25 a na ty dvě procenta exotů si budou ukazovat a smát se jim, že ten zvuk není v 6D a že tam chybí vůně pampelišek v době natáčení nahrávky....
Zrovna Madonna patří k těm interpretům, co to mají vesměs super. Obvykle to jsou ty obrovské ikony z osmdesátek devadesátek. Jim osobně je to dost možná fuk, ale stále se obklopují lidmi, co to řeší. Ale když opomeneme extravagandní vydavatelství, kolik takových je?
Tady třeba ukázka kapely, co to má ok. Ale jednak to nejsou ořezávátka. Za další jim to buď produkuje někdo, kdo tomu rozumí a nebo si do toho nechá kecat od někoho kdo tomu rozumí. U hvězdiček tohle nenajdeš, spíš u hvězd první velikosti z časů minulých. Samozřejmě to není pravidlem a i u tohodle je vidět vliv loudness war, byť ne tak patologický jak jinde:
https://dr.loudness-war.info/album/list ... the+joshua
Eversolo DMP-A6->Chord Qutest->Cayin HA-1A->Forza Noir Hybrid HPC->Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000->Dunu Blanche->Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+->Pioneer SX-S30DAB->Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod anonymni 9. 2. 2022 01:42

Měl bych na Vás 1 dotaz.
Jaký DR meter použít pro Windows 10 Home - 21H2 a Tidal HiFi+ a AIMP?
Samozřejmě zdarma. Platit za to, abych i viděl jak to "mrší" nemíním. Musel bych jim to pak reklamovat! :-)
Poslouchám z PC přes SPDIF Toslink na AVR Yamaha se sloupy Yamaha.
A něco z historie.
Po revoluci se vyrojily velmi nekvalitní radiomagnetofony s velkým nápisem DIGITAL, ale byly to šmejdy, které neměly ani Dolby B /natož Dolby C/ a nízkým kolísáním se už taky přestali chlubit. Proč? :-)
Zde ještě kvalitní radiomagnetofon /samozřejmě starý/ - takové už nedělali: AIWA CA-100H https://www.youtube.com/watch?v=jRCGEitKrRI :shock: Kde se dá teď koupit tak kvalitní radiomagnetofon?
A setrvačník je velký kovový pro menší kolísání.
A škoda, že se neprosadilo Quadro, ale jen stereo. U sluchátek by to nemělo velký význam, ale u poslechu na bedny už ANO! A to díky tvarování ušního boltce. Jde rozeznat i co je vepředu a vzadu, nejen vpravo a vlevo.
Dříve byly taky 4 stopé kotoučáky! :love:
anonymni

Odeslat příspěvekod martas38 9. 2. 2022 01:47

Umí měřit DR přehrávače jako Audirvana (ale jen uloženou hudbu, nikoliv stream). O neplacených nevím, snad Foobar 2000 s nějakým pluginem. Jinak pokud jsou nějaká data z tagů a podobně, dá se spousta věcí dohledat zde dle data vydání (pozor nikoliv alba, ale vámi vlastněného remasteru):
https://dr.loudness-war.info
Dnes je hromada hudby (koncertů) zaznamenána v různých formátech prostorového zvuku jako DTS, Dolby Atmos atd, jen je k tomu třeba mít systém, co to dekóduje, tedy minimálně 5.1 systém. Takže i quadro se může konat, žel ty systémy prostorového zvuku za lidovou cenu, tedy tak do 40 tisíc za receiver nejsou na hudbu zrovna dělané. Chce to na hodně muziky hodně peněz...
Mimochodem, kdo tehdy quadro vydával? Možná nějaké raritky Pink Floyd a podobně.... A kdo tehdy takové zařízení měl? Tady ve východním bloku snad možná Gagarinův bratr....
Eversolo DMP-A6->Chord Qutest->Cayin HA-1A->Forza Noir Hybrid HPC->Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000->Dunu Blanche->Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+->Pioneer SX-S30DAB->Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod anonymni 9. 2. 2022 02:12

Tak Quadro jsem už nezažil, ale mohlo by to být dobré.
Zde něco o tom je: https://en.wikipedia.org/wiki/Quadraphonic_sound
https://aukro.cz/nejlepsi-kotoucove-magnetofony
To jsou ceny!!! :D Dříve byly daleko levnější. A nové.

-- 9. 2. 2022 02:23 --

Pamatuji asi tenhle: https://aukro.cz/tesla-b-101-stereo-6998812410 :love:
Měl starší bratr a já používal taky + barevná hudba - barevné žárovky z NDR. :-)
anonymni

Odeslat příspěvekod anonymni 9. 2. 2022 03:12

https://audirvana.com/subscribe/
Hmm ... a to je jako jen pouze přehrávač? Za předplatné? :shock:
Žádný obsah, že by poskytovali jsem tam neviděl. Nebo už asi i špatně vidím? :-l
anonymni

Odeslat příspěvekod martas38 9. 2. 2022 04:02

Jo placenej přehrávač. Co je na tom divnýho? Poskytuje parádní zvuk, velice vydařený upsampling a pod jednu střechu schovává Tidal, Qobuz a hudbu z disku, plus internetová rádia.
Eversolo DMP-A6->Chord Qutest->Cayin HA-1A->Forza Noir Hybrid HPC->Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000->Dunu Blanche->Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+->Pioneer SX-S30DAB->Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 9. 2. 2022 07:31

martas38 píše:Mimochodem, kdo tehdy quadro vydával? Možná nějaké raritky Pink Floyd a podobně.... A kdo tehdy takové zařízení měl? Tady ve východním bloku snad možná Gagarinův bratr....

Vydával to třeba Supraphon (https://www.muzeum-hudby.cz/vinyl-detai ... ky-3319819), a nemuselo jít o nic dramatického - zesilovače a bedny dozadu (u těch vzadu se pouze čekaly efekty, jako dozvuk apod., takže to nemuselo mít stejnou kvalitu jako přední pár), a kvadrofonní dekodér - což bylo elektronické, analogové zařízení.
introvert
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Tabler 9. 2. 2022 08:08

martas38 píše:Tabler: To samozřejmě u CD/LP platí. Tiskárna jiné potisky disků (oni to ti ortodoxní audiofilové jinak než na vinylech, CD, SACD nekupují), jiné booklety atd, jiný mastering a marketingová podpora a spousta dalších věcí. V našem případě byla ta ruční práce nejmenším prodražovadlem celé akce, bylo to hlavně o jiných tiscích, jiných tvarech balení atd., vše v malinké sérii. To co si objednali naše linka v případě klasického výrobku namrská za 40 minut. A to uvádím jen věci, které jsou na první pohled vidět. Ono jen takové zavedení nového výrobku do SAP či podobného systému, reje různých controllingů, vymezení místa ve skladech a věci kolem něco stojí. Ono všechno v obrovských nadnárodních korporátech funguje dost jinak, než jak by si to člověk udělal doma v garáži, nebo ve své firmičce o pěti zaměstnancích.


Trošku ses v tom ztratil :-)) . Zde není řeč o nadnárodních korporátech FMCG. Tady se bavíme o masteringu hudby, což je snad ve všech ohledech nesrovnatelné. To, jestli producent / masteringový inženýr z původního multikanálového raw záznamu vyrobí ořezaný a zprzněný stereo záznam s DR 3 nebo jestli neaplikuje k*rvítka a vznikne záznam s DR 12, vůbec není o penězích. Ty budou v obou případech plus mínus stejné. Booklety či marketingová podpora jsou shodné, rozdíl nula. Není třeba nějaké extra malosériovky, stačí jedna slušná verze.

To samé platí o výrobě remasterů. Ono by stačilo to původně zvukově povedené první vydání jen vydat znovu.

Vím, jak to myslíš, ale chybou ve tvé úvaze je snaha našroubovat mnohdy krkolomné procesy FMCG na mastering CD. Chápu to z pohledu profesní deformace a nedostatku odstupu / nadhledu, ale fakticky je taková úvaha nesprávná.
IsoTek V5 Aquarius - Lumin T2 - Benchmark LA4 - Benchmark AHB2 - KEF R11 - REL S 510
kabeláž IsoTek, Audioquest
Tabler
Junior

Odeslat příspěvekod Yiakubou 9. 2. 2022 13:21

Ja myslim, ze to prirovnani co napsal martas urcite plati minimalne pro velka studia. Proste jsou prime a neprime naklady spojene s tim, aby vubec takovy produkt vzniknul, nebo aby se tim ten vydavatel vubec zacal zajimat a mohlo to projit pres vsechny standardni korporatni procesy. Samotne vytvoreni toho masteru je pak z tohoto pohledu uz jen malickost, to ano a jsem presvedceny, ze z pohledu nakladu to vubec neni to hlavni. Ale vydavatelstvim jde predevsim o business, to je duvod jejich existence (min. tech velkych, vyjimky se samozrejme najdou). A jestlize existuje korelace mezi loudness nahravek a poctem prodeju, tak je volba toho vydavatelstvi vcelku jasna. Pro par silencu, kteri resi kvalitu nahravky, poslouchaji na hifi aparatu, ale zaroven tvori jen miziva procenta celkoveho market share, to se tem studiim proste nevyplati. Takova je realita. Fakt to nelze zjednodusit jen na to, ze mastering engineer nekde ve studiu muze prece udelat defaultne kvalitni nahravku, pro ty masy to pak necha projet masinkou s naklady za nula nula nic, co to zprzni a tim je to vyresene.
Velky hifi: 2xNUC (Euphony Stylus/Endpoint) > Singxer SU6 > RIHA LINE-4-DAC > 2x B200 bi-amp > Mega V2 Plus Custom
Maly hifi / produkce: RME Fireface UCX II > Neumann KH120 II + 750 DSP + NDH30
Yiakubou
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Tabler 9. 2. 2022 13:51

Samozřejmě, že je to celé taky moloch, jak píšeš.
Ale řeč byla o nákladech na výrobu alba s malým DR vs vysokým DR a tam opravdu není žádný pozornosti hodný rozdíl. Natož aby to bylo jak naznačuje martas, že ve druhém případě by cena byla násobně vyšší než v prvním případu.

Osobně si nemyslím, že by se třeba alb Diany Krall prodalo více, kdyby byly všechny s DR <6.
A opačně si myslím, že kdyby třeba Metallica vydala ucelenou diskografii ve špičkové kvalitě, prodaly by se statisíce alb. A oboje lze zobecnit.

Viz až nekriticky velký zájem o MQA. Jak soubory, tak dekodéry. MQA sice deklaruje lepší zvukovou kvalitu, mnohdy je ale reálně spíš horší. Zájem o kvalitnější zvuk není nevýznamný.
IsoTek V5 Aquarius - Lumin T2 - Benchmark LA4 - Benchmark AHB2 - KEF R11 - REL S 510
kabeláž IsoTek, Audioquest
Tabler
Junior

Odeslat příspěvekod Yiakubou 9. 2. 2022 15:09

Velky zajem o MQA? To je prave to pokrivene videni hifistu. Zajem o to je mozna tak v nasi hifi bubline, ale jinak to z pohledu celkoveho market share nikoho nezajima. Vsak se podivej, jaky je podil Tidalu na trhu streaming provideru. Nula nula nic. A to bych si jeste tipnul, ze vetsina uzivatelu Tidalu ani nema ten Hifi plus plan, aby MQA mohli naplno vyuzivat.

Jaky by o takove veci byl zajem je mozno taky videt u labelu, ktere se snazi kvalitne delat remastery - treba MFSL, Audio Fidelity. No, Audio Fidelity uz skoncilo a MFSL v nejak vysoke kadenci taky zrovna neprodukuje. A statisice prodanych nosicu? Ale kdeze, to jsou jednotky tisic, u tech opravdu popularnich alb maximalne desitky tisic. Taky tomu odpovida cena, ktera je nekolikanasobna oproti standardnim vydanim, protoze jinak by uz davno zkrachovali.
Velky hifi: 2xNUC (Euphony Stylus/Endpoint) > Singxer SU6 > RIHA LINE-4-DAC > 2x B200 bi-amp > Mega V2 Plus Custom
Maly hifi / produkce: RME Fireface UCX II > Neumann KH120 II + 750 DSP + NDH30
Yiakubou
Pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků