DAC+Headamp pro AKG K 240 MkII(K 701)

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod philcol 27. 5. 2014 15:51

Zdravím,
v současnosti mám sluchátka AKG K 240 MkII a rád bych k němu koupil nějaký DAC se sluchátkovým zesilovačem. Časem bych si rád ale pořídil AKG K 701, a DAC a head amp, už bych pak nerad měnil.
Poradíte mi nějaké řešení v cenové relaci v optimu do 7tis. v maximu do 10tis. a pokud možno bylo z české nebo slovenské distribuce (tím chci říct, že se mi nechce kupovat něco z e-bay, nebo přímo z Číny)?

Poznámka: Témat jsem už prolezl dost, ale nebyl jsem z toho moc moudrý. A Casea Lyra je zkrátka příliš drahá. :-)
stereo: OPPO 103EU (Pro-Ject 1 Xpression)>NAD 356BEE>Dynaudio DM 3/7
sluchátka: NFB 15>AKG K7XX Massdrop
venku: Fiio X3 II>Fiio EX1
kino: Yamaha HRT-4065>Heco Victa Set 601
garáž: Ford Mondeo 2.2TDCi 147 kW
philcol
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bogino 27. 5. 2014 16:12

Napr. Audio-gd NFB15.32, najdes na fore vratane liniek na polskeho predajcu.
Linka na moje testy v mojom profile
HQPlayer, foobar2000 ► Gustard DAC-X10 ► SPX2010TA, Dispre II JFET ► HiFiMan HE-500
iPod 5.5G imod ► FiiO E11 ► Brainwavz B2
bogino
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hergarok 27. 5. 2014 19:19

S distribucí v ČR/SR mě napadají dvě možnosti: NuForce ICON HD, nebo kombinace FiiO E9 (případně BVA Headamp) a k tomu HRT Music Streamer III.
V případě druhé kombinace bych doporučil popřemýšlet i nad variantou DIY - něco třeba jako tohle, nebo třeba DisPre z druhé ruky (už trochu dražší).
Audigy 2ZS => ZERO DAC => Amarok^2 => DIY elektrostaty || V hifi jde změřit vše mimo naivity a diletantství.
Fóra po celém světě zamořují ti, jenž mají problém psát srozumitelný text a pochopit psaný text. WTF ?!?!?
Hergarok
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod philcol 29. 5. 2014 20:55

bogino píše:Napr. Audio-gd NFB15.32, najdes na fore vratane liniek na polskeho predajcu.

Na Audio-gd jsem už samozřejmě narazil, jen z toho mám mírnou obavu, jak tam fungují případné reklamace.

Hergarok píše:S distribucí v ČR/SR mě napadají dvě možnosti: NuForce ICON HD, nebo kombinace FiiO E9 (případně BVA Headamp) a k tomu HRT Music Streamer III.
V případě druhé kombinace bych doporučil popřemýšlet i nad variantou DIY - něco třeba jako tohle, nebo třeba DisPre z druhé ruky (už trochu dražší).


Obě možnosti mě zaujaly. Ta dělená bude asi lepší, ale HRT neumí 24/192. Ne, že bych teda měl nějakou takovou nahrávku, ale třeba někdy mít budu :-) Není škoda se o to připravit?
stereo: OPPO 103EU (Pro-Ject 1 Xpression)>NAD 356BEE>Dynaudio DM 3/7
sluchátka: NFB 15>AKG K7XX Massdrop
venku: Fiio X3 II>Fiio EX1
kino: Yamaha HRT-4065>Heco Victa Set 601
garáž: Ford Mondeo 2.2TDCi 147 kW
philcol
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PiNa_cz 29. 5. 2014 21:10

philcol píše:Obě možnosti mě zaujaly. Ta dělená bude asi lepší, ale HRT neumí 24/192. Ne, že bych teda měl nějakou takovou nahrávku, ale třeba někdy mít budu Není škoda se o to připravit?


Rozdíl mezi 16/44, 24/96 a 24/192 neuslyšíš. Rozdíl býva v kvalitě masteringu, který u SACD, z nichž je většina hi-res nahrávek, byvá obvykle kvalitnější než u CD (ale také to není pravidlem), takže potom se může zdát, že hi-res hraje lépe než Red Book. Když ale vezmeš tu samou nahrávku ze SACD a CD, tak rozdíl nepoznáš. Myslím, že jako maximum bohatě stačí 24/96, 24/192 je overkill bez praktického využití, který jenom zabírá místo.
JRiver Media Center ► KS ► DAC Master 7 Singularity ► HeadAmp Master 9 ► balanced HD800
PiNa_cz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bogino 29. 5. 2014 21:20

Nahravky 24/192 ti kazdy normalny audiofilsky player moze v realnom case konvertovat do 24/96 a vobec nic nepoznas. Normalna vec.

Ak mienis ist naozaj do svetlych AKG K701 (preco prave tie?), radim skor NFB15.32 - dava tmavsi, jemny, neagresivny zvuk.
Linka na moje testy v mojom profile
HQPlayer, foobar2000 ► Gustard DAC-X10 ► SPX2010TA, Dispre II JFET ► HiFiMan HE-500
iPod 5.5G imod ► FiiO E11 ► Brainwavz B2
bogino
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petulda 29. 5. 2014 21:30

PiNa_cz píše:Rozdíl mezi 16/44, 24/96 a 24/192 neuslyšíš.


Až tak bych philcola neodrazoval. Asi je dobré, aby každý mluvil sám za sebe. Mezi 44/16 a 96/24 je čtyřnásobný rozdíl v datovém toku a spousta lidí včetně mě jej slyší velmi zřetelně. Absolvoval jsem s kamarády hifisty nejedno sezení na tohle téma a výsledek byl vždy jednoznačný. Slepé testy velmi spolehlivé. Na druhou stranu rozdíl mezi 96/24 a 192/24 jsme nebyli schopni identifikovat. Ale to platí pro naše relativně levné stereo sestavy do 250 tis. Kč. Na opravdu kvalitním aparátu by to možná mohlo být jiné.

Ale souhlasím s tím, že zvukové možnosti CD jsou na drtivé většině nahrávek trestuhodně nevyužité.
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod PiNa_cz 30. 5. 2014 07:32

petulda píše:Asi je dobré, aby každý mluvil sám za sebe. Mezi 44/16 a 96/24 je čtyřnásobný rozdíl v datovém toku a spousta lidí včetně mě jej slyší velmi zřetelně. Absolvoval jsem s kamarády hifisty nejedno sezení na tohle téma a výsledek byl vždy jednoznačný. Slepé testy velmi spolehlivé. Na druhou stranu rozdíl mezi 96/24 a 192/24 jsme nebyli schopni identifikovat. Ale to platí pro naše relativně levné stereo sestavy do 250 tis. Kč. Na opravdu kvalitním aparátu by to možná mohlo být jiné.


Nechci se přít, ale i když se to většině audio nadšenců nelíbí, vyšší vzorkovací frekvence i bitové rozlišení najdou uplatnění pouze při nahrávání a masteringu. Z hlediska přehrávání posluchači nepřináší žádný benefit. Všechna ta prohlášení o jemnějších detailech, větším prostoru, lepším rozlišením nástrojů atd. atd. je jenom jedna velká iluze a důsledek psychoakustiky. Nyquist–Shannon teorém stále platí a hovoří zcela jasně. Stačí si najít například Meyer & Moran Study, při které proběhlo víc než 600 slepých testů s jasným výsledkem. Pokud je stejná zdrojová nahrávka, rozdíl mezi její verzí na SACD a na CD je poslechem nerozlišitelný.

Je mi jasné, že hi-res je z hlediska marketignu dokonalá záležitost. I já jsem žil s iluzí, že když si koupím na HDTracks oblíbené album ve verzi 24/96 nebo dokonce 24/192 dostanu ultimátní kvalitu. Velký omyl. Tenkrát jsem o tom psal tady. A zdá se, že to u 24/192 zdaleka nekončí - viz 32/384, DSD formát a další.
JRiver Media Center ► KS ► DAC Master 7 Singularity ► HeadAmp Master 9 ► balanced HD800
PiNa_cz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bogino 30. 5. 2014 07:40

Petulda: Ked si pozries cenovu kategoriu zeleza a sluchadiel, o ktorych uvazuje, tam je o schopnosti rozlisit 16/44.1 vs 24/96 tazke hovorit ... mam na mysli poctivy test, cize 24/96 downsamplovane na 16/44.1 a nie inac.

Pri vyssej kvalite reprodukcneho retazca mozes pocut rozdiely, ako dany DAC spracovava signal roznych vzorkovacich frekvencii, ako su v nom nastavene rozne filtre - to nemusi byt presne ten rozdiel, ktory je v nahravke. Ved aj pouzitie softveroveho upsamplera v PC prehravaci je pocut ... a nahravka je stale ta ista.
Linka na moje testy v mojom profile
HQPlayer, foobar2000 ► Gustard DAC-X10 ► SPX2010TA, Dispre II JFET ► HiFiMan HE-500
iPod 5.5G imod ► FiiO E11 ► Brainwavz B2
bogino
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petulda 30. 5. 2014 08:56

PiNa:
Nyquist–Shannonův teorém je jasná věc a mj. právě proto má zvýšení samplovací frekvence velký smysl. Zvlášť akustické nástroje mají svůj buďto nosný signál nebo jeho harmonické odvozeniny vysoko nad 22 kHz a ačkoliv to jsou frekvence izolovaně neslyšitelné, jsou vnímatelné díky jejich komplexnímu působení na ostatní frekvence. Proto třeba dobře nahrané činely zní z 96/24 přirozeněji než v CD kvalitě a symfonické houslové fortissimo není řezavé, ale přirozeně měkčí.
A že HD Tracks prodávají i běžné 44/16 jako hires 96/24, no tak to určitě není jejich záměr a do velké míry není jejich vina - sám o tom píšeš.

Pokud mluvím o porovnávání 96/24 a 44/16, pak tím myslím opravdu tyto formáty. Rozdíl ve zvuku je

(Mimochodem, DSD je SACD, ne nějaký další "nový" formát)

-- 30. 5. 2014 10:12 --

bogino píše:Ked si pozries cenovu kategoriu zeleza a sluchadiel, o ktorych uvazuje, tam je o schopnosti rozlisit 16/44.1 vs 24/96 tazke hovorit

OK, to je asi pravda.

bogino píše:mam na mysli poctivy test, cize 24/96 downsamplovane na 16/44.1 a nie inac.

Jasně, jinak to poctivě udělat nelze.

bogino píše:Pri vyssej kvalite reprodukcneho retazca mozes pocut rozdiely, ako dany DAC spracovava signal roznych vzorkovacich frekvencii, ako su v nom nastavene rozne filtre

Asi ano, nicméně pozorované rozdíly mezi 96 a 44 byly na různých sestavách s různým celkovým zvukem podobného charakteru. A že by všechny 3 různDACy, které byly použity, měly podobný charakter změny zvuku na 44/16 a na 96/24, to by byla veliká "náhoda".

A obecně. O zřetelném a do uší bijícím rozdílu mezi 320 kbps MP3 a 1140kbps na CD asi může pochybovat málokdo soudný. A mezi CD a 96/24 je další nárůst na 4násobek datového toku. Jistě, nárůst kvality je s narůstajícím datovým tokem výrazně zmenšuje a proto zvukový rozdíl mezi 4600 kbps a 1140 kbps není tak výrazný jako u 1140 vs 320 kbps, přestože se vždy jedná o cca 4násobek datového toku. A také je ten rozdíl jiný ve svém charakteru, MP3 zvuk doslova rozbíjí.
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Dušin 30. 5. 2014 09:27

Ahoj, já mám stejné (240) sluchátka a vydal jsem se touto cestou:
http://svetelektro.com/Forum/ha610-mk2-t34933.html
http://puresound.cz/prevodniky-hrt/41-m ... r-iii.html
Jestli to bude hezká cesta poznám až na konci :-)
Dušin
Junior

Odeslat příspěvekod PiNa_cz 30. 5. 2014 10:05

Petulda: Pokud by tomu bylo opravdu tak, jak píšeš, potom by určitě byly k dispozici výsledky slepých testů, které by to potvrdily. Jenomže žádné takové nejsou, nebo jsem na ně nenarazil.

Tady máš reakci "profíků" na sérii slepých testů, kterou jsem v předchozím postu zmiňoval:
This rather controversial study nevertheless confirms my own experience in a casual listening experiment performed in the mixing studios of Chesky Records (co-owner and composer/producer, David Chesky, is a friend) in New York. There were six of us present, all senior editors and writers about sound and recording, and none of us could reliably identify or distinguish 44.1 kHz/16-bit from 96 kHz or higher (24-bit) recordings using identical music sources.

Když si k tomu přidám osobní zkušenost - downsamplovaný komerční 24/192 soubor přes Weiss Saracon až na 16/44, další důkazy nepotřebuji a stojím si za svým, že tam žádný slyšitelný rozdíl není. A pokud tam rozdíl někdo slyší, potom si s ním hraje jeho mozek ;-)

Ano, DSD je SACD, ale teprve v poslední době se objevily DACy, které DSD formát přímo podporují (s nástupem Sigma-Delta převodníků). Audiofilové a nadšenci sice tvrdí, že rozdíl mezi DSD a PCM je znát, ale při slepých testech se to opět nepotvrdilo. Další zbytečná "featura" u SD DACů, za kterou si výrobci nechají zaplatit a nic netušící zákazník jim na to skočí.

Ale to by bylo na delší povídání. Ukončím to s tím, že se určitě shodneme na tom, že se neshodneme :-)
JRiver Media Center ► KS ► DAC Master 7 Singularity ► HeadAmp Master 9 ► balanced HD800
PiNa_cz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petulda 30. 5. 2014 10:34

PiNa:
Z mého pohledu se na vše díváš docela nevraživým pohledem. Třeba schopnost DACů dekódovat DSD já osobně nevidím jen jako marketingový nesmysl, ale jako prostou alternativu pro vlastníky SACD přehrávačů, kteří buď mohou použít interní DAC nebo externí. Nevidím na tom nic špatného, naopak.

A k tebou citovanému textu: různých studií na různá témata zaštítěných různými jmény je na internetu k nalezení mnoho... Neberu to moc vážně, spíš si něco, co mě zajímá, ověřím.

Je úplně v pořádku, že na tebe něco dělá nějaký dojem a že ya svým názorem platným pro tebe si stojíš. Jen bys to neměl zobecňovat ve smyslu, co platí pro mne, platí nutně pro všechny ostatní. Není to tak :-).

Mimochodem, rozdíl mezi 320 kbps MP3 a CD slyšíš?
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod philcol 30. 5. 2014 11:47

bogino píše:Nahravky 24/192 ti kazdy normalny audiofilsky player moze v realnom case konvertovat do 24/96 a vobec nic nepoznas. Normalna vec.

Ak mienis ist naozaj do svetlych AKG K701 (preco prave tie?), radim skor NFB15.32 - dava tmavsi, jemny, neagresivny zvuk.

Neutrální charakter AKG se mi líbí a ke stylům, které poslouchám (jazz, klasika, folk, folk-rock), se hodí asi nejvíc. U Audio-gd se bojím případné reklamace.

Jinak rozeběhla se tu velmi zajímavá debata o reálné využitelnosti nahrávek. Přiznám se, že mě jde osobně ještě více o obsah než formu, takže si myslím, že s tou kvalitou 24/96 se klidně smířím.
Přesto ale mám k tomu jednu poznámku. Jak všichni víte, kvalita nahrávky od určité hodnoty je v podstatě úplně jedno, když je blbě masterovaná. Ideální je, když album není vůbec masterováno, jako třeba "Český kalendář" Michala Horáčka. Vzhledem k tomu, že jsem poslední půlrok vybíral repro a zesilovač, vím o čem mluvím. Právě na tomto albu jsem zkoušel, charakter jednotlivých komponent. Vřele doporučuju vyzkoušet.
stereo: OPPO 103EU (Pro-Ject 1 Xpression)>NAD 356BEE>Dynaudio DM 3/7
sluchátka: NFB 15>AKG K7XX Massdrop
venku: Fiio X3 II>Fiio EX1
kino: Yamaha HRT-4065>Heco Victa Set 601
garáž: Ford Mondeo 2.2TDCi 147 kW
philcol
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bogino 30. 5. 2014 14:24

philcol píše:Neutrální charakter AKG se mi líbí a ke stylům, které poslouchám (jazz, klasika, folk, folk-rock), se hodí asi nejvíc.

To ale pises o 240tkach, nie o 701tkach! Neda sa hovorit o neutralnom charaktere AKG ... take nexistuje, modelov maju vela a kazdy hra trocha inac.
Linka na moje testy v mojom profile
HQPlayer, foobar2000 ► Gustard DAC-X10 ► SPX2010TA, Dispre II JFET ► HiFiMan HE-500
iPod 5.5G imod ► FiiO E11 ► Brainwavz B2
bogino
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků