Tidal - MQA - DAC

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Yiakubou 15. 1. 2021 01:28

Merit stejne znamena pouzivat pokazde jiny sw? Asi ne...

Ty rozdily mezi zanry jsou jasne, ale co to v praxi znamena? Nic! Nikdo realne DR napric zanry neporovnava. Proste chci nejake album, kouknu do databaze a porovnavam mezi vydanima. Je tam jedno co ma DR 5, druhy co ma DR 10, treti co ma DR 12, vsechny mereny stejnym SW, nebo treba starsi verzi co dava minimalne rozdilne vysledky. DR5 vyradim a o tech dvou dalsich si zjistim vic a vyberu jedno z nich. Kde je sakra problem?
Velky hifi: 2xNUC (Euphony Stylus/Endpoint) > Singxer SU6 > RIHA LINE-4-DAC > 2x B200 bi-amp > Mega V2 Plus Custom
Maly hifi / produkce: RME Fireface UCX II > Neumann KH120 II + 750 DSP + NDH30
Yiakubou
Pokročilý

Odeslat příspěvekod merhaut 15. 1. 2021 01:31

V tom, že neznáš konkrétní nastavení FFT:-))))))))
elektrotechnik: specializace měření a regulace/automatizace, více jak půlstoletí též fanda do hi-fi a bigbítu
merhaut
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Yiakubou 15. 1. 2021 01:35

K cemu mi to bude, kdyz se vsechno meri stejnym sw, pri pouziti stejnych nastaveni?
Velky hifi: 2xNUC (Euphony Stylus/Endpoint) > Singxer SU6 > RIHA LINE-4-DAC > 2x B200 bi-amp > Mega V2 Plus Custom
Maly hifi / produkce: RME Fireface UCX II > Neumann KH120 II + 750 DSP + NDH30
Yiakubou
Pokročilý

Odeslat příspěvekod merhaut 15. 1. 2021 01:38

Tobě k ničemu, to je fakt:-)))))

A navíc, v té hruško-jablko-meloun-jahoda tabulce DR je každé měření "originál" neznámé konstelace...

-- 15. 1. 2021 01:56 --

Kontrolní otázka 1: Který titul má podle analýzy větší DR?
Obrázek

Kontrolní otázka 2: A teď?
Obrázek

Kontrolní otázka 3: Které nastavení FFT je správné?
elektrotechnik: specializace měření a regulace/automatizace, více jak půlstoletí též fanda do hi-fi a bigbítu
merhaut
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Yiakubou 15. 1. 2021 02:13

Zkousis to marne a trapne. Jestli je ale cela tvoje konstrukce zalozena na tom, ze ty verejny databaze maj neverohodny zaznamy a tudiz je nutny znat nastaveni FFT, aby DR nebylo bezcenne, tak uz ti rozumim :-) Akorat je to teda jenom tvuj problem a rozhodne ne validni argumentace, protoze to proste neni pravda.
Velky hifi: 2xNUC (Euphony Stylus/Endpoint) > Singxer SU6 > RIHA LINE-4-DAC > 2x B200 bi-amp > Mega V2 Plus Custom
Maly hifi / produkce: RME Fireface UCX II > Neumann KH120 II + 750 DSP + NDH30
Yiakubou
Pokročilý

Odeslat příspěvekod merhaut 15. 1. 2021 02:21

To není moje konstrukce, to je faktická relace hodnoty DR s nastavením FFT. Nic víc, nic míň.

Pro zvídavé čtenáře fóra pokračování příště – nejspíš ale v samostatném vláknu o DR.

Tady přidám časem poznatky z provozu mého druhého MQA DAC.
elektrotechnik: specializace měření a regulace/automatizace, více jak půlstoletí též fanda do hi-fi a bigbítu
merhaut
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Yiakubou 15. 1. 2021 02:29

Zase argumentacni faul. Ja nijak nezpochybnuju relaci DR a nastaveni FFT. Ja jsem psal, ze:

Yiakubou píše:cela tvoje konstrukce zalozena na tom, ze ty verejny databaze maj neverohodny zaznamy...
Velky hifi: 2xNUC (Euphony Stylus/Endpoint) > Singxer SU6 > RIHA LINE-4-DAC > 2x B200 bi-amp > Mega V2 Plus Custom
Maly hifi / produkce: RME Fireface UCX II > Neumann KH120 II + 750 DSP + NDH30
Yiakubou
Pokročilý

Odeslat příspěvekod merhaut 15. 1. 2021 02:31

Ale to je tvoje konstrukce, ne moje:-)))))))

Jedním ze základů profesionální měřící praxe je reprodukovatelnost výsledků. Vyjadřuje míru shody
výsledků mezi různými měřeními téhož. To tabulkové DR "každý pes jiná ves" je jako bych měřil systémy STA pokaždé s jinak nastaveným měřákem (FFT). S tím bych měl u zákazníků určitě velký úspěch, přestože by každé měření bylo samo o sobě věrohodné:-)
Naposledy upravil merhaut dne 15. 1. 2021 02:51, celkově upraveno 3
elektrotechnik: specializace měření a regulace/automatizace, více jak půlstoletí též fanda do hi-fi a bigbítu
merhaut
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Yiakubou 15. 1. 2021 02:39

Ja tohle nepsal:

merhaut píše:A navíc, v té hruško-jablko-meloun-jahoda tabulce DR je každé měření "originál" neznámé konstelace...
Velky hifi: 2xNUC (Euphony Stylus/Endpoint) > Singxer SU6 > RIHA LINE-4-DAC > 2x B200 bi-amp > Mega V2 Plus Custom
Maly hifi / produkce: RME Fireface UCX II > Neumann KH120 II + 750 DSP + NDH30
Yiakubou
Pokročilý

Odeslat příspěvekod merhaut 15. 1. 2021 02:45

Ano, to jsem napsal, a co jako?

-- 15. 1. 2021 02:52 --

Pokračování jindy/jinde:-)
elektrotechnik: specializace měření a regulace/automatizace, více jak půlstoletí též fanda do hi-fi a bigbítu
merhaut
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Yiakubou 15. 1. 2021 03:00

To proste neni pravda.

Je tam jasne definovany sw kterym se ma merit, ktery se pro vytvoreni zaznamu v databazi maji pouzit. Ano, tech nastroju je tam nekolik, ale rozdily namerenych hodnot DR mezi nimi jsou v praxi naprosto zanedbatelne. Takze resis blbosti. Ano, nektere zaznamy jsou pochybne, ale tech je minimum a normalne uvazujici clovek to v detailech zaznamu pozna. Je to holt verejna databaze. Jestli tem zaznamum neveris, tvuj problem.

A na tomhle je cela tvoje konstrukce ocividne zalozena. Ze tem zaznamum nelze verit, proto je nutny resit nastaveni FFT a vlastne neni moc s cim porovnavat a muzes si tak leda merit doma, protoze to na internetu je cely podvod asi...

On to ale podvod neni, v drtive vetsine pripadu ty zaznamy jsou validni a pak plati co bylo zmineno - meri se za stejnych podminek a pri stejnem nastaveni, za pouziti stejneho, nebo velmi podobneho sw, tudiz nastaveni FFT neni treba resit.
Velky hifi: 2xNUC (Euphony Stylus/Endpoint) > Singxer SU6 > RIHA LINE-4-DAC > 2x B200 bi-amp > Mega V2 Plus Custom
Maly hifi / produkce: RME Fireface UCX II > Neumann KH120 II + 750 DSP + NDH30
Yiakubou
Pokročilý

Odeslat příspěvekod anonymni 15. 1. 2021 06:37

merhaut píše:Za prvé, každý sw měří jinak, s jinak nastaveným FFT, takže ty tabulky s nesjednoceným nastavením FFT nelze použít pro poměřování jednotlivých vydání.

:::::::::::::::::::::::::

A navíc, v té hruško-jablko-meloun-jahoda tabulce DR je každé měření "originál" neznámé konstelace...

:::::::::::::::::::::::::

Jedním ze základů profesionální měřící praxe je reprodukovatelnost výsledků. Vyjadřuje míru shody
výsledků mezi různými měřeními téhož. To tabulkové DR "každý pes jiná ves" je jako bych měřil systémy STA pokaždé s jinak nastaveným měřákem (FFT).

Na všechno trojí opět stejná odpověď, takže zase opakuju: Stačí měřit vždycky stejně.
Kolikrát bude ještě potřeba to zopakovat?

Pro tu databázi DR je určeno jen několik málo konkrétních SW či verzí stejnýho SW, kterými lze měřit. A schválně hádej proč? No, proto, aby bylo pokaždý měřeno stejně a výsledky byly porovnatelný. Je to tak jednoduchý až to bolí.
merhaut píše:A za druhé, i kdyby všichni měřili při stejném nastavení FFT, tak by některá muzika byla zvýhodněna na úkor druhé, viz odkazovaný článek a měření.

Evidentně nerozumíš tomu k čemu měření DR slouží. Neporovnáváme DR rockovýho alba s DR nahrávky symfonickýho orchestru, to je komukoli doslova k prdu, porovnáváme DR jednotlivých vydání téhož alba mezi sebou, takže zvýhodňování/znevýhodňování některý muziky na úkor druhý, se nekoná. Opět prostá elementární logika.
Navíc stačí "nedumat nad nesmrtelností chrousta" a prostě a jednoduše si to oveřit, změřit si DR danýho vydání doma a porovnat s tím co je v databázi. Dělám to už léta a změřil jsem takhle už tisíce titulů a hádej co? V naprosto drtivej většině případů to sedí, jen občas se to liší o jeden bod u jedný nebo několika písniček z alba, což je zcela nepodstatný. Výrazně se lišící DR jsem nenaměřil ani jedinkrát.
merhaut píše:Zpřesnění mého článku z 2012 by mohlo mít například podobu:
Pokles naměřené/vypočítané z hodnoty DR12 na DR4 je při zachování stejného nastavení FFT u dtto. titulu neoddiskutovatelnou zvukovou devalvací.

Což je přesně to co ti tu celou dobu opakujeme už ani nevím kolikrát a ty se pořád hádáš, že to není pravda, nebo co :tleskani. Neuvěřitelný.
anonymni

Odeslat příspěvekod reign 15. 1. 2021 10:27

Počítám, že v dalším kole přijde tvrzení, že Tidal za to ale nemůže (asi po padesáté). Opravdu jsou nuceni nabízet zfušované remastery? Není šance nabízet původní nahrávky? Mně z logiky věci vyplývá, že nikoliv, že za High res - byť zfušovaný - zaplatí víc, než za CD kvalitu původních vydání. Nebo jim křivdím?
Ptám se už po několikáté, zasvěcená odpověď nikde. Přitom rozdíl mezi mizerným / dobrým vydáním je slyšet na každé aparatuře, rozdíl mezi MQA a CD nikoliv (nemluvě o stárnutí sluchu). To je pak čiré farizejství, půjčím si výrok Ježíše : "cedíte komára, ale polykáte velblouda!"
reign
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod tajnik 15. 1. 2021 10:55

Pokud vydavatel/majitel práv má za to, že remastrovaná verze je lepší a jiné nenabízí, tak asi ne.
Ad kvalita CD: večer jsem poslouchal David Elias: Acustic Trio DSD session (remastered) v CD kvalitě na Tidalu a totéž neremastered v kvalitě DSD co mám v DAPu. To je tak strašný rozdíl, z CD úplně zmizel kontrabas a atmosféra je pryč. MQA není k dispozici, ale pokud tenhle remaster co mají převedou do MQA, stejně to už nebude původní vyznění.
tajnik
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod merhaut 15. 1. 2021 11:17

A co druhá, neremasterovaná verze (2013), nabízená Tidalem? Ta obstála jak?
https://listen.tidal.com/album/61164203
elektrotechnik: specializace měření a regulace/automatizace, více jak půlstoletí též fanda do hi-fi a bigbítu
merhaut
Poslední varování

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků