hifionania: Ja to delam tak, ze pres Roon vidim produktove cislo / barcode v detailech/credits u kazdeho alba, to pak vygooglim, zjistim jake to presne vydani je a podle loudness war databaze zjistim DR. Bohuzel myslim, ze pres defaultni Tidal aplikaci se k tomu produktovemu cislo nedostanes. To je dalsi vychytavka Tidalu...
Co se tyce Queen Innuendo, tak vidim pres Roon na Tidalu 2 verze:
- Innuendo (Deluxe Edition 2011 Remaster), 17 tracks, Product: 00602527800097
- Innuendo (2011 Remaster), 12 tracks, Product: 00602527800035
To prvni, tedy barcode 00602527800097, je toto vydani:
https://www.discogs.com/Queen-Innuendo/release/3083959 na 2 CD
To druhe je toto vydani:
https://www.discogs.com/Queen-Innuendo/release/3363130 na 1 CD
V DR databazi jsem presne tato vydani nenasel, nicmene existuje zaznam o te 2CD verzi z Japonska, kde ty jejich vydani maji DR jeste o kousek vyssi, nez zbytek sveta a tento zaznam
http://dr.loudness-war.info/album/view/48291 tvrdi, ze DR to ma 7. Pochybuji ze to druhe 1CD album na tom bude nejak zasadne jinak. Na prvni poslech mi to hraje stejne, dle meho to je stejny master, akorat ta 2CD verze je proste rozsirena o vic tracku.
CD z roku 91 ma DR 12 a da se koupit za par EUR v temer novem stavu. Takze tak.
-- 12. 1. 2021 14:29 --Houbičkar píše:Jedno vim ale určitě, za současnej tristní kvalitativní stav nemůže nikdo, jenom vývoj a hudby chtivá mládež. Maj největší kupní sílu a ostatní články řetězce se jejich způsobu poslechu písniček (mhd, špunty, hluk, mobily, tuc tuc aparatury v autech) jenom přizpůsobujou, aby si z toho pokladu taky ukousli. Vysoké DR a určité nuance ve zvuku, které upředňostňujeme my, jsou pro ně naopak nežádoucí. Musí to řvát v jedný lajně, prostě musí. Kormidlo dějin se bude bohužel pro nás "starce na chmelu" otáčet jenom kupředu, zpátky ni krok.
Tady bych souhlasil jenom castecne. Ano, kvuli korelaci nizsi DR nebo vetsi mira komprese = vyssi prodeje tady mame loudness war. Chapu, za takto to chteji mlady na spotify a airpodech, kteri jsou drtiva vetsina kupni sily. Tady se bavime ale o Tidalu a MQA, pripadne obecneji hi-res formatech, kde predpokladam takove sluzby vyuziva nekdo, komu zalezi na zvukove kvalite. Faktem je, ze i vetsina uzivatelu Tidalu o techto problemech nevi, nebo si je neuvedomuje, nebo jim to je proste jedno (pak ale proc si platit Tidal HiFi, i kdyz i takovych bude spousta). O to vetsi marketing je cele MQA a vlastne vse okolo hi-res. Pro me je to na urovni naprosto nesmyslnych hi-res labelu na sluchatkach. Ja bych byl radeji, kdyby spolecnosti, ktere proklamuji, ze chteji dodavat zakaznikum tu nejlepsi hi-res/master kvalitu, misto placeni poplatku MQA a marketingu kolem, radeji podporovali kvalitni nahravky. Nemyslim, ze to je uplna utopie, pokud skupinu uzivatelu omezime pouze na ty, kteri o CD a vyssi kvalitu maji opravdu zajem. Merhaut ma pravdu, ze toto je hlavne o vydavatelich, nicmene Tidal a podobne spolecnosti ten vydavatelsky smer timto podporuji. Zaroven pro vydavatele je to extra naklad, ktery se jim treba nezaplati, kdyz by museli vydavat jeden master pro masy a druhy pro audio nadsence. To by musela nejaka velka spolecnost rozjet marketing kolem DR a vlivu na kvalitu zvuku, podobne jako Sony rozjela hi-res, Meridian a spol. zase MQA, atd...