mal som v minulosti podobný problém, keď som mal na jednom stole položený gramofón a aj externý disk, tak ma napadla podobná myšlienka aj u lampového zosíku, ale jednoduchým experimentom (na chvílu som zosík zo stola zodvihol) sa toto moje podozrenie našťastie nepotvrdilo...
čo však viem na 100% potvrdiť, je že keď jemne poklepem nechtom po saši na Nirvane, tak v slúchadlách započujem taký sklenený effekt, ale predpokladám že to je normálna vec...
====
====
====
mám ale nejaké nové info ohľadom toho môjho "brum" problému, tak som sa trošku viac rozpísal:
----
po komunikácií s Auris Audio sa ukázalo že ten môj prepojovací kábel je v
poriadku.
----
tiež som zistil že
nezáleží na tom, či zariadenia pripájam cez tú Belkin ochranu alebo nie.
----
doteraz som používal:
RME ADI-2 DAC -> cez USB vstup -> pripojený do iMacu
a na výstupe z RME ADI-2 DAC -> bol pripojený THX 789 zosík cez symetrické XLR káble
všetko fungovalo ako po masle, preto som si myslel že keď zapojím Nirvanu cez RCA káble do RME ADI-2 DAC-u, tak to bude fungovať ako má...no ale mýlil som sa. Zistil som že USB na mojom iMacu vytvára tento brum effekt, a tak som skúsil prepojiť RME ADI-2 DAC s iMac-om cez optický kábel a zrazu brum počuť nebolo. Pre istotu som Nirvanu napojil aj na line-out výstup na Fiio Q5-ke, a takisto žiaden brum.
doteraz ale nechápem, že prečo som ten brum nepočul aj na THX 789 zosíku
, ak niekoho niečo napadá tak nech kľudne napíše
ale za to už chápem, všetkých tých ludí ktorý neradi zapájajú DAC-i cez USB pripojenie
----
no ale poďme pekne ďalej...ako už možno viete, tak Nirvana (ale aj HA-2 SE) má 3 analógové vstupy označené ako L1, L2 a L3. Medzi týmito vstupmi sa dá prepínať pomocou otočného prepínača.
skúsil som teda nasledujúci experiment:
- odpojil som všetky káble na L1, L2, L3, a nechal zapojený iba prepájací a napájací kábel
- nechal pripojené slúchadlá v zosíku
- a potom som zapol Nirvanu, a sledoval čo budem počuť v slúchadlách na hlasitosti 0% a následne keď budem hlasitosť postupne pridávať, a do toho ešte prepínať medzi L1, L2, L3
výsledok je ten, že všetky tri vstupy sú na 0% úplne tiché, ale s postupným pridávaním hlasitosti sa začínal zvyšovať brum.
presne toto som napísal aj pánovi Trosic-ovi z Aurisu, a podľa jeho odpovedi je potrebné aby bol aspoň jeden vstup na Nirvane pripojený na nejaký zdroj audia.
tak som teda vyskúšal pripojiť výstup z RME ADI-2 DAC (tentokrát bol DAC prepojený už cez optický kábel s iMacom) do vstupu L1 na Nirvane, a zrazu žiaden brum počuť nebolo ani s postupným pridávaním hlasitosti.
o tento istý experiment som požiadal aj kolegu pavel1756, ale jeho výsledok bol iný, a teda že všetky tri vstupy na jeho HA-2 SE boli úplne tiché, bez ohľadu na to či mal hlasitosť na 0% alebo viac (neviem presne po koľko % hlasitosti až išiel, ale to asi není až tak veľmi podstatné).
čiže aj keď mi nedávalo zmysel, že prečo sa dve podobné zariadenia od tej istej firmy chovajú úplne odlišne, tak som bol spokojný, lebo som nepočul žiaden brum...
...no ale čo čert nechcel, tak sa vyskytla ďalšia anomália (aj keď som si není na 100% istý, či to je chyba, alebo nie, no ale veď posúdte sami):
včera večer (resp. v noci) keď je najväčšie ticho vonku a samozrejme aj u mňa v izbe, tak pri pripájaní Empyreanov som zrazu započul brum pri 0%, ktorý sa postupným pridávaním hlasitosti ale nezvyšoval. skúsil som pripojiť aj Ether C Flow (ktoré sú o dosť náročnejšie na zosík), ale ten brum som vôbec nepočul. a potom som zo zvedavosti zapojil ešte in-ear-i FH7, kde som ten brum znova počul, a bol ešte o dosť výraznejší ako pri Empyreanoch...
Aktuálne Nirvanu používam iba s Ether C flow, pretože aj keď ten brum počuť na Empyreanoch len v noci, a len pri veľkom sústredení, tak ich nechcem počúvať s týmto vedomím.
Intuícia mi ale hovorí, že externý zdroj asi nebude úplne v poriadku, ale nechám si to ešte rozložiť v hlave, a následne uvidím čo ďalej, pretože už si ani nevychutnávam hudbu, ale len prepájam káble ako nejaká telefónna operátorka z roku 1928.