Pokud výrobce nabízí novější verzi firmwaru na oficiálních stránkách, o záruku by jsi přijít neměl...
Tady je jeden dotaz ze
sdružení obrany spotřebitelů:
******************************************
Dobrý den, koupil jsem si MP3 přehrávač. U přehrávače chyběl vytištěný manuál, bylo pouze přiloženo CD, na kterém bylo napsáno aplikace a driver. Vlivem chyb, které MP3 vykazoval provozem, jsem požádal dovozce(servisní středisko) o nový firmware. Oni mi ho po domluvě poslali. Při přepalování firmwaru do přístroje došlo k chybě a přístroj je nefunkční. Servisní organizace mě vynadala, že nemám právo na tuto operaci a že to přísluší pouze servisní organizaci a že na to specielně upozorňují v mauálu. Jenže manuál u toho není. Mám nárok na vrácení peněz nebo vydání nového přístroje, když jsem neprovedl nic, co by bylo v rozporu s normálním užíváním přístroje?Z mého pohledu se jedná o vadný přístroj.
Odpověď:
Problematiku v případě vzniku škody v případě chybějícího návodu nebo jeho části upravuje § 617 občanského zákoníku, který stanoví, že je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, zejména řídí-li se užívání návodem nebo je upraveno technickou normou, je prodávající povinen kupujícího s nimi seznámit, ledaže jde o pravidla obecně známá. Nesplní-li prodávající tuto povinnost, je povinen nahradit kupujícímu škodu z toho vzniklou.
Škodu, která vám na přehrávači vznikla, požadujte po prodejci.