[recenzia] Creative Zen 2GB

MP3/MP4 přehrávače, přehrávače videa, přenosné DVD přehrávače

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod aurelius9 18. 12. 2007 20:09

Podobne, ako mnohi ini na tomto fore, som si vyberal mp3/mp4 player, pricom doraz som kladol hlavne na zvuk, video a moznost citania e-books. Cenovy limit bol stanoveny na max. 3000-3400,-SK,co nie je vela, ale pre normalnych ludi (studujucich-pracujucich :wink: ) je to pomerne dost. Do uzsieho vyberu sa dostali- Doonio Ace 2GB, m-cody C-10 2GB, Creative Zen 2GBa iRiver X20 2GB. Zvitazil Zen- vs. ace o 1000,- nizsia cena,m-cody 2GB medzitym vypredali :lol: a iRvier podobne ako ace-cena a Zen ma kvalitnejsi display, ale k tomu neskor.

Takze ako dopadol Zen v mojom testovani?

Obrazky/fotky/filmy - k tejto casti staci napisat len jedno- 2,5´´ display,16 milionov farieb 8) Fotky su ostre, ciste, dostatocne jasne s krasnym a vernym farebnym podanim. Fotky si tiez mozete nastavit aj ako pozadie. Zen podporuje filmy vo formatoch wmv,xvid a divx v rozliseni 320x240 a podporuje az 30frames/s. V prislusenstve Zenu najdeme software Creative Media Explorer, ktoreho sucastou je konvertor videa. Osobne ho nepouzivam, mam rad moznost nastavenia vysledneho videa, ktore spominany soft nema. Vybornou alternativou je WinAvi converter. Video aj pri stredne vysokej kvalite je na Zene dobre pozeratelne a pri vysokej kvalite nema chybu- je plynule, ostre a na 2,5 palcovom displayi som nemal problem pozriet si aj 2hod. celovecerny film.

10/10

Zvuk - Podporovane formaty- AAC (.M4A) a mp3. Pocuval som rozne zanre,mp3 v kvalite 320kbps, od rocku, popu, az po klasiku a soundtracky, na sluchadlach Sennheiser HD555 a Koss PortaPro.
Prve prekvapenie pre mna bolo, ked som si nasadil HD555. Preco?
Uprimne, necakal som, ze Zen so svojimi 2x7mW ich utiahne. Bez problemov vsak na nich pocuvam na 20. z 25. moznych stupnov a to uz je dost hlasne pocuvanie (je to samozrejme individualny vnem).