Má cenu si koupit moderní VHS?

CD přehrávače, DVD/Blu-Ray/HD-DVD přehrávače a rekordéry

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Petulda 1. 3. 2014 11:39

Soudím z toho, co jsem zatím sám slyšel a co se o top CD a top gramo píše...
A taky to plyne ze samotný podstaty formátu Red Book. I na sestavách v ceně do sta tisíc (nižší střed) je jasně slyšet rozdíl mezi 44.1/16 a 96/24, resp. kolik to nízké rozlšení CD formátu z hudby uřízne - a to je oboje pořád digitál...
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod bogino 1. 3. 2014 11:50

Na seriozne porovnanie 96/24 vs 44.1/16 by si potreboval 96/24 downsamplovat na 44.1/16 a tak porovnavat, aby bolo zarucene, ze ide o ten isty mastering. Podla mojej skusenosti su rozdiely medzi roznymi masteringami bezne vacsie, nez rozdiel, ktory ziskas napr. downsamplovanim kvalitnej HiRes nahravky.

Osobne CD medium nepouzivam na prehravanie ... len na ripnutie na disk. Ked sa da, uprednostnim kvalitnejsi HiRes material. Kvoli typicky lepsiemu masteringu nez CD (nemusi tak byt vzdy).

Ale to sme uz hodne offtopic, je tu ina tema vinyl vs digital.
Linka na moje testy v mojom profile
HQPlayer Desktop ► Gustard DAC-X10 ► SPX2010TA ► HiFiMan HE-500
bogino
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petulda 1. 3. 2014 11:56

Souhlas se vším. A samozřejmě, že porovnávám totožné nahrávky (jeden master) :-D.
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod mirekMS 2. 3. 2014 16:36

Koukám, že se tu rozproudila klasická přestřelka mezi analogisty a digitálity :-) Takže: Technicky umí vinyl zaznamenat kmitočty 10- 200 000Hz, životnost se odhaduje na stovky, spíše tisíce let. U digitálních médií je to cca 50 let, pak se hmota rozpadá a kvalita je daná úrovní vzorkování. SACD 64 bit, 2,7 MHz umí zvuk dokonale, ale co na tom v Evropě seženete, japonská jsou cenově cca 2 000 Kč kus :-( Na čem hraji LP? Řídicí zesilovač + konec Dudek, předzesilovač Kraut/Brassany, přenoska Denon DL-160, repro třípásma AQ 22-30 000Hz, 12" basák. Když na to hodím starý press, jde z toho zázrak, tak nač si komplikovat život jakoukoliv digitalizací, když dokonalost už mám. Poslouchám hard/glam/punk rock. Pro zajímavost, precizní Japonci vydávají staré věci systematicky na SACD a jako mastery si půjčují originální studiové zvukové pásy od gramofonových firem a levné to není. Tím je zodpovězená otázka jejich životnosti, jsou staré desítky let a ten zvuk tam JE! To samé platí i pro pásky videokazet, i na těch KVALITNÍCH nejstarších se záznam viditelně nemění. Pro mne byl nástup digitalizace tragédií, protože se dostala i do studií a výsledek podle toho vypadá...

-- 2. 3. 2014 17:42 --

Jo, ještě gramofon, mám NC 502 (později ProJect 6.1), je ještě socialistický z r. 89 :-)
mirekMS
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod bogino 2. 3. 2014 17:18

mirekMS píše:Technicky umí vinyl zaznamenat kmitočty 10- 200 000Hz

Dal si si uz niekedy namahu zistit, po ake frekvencie normalne pocujes? ;)

Myths (Vinyl): http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php ... 28Vinyl%29
Relevantny uryvok ku tym 200 kHz:
There are rarely, if ever, any ultrasonic frequencies for vinyl to preserve. In audio recordings, such frequencies, when present, are normally low-energy noise imparted by electrical equipment and storage media used during recording, mixing, and mastering. Although some musical instruments can produce low-energy overtones in the ultrasonic range, they could only be on the vinyl if every piece of equipment and storage medium in the recording, mixing, and mastering stages was able to preserve them—which is unlikely even in modern recordings, since the average microphone or mixing console is designed only with audible frequencies in mind. Even if the overtones were preserved all the way to the mastering stage, mono and stereo lacquer cutting equipment typically includes a lowpass filter to avoid overheating the cutting head with ultrasonic frequencies.


Zvuk s CD si nazval "zkreslený digitální na úrovni CD technologie z roku 1975", ale odpovedi na moju otazku si sa vyhol:

bogino píše:Ked si pocuval z CD prehravaca a porovnaval s vinylom, na akom modeli to bolo? Na nejakom za par desat EUR? Na kvalite CD transportu a prevodnika (DAC) zvlast zalezi.
Linka na moje testy v mojom profile
HQPlayer Desktop ► Gustard DAC-X10 ► SPX2010TA ► HiFiMan HE-500
bogino
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petulda 2. 3. 2014 19:35

MirekMS:
Jako prestrelku to vidi ten, kdo to jako prestrelku videt chce... Ja osobne to tak nevnimam. Pisloucham oboje a oboje mi umi prinest mrazeni v zadech. Ve zvuku z obou se umim ztratit a proplouvat si jim.... A i kdyz zvukove jednoznacne preferuju vinyl, obe technologie maji sva pro a proti. Nejvetsim minusem soucasne hudebni produkce je kvalita masteringu. Mam nejedno CD, ktere zni mnohem lepe nez lecktery vinyl....
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod šeďour 3. 3. 2014 09:11

Stejnej mastering pro CD formát a vinyl je mýtus - technicky to neni možný.

Ale to by bylo potřeba si nejdřív zjistit, jak to funguje při výrobě těchle rozdílnejch nosičů.
Ono je, ale asi je jednodušší tvrdit, že v tom slyšim rozdíl (sic!), že to rozhodně byl stejnej mastering (proto, že to bylo z jednoho vydavatelství) a podobný nepodložený kecy...že ?

A mimochodem...už tady jeden takovej "vodborník" byl, a tvrdil, že běžně vnímá až do dvěstě kiloherz.
Momentálně se ten úchyl nachází na Highend fóru :D
Doma: Ultimativní audio miniPC, DAC + zesilovač HEGEL, třípásma LSM (geniálně navrhl Kocour)
Sluchátka: AKG K812, AKG K701,Beyer 770, 990, planární SDR wood.DAC + zes. TEAC
Na ven: FiiO X5, Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1, atd.
šeďour
Pokročilý

Odeslat příspěvekod mirekMS 3. 3. 2014 10:56

to Bogino: Na tom, jaké frekvence slyším nezáleží, nic moc to už asi nebude. Ty neslyšitelné frekvence totiž dávají nahrávce tu dokonalost, autentičnost. CD neumí zaznamenat prostor. Reálný svět je analogový nebo digitální? Na LP je realita. Markantní je to, když si pustím nahrávku do sluchátek. Na čem CD přehrávám, je taky fuk. Kde nic není, tam ani smrt nebere. Ale mám nějaký Technics. Měl jsem kvůli vyzkoušení půjčený Harman/Kardon, typ si nepamatuji, ale stál ranec. Zvuk byl kvalitativně stejný, akorát měl takové jiné zabarvení. Tak něco podobného, jako se liší přenosky. Jenže u těch je to dost zásadní věc. Jinak hraje MM za 1 500 Kč a jinak ta za 20 000. Nebo jestli používat MM či MC, tam záleží na tom, jakou hudbu člověk poslouchá. Ať svět přejde na formát SACD a nebude muset nikdo nic řešit. Průšvih je akorát v tom, že se x let ve studiích pořizovaly a ještě možná pořizují paskvily. Jinak do auta mi stačí mp3, ale míval jsem dobrej kazeťák a slyšet ten rozdíl byl i tam.

-- 3. 3. 2014 12:21 --

[quote="šeďour"]Stejnej mastering pro CD formát a vinyl je mýtus - technicky to neni možný.

Ale to by bylo potřeba si nejdřív zjistit, jak to funguje při výrobě těchle rozdílnejch nosičů.
Ono je, ale asi je jednodušší tvrdit, že v tom slyšim rozdíl (sic!), že to rozhodně byl stejnej mastering (proto, že to bylo z jednoho vydavatelství) a podobný nepodložený kecy...že ?

Na technologii výroby nosičů nezáleží. Když vezmu jako master zvukový pás ze studia nepostižený digitálem a vyrobím z něho LP a CD, tak bude LP zcela jinde, protože CD technologie nedokáže zaznamenat to, co na něm je. A to nepíšu o zkreslení vyšších kmitočtů, které na CD jsou. SACD to umí, takže výsledek bude lepší, protože při mechanickém přehrávání LP se do zvuku přidá něco, co tam nepatří. Sice jsem četl o nějakých "gramofonech", které snímají drážku laserovm paprskem, ale je zatím asi takové sci-fi...Samozřejmě, že LP vyrobená po r. 1980, tak to je zvuková loterie...Ale mám v ruce alespoň něco, co má OBAL :-)
mirekMS
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod bogino 3. 3. 2014 11:22

Nerozumies tomu, co pises - su to len domnienky.

mirekMS píše:CD neumí zaznamenat prostor. Reálný svět je analogový nebo digitální? Na LP je realita.

Drviva vacsina vsetkej sucasnej hudby sa mixuje digitalne. To znamena, ze na ceste od zmixovanej nahravky ku konecnemu posluchacovi musi byt pouzity digitalno-analogovy prevodnik - bez ohladu na to, ci pocuvas vinylove, alebo CD medium. Rozdiel je len v tom, ci bol DAC pouzity pred vyrobou fyzickeho media a medium je analogove, alebo je medium digitalne a pouzije sa DAC v zariadeni posluchaca. Tvoja argumentacia je v tomto kontexte nezmyselna. Cisto analogove spracovanie bolo pred desatrociami, kedy sa digitalna technika nepouzivala. Ale nahravky od 80tych rokov su v drvivej vacsine mixovane a mastrovane digitalne, bez ohladu na to, ci pojdu (aj) na vinyl, alebo nie.

mirekMS píše:Na čem CD přehrávám, je taky fuk.

Toto ani nebudem komentovat.

Mam pocit, ze s tebou je zbytocne diskutovat. Okrem posluchovych skusenosti s kvalitnejsou digitalnou technikou ti chyba aspon zakladna uroven vedomosti a konzistentna argumentacia. Chcel som len citatelov upozornit, ze z nevedomosti zavadzas.
Naposledy upravil bogino dne 3. 3. 2014 12:34, celkově upraveno 1
Linka na moje testy v mojom profile
HQPlayer Desktop ► Gustard DAC-X10 ► SPX2010TA ► HiFiMan HE-500
bogino
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petulda 3. 3. 2014 12:27

sedour:
Nevedomost maskujes silnymi slovy a nadavkami, nic vic. Shodny mastering pro vinyl a CD samozrejme zadny mytus neni. To, ze je v poslednim kroku kazdy signal jinak upraven pro finalni zaznam (zejm. kmitoctove korekce), nic na shodnem masteringu nemeni.
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod šeďour 3. 3. 2014 13:19

Bogino-> napsal si to naprosto výstižně !
...
Peťuldo...je úplně jedno, co si ty o tom myslíš, nebo jak tomu ty říkáš.Shodný to prostě neni, ale tobě přece nemusim vysvětlovat základní pojmy, že ?

O mýtu frekvenčního rozsahu SACD je pojednání na Slovanetu od skutečnýho odborníka, ne od nějakejch doměnkářů jako na AVmanii, o rozdílný úpravě signálu (masteringu) pro CD nosič a vinyl je tam pojednání taky.Opět od lidí, kteří tomu opravdu rozumí a kteří s tím pracují.

Chybí ti naprostý základy, to hezkejma slovíčkama nezakreješ.
Doma: Ultimativní audio miniPC, DAC + zesilovač HEGEL, třípásma LSM (geniálně navrhl Kocour)
Sluchátka: AKG K812, AKG K701,Beyer 770, 990, planární SDR wood.DAC + zes. TEAC
Na ven: FiiO X5, Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1, atd.
šeďour
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Joystick 3. 3. 2014 13:38

2 mirekMS: Omlouvám se, prsty předběhly rozum - jak jsem si přečet o záznamu hudby na VHS, vzpomněl jsem si na dávná léta, kdy jsem kopíroval CD a LP na VHS (jen zvuk), VHS rekordér jsem měl špičkový Thomson s regulací úrovně zvuku, ale kazeťák jsem měl nekvalitní, tak zvuk byl lepší právě z VHS. CD vypalovačky měly cenu, připomínající spíš telefonní číslo. Později jsem měl i několik MD (minidisc) rekordérů, ale to byl spíš krok špatným směrem a nakonec jsem vše stáhl na CD (jak CD vypalovačka stála už "jen" 8.500,- Kč).

I Vám ale musí být jasné, že obraz na VHS kazetě nevydrží věčně, tak by bylo dobré je zachránit. Samozřejmě, potom je hrajte tak dlouho, dokud bude k dispozici funkční VHS přehrávač, nebo dokud půjdou přehrát. Ale informaci zachovejte i do budoucna.

Zjistil jsem zajímavou věc. Oprášil jsem stařičký televizor JVC, který jsem ještě nestihl vyhodit, připojil Video přes SCART - RGB a pustil jsem videokazetu, originálku Terminátor II. a obraz byl špičkový. Na LCD TV Sony 140cm, je ale stejný obraz přes HDMI velice nekvalitní, Jasně, nedá se srovnávat 51 cm CRT JVC a 140 cm LCD SONY. Někde jsem ale četl, že plazmové TV byly k horšímu zdroji signálu poměrně "milosrdné". V ložnici máme plazmu - tu jsme měli původně v obýváku, než jsem koupil tu větší SONY. Je to 106 cm full-HD plazma Panasonic. Na základě této diskuze jsem video přitáhl k TV do ložnice a pustil tam tu kazetu a ejhle! Obraz (přes HDMI) je mnohem lepší! Takže se zdá, že skutečně je plazma na zobrazení starých klasik lepší, než LCD.

A tedy - MÁ SMYSL si koupit moderní VHS přístroj (Panasonic), který připojíte k moderní TV (měla by to být plazma) přes HDMI. Ale taky má smysl zachránit nahrávky do (byť nechtěné) digitální podoby. Právě ten Panasonic je pro toto vhodný, už jen proto, že má VHS i DVD (i HDD) v jednom šasi a tak jdou informace, získané z VHS interně, rovnou do digitální podoby a tak nebudou ovlivněny cestou cinch -> kabel -> cinch.
Joystick
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod šeďour 3. 3. 2014 14:52

Joystick-> pěkně popsaná praktická zkušenost :tleskani
Doma: Ultimativní audio miniPC, DAC + zesilovač HEGEL, třípásma LSM (geniálně navrhl Kocour)
Sluchátka: AKG K812, AKG K701,Beyer 770, 990, planární SDR wood.DAC + zes. TEAC
Na ven: FiiO X5, Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1, atd.
šeďour
Pokročilý

Odeslat příspěvekod mirekMS 4. 3. 2014 11:45

No, konečně jsem díky Joystckovi dostal odpověď na to, jak je to s těmi současnými VHS přístroji. Takže asi do toho comba půjdu. Díky za předané zkušenosti.
mirekMS
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mirekMS 4. 3. 2014 17:09

Ještě k tomu zvuku...Ten, kdo stará LP a k tomu odpovídající aparaturu má, tak ten nebude dávat obsáhlé výklady na téma, jestli je lepší 20 nebo 30 let stará technologie digitalizace. Protože ucho kvalitu pozná. Nejlepší zvuk mají americká LP z 1. poloviny 70. let. Vím o čem mluvím, mám cca 1 400 vinylů od r. 1969 po dnešek. Dá se natrefit na kvalitní analog i dnes. To se dělá tak, že si to kapela nahraje sama. Vezmou oblíbený real deck Tascam 102, někde nahrají, sami namixují a nechají nalisovat tam, kde dají z toho zvukového pásu zvuk bez úprav na matrici. Je jich jako šafránu, ale existuje to. Existují i malé labely, které se specializují na čistý analog zvuk a vydávají staré věci znova. Alespoň u punkrocku ano. Těm, co si myslí, že digitál je lepší než analog, tak ať si ho ve zdraví užívají...
mirekMS
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků