Televize Samsung UE46F8000ST a UE46F7000ST a internet

CRT, LCD, Plasma, projekční TV, projektory a jiné technologie zobrazování

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Kysis 29. 5. 2014 19:19

Tak nějak jsem si to myslel, ohledně toho napájení. A to že Mikrotik je router to jsem nevěděl.
vladimir píše:Malá krabička napájí Mikrotik po UTP kabelu.

To že na wifi-routeru je WAN nezapojený je zcela běžné a doporučitelné, pokud je použit za jiným routerem a už ten Mikrotik je router.
Kysis
Junior

Odeslat příspěvekod MgX 29. 5. 2014 19:23

vladimir dík!
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kysis 29. 5. 2014 19:51

A ještě teda, když je Mikrotik router, tak proč se příhlášení 192.168.88.X dostanu na TP Link router a ne na Mikrotik? Ale to je spíš taková otázka ze zajímavosti.

Co mám teda zkusit? Úplně odpojit TP link? Budu to zkoušet zítra ráno.

A bude rozdíl, když kabel od Mikroteku půjde místo do switche do routeru a z něho do switche?
Kysis
Junior

Odeslat příspěvekod vladimir 29. 5. 2014 20:14

192.168.88.X? Myslíš tím 192.168.88.1? Pokud ano, máš v síti kolizi IP-adres, protože stejnou IP-adresu máš na Mikrotiku i na TP-linku a to je možný původce všech potíží. Nastav mu třeba 192.168.88.2

Na dvou zařízeních v síti nesmí být v žádném případě shodné IP-adresy.

Mikrotik... router... Samozřejmě, Mikrotik umí skoro všechno a překlad IP-adres (=routování, odrud název router) je nejtypičtější nastavení.

Nebo snad routerem nazýváš jakoukoliv krabičku s anténou, která vysílá wifi, jako půlka lidí v republuce? To v tomto případě nejde, protože už má wifi-kartu zaměstnanou příjmem providerova signálu a druhou wifi-kartu do RB411 nejde dát.
Naposledy upravil vladimir dne 29. 5. 2014 20:45, celkově upraveno 2
vladimir
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kysis 29. 5. 2014 20:18

Tak jinak, moje chyba. Používám 192.168.88.11 pro TP Link 192.168.88.1 funguje pro Mikrotik, ale na ten se nedostanu, tam mi technik od poskytovatele řekl, že k tomu mi heslo nedá.
vladimir píše:192.168.88.X? Myslíš tím 192.168.88.1? Pokud ano, máš v síti kolizi IP-adres, protože stejnou IP-adresu máš na Mikrotiku i na TP-linku a to je možný původce všech potíží.

Na dvou zařízeních v síti nesmí být v žádném případě shodné IP-adresy.
Kysis
Junior

Odeslat příspěvekod MgX 29. 5. 2014 20:19

Kysis snaž se, prosím, zpřesnit ty odpovědi. Pak z toho vychází cokoliv jiného a zbytečně se řešení ubírá úplně jiným směrem.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kysis 29. 5. 2014 20:21

Ano pokusím se. Teď jsem zkusil nastavit na wifi TV pevnou IP, tak uvidíme co to udělá.
Kysis
Junior

Odeslat příspěvekod vladimir 29. 5. 2014 20:29

Kysis píše:Start IP mám 192.x.x.100. Default Gateway je 192.x.x.11. Takže pevnou IP na TV mám nastavit nastavit třeba na 192.x.x.15??

192.168.88.15 ano, proč ne, ale brána je špatně. Všechny zařízení v síti musí používat jako výchozí bránu Mikrotika, tedy 192.168.88.1

Nastav pro TV1:
IP-adresa 192.168.88.15
Maska 255.255.255.0
Brána: 192.168.88.1
DNS-server: 8.8.8.8

Pro TV2
IP 192.168.88.16
Maska 255.255.255.0
Brána: 192.168.88.1
DNS-server: 8.8.8.8
vladimir
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kysis 29. 5. 2014 20:41

Tak teď je to zamotaný úplně. Spíš jsem to zamotal já, tak to ještě raději rozepíšu:

Ty všechny hodnoty: default Gateway a ty DHCP včetně těch START IP jsem napsal z routeru TP Link, protože jsem nevěděl, že používám Mikrotik jako router.

Když zadám přes prohlížeč http://192.168.88.11/ tak se dostanu na TP link, což pro nás nic neřeší.

Při zadání http://192.168.88.1/ se dostanu na Mikrotika, ale heslo na přihlášení nevím.

A když jsem se díval do smlouvy poskytovatele a zkusil jsem zadat http://10.9.3X.XX/ tak mám také Mikrotik.

Jinak toto jsem vyčetl ze smlouvy: pevná ip: 10.9.3X.XX
Maska: 255.255.255.0
Brána: 10.9.3X.X
DNS1: 178.22.112.22
DNS2:178.22.118.10

DNS jsem nastavil na 178.22.118.10, tak jsem to našel, když jsem dal na PC ipconfig a byla tak i zobrazena, když jsem měl nastavení v TV na automatické. A co se týče brány, tak tu jsem nastavil na 192.168.88.1 tak jak je na PC, ikdyž se to odlišuje od smlouvy

-- 29. 5. 2014 22:14 --

Takže otestováno: Pevná IP nic neřeší, TV se mi opět sekla a restartovala
Naposledy upravil MgX dne 29. 5. 2014 21:37, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava IP, bezpečnost.
Kysis
Junior

Odeslat příspěvekod MgX 30. 5. 2014 04:42

Zkoušel jsi obě TV? Pokud ne, vyzkoušej i druhou. Zkoušej ale každou zvlášť. Nezapomeň, že jednu zkoušíš přes kabel, druhou přes Wi-Fi.

Při dalším pokusu nastav DNS na TV dle příspěvku vladimira! DNS-server: 8.8.8.8

Jestliže se správně dívám na čas editace Tvého příspěvku, k záseku a restartu došlo daleko dřív než za 2 hodiny.

Následně napiš přesný výsledek.
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod megdesign 30. 5. 2014 06:16

Kysis píše:Používám 192.168.88.11 pro TP Link 192.168.88.1 funguje pro Mikrotik


V TP linku, ak ho puzivas ako switch /nezapojeny vstup WAN/ by si nemal mat zadanu IP adresu zariadenia, ani zapnuty DHCP server.... Tak to mam riesene ja, ze hore na streche mam TP link router bez wifi, nan zapojene dva TP link routre s wifi... jeden u mna a druhy u susedy. V oboch wifi routroch vypnute NAT a DHCP a vsetku pracu robi nadradeny router. Da sa krasne nadstavit, aby vysielalo aj radio /WiFi/ ;-)

Ak mas nastavenu IP a DHCP server v tom TP-Linku, musis spravit preklad adries...

http://www.zive.sk/forum/poradna-siete- ... -2-routre/
Samsung UE50ES6300
Optoma HD39 Darbee
EliteScreen 110" (16:9)
Receiver Yamaha RX-V375
Yamaha BD-S673
Yamaha NS-555 + Yamaha NS-333 + Yamaha NS-C444
Tiviar Alpha +, Enigma 2
megdesign
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MgX 30. 5. 2014 06:43

megdesign jestli chceš radit, tak si prosím nejdříve přečti, co už bylo napsáno uživatelem vladimir. Bez návaznosti mohou Tvé rady způsobit spíše chaos.
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kysis 30. 5. 2014 08:35

Teď to jdu zkoušet jak psal vladimir. A ano způsobilo to dříve, než 2 hodiny. Čas bývá nepravidelný. Když jsem to zjistil, tak to někdy udělalo jednou za večer, někdy 3x.

-- 30. 5. 2014 10:34 --

Tak, ani nastavení DNS podle vladimira nepomohlo
Kysis
Junior

Odeslat příspěvekod megdesign 30. 5. 2014 09:50

@MgX ja som si to precital, no mal by si asi aj ty... ;-)

On mu radi nastavit v druhom routri, ktory musi byt riadeni nadradenym, ak je v jednej podsieti x.x.88.x IP adresu rovnakej podsiete :-))

To nikdy nepojde. :D Da sa v druhom routri nastavit x.x.87.x podsiet, ale tam bude preklad adries potom...


V druhom routri, ktory je pouzity ako switch NESMIE byt nadstavena IP adresa. Celu funkciu prebera nadriadeny router.
Samsung UE50ES6300
Optoma HD39 Darbee
EliteScreen 110" (16:9)
Receiver Yamaha RX-V375
Yamaha BD-S673
Yamaha NS-555 + Yamaha NS-333 + Yamaha NS-C444
Tiviar Alpha +, Enigma 2
megdesign
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vladimir 31. 5. 2014 17:57

megdesign : Já mu to neradím, pouze konstatuji stávající stav sítě a to nastavení schvaluji.
I když to Kysis nikde nenapsal, je jisté, že je ta IP-adresa 192.168.88.11 nastavená na LAN. Proč? Protože:
Kysis píše:Když zadám přes prohlížeč http://192.168.88.11/ tak se dostanu na TP link
a WAN port je nezapojený, tedy musí být ta adresa na LAN. Co ti na tom není jasné?

megdesign píše:V druhom routri, ktory je pouzity ako switch NESMIE byt nadstavena IP adresa.
A jakou IP-adresu máš na mysli? Routery mají IP-adresy dvě, LAN a WAN.
Na WAN může být nastaveno COKOLIV, je to úplně jedno. AP a switch bude fungovat vždy bez ohledu na nastavení WAN.

Na LAN MUSÍ být nastavena nějaká IP-adresa, ono ani firmware nepovolí uložení nastavení bez alespoň nějaké IP-adresy na LAN. Jinak by ses ani nedostal do administrace a nemohl bys například nastavit šifrování wifi.
Samozřejmě, že bych doporučil nastavit nějakou volnou IP-adresu sítě Mikrotika, ale to jsem vůbec nemusel dělat, protože už teď je na LAN nastavena 192.168.88.11.
---------------------------------------------

Kysis píše: ikdyž se to odlišuje od smlouvy
Smlouva řeší nastavení WAN routeru (Mikrotika), uvnitř sítě se nastavuje jiná IP-adresa výchozí brány, než je ve smlouvě, to je normální (192.168.88.1). Koneckonců ta se ti taky musela ukázat, když se ti nastavení načítalo automaticky.
DNS server můžeš nastavit ten ze smlouvy, nebo, pokud s ním nejsi spokojený, tak můžeš použít úplně jiný, třeba 8.8.8.8 od firmy Google. Funkčnost providerových DNS serverů bývá občas velmi pofidérní. Proto jsem ti doporučil nastavit jako DNS server 8.8.8.8.
Tak to prosím zkus.


Další test: vypoj TP-link ze zásuvky a sleduj, co udělá ta TV, která je připojená přímo ke switchi. Tím vyloučíme / potvrdíme vliv TP-linka.
vladimir
Junior
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků