PiNa:
Nyquist–Shannonův teorém je jasná věc a mj. právě proto má zvýšení samplovací frekvence velký smysl. Zvlášť akustické nástroje mají svůj buďto nosný signál nebo jeho harmonické odvozeniny vysoko nad 22 kHz a ačkoliv to jsou frekvence izolovaně neslyšitelné, jsou vnímatelné díky jejich komplexnímu působení na ostatní frekvence. Proto třeba dobře nahrané činely zní z 96/24 přirozeněji než v CD kvalitě a symfonické houslové fortissimo není řezavé, ale přirozeně měkčí.
A že HD Tracks prodávají i běžné 44/16 jako hires 96/24, no tak to určitě není jejich záměr a do velké míry není jejich vina - sám o tom píšeš.
Pokud mluvím o porovnávání 96/24 a 44/16, pak tím myslím opravdu tyto formáty. Rozdíl ve zvuku je
(Mimochodem, DSD je SACD, ne nějaký další "nový" formát)
-- 30. 5. 2014 10:12 --bogino píše:Ked si pozries cenovu kategoriu zeleza a sluchadiel, o ktorych uvazuje, tam je o schopnosti rozlisit 16/44.1 vs 24/96 tazke hovorit
OK, to je asi pravda.
bogino píše:mam na mysli poctivy test, cize 24/96 downsamplovane na 16/44.1 a nie inac.
Jasně, jinak to poctivě udělat nelze.
bogino píše:Pri vyssej kvalite reprodukcneho retazca mozes pocut rozdiely, ako dany DAC spracovava signal roznych vzorkovacich frekvencii, ako su v nom nastavene rozne filtre
Asi ano, nicméně pozorované rozdíly mezi 96 a 44 byly na různých sestavách s různým celkovým zvukem podobného charakteru. A že by všechny 3 různDACy, které byly použity, měly podobný charakter změny zvuku na 44/16 a na 96/24, to by byla veliká "náhoda".
A obecně. O zřetelném a do uší bijícím rozdílu mezi 320 kbps MP3 a 1140kbps na CD asi může pochybovat málokdo soudný. A mezi CD a 96/24 je další nárůst na 4násobek datového toku. Jistě, nárůst kvality je s narůstajícím datovým tokem výrazně zmenšuje a proto zvukový rozdíl mezi 4600 kbps a 1140 kbps není tak výrazný jako u 1140 vs 320 kbps, přestože se vždy jedná o cca 4násobek datového toku. A také je ten rozdíl jiný ve svém charakteru, MP3 zvuk doslova rozbíjí.