Vliv konstrukce kabelu, materiálu vodiče, dielektrika, (ne)stínění, způsobu zapojení atd. na jeho elektrické a potažmo zvukové vlastnosti je věc popsaná 1000x, navíc snadno ověřitelná. A zrovna vliv reprokabelu je po vlivu interkonektu mezi gramcem a phono-pre z propojovacích kabelů nejpatrnejší.
Nikdo tě nenutí tyhle základní principy přijímat. U tebe je vše jinak než u zbytku světa (frekvenční odezva místnosti, akustické zákonitosti pro umístění subu, možnost editace zvuku jednotlivých nástrojů z finálního CD, NAD C375 jako zvukový absolutno atd...). Zvlášť když to napíšu já...
. Ale taky jsem ve svých jalových dobách zastával tenhle sedlácký přístup, že kabel jako kabel (stejně by se dalo trollit s tím, že reprosoustava jako reprosoustava, zesilovač jako zesilovač, akustika jako akustika atd.). S tím, jak se mi zlepšovala aparatura, se mi scházely různé kabely a mnoha slepýma testama jsem prošel. Je pravda, že platí, že na zvukově horších aparaturách se změny projevují méně. Ale i na AVR kategorie 20 tis. Kč půjde jasně poznat, jestli se připojí nejobyčejnější měděnou paralelní dvoulinkou v měkčeném PVC nebo kvalitní stíněnou audio metráží. Zvlášť po třeba 2 letech provozu...
platprd píše:Viděl si petuldo někdy reprák bez bedny? tam jsou lanka bez jakékoli izolace a taky na povrchu oxidují a nikomu to nevadí.
Příklad reproduktoru cca 8 let starého... Čistý lesklý kov bez oxidace. Kdo ví, o čem píše, ví proč.