Tyson píše:Myslím že dovozce má povinnost poskytovat servis na výrobky jím dovezené a
prodané. Na pozáruční servis výrobků koupených v jiném státě se tato povinnost
určitě netýká. Určitě "centrála" CA nemůže nutit CZ zastoupení aby servisoval
zboží prodané v jiné části světa. Může jít maximálně o doporučení.
Tvrzení polopravdivý až dalece zavádějící.
Ta povinnost servisovat jen sebou dovezený zboží se jednoznačně týká garančního servisu, prováděnýho PRO ZÁKAZNÍKA BEZPLATNĚ (na náklady účtovaný výrobci) - a je daná smluvně s výrobcem, takže se může klidně týkat i jiný značky, vyráběný pod koncernovým "zastoupením". V oblasti pozáručního servisu je pak situace jiná - pokud je výrobek stejný značky, je věcí "značkový cti" právě zdůrazněný smluvním vztahem s výrobcem "opravit cokoliv co nese smluvní značku" - ne že výrobce může požadovat po lokálním zastoupení opravu techniky zakoupený v jiným státě a dokonce i v jiným světadíle, on to dokonce může mít i ve smlouvě o značkovým zastupování a má pro tyhle účely nejen ve smlouvách, ale přímo ve svý organizační struktuře přímo vyčleněný oddělení "podpory nestandartních zakázek" - v okamžiku, kdy výrobci záleží na pověsti, postará se formou mimořádně poskytnutý podpory i o svůj výrobek nacházející se mimo "svůj domov". V momentě, kdy přijdu v Česku do značkovýho servisu s výrobkem, prodávaným z nejrůznějších důvodů (třeba i jen legislativních) výhradně mimo území tohohle státu a žádám opravu, není věcí servisu řešit otázku nabytí nebo vůbec existence takovýho výrobku v Česku - oni mají řešit výhradně oprávněnost požadavku na bezplatnej servis v rámci záruky = to můžou s poukazem na nedostupnost na tuzemským trhu odmítnout, samotnou opravu ale odmítnout nesmí. Pokud to takový "značkový zastoupení" učuní, kontaktoval bych přímo výrobce danýho zařízení a stěžoval bych si u něj, protože pokud nežádám od servisu "bezplatnost" opravy, je to porušení obvyklejch podmínek "zastupování značky".
Šeďour to napsal jen o chvíli dřív - já to ještě doplním - když přijedu v Práglu k Chárouzovi s mustangem dovezeným zpoza "Veľký Mľáky" = s jinýma světlama, jinýma brzdama a i jinak nesplňujícím schvalovací podmínky pro provoz na silnicích v Evropě, taky mě pošlou do háje? Ani h0vn0! Jejich povinností je maximálně upozornit mě, že ani po opravě bez dalších úprav takový auto nepřihlásím "na český čísla", ale pokud budu žádat opravu, jediný co můžou říct je "ano pane, ale vzhledem k tomu, že na díly a potřebný doplňky budeme čekat kvůli dopravě dva dny, nebude to opravený dneska odpoledne, ale až v pátek" ... Protože kdyby na někoho zkusili podobnej kec o nákupu mimo ČR, během pár tejdnů by celý Chárouzovci byli bez konsignační smlouvy a mohli by se jít leda tak pást do Divoký Šárky ...
je mi tady z toho na blití.