Máš pravdu. Ve druhém příspěvku píšu o neutralitě. Myslíme vlastně to samé, jen to píšu jinak. Bohužel zvuk chrchlátek v televizoru, kde se někdo snaží z něho udělat extra zvuk nemusí vždy dopadnou poslouchatelně, hlavně u vyššího zesílení. Takže když si jako uživatel jsem schopen následným zásahem stav upravit do neutrálního zvuku pro poslech filmu, OK. Pokud ne a mám tam stále zahuhlanost, nebo naopak zvýrazněné sykavky (přemíru vysokých tónů), tak to prostě nedám. Hlavně když si telku zesílím a slyším toto, tak určitě nebudu potěšen. A věř nevěř - mnoho lidí, kteří hledají „kvalitní“ zvuk, přijímají jeho, mnou popisované, proporce s nadšením.
Onou hřejivostí jsem myslel nepřemrštěnost výšek a adekvátnost středů a basů. Což se málokdy daří. Ale z druhé strany... určitě více bude filmovému zvuku bližší nadhodnocení hlubokých tónů, než jejich nedostatek. Skutečný sluchař toto bude brát, jakožto nevyváženost spektra. Ale, když se podíváš do sekce sluchátka... jsou lidé, kterým hodně basů vyhovuje, přitom křičí po neutrálním zvuku. A jiní zase touží po neutralitě, ovšem s pištěním výšek
Ani jedno není neutrální projev.
Upřímně - nezajímají mě definice kohokoliv. Když si pustím film/zprávy cokoliv, kde půlka lidí „piští“ anebo má výrazné, nepříjemné, nepřirozené sykavky, může norma říkat cokoliv. Já chci slyšet zvuk tak, jak ho slyším v reálu. Pak jsem spokojený. A davu se bude víc líbit větší prostor a basů tolik, aby pocítili akční scény a užili si je. Jestliže ve filmu jede závodní speciál, prolítne helikoptéra, nebo zaduní výbuch, a já přestože mám hlasitost dost nahoře, toto necítím, tak nemám filmový zvuk. Respektive adekvátní doprovod pro filmové akční scény. A předpokládám, že autor díla právě takový zvukový doprovod v oné chvíli zamýšlel.
A ještě jednou, abys pochopil. Ano, neutrální zvukový výstup by měl být schopen předložit dílo (jakékoliv), tak, jak bylo stvořeno. Jenže onen řetězec se, ať chceš, nebo nechceš, liší. A tím tomu zvuku dává na zadek. Víc, nebo míň. Když si audiofil nahodí svoji stereo sestavu, začne plivat, při poslechu prostorového zvuku se subwooferem. A je celkem jedno, že má neutrální projev. Bývá to tak. Ti kucí jsou si schopni kvůli tomu trhat občanky. Pár střetů hyperaudiofilů bylo i zde.
Ono pomýlení pramení z toho, že se dlouhodobě snaží výrobci cokoliv nějak ladit, místo toho, aby tomu nechali přirozený projev. Tudíž ono pomýlení, když dovolíš, není moje. Nicméně jsem rád, že jsi mě poučil.
Představa řady ultimativních audiofilů, že soundbar rovná se odpad, je hloupost. Ale opět máš pravdu, za desítku si asi těžko někdo odnese zvukovou výbavu, jakožto při domácím kinu za kilo. On ne každý má tolik peněz, nebo ne každý je takový blázen, aby dával do zvuku nemalé finance. A také... nároky jednotlivců se významně liší.