VMA-II S vs. TOTEM 100-B HPE vs. Q-Acoustics 3050(i)

Stereo a vícekanálové reprosoustavy, subwoofery

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Denis30 1. 8. 2019 09:53

Jj, pořád čte a má z toho těžkou hlavu, co vlastně vybrat. ;-)
Denis30
Junior

Odeslat příspěvekod tombas 1. 8. 2019 12:27

Sis to zavařil, no :D.
Ještě jsem narazil na jedny zajímavé a podle mnoha recenzí výborné Tannoy
https://www.hifionline.cz/hifibazar/pro ... ion-xt-6f/

Pořád si myslím, že u zánovních bazarovek dostaneš více muziky za méně peněz, ale pokud si chceš tunit třeba ty Polky, nic ti nebrání :).
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Leony5 1. 8. 2019 13:46

No to chce vyrazit do terénu.
Vincent SV 237MK/Sony CDP XB 930 QS/Onkyo BD-SP 809/
D/A Teac UD 301 /Intel nuc 7i5/Repro Quadral Vulkan Mk3
Leony5
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Denis30 1. 8. 2019 15:56

tombas píše:Sis to zavařil, no :D.
Ještě jsem narazil na jedny zajímavé a podle mnoha recenzí výborné Tannoy
https://www.hifionline.cz/hifibazar/pro ... ion-xt-6f/

Pořád si myslím, že u zánovních bazarovek dostaneš více muziky za méně peněz, ale pokud si chceš tunit třeba ty Polky, nic ti nebrání :).



To vypadá hodně zajímavě....
Denis30
Junior

Odeslat příspěvekod drabek06 1. 8. 2019 20:47

Mám měsíc VMA-I EVO a hraje to pěkně. Je na těch bednách krásně poznat s jakou péčí jsou nazvučený jednotlivý nástoje. V hodně písničkách bohužel divně/blbě :-D U předchozích beden tohle poznat nebylo. Co se týče zpracování beden, tak je to fakt hezký a dýha s lakem jsou udělaný precizně. Jen to kazí Martinův přístup co se týče obchodu a komunikace se zákazníkama . . . :oops:
drabek06
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tombas 1. 8. 2019 21:28

"...V hodně písničkách bohužel divně/blbě..." a čím myslíš, že to je? Špatnou nahrávkou nebo charakterem reprosoustav?
Taky jsem se setkal s něčím podobným, kdy některé skladby zněly skvěle a jiné byly takové divné, jakoby zvukově trochu posunuté, zabarvené, ale na jiné sestavě zase hrály výborně.
Bylo to třeba jen u některých nástrojů, třeba houslí nebo vokál nezněl úplně přirozeně.
Trochu to v tom popisu zveličuju, ale rozdíly byly slyšitelné hlavně při pečlivém soustředěném poslechu.
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Denis30 2. 8. 2019 06:37

Narazil jsem na AVmanii na článek Jakuba Mináře ohledně párování zesilovače a repro: https://avmania.zive.cz/zesilovac-a-rep ... a-parovani

Kde je závěrem zjednodušené doporučení:

"Závěrem rychlé doporučení
Jednoduché, přímočaré a jasné doporučení pro výběr kombinace reprosoustav a zesilovače zní: najděte zesilovač, který je schopen dát jmenovitě alespoň 100W do 8ohmů a nevadí mu zátěž 2 ohmy, mezi reprosoustavami vybírejte ty citlivější, řekněme nad 90dB/m/1W, s nominální impedancí 8ohmů a jmenovitým příkonem v rozmezí 100-150 watů. Jejich kombinace bude ideální."
Denis30
Junior

Odeslat příspěvekod tombas 2. 8. 2019 07:25

To je správné doporučení, ale pouze co se týká elektrické kompatibility zařízení.
Znamená to, že zesilovač je dostatečně výkonný pro naprostou většinu běžných reprosoustav a zároveň stabilní pro velmi nízké impedance. Bedny jsou natolik citlivé, aby hrály dostatečně nahlas a přitom byly pro zesilovač zcela bezpečné.
Nic to však neříká o zvukové kompatibilitě.
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drabek06 2. 8. 2019 07:49

tombas: jsou písničky, kde jsou pouze některý nástroje blbě nazvučený. Nebo jen část bicích. Prostě to zní jak z *****. Pak jsou písničky, který jsou udělaný dobře a jako celek to zní pěkně.
drabek06
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tombas 2. 8. 2019 08:29

Jo, takže +/- stejná zkušenost, kombinace horší nahrávky a reprodukčního řetězce, který chyby ještě zdůrazní.
Holt některé reprosoustavy nejsou k chybným nahrávkám moc tolerantní a asi nejlépe znějí staré mastery ze 70-90 let.
Většina alb remasterovaných po r. 2000 je na tom mizerně.
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Denkez 2. 8. 2019 09:56

Žádná bedna neumí rozlišovat mezi dobrou a špatnou nahrávkou a s ohledem na jejich kvalitu pak upravovat zvuk, např. zdůrazňovat (jen) chyby. To je totální nesmysl.
Dobrá bedna věrně přenese jakýkoliv zvuk, a to stejným způsobem.
Že je dobrou bednou dobrá nahrávka reprodukována věrně, nad tím se myslím nikdo nepozastaví. Zrovna tak by nemělo být divné, že špatná nahrávka je stejnou bednou reprodukována stejně věrně (špatně) tak, jak byla nahrána nebo zaznamenána.
Pokud na nějakou otázku neznáme odpověď, ještě neznamená, že tato odpověď neexistuje.
Denkez
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod tombas 2. 8. 2019 10:02

Však tak to bylo myšleno.
Jenže jsou i bedny, které nejsou tak analytické a věrné a potom jsou na nich i horší nahrávky lépe poslouchatelné.
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bubak_Praha 2. 8. 2019 13:42

Denkez píše:Musel jsem jen reagovat na tvou poznámku, že návrháři dávají do svých návrhů zesilovačů nějaký "charakteristický" zvuk. To je naprostý nesmysl.


To je naopak běžná realita, dvojnásobně platná v nižších cenových hladinách. Vezmi si třeba NAD C356 a NAD C338 vzhledem k nějaké jejich relativní "referenci" (např. Yamaha A-S3000) a u obou zřetelně uslyšíš nezaměnitelné prvky NADovského "stejnozvuku", který oproti neutrální referenci (za kterou se třeba tahle Yamaha dá vůči těm dvěma NADům považovat) neomylně vyplynou.

NADy mají svůj jasně rozpoznatelný charakteristický zvuk, stejně jako Denony, Marantzy. Ve vyšších cenovkách to samé platí o MacIntoshi, Parasoundu, Audio Research, Accuphase, Luxmann....

-- 2. 8. 2019 14:59 --

Denkez píše:Že hraje každý zesilovač jinak? Možná ano, jenže ty rozdíly jsou násobně menší, než se zde prezentuje.

Blábolení. Nikdo zde nijak nekvantifikoval velikost rozdílů, proto jsou slova o "násobně" menším rozdílu bezobsažná. Ano, jsou lidé, kteří ani nepoznají rozdíl mezi zvukem CD a zvukem mp3 320 z toho CD vyrobené. Stejně jako jsou lidé, kteří neslyší žádné zvukové rozdíly mezi různými CD přehrávači potažmo DACy. Takovým lidem se pak pochopitelně i rozdíly mezi zesilovači mohou zdát na hranici slyšitelnosti, přestože normální dobře slyšící člověk je identifikuje během několika taktů.


Denkez píše:Pokud by platil opak, pak by na internetu dávno byla tabulka s popisem charakteristického zvuku zesilovačů.

Tahle věta dokonale odhaluje míru nepochopení problematiky a doslova nulovou zkušenost autora téhle ptákoviny.
Taková tabulka by mohla vzniknout jedině za předpokladu, že by k vytvoření zvuku stačil samotný zesilovač. Ten k sobě ale potřebuje zdroj zvuku, reprosoustavu, akustiku, kabeláž... A to všechno zásadním způsobem ovlivňuje (mění) výsledný zvuk. V tom tkví kouzlo koníčku zvaného hifi - být schopen najít vhodné kombinace. Sestava za třetinu ceny mnohdy zahraje v daných podmínkách mnohem lépe než sestava dražší právě proto, že si spolu komponenty (plus akustika) sednou.

Denkez píše:Pokud se zesilovače (v dané cenové a konstrukční třídě) objektivním měřením sotva dají rozeznat, pak jakékoliv subjektivní hodnocení může mít platnost jen je-li provedeno formou slepého testu.

Tohle "pokud" samozřejmě neplatí. Zesilovače (resp. jen jich elektrické chování) se měřením dají rozeznat velmi zřetelně, nikoliv sotva.

Denkez píše:Nadto se při subjektivním hodnocení používají zhusta pojmy, které se jen těžko dají objektivizovat, např. muzikální, analytický, studený, neunavující, ostrý...

Ano, to jsou výrazy kvalitativní analýzy zvuku. Rozumím tomu, že člověk s minimální poslechovou zkušeností (resp. s nulovou zkušeností s dlouhodobým poslechem a porovnáváním kvalitních aparátů u sebe doma) v nich tápe, ale kdokoliv se o hifi zajímá alespoň trošku důkladněji, chápe jejich význam a obsah velmi přesně.
Ano, tyhle výrazy pocházejí ze subjektivního hodnocení zvuku. Pokud se ale svým charakterem shodne více na sobě nezávislých posluchačů o tom, že nějaký zesilovač zní ostře na výškách a rozplizle na basech, nemá to se subjektivitou rázem nic společného. Ale stejně jako jakákoliv jiná "měkká" dovednost, i tohle musí člověk zažít, aby porozuměl. Proto mám pochopení pro tvá zavádějící vyjádření.

-- 2. 8. 2019 15:17 --

Denkez píše:Žádná bedna neumí rozlišovat mezi dobrou a špatnou nahrávkou a s ohledem na jejich kvalitu pak upravovat zvuk, např. zdůrazňovat (jen) chyby. To je totální nesmysl.


To zde ale ani nikdo nenapsal, takže onen "totální nesmysl" je jen ta myšlenka, se kterou jsi sám přišel. Zvláštní, vymezovat se proti vlastním výrokům.
Nicméně on ten tebou uvedený výrok zase takový nesmysl není. Mnohé dnešní nahrávky jsou masterovány do celkem agresivna. Ať už za to může dynamická komprese, ekvalizace či snaha o pronikavý zvuk. Pak stačí, aby bedna měla "vhodně" zvlněnou frekvenční charakteristiku na výškách a aby zdrojem zvuku byl na efekt laděný DAC, a selektivní zvýraznění chyb v nahrávkách respektive nekvalitních nahrávek je na světě jedna báseň. Přitom na kvalitních "audiofilských" nahrávkách může takový systém znít skvěle. Špičková nahrávka zní dobře na lecčems. Průměrná nahrávka ale dobře či špičkově zní jen na opravdu dobrých sestavách (ne nutně za astronomické ceny).

Denkez píše:Dobrá bedna věrně přenese jakýkoliv zvuk, a to stejným způsobem.

Denkezi, nechci na tebe být příliš tvrdý, ale deklaruješ jakousi svou zkušenost, nicméně to, co píšeš, svědčí spíš o naprosté neznalosti a nulové zkušenosti. Nezlob se na mě. Pojem dobrá bedna je něco jako dobré auto nebo dobrá dovolená. Neexistuje bedna, která nemá zkreslení, tedy která věrně přenese jakýkoliv zvuk. Bedny mají zkreslení typicky mezi několika desetinami procenta až procenty, někdy i přes deset procent v závislosti na kmitočtu a hlasitosti.
Bubak_Praha
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Denkez 2. 8. 2019 17:36

Bubak_Praha (alias Petulda?) si zase zapomněl vzít tabletky...
Pokud na nějakou otázku neznáme odpověď, ještě neznamená, že tato odpověď neexistuje.
Denkez
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Konrrrad 2. 8. 2019 20:52

A co nedávno recenzované ELAC F6.2, vzhledem k původní volbě QA3050? Je to +/- stejná kategorie.
https://www.hifi-voice.com/testy-a-rece ... debut-f6-2

Já mám od nich (AV Center) původní F6 a v kombinaci s Onkyo si nemůžu stěžovat.
Mám rád testy tady od těch Poláků:
https://audio.com.pl/testy/stereo/zespo ... 3-debut-f6
https://audio.com.pl/testy/stereo/zespo ... debut-f5-2

Nicméně v AV Center ta "poslechovka" fakt patří do uvozovek, ale ochota maximální.
Jen při poslechu těch Elaců pozor na nízkou citlivost (danou neortodoxním zapojením), protože při přehazování různých beden ony hrají tak nějak nevýrazně. Jsou díky té citlivosti na stejné "volume" prostě tišší než ostatní. Třeba takový Dali Spector 6 při porovnání hrály o poznání jasněji, ale jsou cca +5 dB a navíc dost "přikrášlený" dole a nahoře. Mimochodem stejně jako QA3050... ;-)

Každopádně šťastnou ruku při výběru!
Konrrrad
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků