Denkez píše:Každý zesilovač do různých reprobeden posílá shodný signál, a pokud různé reprobedny hrají různě, je to dáno jejich vlastnostmi.
Úplně takhle to neplatí. Bedny jsou pro zesilovač komplexní zátěž díky frekvenčně závislé impedanci a fázi. Různé bedny tedy na zesilovače kladou různé nároky na proud při daném napětí a s tím se různé zesilovače vyrovnávají jinak. Je to snadno měřitelné i slyšitelné. Nejcitlivěji na různé reprobedny reagují elektronkové zesilovače s vyšší výstupní impedancí, tak dochází např. ke zvlnění frekvenční charakteristiky na výstupu zesilovače i o jednotky dB. Samozřejmě nejde jen o frekvenční vyrovnanost.
Denkez píše:Vítej v klubu skeptiků, kteří slyší(?), že mezi různými zesilovači je mnohem menší zvukový rozdíl, než se zhusta prezentuje.
Trempikovo srovnání platí pro Marantz 5005 vs neurčený Sony na jeho sestavě v jeho akustice. Je chyba zobecňovat jedno pozorování dvou zesilovačů na všechna porovnání všech zesilovačů. Navíc neznáme zbytek řetězce, akustiku atd., což má na výsledný zvuk potažmo možnosti rozeznání zvukových rozdílů mezi komponenty zásadní vliv.
Pokud se takové srovnání udělá korektně, tedy zbytek řetězc je svou kvalitou výrazně nad kvalitou porovnávaných přístrojů a porovnání probíhá v akusticky dobrém prostoru, jsou rozdíly zvlášť mezi těmihle ultra-low end zesilovači výrazně a jasně slyšitelné i pro vcelku netrénované ucho.