[recenze] Auris HA-2 SE

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod pavel1756 4. 5. 2020 12:11

Vážení příznivci kvalitního zvuku,

tímto bych chtěl navázat na recenzi Meze Empyrean, kterou jsem zde na fóru nedávno zveřejnil a nyní se zaměřit na podrobnější hodnocení sluchátkového zesilovače Auris HA-2 SE.
Zejména mě k tomu vede skutečnost, že se výběr prvotřídních elektronkových sluchátkových zesilovačů v našich končinách limitně blíží nule a nekoresponduje tak s poptávkou, která i přes náš malý trh reálně existuje. O možnosti nějaký vyzkoušet ani nemluvě.

Po dlouhém hledání a čtení nejrůznějších recenzí či diskuzí na dané téma, jsem nakonec na doporučení Marcuse Downeyho (zakladatel Headfonics) a Pierra Payi (Casques Headphones) zakoupil zesilovač od srbské společnosti Auris Audio. Na jednu stranu jsem v nemalé míře riskoval, protože nebylo možné zesilovač předem vyzkoušet, ani jej v určité lhůtě vrátit. Ale na straně druhé jsem o něm měl načtené vše, co se dalo a zejména pak Marcus, který osobně tento zesilovač vlastní, a navíc má velmi podobnou sestavu jako já (Meze Empyrean a Chord Qutest), byl tak laskav a zodpověděl řadu všetečných dotazů, které jsem měl, což mi pomohlo vytvořit si relativně přesnou představu o tom, jak hraje.

Před koupí HA-2 jsem měl v užším výběru také jeho “většího” sourozence Auris Nirvana a konkurenční Feliks Euforia z Polska. Dle toho, co mi bylo řečeno a co jsem nastudoval na internetu, má první jmenovaný velmi podobnou zvukovou charakteristiku jako HA-2, kterého převyšuje zejména výkonem, kdy při párování s náročnými sluchátky typu Hifiman Susvara či Audeze LCD 4 nabídne výrazně lepší zvuk. V případě méně náročných sluchátek, jsou prý rozdíly malé. S ohledem na skutečnost, že moje Meze Empyrean ke “žravým” sluchátkům rozhodně nepaří a taky k ceně, která je u Nirvany skoro trojnásobná, jsem tento zesilovač vyřadil. Co se týče Feliks Euforia, ten prý nabídne výrazně menší objem basů a trochu vytažené pásmo výšek. Takže nakonec volba padla právě na Auris HA-2 SE.

Charakteristika, cena, balení a konstrukce
Auris HA-2 SE je elektronkový sluchátkový zesilovač srbské společnosti Auris Audio.
Stejně jako rumunské Meze Empyrean i tento zesilovač částečně těží ze skutečnosti, že jej vyrábí a nabízí společnost nacházející se ve východní Evropě, což se projevuje na příznivějším poměru mezi cenou a kvalitou produktu. Sám jsem jej zakoupil na e-shopu výrobce, kdy plná cena činila 2070 € bez daně. Avšak po mailové korespondenci s majitelem Auris Audio jsem dostal slevu 20% na pokrytí DPH a dalších 10% navíc. Takže se cena snížila na 1449 € (38500 Kč). V celním řízení vyšlo DPH, včetně poplatku za vyřízení, na 8675 Kč (clo bylo 0 %). Celková cena tak činila něco málo přes 47 000 Kč. V současnosti HA-2 (z neznámého důvodu) nelze zakoupit na internetových stránkách výrobce. Nicméně stále jej naleznete v nabídkách několika zahraničních prodejců v Anglii, Francii či Belgii (například https://belhifi.com/).

Balení obsahuje samotný zesilovač, čtyři kulaté podstavce pod jeho nožičky, dále rukavice na manipulaci s elektronkami, ovladač a manuál. Napájecí kabel chybí.

Design HA-2 se nese ve znamení kůže, dřeva a kovu. Nutno podotknout, že mu to velmi sluší a vypadá luxusně. Zpracování je na vysoké úrovni. Hmotnost činí devět kilogramů a rozměry s šířkou, hloubkou a výškou 30x32x23 centimetrů.
Na přední straně naleznete kovový panel s potenciometrem, sluchátkovým výstupem (klasický 6,3mm jack) a přepínačem vstupního signálu. Horní části dominuje dřevo se dvěma výřezy. Z jednoho vystupuje bílý válec (ve kterém se nachází transformátor) a ve druhém jsou umístěny elektronky, před které je usazen malý „designový plot“ bránící nechtěnému kontaktu rukou s elektronkami. HA-2 má jednu předzesilovací Tung Sol od Electro Harmonix (12au7/ECC82) a dále čtyři koncové jugoslávské EL95, nebo PL95 (v balení byly druhé jmenované). Na zádech s kovovým panelem se nachází tři signálové analogové vstupy, čtyřkrokový přepínač výstupní impedance, přepínač pro daný typ koncových elektronek (EL95/PL95) a vstup pro klasický třípólový napájecí kabel. Rám zesilovače je potažen kůží. A konečně na spodní straně jsou umístěny čtyři kovové nožičky a vypínač s červenou LED diodou. Výkon zesilovače je 1 W na 32 Ω.

V oblasti konstrukce existují dva aspekty, které mi osobně vadí. Prvním jsou kovové nožičky zesilovače. Mají tvar kuželu s ostrým vrcholem směrovaným dolů. Pokud pod ně neumístíte přiložené kulaté podstavce, potom s ohledem na hmotnost zesilovače (9 kg) pravděpodobně vyhloubíte čtyři malé dírky do čehokoliv s měkkým povrchem, na co zesilovač položíte. Podstavce ale nelze s nožičkami napevno spojit, takže buď musíte zesilovač stejně nejdřív položit na dané místo bez podstavců a ty následně přidat, nebo využít asistenci další osoby, anebo si podstavce dopředu připravit a zesilovač na ně hned položit, což je ale v praxi relativně obtížné provést. Nechápu, proč výrobce zvolil takto komplikované a nepraktické řešení.

Tím druhým aspektem je umístění přepínače pro analogový vstup na přední stranu zesilovače. V podstatě vůbec jej nevyužiji, protože mám běžně připojený pouze jeden DAC. Mnohem praktičtější by pro mé potřeby bylo, kdyby se na daném místě nacházel přepínač výstupního odporu. Ale na druhou stranu chápu, že někdo těch zdrojů používá více, jako například CD přehrávač nebo gramofon a výrobcem zvolené řešení tak využije.

Zvukové představení
Pro následující hodnocení zvukových kvalit Auris HA-2 SE byly použity stock elektronky, jako DAC Chord Hugo 2/TT2 a Burson Conductor V2+ a sluchátka Meze Empyrean, Audeze LCD 4z, Focal Utopia a Sennheiser HD 600.

První skladba, kterou jsem si poslechl, když zesilovač dorazil, byla závěrečná věta Brahmsova Klavírního koncertu č. 1 v d-moll, Op. 15 (Decca: Chailly, Freire & Gewandhausorchester). Prvních osm taktů je svěřeno sólu klavíru, který v nich prezentuje hlavní téma věty, poté se přidává i orchestr, který opakuje dané téma, zatímco klavír kontrapunktivně pokračuje dál. Od této pasáže (a nakonec i od zbytku skladby) očekávám zejména dynamický, mocný, plný a dramatický zvuk. A přesně to vám zde HA-2 naservíruje. Jeho dynamika je na výborné úrovni. Tam, kde to je třeba, má zvuk patřičnou tvrdost a údernost, ale stejně tak dokáže přednést jemnou finesu s delikátním detailem v klidnějších pasážích. Hudební scéna je krásně plná a masitá. Napříč frekvenčními pásmy nenaleznete ani náznak zvuku ohlodaného až na kost. Naopak, všem jeho složkám se dostává optimálního až akurátního objemu.

Tonálně bych HA-2 označil za neutrální s lehkým nádechem vřelosti. Přednes je skutečně velmi dobře vyvážený, ale zároveň nabídne to charakteristické analogové zabarvení, které je vlastní právě elektronkovým zesilovačům. V první větě Beethovenova klavírního koncertu č. 4 v G-Dur, Op. 58 (BIS Records: Vänskä, Sudbin & Minnesota Orchestra) můžete s lehkostí sledovat, jak jednotlivé sekce orchestru postupně budují hlavní téma celé věty, kde se dostává příkladnému prostoru od basové složky kontrabasů a violoncell přes střední pásmo prezentované zbylou částí smyčců, dřevěnými dechovými nástroji a horny až po nejvyšší rejstříky svěřené zejména houslové sekci. Výsledkem jejich vzájemné sounáležitosti je tonálně velmi bohatý zvuk téměř bez náznaku dominance té či oné části frekvenčního pásma.

Basy jdou až zlověstně hluboko, mají detailní texturu a příkladný objem. Testování HA-2 s více převodníky a sluchátky jasně ukázalo, že tento zesilovač sám osobě snad žádné limity v této rovině nemá a bude tak záležet na ostatních komponentech. Například ve spojení s Hugo 2 (jako DAC) nabídne HA-2 velmi působivý strukturovaný a plný bas. Ovšem s určitou dominancí vyšších basů, které jsou trochu přebujelé a upozaďují jak pásmo středních basů, tak nižší středy. Vyměňte ale Huga za jeho většího brášku (TT2) a dostane basy tvrdé jako skála s neskutečnou kontrolou a razancí od subbasů až k samotné hranici nižších středů, kde není snad ani náznaku jejich překrytí nižšími pásmy.

Středy jsou v celém svém rozsahu poměrně dobře vyvážené. Mají skvělé rozlišení, ideální barvu a téměř i prezenci. Snad jen vyšší středy tlačí až moc na pilu a navazující výšky jsou jimi zprvu trochu upozaděny. Ale i tak se výškovému pásmu dostává náležitého prostoru, jsou vzdušné, mají jiskru i dobrý detail. Stejně jako u basů i zde hraje nemalou roli použitý převodník. Hugo 2 či Burson jsou ve vyšších rejstřících poněkud expresivnější, trochu jako utržené ze řetězu. Zapojte ale TT2 a opět se dostaví ta neskutečná akurátnost a kontrola. Jako by se až nyní dostavil dirigent na scénu a vše uvedl na správou míru.

Prostorové podání je excelentní. Hudební scéna je adekvátně velká, zvuk jde do šířky i do hloubky a nástroje mají velmi dobrou separaci. Výsledkem je nadstandardně přesné trojrozměrné vymodelování nástroje na hudební scéně, které jsem slyšel jen u těch nejlepších sluchátkových zesilovačů. Toto je vlastnost, která spolu s dynamikou asi nejvíce odlišuje HA-2 od konkurence nižší třídy.

Jak už bylo výše řečeno, HA-2 má čtyři úrovně výstupního odporu. 50, 150, 300 a 600 ohm. Můžete je používat dle libosti bez ohledu na impedanci sluchátek a zvuk si tak tonálně doladit podle preferencí. Přesto asi nejvyváženějšího zvuku dosáhnete při co nejbližším přiblížení. Nejvíce přizpůsobivé jsou v tomto aspektu Empyreany, na které má ve srovnání s ostatními použitými sluchátky zvolená impedance nejmenší dopad. Nicméně i jim nejvíce vyhovuje nastavení co nejbližší úrovně, tedy 50 Ω. V případě poslechu s alcantarovými náušníky také používám úroveň 150 Ω, která Empyreanům dodá více dynamičnosti, tvrdosti a trošku lepšího předo-zadního rozložení nástrojů v prostoru. Na druhou stranu jim ale trochu ubere na dechu ve vyšších pásmech. Utopie jsou nejméně kompromisní a vyžadují nejnižší úroveň. Druhá a vyšší jim přidává až moc basů. LCD 4z také preferují 50 Ω, a to zejména z důvodu jejich celkově méně extenzivního podání výškového pásma, které nastavení vyšší impedance na zesilovači ještě víc stáhne. HD 600 jsou jak stvořeny pro úroveň 300 Ω, kde doslova excelují. Naopak především nastavení úrovně 50 Ω značně vychýlí jejich zvuk směrem k vyšším pásmům a ubere na dynamice. Je skoro neuvěřitelné, jak tato na dnešní poměry už levná sluchátka dokáží zvukově růst spolu s lepším zbytkem řetězce. HA-2 je jednoznačně posouvá na vyšší level.

Tube rolling
Koupě lampového zesilovače také samozřejmě přináší možnost upravit, nebo doladit výsledný zvuk prostřednictvím výměny elektronek. Jak už bylo výše uvedeno, řešení HA-2 zahrnuje jednu předzesilovací typu ECC82 a čtyři koncové, a to buď typ PL95, nebo EL95. Tyto dva druhy zesilovacích elektronek se liší rozdílnými požadavky na napětí. EL vyžaduje 6,3V a PL 4,5V. Z toho důvodu je nezbytné mít správně nastaven přepínač napětí na zadní straně zesilovače, jinak hrozí, že při nastavení EL95 dojde k poškození používaných PL95 elektronek.

Po opakovaném několikahodinovém brouzdání po spletitých zákoutích internetu, kde jsem se snažil získat všechny dostupné informace o zvukových charakteristikách vyhovujících elektronek, jsem nakonec s ohledem na poměr mezi cenou a kvalitou vybral předzesilovací NOS Philips Miniwatt Holland z konce 50. let a koncové NOS Mullard EL95. První jmenovaná se dala pořídit jen v páru za necelých 5000 Kč a čtyři Mullard vyšly cca na 1300 Kč.

Co se týče srovnání základní předzesilovací elektronky (Tung Sol) s Phillips Miniwatt Holland, druhá jmenovaná nabídne o něco hlubší prostor hudební scény, detailnější středové pásmo a trochu více jemnosti a finesy pro vyšší středy a výšky. Jediný rozdíl, který jsem zaznamenal u koncových elektronek, je lepší instrumentální separace, a to ve prospěch Mullard EL95.

Pokud chcete od HA-2 stejný druh zvukové charakteristiky jako se stock lampami a zároveň trochu rafinovanější, detailnější a prostornější prezentaci, potom určitě doporučuji koupi výše zmíněných elektronek. S ohledem na celkový přínos je jejich cena rozumná. Naopak pokud vyžadujete určité tonální změny, mohu doporučit NOS Mullard 12AU7 pro vřelejší přednes s dominancí nižších pásem na úkor vyšších středů a výšek, nebo NOS Sylvania 12AU7A či NOS Siemens 5184A pro docílení opačného efektu.

Napájecí kabel a síťový filtr
Ještě do nedávné doby jsem oblast napájení nijak zvlášť neřešil. Prostě jsem používal kabely dodávané s daným produktem, připojil je do klasické prodlužovačky (odborně: síťové lišty :D) a bylo. Teprve absence tohoto kabelu v balení mě přiměla zaměřit pozornost na problematiku napájení audio aparatury. Stejně jako v jiných oblastech i zde se názory ohledně vlivu napájecích kabelů na zvukovou reprodukci diametrálně liší. Zakoupil jsem tedy obyčejný černý kabel za necelé dvě stovky, ale také Audioquest NRG-Z3 za více než pět tisíc. Spolu s kvalitou napájecích kabelů jsem se začal blíže zabývat i možností „vyčistit“ elektřinu a pořídil síťový filtr Mudra Akustik (10530 Kč).

Pokud se nejdřív zaměřím na srovnání rozdílů mezi oběma kabely, nedokážu poctivě říct, zda tam opravdu byly, nebo ne. Jednak se takový test nedělá moc ideálně z hlediska časového odstupu, protože než kabely přehodíte a znovu nažhavíte zesilovač, nějakou dobu to zabere. A jednak se mi daný postup nechtělo mockrát opakovat, a to z toho důvodu, že je nešetrný k zesilovači, respektive k elektronkám. Pokud tam tedy rozdíly byly, nešlo o nic tak zásadního, abych si toho hned všiml. Naproti tomu zapojení síťového filtru mělo okamžitě slyšitelný pozitivní dopad na výslednou reprodukci zvuku. Napříč frekvenčním pásmem odpadla určitá digitální agresivita a ostrost. Zvuk tak dostal větší analogový nádech. (Velmi podobné, až shodné rozdíly pozoruji u nahrávek společnosti Refference Recordings mezi DSD a PCM verzí stejné nahrávky, kde DSD nabídne věrnější analogovější přednes.)

Přestože nemohu potvrdit, ale v podstatě ani vyvrátit přínos napájecího kabelu pro kvalitu výsledného zvuku HA-2, ponechal jsem si jej spolu se síťovým filtrem. I kdyby nic jiného, alespoň vypadá hezky.

HA-2 a konkurence
Pro srovnání srbského Auris HA-2 SE se zesilovači konkurenčních značek jsem vybral Schiit Lyr 3, Burson Conductor V2+, Chord Hugo 2 a Audio-Technica AT-HA5050H. Jako DAC byl vždy použit Chord Hugo 2 (včetně případů, kdy měl konkurenční zesilovač vlastní převodník). U všech lampových zesilovačů byly použity stock elektronky.

HA-2 vs Lyr 3
S ohledem na místní všeobecnou známost amerického výrobce Schiit a jeho produkty není asi nutné příliš detailně Lyr 3 představovat. Souhrnně se jedná o hybridní sluchátkový zesilovač s jednou předzesilovací elektronkou a tranzistory na výstupu s monumentálním výkonem 9 W na 16 ohm a českou maloobchodní cenou okolo 16 tisíc.

Tonálně je konkurence od Schiitu chladnější a agresivnější. Zvuku také chybí plnost, a to zejména kvůli propadlým nižším středům. Vyšší středy jsou hrubší a ostřejší. Napříč frekvenčními pásmy je Lyr 3 méně detailní. Basy nejdou tak hluboko, výškám chybí větší sytost. Šíře hudební scény je srovnatelná, ale přesto Auris nabídne trochu víc. Rozdíl v hloubce je už ale poměrně značný. Předo-zadní podání prostoru má tedy Lyr 3 znatelně menší a nedokáže tak dobře trojrozměrně vymodelovat nástroj na hudební scéně jako HA-2. Má také méně přesnou lokalizaci nástrojů v prostoru a horší separaci. Ani jeho dynamika nedosahuje takové úrovně jako u srbského konkurenta.

Srovnávání těchto dvou zesilovačů není úplně férové, protože patří k docela jiným cenovým třídám. Zařadil jsem jej proto, abych upozornil na skutečnost, že kategorie Lyru není zdaleka konečná a má smysl investovat víc peněz a dostat tak prakticky ve všech směrech lepší zvuk.

HA-2 vs Burson Conductor V2+
Australský Burson CV2+ je tranzistorový zesilovač s vlastním převodníkem a (stejně jako Lyr 3) úctyhodným výkonem. Konkrétně 8,2 W na 16 Ohm. Do nedávné doby byl vrcholným produktem společnosti Burson Audio s českou cenovkou 50 tisíc.

HA-2 má celkově větší prostor, ale Burson kontruje hudební scénou, která je o trochu více posazena dozadu. Auris má lepší separaci nástrojů včetně jejich přesnější trojrozměrné modelace. Dynamika je v zásadě na velmi podobné úrovni, Burson zde na srbského konkurenta ztrácí docela málo. Míra detailů je ale napříč frekvenčními pásmy u HA-2 podstatně vyšší. Nejvíce se to asi projevuje na středech a vyšších střech, kde máte u Bursonu pocit jako by se “sypal písek”. Zvuk je zde v porovnání s Aurisem dost zrnitý. Tonálně je Conductor na světlejší straně od neutrálu, zatímco HA-2 na vřelejší.

HA-2 vs Chord Hugo 2
Je až neuvěřitelné, jak dospělý zvuk taková malá krabička, jakou Hugo je, dokáže nabídnout. Kvalitativně bych jej jako all-in-one produkt zařadil na úroveň CV2+, který možná dokonce trochu překonává (zejména díky lepšímu převodníku). Chord Hugo 2 nabídne výkon 1 W na 8 Ohm. Jeho cena se na českém trhu pohybuje mezi 50 a 55 tisíci.

Hugo jako zesilovač má ve srovnání s HA-2 větší prezenci basů a výšek na úkor středového pásma, které je trochu propadlé. Auris je tonálně přirozenější, má větší detail na basech a středech, lepší dynamiku, širší a hlubší prostor a větší separaci nástrojů. Kromě Hugova vyváženějšího poměru mezi vyššími středy a výškami neexistuje aspekt, kde by se srbskému konkurentovi mohl rovnat. Ale opět, uvážím-li Hugovi rozměry i cenu, jde o jedno z nejpůsobivějších zařízení, které jsem kdy slyšel.

HA-2 vs Audio-Technica AT-HA5050H
Z výše uvedených je japonský konkurent jediným zesilovačem, jehož kvalitativní vlastnosti dosahují úrovně HA-2. Taky tomu odpovídá jeho cena, která v zahraničí atakuje 6000 eur. 5050H má vlastní DAC a zesilovač je hybridní konstrukce s dvěma předzesilovacími elektronkami a tranzistory na výstupu. Výkon činí 2 W na 16 Ohm.

Audio-Technica je tonálně vřelejší než HA-2. Má citelně upozaděný konec vyšších středů a navazující pásmo výšek. Dominují zde tak nižší frekvence. Rozlišení a textura basů a středů je velmi podobná, ale více vynikne na 5050H, která na HA-2 ztrácí právě ve vyšších pásmech. Dynamika a schopnost trojrozměrné modelace nástroje v prostoru je na stejné úrovni jako u HA-2. Velikost hudební scény je velmi podobná, ale HA-2 nabídne znatelně lepší separaci, 5050H v tomto působí těžce a podsaditě.

5050H má také možnost výběru mezi čtyřmi úrovněmi výstupní impedance. 0,1, 33, 82 a 120 Ohm. Rozdíly mezi jednotlivými stupni jsou o něco větší než u HA-2. Obecně čím vyšší impedance, tím horší dynamika a větší objem basů. Samozřejmě záleží na konkrétních sluchátkách, ale například Empyreany, které u HA-2 snesou i 600 Ohm, tak se 120 ohmovým výstupem na 5050 téměř ztratí dynamiku a začne u nic silně dominovat prázdný vyšší bas.

Audio-Technica se hodí ke všem sluchátkům s expresivním podáním vyšších pásem, které znatelně potlačí. Dostane tak s nimi přirozenější a vyváženější prezentaci. Konkrétně bych doporučil například Sennheiser HD 800/800s či Audio-Technica ATH ADX5000. Auris naproti tomu nabídne vyvážené podání zvuku, které naopak nechá vyniknout charakter těch či oněch sluchátek.

Shrnutí
I přes ne úplně zanedbatelnou částku, za kterou můžete HA-2 pořídit, jej s klidným svědomím mohu označit jako “safe buy”. Jednak proto, že si moc dobře neumím představit, že by jeho zvuk někomu, kdo shání lampový zesilovač s vyváženou prezentací, nevyhovoval, ale také z důvodu, že by daná cena mohla být vzhledem k jeho vysoké kvalitě výrazně vyšší. Z osobní zkušenosti to mohu potvrdit například na základě výše uvedeného srovnání s podstatně dražším HA5050H, případně doporučuji přečíst recenze na headfonia.com a headfonics.com, kde recenzenti shodně uvádějí, že by jeho cena s ohledem na konkurenci mohla být klidně i dvojnásobná. Možná o jeho kvalitě nejvíc svědčí skutečnost, že si jej sami tito recenzenti koupili.

Jedinná věc, která mě znepokojuje, je dlouhodbější absence HA-2 v nabídce eshopu Auris Audio. Teď budu spíš spekulovat, ale obávám se, že je to z důvodu naplnění jeho účelu, tedy za co nejnižšší cenu nabídnout highendový sluchátkový zesilovač, aby tak relativně mladá společnost vstoupila co nejdříve v globální známost. A nyní, když bylo tohoto cíle dosaženo, mohou HA-2 v tichosti odstranit a vesele prodávat buď jejich nejlevnější Euterpe, nebo jako highend Nirvanu, ke které měl HA-2 se snáze vybuditelnými sluchátky možná až moc blízko.
Přílohy
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
Napájení: AudioQuest Niagara 1200
Data: Roon Nucleus & Chord Hugo M Scaler
DAC+AMP: Chord Hugo TT 2
AMP: Burson Soloist Voyager
Sluchátka: HiFiMAN Susvara | Focal Utopia
pavel1756
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Yiakubou 4. 5. 2020 14:50

Pekna recenze. Diky. Poznamka o HD600 me neprekvapuje. Znam nekolik lidi, co by je nevymenili ani za sluchatka za 20 tisic. Sam mam HD650 a mam to stejne.

Zajimalo by me, jak by si vedly nove vyrobene elektronky od JJ Electronics ve srovnani s temi NOS. Dost o nich uvazuji pro svou Schiit Valhalla 2.
Velky hifi: 2xNUC (Euphony Stylus/Endpoint) > Singxer SU6 > RIHA LINE-4-DAC > 2x B200 bi-amp > Mega V2 Plus Custom
Maly hifi / produkce: RME Fireface UCX II > Neumann KH120 II + 750 DSP + NDH30
Yiakubou
Pokročilý

Odeslat příspěvekod pavel1756 4. 5. 2020 15:52

Díky. :)
Modely HD 600/650 jsou za mě pořád nejlepší sluchátka, co kdy Sennheiser vyrobil (Orpheus nepočítám :D).
Od JJ Electronics jsem zatím žádné elektronky neslyšel, takže vůbec nedokážu říct. Každopádně všechny NOS, které znám, jsou jednoznačně na vyšší kvalitativní úrovni než ta základní elektronka Tung Sol od Electro Harmonix.
Napájení: AudioQuest Niagara 1200
Data: Roon Nucleus & Chord Hugo M Scaler
DAC+AMP: Chord Hugo TT 2
AMP: Burson Soloist Voyager
Sluchátka: HiFiMAN Susvara | Focal Utopia
pavel1756
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zarkow 5. 5. 2020 10:50

Díky moc za velmi povedenou recenzi, která mě i v souvislosti s HD 600 pěkně navnadila. Bohužel tato kategorie je zcela mimo mé finanční možnosti, takže raději ani neslyšet :-) Každopádně přeji dlouhodobou spokojenost, na tvé sestavě, vzhledem k poslechovému zaměření, je asi už těžko co vylepšovat.
zarkow
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod pavel1756 5. 5. 2020 12:58

Děkuju. :)
Sennheiser HD 600 byly mými hlavními sluchátky skoro pět let. Do dnešního dne jsem je slyšel s nespočtem různých převodníků a zesilovačů, ale žádný z nich si s nimi nesedl tak dobře jako HA-2. Po finanční stránce jsou sice ve velkém nepoměru, ale ta zvuková synergie mezi nimi je skvělá.
pavel1756
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zarkow 5. 5. 2020 14:30

Zkusím rozbít prasátko a navrhnout to u večeře manželce :-) Což o to, designově by mě ho určitě schválila, jen cenu podělit tak čtyřmi :-)
Cenová "vyváženost" komponent nemusí nutně být, pokud v řetězci není vyloženě "brzda", tak proč ne. Postupem času stejně zjišťuji, že honba za stále dokonalejším přednesem je kolikrát pastí pro spoustu oblíbených nahrávek, a tak upřednostním spíše přirozený uvěřitelný témbr před chladnou technickou dokonalostí.
zarkow
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Yiakubou 5. 5. 2020 14:39

Ja myslim, ze to plati obecne. HD600/650 skvele sednou k jakemukoliv dobremu zesilovaci s typicky lampovym prednesem a nemusi byt za tolik. Treba ma oblibena Schiit Valhalla je u nas sehnatelna za 12k a taky je to velka parada. Byt HA-2 je samozrejme zase dalsi level.
Velky hifi: 2xNUC (Euphony Stylus/Endpoint) > Singxer SU6 > RIHA LINE-4-DAC > 2x B200 bi-amp > Mega V2 Plus Custom
Maly hifi / produkce: RME Fireface UCX II > Neumann KH120 II + 750 DSP + NDH30
Yiakubou
Pokročilý

Odeslat příspěvekod sarga 5. 5. 2020 20:21

Děkuji za recenzi. Pamatuji jak bylo Black F., tak ta HA-2 u Auris Audio, byla za ještě lepší peníze. Už si, ale nevzpomenu za kolik, hlava děravá.. :roll:
Všiml jsem si, že jsi přešel na TT2. Mohl by jsi někdy, až budeš mít,,dlouhou chvíli", fanouškům Chord produktů, udělat lehké porovnání mezi Hugem 2 a TT2. Jestli TT2 stojí za upgreat. Já o TT2 také uvažuji i z důvodu, že Hugo 2 mám zabydlený většinou stejně ve fialovém stolním modu. Chord kombinace TT2 a 2go/2yu by mě dávala v tomhle případě větší smysl.
QP1R,MojoPoly,Tidal,Roon
sudekl@seznam.cz
sarga
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pavel1756 6. 5. 2020 06:53

Tehdy ho tam měli za skvělých 1300€ bez daně. Potom jej stáhli z nabídky. Asi to byl konečný výprodej.

Na Hugo TT2 jsem začal psát recenzi, ale předpokládám, že bude hotová nejdříve na konci měsíce. Nicméně stejně chci dát aktuální sestavu do vlákna Ukáž svoju slúchadlovú zostavu!, tak tam k TT2 pár slov napíšu. ;-)
Napájení: AudioQuest Niagara 1200
Data: Roon Nucleus & Chord Hugo M Scaler
DAC+AMP: Chord Hugo TT 2
AMP: Burson Soloist Voyager
Sluchátka: HiFiMAN Susvara | Focal Utopia
pavel1756
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Abre 9. 5. 2020 09:45

No vida, tak jsi poridil lampovy zesilovac a konecne uslysel jak si to s 300ohm HD600 pekne notuje.
Spravedlnost pro pecha!
Abre
Junior

Odeslat příspěvekod pavel1756 9. 5. 2020 11:01

Abre píše:No vida, tak jsi poridil lampovy zesilovac a konecne uslysel jak si to s 300ohm HD600 pekne notuje.


:lol: :lol: :tleskani :tleskani :lol: :lol:

Jako vtip by to bylo dobré. Avšak smutné je, že ty to myslíš vážně. Opět tvůj další příspěvek, který postrádá smysl.

BTW ten zesilovač mám už od loňského srpna a HD600 jsem na něm testoval cca před půl rokem. Takže na tom, co jsem psal do tvého vlákna se vůbec nic nemění. Nakonec ono by se stejně nic nezměnilo i kdybych jej koupil až poté... ;-)
Napájení: AudioQuest Niagara 1200
Data: Roon Nucleus & Chord Hugo M Scaler
DAC+AMP: Chord Hugo TT 2
AMP: Burson Soloist Voyager
Sluchátka: HiFiMAN Susvara | Focal Utopia
pavel1756
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Abre 9. 5. 2020 11:43

Ale to vis ze jo.
Spravedlnost pro pecha!
Abre
Junior

Odeslat příspěvekod haweckO 15. 5. 2020 12:39

vďaka za obsiahlu recenziu, príjemné čítanie to bolo :)

chcem sa ale spýtať, že či je možné počuť brum/buzz z transformátora zosilňovača (čo i len minimálny) bez toho sieťového filtru, alebo nie. Samozrejme to závisí aj toho kde človek žije, a aká kvalitná kabeláž je v dome/byte natiahnutá, preto je moja otázka viacej teoretická ako praktická.
haweckO
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martas38 15. 5. 2020 12:51

Já předpokládám, že takové kousky mají dostatečně dobře vyřešené filtrovaní napájení i bez síťových praček a podobných věcí.
Eversolo DMP-A6->Chord Qutest->Cayin HA-1A->Forza Noir Hybrid HPC->Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000->Dunu Blanche->Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+->Pioneer SX-S30DAB->Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod pavel1756 15. 5. 2020 13:18

haweckO píše:vďaka za obsiahlu recenziu, príjemné čítanie to bolo :)

chcem sa ale spýtať, že či je možné počuť brum/buzz z transformátora zosilňovača (čo i len minimálny) bez toho sieťového filtru, alebo nie. Samozrejme to závisí aj toho kde človek žije, a aká kvalitná kabeláž je v dome/byte natiahnutá, preto je moja otázka viacej teoretická ako praktická.


O tom brumu jsem se na netu taky dočetl, ale v mém případě je HA-2 absolutně tichý, ani náznak nějakého šumu, nebo brumu. Několikrát jsem jej měl mimo domov (u táty, v Avitsmartu a v Audigu) a vždy dead silent.

-- 15. 5. 2020 14:20 --

A to jak bez filtru, tak s ním.
Napájení: AudioQuest Niagara 1200
Data: Roon Nucleus & Chord Hugo M Scaler
DAC+AMP: Chord Hugo TT 2
AMP: Burson Soloist Voyager
Sluchátka: HiFiMAN Susvara | Focal Utopia
pavel1756
Pokročilý
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků