od sozi 26. 6. 2020 10:17
Uz sme to tu niekolkokrat riesili, preco je na filmy lepsie 3.0 ako 2.0. Tombas to tu uz trochu nadskrkol, ze AVR si zvuk spracuje a rozdeli do tolkych kanalov, kolko je pripojenych. Ale ten center je dolezity aj z ineho dovodu. Hudba 2.0 sa pocuva z posluchoveho miesta, v strede, medzi L / P repro. Ale film pozerate cela rodina a nemozte vsetci sediet na sebe v strede medzi repro. Takze pri 2.0 ten kto bude sediet blizsie pri repro, nebude pocut dialogy a hlavny dej filmu zo stredu TV ale neprirodzene z repro jemu blizsieho. Co sa nestane ked, mas 3.0 zostavu. Mozes pohodlne lezat na gauci, zena vedla vo fotelke... ucho mat aj pol metra za ciarou repra, ale vsetky dialogy a vsetok dej z obrazovky budes pocut odtial, odkial to aj ma byt - zo stredu TV. Ale ako Tombas pise, treba si vybrat dobre L / P repro a hlavne nepodcenit center. Ten je v kine totiz rovnako dolezity ako L / P. Vo filme je ide z neho najviac informacii. L / P su v kine len efekty a preberaju vacsinou aj funkciu SUB, nakolko center vacsinou nie je az taky objemny, aby isiel tak nizko ako dokazu stlpiky okolo. Dolezite je kupit ich vsetky 3 naraz, aby boli z rovnakej serie, aby cele zvukove pole vpredu bolo homogenne. Aby si necitil, ze ked prejde auto z prava do lava, inac bude zniet v L / P a inac v C.