Vítám vás u další recenze, tentokrát s Ipodem Nano čtvrté generace.
Ipod se prodává v kapacitách 8 a 16 GB. Menší varianta se dá pořídit už za 3300, ovšem v pochybnějších obchodech(šedí dovozci telefonů), spolehlivější obchody je mají přibližně za 4500. To samé platí pro větší kapacitu, tam se objevují i za 4000, přičemž jinde okolo 6000.
Jo a dá se sehnat asi v osmi barvách.
Balení, konstrukce.
Balení je úplný základ, prostě player, ibuds a usb kabel(ikdyž takhle se poslední dobou prodává většina playerů).
Ve vzhledu se poslední generace vrátila k základům, žádný zmenšený Classic, ale pěkný poctivý styl jako nano druhé generace. Tělo je celé vyhotovené z kovu, konečně jsme se dočkali zadní strany, která se po dvou dnech úplně nepoškrábe. Škrábance sbírá pouze jablíčko na zadní straně(tenhle ipod je 3 týdny starý, a jablko je celé poškrábané).
Displej je dvoupalcový, pěkně čitelný. Je kryt sklem, čímž by se mělo zabránit škrábancům.
Kolečko je ipoďácky standart, podle mě nejhorší způsob ovládání co byl vymyšlen.
Ale celkově musím ipod za vzhled pochválit, je malý a lehký. A samozřejmně je shiny a má Apple logo, takže s ním budete všude cool.
Zvuk
O nejnovější generaci se tvrdilo, že je mnohem výš než předchozí. Po mé neblahé zkušenosti s Classicem jsem doufal ve zlepšení a to opravdu přišlo. Ovšem i tak ipodu schází dost podstatně dynamika a je pořád ještě zastřený(zkoušeno s HD 555 a UE triple Fi).
Jinak ovládání je standardní apple, to se nemění. Nová generace ale přidává blbnutí se senzorem pohybu. Když ipod natočíte do strany, dostanete se do nabídky cover flow, což je docela příjemné. Zato druhá vymoženost je přímo blbost. Spočívá v tom, že začnete ipodem mávat jak šílení, různě s ním klepat, prostě vypadat jak blbec a za to budete odměněni skokem přehrávání na náhodnou skladbu. Co víc chtít.
Video a další funkce.
Filmy přehrajete v klasickém formátu H.264, ovšem displej je dost malý, nic moc pokoukání. A pro fotky platí to samé.
Samozřejmě i zde najdete věci jako poznámky, budíky a hry. U her se zase pokouší Apple co nejvíc využít senzor, ovšem kvůli nedostatečné citlivosti senzoru je to většinou spíš k zlosti.
Závěr
Poslední generace přinesla hezčí design a zlepšila kvalitu hudby, ovšem i tak je stále ipod dost přeceněná značka, která žije především z marketingu.