od dejvidek 12. 4. 2010 06:00
Zbožňuju ty věrohodné údaje o poruchovosti. Tak jen moje zkušenosti, v oblasti elektra se pohybuji šestým rokem.
Ad poruchovost 26" Sharpů - vedeme je od doby co jsou Sharpy oficiálně zastoupeny na CZ trhu. Jedinou vadou na kráse konkrétně 26" modelů byl fakt, že do nic z počátku nebyla čeština. Po dostupnosti češtiny objel všechny prodejny servisák z hlavního servisu Sharpu (Novotný Elektronik Praha) a češtinu tam nahrál. Ani jednu televizi jsme nemuseli nikam posílat - nebo si jí Sharp nestahoval kvůli nějakému obecnému problému. Tak je mi záhadou kdo je někam posílal... a hlavně kam, když sem Sharpy vozí z překladiště v Hamburku....
Ad Samsung a jeho vypínání. Tento softwarový problém měla z počátku loňská řada plazem BX50 (450,550,650). Řešilo se to updatem softwaru. Byl to problém první várky. Nové modely C450, 550, atd. které jsou už na trhu tímto netrpí - navíc umí přes USB video, což "B" řada neuměla. Nyní tento problém neregistuji ani u LED TV Samsung, ani u LCD, ani u plazem.
Vyjádřit procentuelní poruchovost je z pohledu prodejce prakticky nemožné. Sharp a LG si jezdí servisovat věci přímo domů k zákazníkovi (TV 37" a víc). Pokud jde o kusy vede LG a Samsung - jenže důvod je jednoduchý, Korejci mají min. 2/3 trhu a tak kusově vedou. Kolik je to procent vám ale nikdo neřekne. tyhle informace má jen výrobce.
Co se týše kvality servisu, tak to musíte brát město od města, protože servisáci jsou taky jen lidi a prostě někdo je lepší, někdo příjemnější a tak dále. Obecně bych v tom neviděl problém, na šmejd vyrobenej v pátek při konci směny narazíte u každé značky. Pak vás asi zajímá jak se výrobce o vás postará - oprava doma LG, Sharp, svoz zdarma do servisu - Samsung, prodloužená záruka - Sharp, atd. atd.
dejv