hroty - pomôžu zvuku? (nelekejte se off-topicu)

Diskuse na témata, která se netýkají výše uvedených

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Odar 28. 4. 2010 19:14

Aj tak ich chcem! A rovno z materialu, ktory je len na Marse :D
Odar
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Pamela 29. 4. 2010 08:07

EKKAR
Pořízením kvalitních repro odpadá řešení hifi ptákovin jako hroty,bi-wire,rozmístění repro...Tak to je absolutně nejlepší co jsi kdy napsal!Bez komentáře.
Pamela
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kammo122 29. 4. 2010 11:50

bi-wire u kvalitnych repro podlamna určite posunie alej
a to rozmestnenie repro ...no coment ...
CA 540A , JBL LX600
kammo122
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dalid2 29. 4. 2010 12:14

kammo122 - s tym bi-wire zial s tebou nesuhlasim. Asi by sa malo povedat o akej cenovej hladine repro sa bavime..
Moja osobna skusenost (ked som vyberal svoje repro) je, ze pri tej istej zostave, pri ktorej som dosiel k zaveru ze EVO 2-10 pri bi wiwe hra super, predajce zapojil Aurum Cantus 2VM. Tieto nemaju moznost zapojenia na biwire. Priestor sa nadherne otvoril, zlepsila sa lokalizacia nastrojov.. Zial tieto repro boli uz nad moj budget... :( Takze prinos bi-wire pri regalovkach od cca 1000E vyssie (uvazujme ceny na Slovensku) je minimalne otazny a preto je najlepsie ist do studia a vypocut si rozdiely.
dalid2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Odar 29. 4. 2010 12:30

dalid2 --> Preboha, ale nik netvrdi, ze BiWire spravi z EVO2-10 Aurum Cantus 2VM . . .
Odar
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod dalid2 29. 4. 2010 13:06

Odar :arrow: jasne ze nie. Reagoval som na toto:

kammo122 píše:bi-wire u kvalitnych repro podlamna určite posunie alej
...


Teda si myslim, ze bi-wire u regaloviek od istej cenovej urovne velky prinos nemusi mat.
dalid2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod EKKAR 29. 4. 2010 13:55

Pamela píše:EKKAR
Pořízením kvalitních repro odpadá řešení hifi ptákovin jako hroty,bi-wire,rozmístění repro...Tak to je absolutně nejlepší co jsi kdy napsal!Bez komentáře.


Je vidět, blonďatá krásko, jak čteš a vnímáš své okolí - já pouze ocitoval příspěvek Šeďoura a vypíchnul jsem z něj ty nejdůležitější myšlenky. Pokud je Tvá poznámka míněna jako urážka, máš smůlu, mne může urazit pouze **********.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod šeďour 29. 4. 2010 14:00

Výborně, diskuze už zase jede.Tak tedy k principu Biwiringu.
Hifiteorie tvrdí, že basový repro po vykonání práce (rozuměj: po předání elektrického impulzu od zesilovače do vzduchu) snímá změny tlaku vzduchu přicházející v tom okamžiku od jiných repro nebo odrazy od stěn a protože díky velikosti membrány funguje jako mikrofon, tak sám vytváří elektromagneticky, nežádoucí el. proud.Ten by měl zaniknout vlivem tlumení na výstupu koncového stupně zesilovače.Ale protože mezi ním a zes. jsou dlouhé "dráty", tak touto škodlivou energií ovlivní chod nejbližšího souputníka a tím je výškový repro.Což by samozřejmě mělo být slyšet.A proto když se mezi bas. a výšk.repro připojí samostatné vodiče tak problém se vyřeší tím, že "škodlivá složka el.energie zanikne na výstupu zes. a nemůže pokračovat do druhé části vyhybky k výšk. repro.Uf, doufám, že to není moc krkolomné.
Co je důležité pro úspěšné propojení Biwiring?
Především, kvalitativní třída repro, jejich schopnost rozlišení, zkreslení a fázování(prostorovost).No a problém levnějších repro je v tom, že jim víc prospívá zvětšený průřez přívodních vodičů (ty dráty jsou tam dvakrát), než to, že mají rozdělenou vyhybku.

Nechci v žádném případě hanit levnější repro.Například HECO dost často vypadají opravdu dobře a pokud to výrobce příliš nešidí tak mají i velice slušný zvuk.Ale napadlo vás někdy podívat se dovnitř ? Je tam dost vláknité výplně? A co vyhybka? Jsou tam levné bipolární kondenzátory, nebo drahé a tím pádem kvalitní styroflexy.Myslím v cestě k výšk. repro, ne ty co jsou v kompenzacích.Je reprobox dostatečně tuhý, tak aby při poklepu co nejméně zněl (tak jako dutá zeď).
Reprobox s malou tuhostí ozvučnice se dá dodatečně zatlumit, aniž by se výrazně zasáhlo do jeho konstrukce.
No a pokud reprobedna hraje opravdu dobře (myšleno bez výrazných výkyvů ve frekvenční charakteristice), neduní, netahá za uši na vyšších kmitočtech, má slušné rozlišení prostoru (a tady pozor- prostor musí být v nahrávce, doporučuju vyzkoušet alespoň jednou nějaký audiofilský jazz....au,au, nemlaťte mne tolik...)pak má smysl pokoušet se, snížit zkreslení pomocí Biwiringu.Ano, ano, nejde o nic jiného, než snížit skreslení na středních nebo vysokých kmitočtech.

Tak a teď je čas pohovořit o rozmístění reprobeden.Klasická poučka říká abychom seděli (a poslouchali) na špičce rovnorameného trojůhelníku.Takže, pokud je standardní rozmístění reprobeden asi tak 3metry od sebe(závisí na typu a velikosti) tak je naprostá pitomost, že budeme sedět 3metry od nich.To by byl panečku obývák.Něco jiného je poslech v blízkém poli.Tam tahle poučka platit může.
Ve skutečnosti je trojůhelník tvořen poměrem 3:5 .Ale to není tak důležité.Běžně poslouchám muziku tak, že si udělám pohodlí v křesle, které je spíš v úrovni pravé reprobedny.Pokud si pustím něco tvrdšího, nehledám samozřejmě nějaký prostorový zážitek.Pokud si pustím klasiku sednu si na pohovku(v hrotu trojúh.) a pak tam ten zážitek je.Ale pokud si pustím opravdu skvělou nahrávku(a těch moc není) tak klidně sedím v křesle, mimo všechny pravidla správného poslechu a upozorňuju, že tam ten prostor nahrávky je, až holograficky.Některé nástroje hrají úplně mimo spojnici reprobeden a ta neuvěřitelná dynamika...
Někomu se nebude zdát ten údaj 3metry od sebe.Jasně záleží na postavení a na velikosti místnosti.Ovšem pozor na roztržení stereobáze.Poslechněte si monofoně nahraný šum(třeba z tuneru).Hraje přesně uprostřed, nebo každá reprobedna zvlášť ?

EDIT: příspěvky sloučeny
Ekkar
Doma: Ultimativní audio miniPC, DAC + zesilovač HEGEL, třípásma LSM (geniálně navrhl Kocour)
Sluchátka: AKG K812, AKG K701,Beyer 770, 990, planární SDR wood.DAC + zes. TEAC
Na ven: FiiO X5, Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1, atd.
šeďour
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Pamela 29. 4. 2010 16:07

EKKAR
To pod tou citací je už tvoje ne?Urazit jsem tě rozhodně nechtěl,ono to ani nejde,jelikož já jsem ten blbej a ty ten chytrej.
Pamela
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hieronymos 12. 9. 2010 20:16

šeďour píše:Výborně, diskuze už zase jede.Tak tedy k principu Biwiringu.
Hifiteorie tvrdí, že basový repro po vykonání práce (rozuměj: po předání elektrického impulzu od zesilovače do vzduchu) snímá změny tlaku vzduchu přicházející v tom okamžiku od jiných repro nebo odrazy od stěn a protože díky velikosti membrány funguje jako mikrofon, tak sám vytváří elektromagneticky, nežádoucí el. proud.Ten by měl zaniknout vlivem tlumení na výstupu koncového stupně zesilovače.Ale protože mezi ním a zes. jsou dlouhé "dráty", tak touto škodlivou energií ovlivní chod nejbližšího souputníka a tím je výškový repro.Což by samozřejmě mělo být slyšet.A proto když se mezi bas. a výšk.repro připojí samostatné vodiče tak problém se vyřeší tím, že "škodlivá složka el.energie zanikne na výstupu zes. a nemůže pokračovat do druhé části vyhybky k výšk. repro.Uf, doufám, že to není moc krkolomné.

To je naprostý nesmysl. Bi-wire je z elektrického hlediska to samé jako jeden kabel, jen je dvakrát dražší. Je úplně jedno jestli se drát dělí už u zesilovače nebo těsně před výhybkou.
hieronymos
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 12. 9. 2010 20:37

Jedno to není - je to dokazatelné jak matematicky, tak LABORATORNÍM měřením - ale to je jen jeden pohled na věc. V praxi je vliv "motorického chodu" kmitačky basáku na výchylky středového a výškového měniče přehlušován dalšími nežádoucími projevy, například nerovnoměrností vlastností poslechového prostoru, samotnou nelinearitou výhybek a dalšími jevy. Úmyslně v první větě vypichuju slovo LABORATORNÍM - protože to není nesmysl, ale za určitých podmínek změřitelná a dokazatelná realita. Bohužel v praxi je přehlušena jinými realitami, které jsou daleko slyšitelnější - už třeba jen díky tomu, že naše poslechové prostory ani zdaleka nedosahují kvalit "mrtvých" měřicích komor akustických laboratoří, naše propojovací kabeláž není přesně laboratorně vykompenzovaná a ani naše zesilovače běžně nedosahují parametrů aparatur používaných k podobným měřením.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod hieronymos 12. 9. 2010 22:13

Co se dá naměřit a co ten rozdíl způsobuje? Ten zlomek ohmu v kabelu? Takže čím horší kabel, tím větší vliv bi-wire?
hieronymos
Junior

Odeslat příspěvekod šeďour 12. 9. 2010 23:52

Mohl by jsi prosím vysvětlit mě a ostatním čtenářům co tedy podle tebe ten biwiring vlastně je a jak to vlastně funguje? Ale prosím srozumitelně, většinou jsme zde jen prostí nadšenci a amatéři.
Nějak totiž nemůžu pochopit k čemu by byl "drát" dělící se před vyhybkou.Co to vlastně je ?
Doma: Ultimativní audio miniPC, DAC + zesilovač HEGEL, třípásma LSM (geniálně navrhl Kocour)
Sluchátka: AKG K812, AKG K701,Beyer 770, 990, planární SDR wood.DAC + zes. TEAC
Na ven: FiiO X5, Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1, atd.
šeďour
Pokročilý

Odeslat příspěvekod hieronymos 12. 9. 2010 23:57

šeďour: Bi-wire = ze zesilovače vedou do reproduktorů dva kablíky místo jednoho.
hieronymos
Junior

Odeslat příspěvekod šeďour 13. 9. 2010 00:13

Ano, to víme všichni, ale proč :?: To jak jsem to vysvětloval já, je podle tebe nesmysl, takže bych rád čet to správné vysvětlení od tebe...
Doma: Ultimativní audio miniPC, DAC + zesilovač HEGEL, třípásma LSM (geniálně navrhl Kocour)
Sluchátka: AKG K812, AKG K701,Beyer 770, 990, planární SDR wood.DAC + zes. TEAC
Na ven: FiiO X5, Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1, atd.
šeďour
Pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků