Tak ještě jednou.
Pokud použiju v autě přídavný akumulátor (například v obytném automobilu), potřebuji, aby se za provozu nabíjel současně se startovacím akumulátorem a při zaparkování vozu a vypnutí motoru (přerušení dobíjení) jsem z něj mohl brát energii (např na svícení, provoz TV, apod.), aniž bych jí bral ze startovacího akumulátoru.
Na to nepotřebuju odpojovač kostry...ten se musí odpojovat manuálně.Takže je dobrej na zabezpečení auta, ale neřeší náš problém.
Stačí, když přídavný akumulátor připojím pomocí relé, paralelně ke startovacímu akumulátoru.Relé se sepne při běžícím motoru a s vypnutím klíčku zase odpojí přídavný aku od startovacího akumulátoru.
Tím velmi jednoduše zabezpečím dobíjení příd. aku za běhu motoru, jeho odpojení a tím ochranu startovacího akumulátoru.
Relé můžu spínat jednoduše klíčkem, nebo nějakým pomocným obvodem.
Ideální by bylo namontovat výkonější alternátor...atd.