od Kozousch 24. 4. 2009 09:53
to Marcelino: sice máš pravdu, ovšem boj proti marketingu vyhrát nelze a vlastně to ani není záhodno, protože "technici" by toho sami moc neprodali - leda zase technikům.
Jenže většina zákazníku se ve zboží, které nakupuje, vůbec nevyzná, ať jde o jakékoli zboží. Navíc je většina laiků líná si jakékoli informace před koupí zjistit, ale chce mít pocit, že si vybrali SAMI a NEJLEPŠÍ zboží na trhu. Pokud jim někdo nabízí AV Receiver s tím, že jde o "dobře hrající pětikanálový zesilovač s dekodéry prostorového zvuku" a někdo jiný "Hi-Tech ultramoderní centrum domácí zábavy nabušené nejmodernějšími technologiemi a milionem funkcí", co si laici, tedy VĚTŠINA ZÁKAZNÍKŮ! vyberou?
Jsme v menšině a to musíme přijmout a přizpůsobit se tomu. Já to řeším osvětou ve svém okolí a většina mých známých se už naučila každý nákup elektroniky se mnou zkonzultovat a zatím se mi daří přehmaty při výběru minimalizovat. Jen musí člověk postupovat opatrně a "myslet politicky, Kefalín". Pokud někdo přijde s tím, že si chce koupit nějaký naprosto katastrofální výrobek, nesmím ho zprdnout, že se úplně zbláznil a ať si koupí tenhle výrobek a hotovo, ale vysvětlit mu přednosti a zápory různých variant a nejlépe mu dát vybrat ze dvou tří rozumných alternativ.
Spousta lidí (zejména nás ješitných "chlapů") se i stydí zeptat a tedy přiznat se k neznalosti. Proto je dobré, pokud má člověk známého zedníka, klempíře nebo automechnika, jim občas zavolat a požádat je o radu z jejich oboru, poděkovat a dodat něco ve stylu, že "když si nejsem jistý, zeptám se odborníka, děkuji ti moc". Samozřejmě existuje poměrně široká skupina lidí, která si nikdy poradit nenechá, protože čím je člověk primitivnější, tím se považuje za lepšího. Nikoho takového ale naštěstí ve svém okolí nemám.